Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla painopeitto? Kokemuksia kaivattaisiin

Vierailija
08.08.2024 |

Mieheni on työskennellyt yövuoroissa jo jonkin aikaa, ja hänen nukahtamisaikansa ovat olleet noin 2-3 tuntia vaikka kaiken maailman yrttiteet on kokeiltu. Päiväunet ovat katkonaisia ja levottomia, mikä vaikuttaa hänen jaksamiseensa ja hyvinvointiinsa.

Olen lukenut jonkin verran painopeitoista ja niiden mahdollisista hyödyistä. Voisiko painopeitto olla hyvä ratkaisu?

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on eräänlainen itse tehty "painopeitto", eli mulla on saman pussilakanan sisään laitettu 2 tavallista peittoa, ovat kulmistaan toisissaan kiinni hakaneuloilla. Se on vähän painavampi mitä tavallinen peitto, ja koska mulle tulee kylmä tosi helposti niin se on ihanan lämmin. Sen jälkeen kun aloin käyttää tätä peittoviritelmää ja vartalotyynyä, niin oon nukkunut paljon paremmin.

Eikö tuossa tule tosi kuuma?

Vierailija
62/169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin, mutta en tykännyt. Joka tapauksessa pyörin, niin on hankala siirtää painavaa peittoa sivuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle painopeitto tuntui liian raskaalta mutta ostin talvituplapeiton itselleni ja se kyllä auttaa ja rauhoittaa ja tuntuu hyvältä. Mut paras unentuoja ja stressin rauhoittaa on edelleenkin ollut piikkimatto. Nukahdan aina sen päälle vaikka se ei kai suotavaa oiskaan mutta minkäs teen kun uni tulee. T. Unettomuudesta ja hampaiden narskuttelusta kärsinyt.

Minulla on molemmat. Piikkimatto ja piikkityyny sekä painopeitto. Ollut vuosia. Nukun erittäin hyvin niiden ansiosta. Illalla piikkimatto+ tyyny n puoli tuntia paljasta selkää vasten. Usein nukahdan sen päälle kun luen samalla kirjaa. Painopeittoon pitää tottua ja sen olen tehnyt. Koska nukun kyljelläni pidän tyynyä jalkojeni välissä.  Kokeilkaa.

Vierailija
64/169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemuksia

Vierailija
65/169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemuksia

Kiitos kommentista

Vierailija
66/169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kg sopiva paino t. m100 kg

Vierailija
67/169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odtin joskus sen 7 kg painavan, olin itse silloin n 85 kg. Aivan liian painava minulle, tuli ahdistus. Kokeilin 2 yötä ja annoin kaverille joka n 110 kg pitkä mies, hän on tykännyt siitä.

Vierailija
68/169 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole

Vierailija
69/169 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla (71kg) on 9kg painopeitto. En nyt tiedä, auttaako se nukahtamisajassa yhtään, mutta muuten olen kyllä tykännyt hirveästi. Meinaan unohtaa sen olevan painopeitto, sen verran siihen olen tottunut. Ja omasta mielestä jopa niin kevyt pyöritellä päällä, että olen harkinnut painavampaan vaihtoa, mutta sopiva paino on siis tosi yksilöllistä.

Itsekin yötyötä tehneenä se on todella raskasta systeemille herätä ja nukkua 'väärään' aikaan. Tsemppiä siis sinulle ja miehelle

Paksukainen :D

Vierailija
70/169 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
71/169 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panopeitto

Vierailija
72/169 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panopeitto on paras!!!

Vierailija
73/169 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on painava eukko, se riittäköön.

Vierailija
74/169 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kokeiltiin 7kg painopeittoa

100 kg painava perheen isä heräsi painopeiton alta painajaisiin eikä halunnut enää kokeilla uudestaan

60 kg painava äiti käytti kaksiviikkoa. Tavallisesti pyörii ja hyörii unissaan mutta painopeiton kanssa nukkuu rauhallisesti paikallaan. Niin rauhallisesti että kahden viikon kuluttua tuntui olevan ihan jumissa ja luopui painopeitosta ja nukkuu mielummin pyörien yönsä ja herää vetreänä.

55kg poika ja 50 kg tyttö. Nukkuvat mielellään 7kg painopeiton kanssa. Painavampikin kelpaisi. Rauhoittaa unta eivätkä heräile yhtä paljoa kuin muuten.

Vierailija
75/169 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut testivoittaja https://testaajat.com/paras-painopeitto/ painopeitto käytössä jo muutaman viikon, ja se on ollut todella hyvä hankinta. Painopeitto auttaa rentoutumaan ja nukahtamaan nopeammin. Tosin vähän kuuma kesällä.

Eihän tämä Testaajat ole edes mikään testisivusto. Artikkeleihin on valittu pari tuotetta jotka arvostellaan tuotekuvauksen perusteella ja provikkalinkit nettikauppaan tuloja tuomaan.

Jos luet minkä tahansa noiden "testin", huomaat ettei siinä oikeasti ole testattu mitään muuta kuin netistä luettavat tiedot. Eivät ole siis hankkineet yhtään tuotetta oikeasti kokeiltavaksi asti.

Yhteystiedot loistavat myös poissaolollaan. Joku luultavasti kotoa noita näpertelee.

Eihän se laitonta ole, mutta ovat siis pelkästään mainoksia. Eivät mitään testituloksia tai testivoittajia.

Vierailija
76/169 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun paremmin painopeitolla, joka mulla on ollut noin 2 vuotta. Olen kärsinyt ajoittain uniongelmista, mutta tuon peiton kanssa niitä ei ole ollut siinä mittakaavassa kuin ennen. Ostin 7 kg peiton Jyskistä tarjouksesta ja tähän saakka ei ole ollut mitään valittamista laadussa. Alussa peitto vaati totuttelua viikon pari, mutta nyt en nukkuisi ilman. 

Vierailija
77/169 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on painava eukko, se riittäköön.

Alma?

Vierailija
78/169 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on yövuoro. Kahvi/cocis/energiajuomat pois yövuorosta, tee tilalle. Joillekin sopii raskas aamiainen yövuoron jälkeen, jonka jälkeen nukkumaan.

Vierailija
79/169 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mieli on puolet terveydestä.

Vierailija
80/169 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala