Mistä johtuu että oli kulkuneuvo mikä tahansa niin mies aina ajaa ja nainen istuu vierellä?
Autoissa suurinosa miehistä ajaa ja nainen vierellä.
Moottoripyörässä nainen istuu aina takana.
Mönkijässä ja moottorikelkassa nainen istuu aina takana.
Moottoriveneessä ja vesiskootterissa mies aina ohjaamassa.
Sitten lisäksi vielä kun kävin eräässä harrasteautojen kokoontumisessa niin yhtään naista ei näkynyt kuljettajan paikalla vaan istuivat vieressä.
Eikö miehet luota naisten ajotaitoihin kun eivät päästä ajamaan vai onko naiset niin arkoja etteivät uskalla ajaa?
Kommentit (118)
Me tehdään pitkää reissua, 3 kk joka kesä. Tänä kesänä takana nyt 6000 km, mies on taas ajanut ne kaikki. Minä olen lomalla, joten en aja, mies taas ei juurikaan ajele kotioloissa. Vaihtelu tekee hyvää molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Saako nainen edes käyntiin moottorivenettä ja puhumattakaan siitä osaako nainen ajaa veneellä satamassa ja ajaa vauhdilla päin laituria sekä on vaarana että ajaa kivikkoon.
Mikä moottoriveneen käynnistyksessä on erikoista? Itselläni on purjevene, ja sen moottori käynnistyy, kun kääntää virta-avaimesta.
Ja eiköhän kuka tahansa osaa vähäiselläkin kokemuksella ajaa vauhdilla päin laituria? Mutta miksi niin pitäisi tehdä?
Todella tyhmää jos mies ei "anna" ajaa, ääri-ilmiönä sitten se juhannusliikenne kun on ruuhkaa, pinna kireällä ja vaimo ainoan kerran vuodessa ratissa kun äijällä promillet. Siinä se sitten vieressä neuvoo ja vittuilee. Ei kai kenestäkään tule varmaa/hyvää kuskia jos ei saa harjoitusta. En vois kuvitella tilannetta että mulla ei olisi omaa autoa. Autossa mies usein kyydissä, mutta mp mä olen takana koska en ole ajanut vuosikymmeniin ja aika iso on meidän pyörä, en ehkä sais sitä edes pysymään pystyssä pysähtyessä.
Meillä on molemmilla miehen kanssa ajokortti, mut mä ajan aina. Eksän kanssa ajettiin vuorotellen autoa.
Vierailija kirjoitti:
Usein istun matkustajana, kun työkaveri, joka on nainen ajaa.
Että se siitä teoriasta sitten.
Meillä on myös kimppakyyti. Jokainen ajaa vuorollaan. Joskus olen ajanut ja neljä miestä istuu kyydissä (takapenkillä oli kyllä tiivis tunnelma, useimmiten täyden auton päivinä on kisa siitä kuka saa ajaa ettei tarvitse ahtautua).
Naisten tapa: seitinohuet päiväkännit kun miehen silmä välttää
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ajan, mutta en silloin, kun mies on vieressä. En kestä kuunnella sitä jäkätystä ja neuvomista.
Mies on rallikuskina aina vieressä, krapulassa ei sano ikinä mitään. Ajaessani aina mietin miksi nyt ei neuvo miten mutkat ajetaan, niin herra on tyytyväinen aina. Haluu aina kotiin ilman ohjeita ja pääsee turvallisesti. Selvänä. Älä aja tohon väliin älä tee sitä älä vaan mene tohon nyt. Paina kaasua nyt..... Hei rakas. Mulla on ollut kortti 25v enkä ikinä ole ajanut kolaria.
Meillä menee toisin. Mies istuu takapenkillä läppäri sylissä. Töitä pitää tehdä aina kun mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu ihan siitä, että sinä elät omassa mielikuvitusmaailmassasi, jolla ei ole mitään tekemistä todellisen maailman kanssa.
t. taksikuski N40
Mikä noista ei pidä paikkaansa? Ainoastaan auton ratissa olen nähnyt naisen kuskina ja miehen vieressä, en muissa laitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako nainen edes käyntiin moottorivenettä ja puhumattakaan siitä osaako nainen ajaa veneellä satamassa ja ajaa vauhdilla päin laituria sekä on vaarana että ajaa kivikkoon.
Mikä moottoriveneen käynnistyksessä on erikoista? Itselläni on purjevene, ja sen moottori käynnistyy, kun kääntää virta-avaimesta.
Ja eiköhän kuka tahansa osaa vähäiselläkin kokemuksella ajaa vauhdilla päin laituria? Mutta miksi niin pitäisi tehdä?
Pienemmät perämoottorit pitää vetää narusta käyntiin. Eihän naiset saa edes moottorisahaa käyntiin narusta vetämällä.
Mä teen autossa usein töitä mutta ajan kyllä osan pitkistä matkoista. Monesti kun tauolla sanon että voin ajaa niin jos mies ehtii vessasta ensin hän menee silti rattiin.
Miehet on loistavia kuljettajia. Ari Vatasen jalat, mutta omat kädet.
Minä ajan lähes aina, koska autokin on minun. Mies ei tykkää ajaa. Myös Thaimaassa minä ajoin skootterilla ja mies takana. Onneksi mieheni ego ei ole niin heikko että se hajoaisi tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienemmät perämoottorit pitää vetää narusta käyntiin. Eihän naiset saa edes moottorisahaa käyntiin narusta vetämällä.
Ihan hyvin saa naiset käyntiin ruohonleikkurit, moottorisahat ja perämoottorit jos löytyy motivaatiota opetella oikea tekniikka.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. No, mistä? Kerro.
En ole ap mutta ei ole kyllä tietoa miksi naiset eivät aja sitä perheen autoa vaan mies.Naiset eivät myöskään omista autoja yhtä paljon kuin miehet omistavat.Johtuisiko siitä?
Et ole nähnyt minua ja miestäni. Olen nainen, ajan aina ja hän istuu vieressä.
Meillä ajaa pääosin vaimo ja hyvin ajaakin. 6500 km kesälomareissusta ympäri Eurooppaa vaimo ajoi n. 5000 km
Meillä ajan minä (nainen) varmaan 70% yhteisistä matkoista autolla. Just kesäkuussa vuokrattiin matkailuauto ja minä ajoin yli 2000 km ja aviomieheni n. 1000 km.
Se johtuu ihan siitä, että sinä elät omassa mielikuvitusmaailmassasi, jolla ei ole mitään tekemistä todellisen maailman kanssa.
t. taksikuski N40