Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla painopeitto? Kokemuksia kaivattaisiin

Vierailija
08.08.2024 |

Mieheni on työskennellyt yövuoroissa jo jonkin aikaa, ja hänen nukahtamisaikansa ovat olleet noin 2-3 tuntia vaikka kaiken maailman yrttiteet on kokeiltu. Päiväunet ovat katkonaisia ja levottomia, mikä vaikuttaa hänen jaksamiseensa ja hyvinvointiinsa.

Olen lukenut jonkin verran painopeitoista ja niiden mahdollisista hyödyistä. Voisiko painopeitto olla hyvä ratkaisu?

Kommentit (169)

Vierailija
21/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni ompeli itselleen painopeiton jo silloin, kun niitä ei vielä voinut ostaa Suomesta. Auttaa hänellä.

Pojalleni ostin ainpeiton muutama vuosi sitten ja myös hän on ollut tyytyväinen.

Vierailija
22/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painopeitto? Kuinka kauan menee ennen kuin kokeilette jotain kristalleja ja unisieppareita? 😆 Kuulostaa ihan placebo-humpuukilta

Niin, Itse suosin valodieettiä.

Jääkaapin valo-dieettiä? Roikut jääkaapin ovenraossa ja arvot tuntikaupalla mitä alat mässyttämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painopeitto? Kuinka kauan menee ennen kuin kokeilette jotain kristalleja ja unisieppareita? 😆 Kuulostaa ihan placebo-humpuukilta

Niin, Itse suosin valodieettiä.

Jääkaapin valo-dieettiä? Roikut jääkaapin ovenraossa ja arvot tuntikaupalla mitä alat mässyttämään?

https://www.annisirvio.fi/valodieetti

Vierailija
24/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa linkatussa testikuvassa ei tietty ole pussilakanaa painopeiton päällä, mutta kotona kantsii käyttää sitä. Vaikka onkin haastavaa pujottaa pussilakana raskaan peiton suojaksi.

Vierailija
25/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla (71kg) on 9kg painopeitto. En nyt tiedä, auttaako se nukahtamisajassa yhtään, mutta muuten olen kyllä tykännyt hirveästi. Meinaan unohtaa sen olevan painopeitto, sen verran siihen olen tottunut. Ja omasta mielestä jopa niin kevyt pyöritellä päällä, että olen harkinnut painavampaan vaihtoa, mutta sopiva paino on siis tosi yksilöllistä.

Itsekin yötyötä tehneenä se on todella raskasta systeemille herätä ja nukkua 'väärään' aikaan. Tsemppiä siis sinulle ja miehelle

Vierailija
26/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä, oma kissani. Nukkuu päälläni paikkaa vaihdellen koko yön. Toimii hyvin 

Vierailija
27/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä, oma kissani. Nukkuu päälläni paikkaa vaihdellen koko yön. Toimii hyvin 

koirat pitää kanssa 7 kg painopeitosta,,

Vierailija
28/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toimintaterapeuttina suosittelen usein painotuotteita motorisesti levottomalla asiakkaille tai lapsille/aikuisille joiden on hankala rauhoittua lepäämään.

Itsellä on painopeitto myös, 9kg, on kyllä toimiva väline, ei edes kovin kuuma kesällä. Mulla se on yleensä viikattuna sängyn jalkopäähän ja siitä saan napattua päälle jos tarvitsee. Usein pidän painopeittoa pelkästään jaloilla ja tavallista peittoa tai pussilakanaa ylävartalon päällä. 

Hankkiessa kannattaa varmistaa että on ommeltu sellaiset ruudut että paino pysyy tasaisesti peitossa. Kannattaa myös varmistaa, että peitto on tarvittaessa pestävä, eli sisältö sellaista muovirouhetta tms. Mulla on siinä päällä ihan tavallinen pussilakana, ei oo hankala vaihtaa. 

Vierailija
29/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin miehelle, mies ei tykkää joten otin itse käyttöön. 

Vierailija
30/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 7 kilon painopeitto. Alkuun tuntui päällä raskaalta ja auttoi nukahtamisessa jonkin verran, mutta nyt vuosikausien käytön jälkeen en huomaa enää vaikutusta, enkä edes sen painavuutta. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan.

Vierailija
31/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet niin kuin minä, eli on välillä vaihdettava asentoa nukkuessa sekä krooinen alaselkäkipu niin en suosittele ainakaan ainoaksi peitoksi. Itse en voi käyttää painopeittoa kuin pelkästään lanteista alapäin, koska muuten se estää liikkumisen (mitä en kykene lopettamaan) ja herään selkä niin kipeänä että itkettää. 

Painopeitto saattaa joskus olla talvisin käytössä. Mutta muutaman viikon kokeilun jälkeen tuli vaan olo, että aiheuttaa enemmän kipua ja epämukavuutta itselleni, kuin että auttaisi rauhoittumisessa. 

Vierailija
32/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään yleispätevää ratkaisua ei noihin uniongelmiin taida olla, joten kannattaa varmaan kokeilla kaikkea mahdollista.

Vierailija
33/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni rentouttaa ja auttaa nukahtamisessa, mutta kesällä on aivan liian kuuma. Paino myös pakkautuu pikkuhiljaa jalkopäähän, peittoa pitää välillä pöyhiä jotta rakeet palautuu takaisin paikoilleen. Yksinään pussilakanan vaihto on aika työlästä. Kannattaa ainakin kokeilla, jos on vähänkään nukkumisen kanssa ongelmia ja on kokeillut jo muita vaihtoehtoja.

Vierailija
34/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitahan käytetään nepsyjen hoitoon. Oletko joku nepsy vai?

Vierailija
35/169 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua auttaa, lisäksi otan suihkemuotoista melatoniinia,se tehoaa nopeasti.

Tuohon jää koukkuun ja kohta et pysty nukahtamaan ilman että käytät tuota

Vierailija
36/169 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut testivoittaja https://testaajat.com/paras-painopeitto/ painopeitto käytössä jo muutaman viikon, ja se on ollut todella hyvä hankinta. Painopeitto auttaa rentoutumaan ja nukahtamaan nopeammin. Tosin vähän kuuma kesällä.

... ja kylmä talvella! Nukun makuuhuoneen pienuudesta johtuen puolen metrin päässä ikkunasta ja peiton lasihelmet ottavat vedosta kylmää. Muutoin se on hyvä, keväisin ja syksyisin. Huomaan että herään samasta asennosta, mihin nukahdin.

Tosi painava käsitellä pedatessa, käy podaamisesta.

Vierailija
37/169 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mutta miehelläni on. Kuulemma auttaa häntä nukahtamisen kanssa ja itsekin olen kyllä huomannut eron verrattuna siihen että jos hän nukkuu ilman sitä peittoa.

Vierailija
38/169 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 9kg peitto. Käytän sitä silloin tällöin esim. jos yöllä herään levottomaan uneen. Olen aika rauhaton nukkuja, liikun paljon yön aikana. Painopeitto vähentää tätä. Painopeitto jakaa mielipiteitä. Osa kokee sen ahdistavana eikä pysty nukkumaan sen alla. Itse koen miellyttävänä.

Miten painopeiton voi kokea ahdistavana? Varmaan silloin tuntee halauksetkin ahdistavina ja on peräkammarin poikia...

Vierailija
39/169 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan vaikka rumaahan se on miestä kutsua panopeitoksi.

Mä välillä pistä painopeiton jalkojen väliin rullalle ja hinkutan sitä T. N26

Huh huh pelkkä ajatuskin...

Vierailija
40/169 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on painopeitto

Tervetuloa 2000 luvulle