Onko sinulla painopeitto? Kokemuksia kaivattaisiin
Mieheni on työskennellyt yövuoroissa jo jonkin aikaa, ja hänen nukahtamisaikansa ovat olleet noin 2-3 tuntia vaikka kaiken maailman yrttiteet on kokeiltu. Päiväunet ovat katkonaisia ja levottomia, mikä vaikuttaa hänen jaksamiseensa ja hyvinvointiinsa.
Olen lukenut jonkin verran painopeitoista ja niiden mahdollisista hyödyistä. Voisiko painopeitto olla hyvä ratkaisu?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Se on kylmä! Vaihdoin takaisin untsikkaan!
Untsikkaahan ei voi laitaa painopeiton sisälle
Vierailija kirjoitti:
Painopeitto? Kuinka kauan menee ennen kuin kokeilette jotain kristalleja ja unisieppareita? 😆 Kuulostaa ihan placebo-humpuukilta
Ei ole placeboa vaan kliinisesti tutkittu
Näin joka painopeitto yönä hirveitä painajaisunia ..Kokeilin useasti ...onko muilla tälläistä ?
Joo. Nykyään vedän panohanskojen lisäksi panopeiton päälle.
Vierailija kirjoitti:
Näin joka painopeitto yönä hirveitä painajaisunia ..Kokeilin useasti ...onko muilla tälläistä ?
En ole nähnyt ikinä painajaisia painopeitto päällä
Olen kokeillut hotellissa nukkua painopeitolla ja on hyvä.
Minulla on ollut vuoden 10 kg painopeitto. On rauhoittanut merkittävästi unta ja auttaa nukahtamaan nopeammin. En myöskään heräile niin usein öisin kuin tavallisen peiton kanssa. Vaikutus perustuu fysiologian. Käytän painopeittoa lokakuusta huhtikuulle, kesäisin on liian kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan vaikka rumaahan se on miestä kutsua panopeitoksi.
Mä välillä pistä painopeiton jalkojen väliin rullalle ja hinkutan sitä T. N26
sykkii
mun mies on mun 100 kg painopeitto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä 9kg peitto. Käytän sitä silloin tällöin esim. jos yöllä herään levottomaan uneen. Olen aika rauhaton nukkuja, liikun paljon yön aikana. Painopeitto vähentää tätä. Painopeitto jakaa mielipiteitä. Osa kokee sen ahdistavana eikä pysty nukkumaan sen alla. Itse koen miellyttävänä.
Miten painopeiton voi kokea ahdistavana? Varmaan silloin tuntee halauksetkin ahdistavina ja on peräkammarin poikia...
Onko alapeukuttajat itse kokeilleet
Eikö peitolle ole joku suosituspaino, n.10% omasta painosta? Onko tämä hyvä vai kannattaako kokeilu aloittaa vähän kevyemmällä?
Onko peiton käytölle jotain "vasta-aineita", terveydellisiä tms?
Miten nämä pestään, onnistuuko normaalissa pesukoneessa vai joutuuko viemään pesulaan?
Mitä ne täytteenä olevat helmet on, joku puhui lasista, mutta eikö se mene murskaksi pesussa?
Vierailija kirjoitti:
Panopeitto löytyy
xd
Mulle painopeitto tuntui liian raskaalta mutta ostin talvituplapeiton itselleni ja se kyllä auttaa ja rauhoittaa ja tuntuu hyvältä. Mut paras unentuoja ja stressin rauhoittaa on edelleenkin ollut piikkimatto. Nukahdan aina sen päälle vaikka se ei kai suotavaa oiskaan mutta minkäs teen kun uni tulee. T. Unettomuudesta ja hampaiden narskuttelusta kärsinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painopeitto? Kuinka kauan menee ennen kuin kokeilette jotain kristalleja ja unisieppareita? 😆 Kuulostaa ihan placebo-humpuukilta
Niin, Itse suosin valodieettiä.
Jääkaapin valo-dieettiä? Roikut jääkaapin ovenraossa ja arvot tuntikaupalla mitä alat mässyttämään?
Uskomatonta, eiköhän jo pari youtube-videota auttaisi saamaan perusasiat kuntoon
Painopeitto ja halityyny, loppui meikäläisen sängyssä pyöriminen kuin veitsellä leikaten ja unenlaatu parani saman tien.
Kokeilin, mutta tuntui ahdistavalta. Pidän mahdollisimman keveästä peitosta.
Mulla on eräänlainen itse tehty "painopeitto", eli mulla on saman pussilakanan sisään laitettu 2 tavallista peittoa, ovat kulmistaan toisissaan kiinni hakaneuloilla. Se on vähän painavampi mitä tavallinen peitto, ja koska mulle tulee kylmä tosi helposti niin se on ihanan lämmin. Sen jälkeen kun aloin käyttää tätä peittoviritelmää ja vartalotyynyä, niin oon nukkunut paljon paremmin.
Se on kylmä! Vaihdoin takaisin untsikkaan!