Mistä johtuu että oli kulkuneuvo mikä tahansa niin mies aina ajaa ja nainen istuu vierellä?
Autoissa suurinosa miehistä ajaa ja nainen vierellä.
Moottoripyörässä nainen istuu aina takana.
Mönkijässä ja moottorikelkassa nainen istuu aina takana.
Moottoriveneessä ja vesiskootterissa mies aina ohjaamassa.
Sitten lisäksi vielä kun kävin eräässä harrasteautojen kokoontumisessa niin yhtään naista ei näkynyt kuljettajan paikalla vaan istuivat vieressä.
Eikö miehet luota naisten ajotaitoihin kun eivät päästä ajamaan vai onko naiset niin arkoja etteivät uskalla ajaa?
Kommentit (118)
Ajan, jos on pakko. Mies ajaa paremmin kuitenkin.
No otsikon mukaan naiset istuu aina vieressä ja mies ajaa. Aika harvassa moottoripyörässä tai -kelkassa on sivuvaunua. Otsikko on siis selkeä vale.
Vielä eräs huomio. Kun vastaan tulee iso musta katumaasturi, niin sen kyydissä oleva nainen istuu usein hyvin jäykästi pynttäytyneenä ja nojaa istuimellaan B-pilaria vasten. Kuin kyytiin otettu mallinukke.
Kun vaimo sai kortin(terveyssyistä siirtyi ajokortin hankinta vuosilla), istuin mielelläni apukuskin paikalla.
Ei kai minulla mitään ongelmaa ole olla vaimon kyydissä.
Moottoripyörän kanssa on sellainen probleemi, ettei vaimollani ole moottoripyöräkorttia, eikä ole suurta mielenkiintoa sen hankkimiseen. Minulle A tuli autokortin kylkiäisinä.
T: nimim. Assburger, kohta 53v mies
Vierailija kirjoitti:
No otsikon mukaan naiset istuu aina vieressä ja mies ajaa. Aika harvassa moottoripyörässä tai -kelkassa on sivuvaunua. Otsikko on siis selkeä vale.
Mä oon ylpeä passerger princess. Mies ajaa, kantaa kauppakassit, huolehtii että mun tuulilasi on skapattu puhtaaksi ja auto tankattu, tuo mulle aina jonkun yllärin käydessään kaupassa. Tykkään!
Ajan itse, koska haluan elää ja en myöskään halua että vaimoni autoilullaan tappaa lapsemme.
Minulla syy on se etten ole koskaan hankkinut ajokorttia.
N 50+
Vierailija kirjoitti:
Ajan itse, koska haluan elää ja en myöskään halua että vaimoni autoilullaan tappaa lapsemme.
Sullahan kumma vaimo on
Puolisoni on kolhinut autoni niin monesti ettei pääse enää rattiin. Saa ostaa oman auton jos autoilu kiinnostaa.
Pari kertaa on vielä ollut hiljaa töppäilyistään kuin selkärangaton teini ja tunnustanut vasta suoraan kysyttäessä. Alhaista.
Vierailija kirjoitti:
Espanjan vuoristoteillä ajan minä. Mies ei kykene.
Minäkin olen kuskaillut meidän perhettä ympäri Eurooppaa, miehellä ei edes ole korttia.
Meillä minä ajan aina, mies istuu vieressä. N74
Ajoin kortin ollessani 24-vuotias, tykästyin ajamiseen ja nyt ajan ihan vaan huviksenikin yksin turhia ajoja kuunnellen musiikkia. N72
Meillä mies ajaa lähes aina, koska minä ajan jo työkseni ja lisäksi satojen kilometrien työmatkat päälle. Vapaa-ajalla vaadin kuljettajan, jos en ole yksin liikenteessä. Molemmilla on kyllä omat prätkät.
N41
Aloittaja asuu jossakin arabimaassa? Sikäläiset naiset eivät saa ajaa autolla kuin poikkeustapauksissa.
Jos joskus pääsisit käymään Suomessa, huomaisit aika usein myös naisten ajavan ja yllätys, yllätys: omalla autollaan.
Minua eivät kiinnosta mitkään ajoneuvot tippaakaan, ei ole edes ajokorttia. Siksi meillä mies ajaa. Sen sijaan hoidan meillä kaikki tietotekniset nettiin ja sovelluksiin liittyvät koukerot, esim. varaan matkat ja teen veroilmoitukset ym. koska mies ei jaksa niiden kanssa näpeltää. Uskon edelleen, että kiinnostuksen kohteet ovat usein luontaisia, taitaa edelleen olla myötäsyntyisiä selkeitä sukupuolijakoja näissä, vaikka joku taas tietysti älähtää tästäkin mielipiteestä.
Istun mieluummin vieressä, ajoipa autoa kuka tahansa, koska olen itse ajanut jo aivan tarpeeksi eli yli miljoona kilometriä. Lapseni ovat saaneet ajaa aina heti kortin saatuaan, kun olemme olleet yhdessä liikkeellä.
N60+
Espanjan vuoristoteillä ajan minä. Mies ei kykene.