Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kumpi on oikeassa? uusperheongelma

Vierailija
08.08.2024 |

Asun puolisoni ja hänen kahden lapsensa kanssa, ollaan asuttu näin parisen vuotta. Lapset 6v ja 8v asuvat meillä vuoroviikoin. Nyt syksyllä heidän harrastuksensa ovat samaan aikaan, mutta aivan eri paikoissa, joten yksi ihminen ei pysty viemään heitä molempiin. Lisäksi 6v tarvitsee vielä aikuisen saattamaan ja vastaanottamaan. Mielestäni asia hoituu niin että toinen vanhempi kuskaa toisen ja toinen toisen. Puolisoni mielestä hän kuskaa toisen ja minä toisen. Kumpi on oikeassa?

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisosi

Vierailija
2/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vängytät vastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso

Vierailija
4/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet tavallaan oikeassa. Ellet itse halua auttaa kuskaamalla ja kovalla vaivalla, sun pitäisi käyttää oma vapaa-aikasi haluamallasi tavalla ja levätäkin, virkistyä. Lapset eivät ole sinun, vaan vanhempien hoidossa. Missä lasten äiti on, lapset tarvitsevat ainakin hyvää äitiä.

Vierailija
5/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut perheessä jossa on lapsia...luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän mitä se tarkoittaa?

Vierailija
6/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isompi voi mennä omatoimisesti. Kohtuutonta vaatia sinua viemään. Sinulla voi olla muutakin elämää. Kuka kuskaa molemmat lapset silloin, kun lapset on äidin luona? 

Vierailija
7/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi vie sen 6 vuotiaan, 8v menee itse. Jos ei kykene, toinen vanhempi kuljettaa. Eli sinä olet oikeassa. 

Vierailija
8/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset eivät ole pakollisia kodin ulkopuolella, kotonakin voi tehdä montaa kivaa asiaa, ulkoilla voi ja uinti. Lisäksi haluaako lapsi sitä harrastusta todella vai kärsii siitä, on jo ollut tarhat ja koulut. Jos toista vanhempaa ei ole tai ei tule kyydittämään, onko heidän sukulainen kuskaaja. 

Vierailija
9/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uusiovanhenpi ei ole ollut päättämässä harrastuksia, ei hänen tarvitse myöskään olla kuskaamassa. Aivan päivänselvää. 

Vierailija
10/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on oikeassa. Se aikuinen toimii, jolla on järki päässä.

Vierailija
11/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet tavallaan oikeassa. Ellet itse halua auttaa kuskaamalla ja kovalla vaivalla, sun pitäisi käyttää oma vapaa-aikasi haluamallasi tavalla ja levätäkin, virkistyä. Lapset eivät ole sinun, vaan vanhempien hoidossa. Missä lasten äiti on, lapset tarvitsevat ainakin hyvää äitiä.

Jos asuu perheessä ei erotella onko lapset sinun vai ei. 

Vierailija
12/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yääh. Mutku ovat asuneet jo niin kauan yhdessä ja haluaa leikkiä vanhempaa,mut nyt sit ei haluakaan leikkiä vanhempaa. Yhyy 

Vierailija
13/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa sinä olet oikeassa, et ole velvollinen osallistumaan lasten kuskaamiseen varsinkaan, jos et ole itse saanut osallistua harrastusten valintaan ja sen suunnitteluun, miten lapset harrastuksiin pääsevät. 

Mutta toisaalta, jos et ole halukas lainkaan osallistumaan lasten hoitamiseen sillä viikolla, kun ovat teillä, niin tuskin teillä kovin onnellista uusperhe-elämää on, joten ihan kaikkien edun vuoksi kannattaisi ainakin harkita, josko voisit osallistua esim. viemällä toisen lapsen harrastukseen joka toinen viikko, mikäli sinulla siihen on mahdollisuus. (Eri asia, jos joutuisit sen vuoksi omasta harrastuksesta luopumaan tai järjestelmään työvuorojasi, siihen ei ole velvollisuutta, mikäli et ole saanut osallistua ko. harrastusten valintaan)

Vierailija
14/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te aikuisethan sen keskenään sovitte. Jos et halua osallistua kuskaamiseen niin jäljelle jää lasten isä ja äiti jotka keskenään sumplii asiat. 

Vierailija
15/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D miehet tykkäävät kun haaremin naiset hoitavat toistensa lapsia. Ensin mies panee ristiin rastiin ja sitten komentaa yhtä naista hoitamaan toisen lasta, ettei vaan pääsisi nauttimaan elämästään vaan kärsisi mahdollisimman paljon

Vierailija
16/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä edes asettua puolisosi asemaan. Miltä sinusta tuntuisi jos hän ei auttaisi sinua kun sitä tarvitset? 

Vierailija
17/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo kuskaa toisen lapsen heidän ollessa toisella vanhemmalla. Minulle olisi sopinut se, että puolisoni olisi kuskannut myös noilla viikoilla.

En ole ehdottomasti kieltäytynyt. Osallistun kuitenkin lasten elämään, teen ruokaa, pyykkään, autan läksyissä, huolehdin että vanhempi lapsi lähtee ajoissa kouluun ja olen kotona vastassa sekä huolehdin sairaspäivistä, koska työskentelen kotona. Olen luonut hyvän suhteen lapsiin, jne. Osallistun siis mielestäni ihan hyvin perhe-elämään.

Mutta mielestäni puolisoni ei voi odottaa, että paikkaan täällä toista vanhempaa jokaisessa asiassa, koska en ole sellainen. Auttaakin voin, mutta puolisoni tosiaan piti oletuksena, että hoidan asian. En tiedä kuka hoitaisi, jos en olisi hänen puolisonsa.

Vierailija
18/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa leikkiä uusperhettä ja sit ei haluakaan. Aika vaikeeta puolisolle. Otan osaa.

Vierailija
19/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet uusioperheeseen itsesi iskenyt, tietty hoidat oman osuutesi, kun lapset on siellä. Etäviikolla tietty autat tarvittaessa.

Kiva noille lapsille, kun tommosia edes mietitään. Muuta omilles, jos on noin vaikeaa.

Vierailija
20/129 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut uusperheessä jo 10 vuotta. Ensin en meinannut suostua siihen, mutta mies lupasi, että hän hoitaa omat lapsensa, eikä hän vaadi minulta mitään. 

Eli meillä vanhemmat hoitaisivat lapsensa. Minä autan vain hädässä, eikä tuo ole hätätilanne.