Mistä johtuu että oli kulkuneuvo mikä tahansa niin mies aina ajaa ja nainen istuu vierellä?
Autoissa suurinosa miehistä ajaa ja nainen vierellä.
Moottoripyörässä nainen istuu aina takana.
Mönkijässä ja moottorikelkassa nainen istuu aina takana.
Moottoriveneessä ja vesiskootterissa mies aina ohjaamassa.
Sitten lisäksi vielä kun kävin eräässä harrasteautojen kokoontumisessa niin yhtään naista ei näkynyt kuljettajan paikalla vaan istuivat vieressä.
Eikö miehet luota naisten ajotaitoihin kun eivät päästä ajamaan vai onko naiset niin arkoja etteivät uskalla ajaa?
Kommentit (118)
Meillä riippuu siitä, kumman autolla ollaan liikkeellä. Emme asu yhdessä, joten se, jonka autolla mennään, hakee toisen kotoa ja on aika turha vaihdella kuskia sitten siinä vaiheessa.
Emäntä ajaa,kun kännissä ei saa suomessa ajella.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä ei ole edes ajokorttia.
Sama meillä.
No jos mies tykkää ajamisesta enemmän? Ajakoon. Itse ajan riittävästi töihin ja harrastuksiin päästäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Ajaminen on tylsää ja yksi homma muiden joukossa. Mielelläänhän sen jättää tekemättä, jos joku muu suostuu.
päin vastoin
Nainen ajaa, jos mies on kännissä
Onko ap joku reppana, jolle autonajotaitokin on jotakin huisia ja ihmeellistä? Ja ajokortti elämän suurin saavutus. Ai onko...
Vierailija kirjoitti:
Saako nainen edes käyntiin moottorivenettä ja puhumattakaan siitä osaako nainen ajaa veneellä satamassa ja ajaa vauhdilla päin laituria sekä on vaarana että ajaa kivikkoon.
Koska kaikki miehethän osaavat ajaa moottorivenettä syntyessään, eikä se suinkaan ole taito, joka opetellaan.
Vierailija kirjoitti:
Saako nainen edes käyntiin moottorivenettä ja puhumattakaan siitä osaako nainen ajaa veneellä satamassa ja ajaa vauhdilla päin laituria sekä on vaarana että ajaa kivikkoon.
Kyllä meillä vaimo on vähintään yhtä hyvä purjehtimaan kun minäkin. Ei ole moottorinkaan käynnistys osoittanutunut hänelle vaikeaksi ja laiturikin on ehjä.
Nuohan on harrastelaitteita myös niin miksei naisia kiinnosta tuollaiset asiat? Sen sijaan naisia kiinnostaa tiukat trikoot ja shortsit ja niissä liikkuminen ja vartalon esittely.
Höpö höpö. Nykyään nainen ajaa ja jännämies istuu kaljapullo kädessä vieressä.
Varmaan siksi, että miehet keskimäärin tykkää enemmän ajamisesta ja niistä laitteista, ja naiset vaan suostuu kyytiin. Tämä siis niissä veneissä, moottoripyörissä ym. vehkeissä. Autolla ajaa kyllä naisetkin, meillä minä ajan pääosin kaupungissa ja mies pitkät matkat, koska tunnen kaupungissa reitit paremmin ja muutenkin hahmotan paremmin, mutta mies pysyy paremmin hereillä pitkillä matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
En minä miehenä ole ikinä käynnistänyt moottorivenettä tai ohjannut sellaista satamaan. En tiedä miten sukupuoleni tekisi minusta automaattisesti osaavan tuollaiseen. Eksä osasi tehdä kummankin, kun oli veneillyt.
Ei meillä ainakaan. Ihan tasapuolisesti ajetaan ja kumpikin ajaneet työkseen. Mutta saman ilmiön kyllä huomannut.
Meillä menee aika fifty-fifty, yleensä se ajaa kumman autolla mennään mutta pitkillä reissuilla vaihdellaan kuskia autosta riippumatta. Molemmilla on omat moottoripyörät joten kumpikaan ei istu kyydissä. Venettä ei ole kun nuo lähimmät sisämaajärvet on turhan pieniä veneilyyn. Minä (nainen) olen lisäksi ajanut veturilla mitä mieheni ei ole tehnyt koskaan.
Muija ajaa vain silloin kun olen humalassa!
Jaa, enpä ole koskaan nähnyt bussissa kuskin vieressä naista. En vaikka kuski olisi ollut nainen.