Mistä johtuu että oli kulkuneuvo mikä tahansa niin mies aina ajaa ja nainen istuu vierellä?
Autoissa suurinosa miehistä ajaa ja nainen vierellä.
Moottoripyörässä nainen istuu aina takana.
Mönkijässä ja moottorikelkassa nainen istuu aina takana.
Moottoriveneessä ja vesiskootterissa mies aina ohjaamassa.
Sitten lisäksi vielä kun kävin eräässä harrasteautojen kokoontumisessa niin yhtään naista ei näkynyt kuljettajan paikalla vaan istuivat vieressä.
Eikö miehet luota naisten ajotaitoihin kun eivät päästä ajamaan vai onko naiset niin arkoja etteivät uskalla ajaa?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu ihan siitä, että sinä elät omassa mielikuvitusmaailmassasi, jolla ei ole mitään tekemistä todellisen maailman kanssa.
t. taksikuski N40
Saanko maksaa kyydin luonnossa?
Moottoripyörän osalta tätä voi perustella sillä, että on helpompi että isompikokoisempi henkilö toimii kuljettajana ja useimmiten se on mies. Kyllähän nainenkin voi ajaa, mutta pystyssä pitäminen esimerkiksi liikennevaloissa voisi olla vaikeampaa jos kyydissä on kuljettajaa reilusti isompi matkustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako nainen edes käyntiin moottorivenettä ja puhumattakaan siitä osaako nainen ajaa veneellä satamassa ja ajaa vauhdilla päin laituria sekä on vaarana että ajaa kivikkoon.
Mikä moottoriveneen käynnistyksessä on erikoista? Itselläni on purjevene, ja sen moottori käynnistyy, kun kääntää virta-avaimesta.
Ja eiköhän kuka tahansa osaa vähäiselläkin kokemuksella ajaa vauhdilla päin laituria? Mutta miksi niin pitäisi tehdä?
Pienemmät perämoottorit pitää vetää narusta käyntiin. Eihän naiset saa edes moottorisahaa käyntiin narusta vetämällä.
Harvemmalla nykyään on perämoottoreita. Vene käynnistetään kääntämällä avainta virtalukossa, eikä sen ajamisessa ole mitään kohtaa mihin tarvittaisiin penistä. Itse tykkään veneen ajamisesta huomattavasti enemmän kuin autolla ajosta. Suosittelen kaikille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Saako nainen edes käyntiin moottorivenettä ja puhumattakaan siitä osaako nainen ajaa veneellä satamassa ja ajaa vauhdilla päin laituria sekä on vaarana että ajaa kivikkoon.
Täyttä ptä lausuntosi. Naiset on miehiä varovaisempia kuskeja, siis ajavat laituriin hiljempaa. Ja miksi hvetissä nainen ajaisi kivikkoon?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ajan, mutta en silloin, kun mies on vieressä. En kestä kuunnella sitä jäkätystä ja neuvomista.
Siihen on helppo ratkaisu. Joka kerta, kun suu aukeaa neuvomaan, ajat pientareelle ja pysäytät auton. Matka jatkuu, kun turpa pysyy kiinni.
Mun isällä ei ollut koskaan ajokorttia, olen tottunut siihen, että nainen ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä moottoriveneen käynnistyksessä on erikoista? Itselläni on purjevene, ja sen moottori käynnistyy, kun kääntää virta-avaimesta.
Ja eiköhän kuka tahansa osaa vähäiselläkin kokemuksella ajaa vauhdilla päin laituria? Mutta miksi niin pitäisi tehdä?
Pienemmät perämoottorit pitää vetää narusta käyntiin. Eihän naiset saa edes moottorisahaa käyntiin narusta vetämällä.
Ihan hyvin saa naiset käyntiin ruohonleikkurit, moottorisahat ja perämoottorit jos löytyy motivaatiota opetella oikea tekniikka.
Kakaratkin saavat perämoottorin käyntiin, jos ei kovin ihmeellinen kone ole. Minutkin opetti isoveli ajamaan veneellä jo ihan tenavana.
Vain håmåmiehillä ei ole ajokorttia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset valtavan huonoja ajajia! Ruuanlaitossa ok
Tilastollisesti naiset ajaa vähemmän kolareita, eli ovat miehiä parempia kuskeja.
Naiset ei ota niin paljon riskejä liikenteessä eli ovat ns. turvallisempia kuskeja. Mutta jos ääriolosuhteet niin kyllä minä omiin ajotaitoihin luotan enemmän kuin emännän.
Vierailija kirjoitti:
Meillä just toisinpäin. Mies on huono(mpi) kuski, mutta hyvä laittamaan ruokaa. Itse en kokkaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyttä ptä lausuntosi. Naiset on miehiä varovaisempia kuskeja, siis ajavat laituriin hiljempaa. Ja miksi hvetissä nainen ajaisi kivikkoon?
Ei se onnistu naisilta kun siinä pitää oikeassa kohti hiljentää, nainen törmää liian kovalla vauhdilla laituriin tai muihin veneisiin. Nainen posottaa menemään eikä ajattele että siellä voisi olla kiviäkin.
Jos äijä on niin tyhmä, että suostuu aina ajamaan, niin ajakoon sitten. Itse saan kyllä veivata työmatkaa autolla ihan tarpeeksi muutenkin (35 000 km/vuosi)
Meillä on kyllä aina ennen lähtöä tästä asiasta hirveä riita, tyyliin: aja sää, miksi mää joudun aina ajamaan
Näyttää olevan miehille itsetuntokysymys päästä rattiin. Naiset kestävät myös olla toisen kyydissä.
Kerran soitin taksikyydin ja pihaan tuli...naismotoristi... No eihän siinä voinut muuta tehdä kuin jäädä ikkunan taakse kiikareilla katsomaan milloin taksi lähtee pois pihasta. Sen jälkeen uutta soittoa eri taksifirmaan ja jouduin odottamaan 2 tuntia. Oli vaivan arvoista kun en joutunut kolariin
Vierailija kirjoitti:
Meillä ajaa pääosin vaimo ja hyvin ajaakin. 6500 km kesälomareissusta ympäri Eurooppaa vaimo ajoi n. 5000 km
Lomareissuilla on ajettu vuorotellen, mutta välillä on sellaisia paikkoja, joissa mies ei pysty ajamaan ollenkaan, koska hänellä on korkean paikan kammo. Minä ylitän korkeat sillat, jotka on miehelle liian pelottavia. Ja hän puolestaan suojelee minua perhosilta, joita pelkään <3
Vierailija kirjoitti:
Minulla päin vastoin. Olen koko ikäni ajanut ilman kolaria, paitsi kerran yksi autoilija tuli sivutieltä kylkeeni. Ruuanlaitosta en niin välitä. N75.
Pistän aina naisen rattiin. En kestä sitä kakkoskuskeilua.
Muistelisin että silloin kun sain ajokortin 18 vuotiaana oli se ajamaan pääsy tosi tärkeää. Sen jälkeen on saanut ajaa ihan riittävästi kyllästymiseen saakka. Mukavaa kun joku muu viitsii
Minä pidän autolla ajosta, mieheni ei. Häneltä evättiin ajo-oikeus muistisairauden vuoksi. Olen tyytyväinen, että tuli kortti hankittua. Monella naisella ei ole tai eivät ole ajaneet ja sitten tulee ongelmia, jos/kun mies menettää korttinsa.
Ei aja minun autoani. Yksikään mies ei tule ropeltamaan sitä, se on minun, itse sen maksanut ja itse ajan.
Edellinen omistajakin nainen, hieman vanhempi saksalainen, neiti-ihminen muuten hänkin kuten minäkin jos näin vanhanaikaista kieltä käytetään. Auto erittäin moitteettomassa kunnossa kun sen ostin. Saksalaiseen tapaan perfektisti pidetty. Ostin Eestistä ja Eestissä asun.