Kannattaako tinkiä "vaatimuksista" parisuhteessa?
Olen 34v korkeasti koulutettu nainen. Olen etsinyt miestä, joka
1. Kykenee ja on halukas syvälliseen, älylliseen, pohdiskelevaan keskusteluun - koska olen itse tällainen ja ajattelen, että syvälliset keskustelut yhdistävät
2. Omaa joko korkeahkon koulutuksen TAI muuten hyvän yleissivistyksen - koska nämä toteutuu itsessäni ja ajattelen, että sama sivistyksen taso yhdistää
3. Tuntuu itsestäni puoleensavetävältä. Minun kohdallani tarkoittaa, että mies on perinteisen miehekäs ja raavas - koska seksuaalinen kemia edellytys mm toimivalle seksielämälle
4. On jossain määrin nöyrä, ei k*sipäinen ja täynnä itseään, ymmärtää empaattisesti erilaisia ihmiskohtaloita - ei kaivanne selitystä
Ongelmahan on sitten se, että:
Miehet, joissa 1. toteutuu, ovat usein itselleni hieman liian herkkiä ja feminiinisiä - heissä 3. ei kohdallani toteudu.
Miehet, joissa 2. toteutuu, ovat usein melko täynnä itseään: heissä 4. ei toteudu. Etenkin jos ovat korkeasti koulutettuja.
Jos 3. toteutuu, vähintään yksi 1., 2. ja 4:stä jää yleensä puuttumaan. Usein monikin noista.
Jos 4. toteutuu, jää 2. tai 3. yleensä puuttumaan.
Eli kaikkia toiveitani täyttävää miestä ei tunnu löytyvän vuosien etsimisestä huolimatta. Ja kysymys kuuluu: pitäisikö osasta toiveista luopua?
Olen ajatellut, että loppujen lopuksi parisuhteessa 3. ja 4. ovat minulle tärkeimpiä. Ilman vetovoimaa (3) suhdetta ei kerta kaikkiaan voi syntyä, jää ystävyyden tasolle. K*sipään kanssa taas en alkaisi millekään, oli mikä oli (4).
Olen nyt tavannut tällaisen miehen, jossa 3 ja 4 toteutuu: Miehekäs ja raavas, empaattinen ja nöyrä.
Mutta miehellä ei juurikaan ole yleissivistystä, ei osaa kieliä, ei ole missään määrin kiinnostunut syvällisistä asioista. On miehisessä, suorittavassa ammatissa.
Tällä hetkellä tuntuu, että nuo asiat ei yhtään haittaa. En halua jäädä yksin, ja olen valmis joustamaan näistä muutamista asioista. Olen valmis rakastamaan miestä sellaisena, kuin tämä on.
Mitä sanotte, kuulostaako järkevältä, vai olenko tekemässä virheen? Alkaako 1. ja 2. puuttuminen myöhemmin risoa, vaikka tällä hetkellä tuntuu että ei ne nyt maata kaatavia asioita ole? Tunnenko itseni lopulta yksinäiseksi suhteessa?
Kokemuksia?
Kommentit (383)
Mitä kieliä te siellä kotona puhutte, jos miehen kielitaito on este?
Mietin itse samaa tosin kriteerini miehen suhteen ovat erilaiset kuin sinulla. Olen tavannut todella kivan miehen, johon en tunne kuitenkaan fyysistä vetovoimaa. Hän on itseäni lyhyempi enkä itsekään ole kovin pitkä. Muuten hän on kivan näköinen. Kaikki muu hänessä vetää puoleensa. En vain halua suudella tai harrastaa seksiä hänen kanssaan. Olen miettinyt voisiko se asia muuttua ajan myötä. Ja olenko tyhmä jos en yritä edes.
Itselleni koulutus ei ole koskaan parisuhteessa merkinnyt ja olen tapaillut duunareita sekä korkeasti koulutettuja. Itse koen, että se äly jota koulunpenkiltä haetaan, ei sillä tee parisuhteessa juuri mitään. Se ei takaa keskustelutaitoa vaan on työelämää varten.
Kaikkein mulkuimmat henkilöt ovat aina löytyneet juuri korkeasti koulutetuista, koska statushakuinen ihminen haluaa yleensä parempaa titteliäkin.
Monella duunarillakin on taustalla muita opintoja.
Mulla kesti 10 vuotta löytää kuvailemasi henkilö. Ihan hyvä etten joustanut kriteereistä ja löysin sopivan henkilön. Sitten on niitä muita asioita mitä joutuu toisessa kestämään, mutta kukaan ei ole täydellinen. Eli siis vaikka löytäisit ihmisen, joka täyttää mainitsemasi kriteerit niin on varmasti muita asioita, jotka ottavat siinä ihmisessä pannuun. Nykyisellä miehellä on tämä yksi iso puute, mutta ei se lopulta kokonaiskuvassa sitten olekaan välttämättä niin iso. Plus miehestä voi löytyäkin se henkevä keskustelija lopulta. Ihmiset kun muuttuvat.
Kun etsit miehekästä miestä, ne ovat yleensä mörököllejä. Ehkä vähän junttejakin.
Näin joku aikaa sitten ihan mahtavan reellsin aiheesta.
Siinä oli tilastoitu "vähän kieli poskella näitä naisten vaatimuksia". Nää tulee nyt ihan ulkomuistista koska en muista tarkkoja lukuja.. loppuluvut muistan aika tarkasti.
Lähtötilanne Suomessa on n650tuhatta mies sinkkua 18-64v.
30v nainen hakee 28-35v miestä.
Jäljellä enää 400t miestä.
Miehen on oltava työssä. Jäljellä 320 tuhatta miestä.
Miehen on tienattava mediaani tai yli.
240 000miestä.
Miehen on oltava yli 180cm ja urheilullinen.
Jäljellä enää 80 000 miestä.
Miehen on oltava korkeakoulutettu jäljelle jäi 30 000 miestä.
Mies ei saa tupakoida jäljelle jäi 25000 miestä.
Miehellä ei saa olla lapsia jää 7000 miestä.
Mt ongelmat no Nou. Jäljellä enää 6000miestä
Vapaa ehtoisesti sinkut jotka eivät halua suhdetta jäljelle jäi 5000 miestä.
Ymmärtääksesi kuinka harvinainen tälläinen mies on joka täyttää kaikki nämä järkevät kriteerit. Pitää yksinkertaistaa tuo Suomen väkilukuun.
Suhdeluku oli n 1/ 1050 ihmistä kohtaan.
Ja vielä yksinkertaistetummin esim Helsingissä on n 600 miestä jotka täyttävät kriteerit.
Onnea etsintään.
Ei 28-35 -vuotiaita sinkkumiehiä taida olla 400 000:tta, hyvä jos 100 000. Ikäluokan koko on jotain 50 000 tuhatta, miehet ja naiset.
Vierailija kirjoitti:
Näin joku aikaa sitten ihan mahtavan reellsin aiheesta.
Siinä oli tilastoitu "vähän kieli poskella näitä naisten vaatimuksia". Nää tulee nyt ihan ulkomuistista koska en muista tarkkoja lukuja.. loppuluvut muistan aika tarkasti.
Lähtötilanne Suomessa on n650tuhatta mies sinkkua 18-64v.
30v nainen hakee 28-35v miestä.
Jäljellä enää 400t miestä.
Miehen on oltava työssä. Jäljellä 320 tuhatta miestä.
Miehen on tienattava mediaani tai yli.
240 000miestä.
Miehen on oltava yli 180cm ja urheilullinen.
Jäljellä enää 80 000 miestä.
Miehen on oltava korkeakoulutettu jäljelle jäi 30 000 miestä.
Mies ei saa tupakoida jäljelle jäi 25000 miestä.
Miehellä ei saa olla lapsia jää 7000 miestä.
Mt ongelmat no Nou. Jäljellä enää 6000miestä
Vapaa ehtoisesti sinkut jotka eivät hal
Tähän vielä verrattuna se kuinka monta naista on etsimässä tämmöistä miestä. Paljon on kilpailua. Lycka till.
Vierailija kirjoitti:
Ei 28-35 -vuotiaita sinkkumiehiä taida olla 400 000:tta, hyvä jos 100 000. Ikäluokan koko on jotain 50 000 tuhatta, miehet ja naiset..
Aika pieni ikäluokka 7v. Jos Suomessa syntyy keskimäärin 45-50tuhatta ihmistä vuodessa.
310. Ja jos nyt sattuisi löytymään tollasen miehen.. sen miehenkin pitäisi haluta just sut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 28-35 -vuotiaita sinkkumiehiä taida olla 400 000:tta, hyvä jos 100 000. Ikäluokan koko on jotain 50 000 tuhatta, miehet ja naiset..
Aika pieni ikäluokka 7v. Jos Suomessa syntyy keskimäärin 45-50tuhatta ihmistä vuodessa.
Niin jos ajattelee, että 7* 25000 = 175 000, näistä varmaan pääosa parisuhteessa jo.
Ymmärsinkö avausviestisi oikein, että et ole koskaan elämssäsi edes tavannut miestä, jolla löytyisi kaikki nuo 4 ominaisuutta?
Sellaista se ihmissuhdeshoppailu on. Todella vaikeaa löytää täydellistä, joka vielä olisi itsestäkin kiinnostunut. Eli käytännössä lähes aina on tehtävä kompromisseja tai sitten oltava vain yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö avausviestisi oikein, että et ole koskaan elämssäsi edes tavannut miestä, jolla löytyisi kaikki nuo 4 ominaisuutta?
Ilmeisesti hän oli kerran tavannut sellaisen miehen, mutta mies ei ollut kiinnostunut hänestä :)
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se ihmissuhdeshoppailu on. Todella vaikeaa löytää täydellistä, joka vielä olisi itsestäkin kiinnostunut. Eli käytännössä lähes aina on tehtävä kompromisseja tai sitten oltava vain yksin.
Just näin.
Vierailija kirjoitti:
Asia on kohdallasi niin, että kukaan mies ei laske vaatimuksiaan niin, että ryhtyisi suhteeseen kanssasi.
Aha, taas yksi inkkuli puhuu kaikkien miesten suilla.. Noloa.
Mä ymmärsin, että ap:lla olisi vientiä, ei vaan haluamiensa miesten kanssa. Koska on juuttunut noihin kriteereihinsä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kohdat eivät toteudu yhdessä miehessä. Vaikka olisi korkeasti koulutettu ja miehekäs, ns. raavas, niin ei kyllä ole enää empaattinen, ellei jostain syystä ole elänyt esim. erittäin epäonnekasta lapsuutta, mikä taas ei ole todennäköistä korkeasti koulutetulla.
Itse varsinkin nuorena "vaadin" miehiltä akateemisuutta. Miehet olivat fiksuja ja kivoja, mutta feminiinisyys alkoi ärsyttää jossain vaiheessa ja kipinä kuoli. Yksi kotiini tullut diplomi-insinööri kysyi miten kaukosäädintä käytetään. :D
Toisessa avioliitossani mies on miehekäs, raavas, lihaksikas ja ei-akateeminen. On kuitenkin hyvässä ammatissa ja ei ole ns. perusduunari. Empaattinen on omalle lähipiirilleen, mutta ei juuri muille. Syvällisimmät keskustelut käyn naispuolisten akateemisten kavereideni kanssa, mutta mies ei tyhmäkään ole, joten hänenkin kanssaan pystyy puhumaan. Toki aina silloin tällöin saattaa ärsyttää jokin asia, mistä kouluttamattomuus
Mitä helvettiä? Miksei korkeasti koulutettu voisi olla empaattinen? EI empaattisuus korreloi köyhyyden tai huonon lapsuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hän oli kerran tavannut sellaisen miehen, mutta mies ei ollut kiinnostunut hänestä :)
Jos olet elänyt 34 vuotta maapallolla, ja olet YHDEN KERRAN tavannut miehen joka täyttää kriteerisi, niin ei kyllä kovin hyvin mene.
Ei ala. Ota tuo mies. Kuulostaa ihan hyvältä perusmieheltä, varmasti myös hyvä isä mahdollisille lapsille.
Voisit saada paljon paskemmankin hätäpäissäsi 43-vuotiaana, ja jäisit tuota tekemätöntä valintaa murehtimaan silloin.
Anna mennä vaan, hyvä siitä tulee.