Naiset/Miehet. Onko tärkeää, että puolisonne on samaa tasoa kuin itsekin koulutuksen, ammatin jne. suhteen?
Olen 48-vuotias yliopistossa kouluttautunut mies ammatiltani kemisti ja puolisoni on koulunkäyntiavustaja. Minua nolottaa, kun työkaverit tietävä, että puolisollani ei ole yliopstokoulutusta.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä pähkinä purtavaksi kaikille "koulutuksella tai ammatilla ei ole mitään väliä, kemia ja luonne ratkaisee"- tyypeille:
Kadettikoulu opastaa ihmisiä (suurimmalta osin miehiä) sotimisen lisäksi muihinkin asioihin, hyviin käytöstapoihin muun muassa. Yhtenä koulutettavana asiana on tanssi. Kadettikoulu ilmoittaa ajan ja paikan missä tanssikoulutus järjestetään, ja pyytää naisia tanssipareiksi kadeteille tähän tanssikoulutukseen. Vain pieni ilmoitus, ja ka- boom! Naisia on paikalla vähintäinkin riittävästi, eli yli sen minkä määrällisesti tarvittaisi.
No, kuvitellaanpa että itä- Helsingin työttömät ry järjestäisi vastaavanlaisen tanssikoulutuksen jäsenilleen, ja ilmoittaisi ajan ja paikan jonne halukkaat tanssipartnerit voivat tulla opettelemaan kuinka laitetaan jalalla korreasti. Niin että kuinkahan olisi, minkämoinen ruuhka ja ryysis olisi tanssihalukkaista? Väitän että aika väljää olisi tanssiparketilla....
Sitten kysymys: Mistä arvelette tämän johtuvan? Kadettien kanssa tanssi vetää nuoria naisia kuin ilmaisten ämpärien jako eläkeläisiä, työttömät saisi tanssia keskenään. Sehän piti olla niin että koulutuksella ja ammatilla ei ole mitään väliä ja luonne ratkaisee? Millä tavoin sen kadetin luonne ja persoona eroaa työttömän persoonasta ja luonteesta? Miten tämä on selitettävissä? Eikä sitten mitään "niin mutta meillä kun..." jorinoita vaan selitys miksi käytännön elämässä koulutus ja ammatti vaikuttaa hyvin paljon ihmisen kiinnostavuuteen, vaikka yleisellä tasolla puhutaan ettei sillä ole mitään väliä. Olisiko niin että jälleen kerran suu puhuu sitä mitä arvellaan haluttavan kuulla, mutta käytännössä kuitenkin toimitaan aivan toisin?
Sellaset incelin ulinat tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä liikun omantasoisissa piireissä: yliopisto-opiskelijoiden discoissa jne. Ei tukisi mieleenikään mennä ammattikoululaisten bileisiin. En halua edes tutustua itseäni alemman koulutustason omaaviin ihmisiin.
Eikös teidän vihervassari humanistien pitänyt olla suvaitsevaisia? Ainiin amiksia saa haukkua koska ne on pääosin persuja.
Ensinnäkin akateeminen ei tarkoita menestyjää.. Mun kaveri on maisterin kanssa naimisissa. Kaveri tienaa tuplat kaupan kassalla työskentelemään vaimoonsa verrattuna.
Toinen mun kaveri on tohtori= mt ongelmia ja erittäin hankala luonne.
Vierailija kirjoitti:
Lähi piirissä eräs arvostettu insinööri rakastui ihan vain siistijätyttöön. Otti eron rouvastaan ja eli loppu elämänsä tuon tytön kanssa onnellisen elämän.
Kuinka alhainen koulutustaso täytyy olla, ettei ymmärrä "lähipiirin" olevan yhdyssana?
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin akateeminen ei tarkoita menestyjää.. Mun kaveri on maisterin kanssa naimisissa. Kaveri tienaa tuplat kaupan kassalla työskentelemään vaimoonsa verrattuna.
Jep. Tää tuntuu aika monelta unohtuvan tämä.
työllisyyskatsauksen mukaan korkea-asteen koulutettuja oli elokuussa työttömänä 24,2 prosenttia kaikista työttömistä eli 5 490 henkilöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työllisyyskatsauksen mukaan korkea-asteen koulutettuja oli elokuussa työttömänä 24,2 prosenttia kaikista työttömistä eli 5 490 henkilöä
No tässä olis hyvä tietää kuinka suuri osuus kaikista kouluttautuneista on korkeakoulutettuja 💁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä olis hyvä tietää kuinka suuri osuus kaikista kouluttautuneista on korkeakoulutettuja 💁
Noin 40% vaikka tieto ei olekkaan tärkeä tässä. Ennemminkin se että ei se varmaan hirveästi akateemisuus lohduta kortistossa.
Lisänä vielä se että moni akateeminen tekee p....a duuunia. Mm mulla on työkaverina tehtaalla dippa inssii. Oma koulutus 2v kurssi.
Juup täälläkin yks duunari kenen vaimo akateeminen. Vähän menee pohja hehkutuksesta kun muija tienaa 50k€ vuodessa. Hirvee stressi päällä kokoajan. Omat vuosiansiot 80-90k€. Ilman stressii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähi piirissä eräs arvostettu insinööri rakastui ihan vain siistijätyttöön. Otti eron rouvastaan ja eli loppu elämänsä tuon tytön kanssa onnellisen elämän.
Kuinka alhainen koulutustaso täytyy olla, ettei ymmärrä "lähipiirin" olevan yhdyssana?
Kyllähän minä tuon toki tiesin, mutta ajattelin , että olkoon. Sorry nyt sitten.
Ei ole tärkeää. Minulla ratkaisee arvot, yleinen elämänasenne, halu kehittää itseään ja sitten tietenkin viimeisenä, mutta ei suinkaan vähäisimpänä: yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat, tai yhdenmukaiset, ei niiden kaikkien tarvitse yhteisiä olla, mutta suurten linjojen täytyy. Esim. jos mies haluaa elää koko elämänsä kerrostalossa eikä tykkää yhtään luonnosta tai luonnossa olemisesta, niin ei siitä mitään tulisi. Jos ei ole yhtään innostunut esim. remontoimaan itse omaa taloa, tai tekemään pihatöitä, niin ei siitä mitään tule (jep.. minä olen omakotitalotyyppi, tai sitten voisin elää kerrostalossa, jos olisi mökki, jossa voisi viettää suuren osan vapaa-ajasta, joten puolison pitäisi ehdottomasti olla itsekin luonnossa viihtyvää tyyppiä, muuten tulisi molemmille tukala elämä)
82: "Sellaiset incelin ulinat tällä kertaa"
Tuossa kommentissa jota lainasit, oli suoria kysymyksiä. Jos ja kun et osaa niihin vastata, niin leimasit koko kommentin "incelien ulinaksi". Ihan oikeasti, etkö parempaan pysty? Yritä edes!
Miehelle pitäisi kyllä kelvata alempitasoinen nainen. Hyvä että sinullekin ainakin käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen akateemisen tutkinnon suorittanut mies ja kaikki sukulaisenikin ovar korkeasti koulutettuja, Olemme rikkaita ja menestyviä.
Menin naimisiin naisen kanssa, joka tulee tavallisesta työläisperheestä ja on itsekin kaupassa myyjänä. Sukuni paheksuu naisvalintaajani ja tunnen itseni yksinäiseksi parisuhteessa. Meillä ei juurikaan ole yhteisiä ystäviä ei yhteisiä harrastuksia eikä yhteisiä puheenaiheita.
Mitäs jos lähtisitte yhdessä etsimään Herraa. Ihan totta . Etsisitte jonkun pikku seurakunnan ja siellä olisitte mukana . Joku Vapaakirkkokin vois olla . Kotinsakkin voi avata vieraille ja pitää tilaisuuksia ihan itse , kun on vähä itse Raamattua lukenut ja oppinut.
Mitä vit-tua nyt ihan oikeesti? 🤦 Miksi teidän hihhuleiden pitää aina tyrkyttääsitä omaa uskon
Laitoin tuon vaan ihan hyvässä hengessä. Älä nyt hermostu . Toisaalta täällä on usein niin törkeitä neuvoja väärään suuntaan,että täytyyhän joskus sitä tervettä suuntaakin jonkun neuvoa. Siis ärsyttää se minuakin, jos jonkun tyrkytys on suorastaan perkeleestä.
tiedän jooa at akateemikot liikkuu omissa piireissään ja tavoitekin on sr et sama arvomaailma kumppanilla, koulutus ja raha liittyy kummasti näihin, konkretisoituu pitkässä suhteessa jossa myötä ja vastoinläymisiä
annetaan marxin nukkua rauhassa, niin kauan kuin nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
tiedän jooa at akateemikot liikkuu omissa piireissään ja tavoitekin on sr et sama arvomaailma kumppanilla, koulutus ja raha liittyy kummasti näihin, konkretisoituu pitkässä suhteessa jossa myötä ja vastoinläymisiä
Akateemikkoa onkin vaikea löytää puolisoksi. :) Muutamia kymmeniä taitaa olla koko maassa?
Vierailija kirjoitti:
Kemia on ratkaiseva tekijä.
Ulkonäöltään miellyttävän, hyvässä sosiaalisessa asemassa olevan kanssa kemia syttyy helposti. Ruman amis- elämänkoululaisen kanssa kemiaa ei ole.
Maaginen juttu tuo kemia, kyllä rakkaus on ihmeellinen asia ja sen tiet ovat tuntemattomia!
Kemia todistaa naisille, ettei mitään tasoja ole olemassakaan. Kemian käytös todistaa miehille, että tasot ovat kaikki kaikessa. Aika jännittävää, eikö.
Tasoista puhuminen on naisille ajatuksellinen loukkaus kaikkia maailman naisia kohtaan. Tasot hierovat suuren joukon miehiä tuusan nuuskaksi ihan oikeassa elämässä. Miehet tietää, että näin on. Naiset suuttuvat, jos asiasta puhutaan, kuten tämä foorumi on tuhannesti todistanut.
Mitä vit-tua nyt ihan oikeesti? 🤦 Miksi teidän hihhuleiden pitää aina tyrkyttää sitä omaa uskontoanne? 💁