Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (2461)

Vierailija
2241/2461 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi hei - nahka voi painaa jopa 10 kg, voit itse asiassa olla jo tavoitepainossa. Siitä nahasta ei vissiin helpolla pääse eroon paitsi veitsellä ja siitäkin voi tulla komplikaatioita. Onnittelut uskomattomasta matkasta ja tsemppiä! Ja muillekin tietty.

Minä päädyin kokeilemaan ylläpitoannosta 1.8 mg. Tällä ei ole ruokahälyä, ja se on plussaa. 

mm

Vierailija
2242/2461 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppi hei - nahka voi painaa jopa 10 kg, voit itse asiassa olla jo tavoitepainossa. Siitä nahasta ei vissiin helpolla pääse eroon paitsi veitsellä ja siitäkin voi tulla komplikaatioita. Onnittelut uskomattomasta matkasta ja tsemppiä! Ja muillekin tietty.

Minä päädyin kokeilemaan ylläpitoannosta 1.8 mg. Tällä ei ole ruokahälyä, ja se on plussaa. 

mm

Näin hurjan videon tummy tuckin suunnittelusta. Lääkäri komensi potilaan lavitsalle selälleen maaten ja sitten alkoi vetää paljasta mahanahkaa niin, että napakin meni rullatun mahanahkan alle kun hän kiristi ja näytti miltä se leikattu maha sitten paranemisen jälkeen näyttää. Hän teki tussilla merkin navan uudelle kohdalle. Toisessa videossa oli leikkaus tehty ja leikattu jo varmaan parantunutkin kun kerran pystyi näyttämään paljasta ihoa. Leikkaussauma jäi siististi alushousujen reunan alle ja mahanahka oli kuin olikin sellaisen luonnollisen sileän näköinen. Sivusta katsoen vatsa oli litteä. Kivut olivat olleet kohtalaiset, koska erkaallaan olevat vatsalihakset oli saman tien ommeltu yhteen. Ylijääneen materiaalin painosta ei kerrottu mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2243/2461 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan puolittanut Mounjaron annosta? Eli kierretään sitä kynää vain puolet.

Vierailija
2244/2461 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 15mg kynän, koko annos olisi 60 naksua. Alussa 2,5mg oli 10 naksua ja nyt sitten 3,75 15. Näin menen reseptin kirjoittaneen lääkärin ohjeen mukaan, kynä tulee riittämään todennäköisesti neljä kuukautta tai yli. Lääkkeen kustannukset reilun 100€/kk. Kaikissa kynissä täysi annos on 60 joten siitä pystyy helposti laskemaan myös muille vahvuuksille annoksen

-64

Vierailija
2245/2461 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 15mg kynän, koko annos olisi 60 naksua. Alussa 2,5mg oli 10 naksua ja nyt sitten 3,75 15. Näin menen reseptin kirjoittaneen lääkärin ohjeen mukaan, kynä tulee riittämään todennäköisesti neljä kuukautta tai yli. Lääkkeen kustannukset reilun 100€/kk. Kaikissa kynissä täysi annos on 60 joten siitä pystyy helposti laskemaan myös muille vahvuuksille annoksen

-64

-64 montako viikkoa sinulla riitti 2,5 mg?

Montako olet nyt pistänyt 3,75 mg annoksella?

Millainen painonpudotus vauhti tuolla annoksella on ollut sinulla?

Nämähän on tietty yksilöllisiä mutta kiinnostaa millaisia kokemuksia on.

Vierailija
2246/2461 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-64

Olen käyttänyt  mounjaroa puolitoista vuotta ja pudottanut 42kg.

Sen verran on kokemusta että kun käyttää samaa kynää yli 2kuukautta, eli mulla 15mg kynä mistä nakssutelen pieniä annoksia niin teho lakkaa kun kynä ollut korkattuna yli 2kuukautta.

Vaikka hinnassa säästää niin teho ei enää toimi.

Vierailija
2247/2461 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki, jotka napsutelleet pienempiä annoksia kokeneet saman, että aine laimenee 2 kk avaamisen jälkeen?

Oletteko sitten annostelleet isompaa annosta ”tuurilla” vai heittäneet loput pois?

Vierailija
2248/2461 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-64

Olen käyttänyt  mounjaroa puolitoista vuotta ja pudottanut 42kg.

Sen verran on kokemusta että kun käyttää samaa kynää yli 2kuukautta, eli mulla 15mg kynä mistä nakssutelen pieniä annoksia niin teho lakkaa kun kynä ollut korkattuna yli 2kuukautta.

Vaikka hinnassa säästää niin teho ei enää toimi.

Olen miettinyt samaa, että jotenkin teho tuntuu heikkenevän pitkään käytetyssä kynässä. Mitään varmaa tietoa ei ole, eikä tietenkään omia tuntemuksia voi objektiivisesti ja pitävästi mitata, mutta sellainen olo on ollut. Kun avaa uuden kynän, tuntuu vaikutus voimakkaammalta. Siksi en minäkään aio enää jakaa tuhottomasti yhtä kynää. Eli mieluusti se 8-10 viikkoa vain yhdellä kynällä. Siinäkin lopussa minusta hieman jo laimenee. 

Se on totta, että jokunen kilo on varmasti ihan nahkaakin jo minussa. Se selittäisi sen joistain paikoista aika luisevaksi käyneen olemuksen. Mm. kasvot, solisluut, kädet jne. No, ei tässä nyt anorektikkoja vielä olla, mutta pelkät solisluut näkyy ensimmäistä kertaa vuosiin todella voimakkaasti. Naama on nyt selvästi rupsahtanut ja rypyt alkaneet näkyä. Pitkään olin sitä mieltä, että laihtuminen vain nuorentaa, mutta tässä viimeisten kilojen kohdalla naama on alkanut kuivua. Toisaalta olemus on muuten paljon nuorekkaampi ja pirteämpi. 

Vierailija
2249/2461 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-64

-64 montako viikkoa sinulla riitti 2,5 mg?

Montako olet nyt pistänyt 3,75 mg annoksella?

Millainen painonpudotus vauhti tuolla annoksella on ollut sinulla?

Nämähän on tietty yksilöllisiä mutta kiinnostaa millaisia kokemuksia on.

Minä aloin vappuna joten matka ei ole vielä pitkä. Neljä ensimmäistä 2,5 ja nyt sitten mennyt 3,75 annoksilla eteenpäin. Vaste pistokseen on ollut hyvä, painoa on lähtenyt tasaisesti kilo per viikko. Vielä en ole havainnut tarvetta nostaa annosta. En tiedä onko sitten helpompi vähentää tai luopua kokonaan MJ avusta jos ja kun tavoitteena oleva paino on vaakaalla mikäli annokset ovat pienet?

-64

Vierailija
2250/2461 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kyseli kokemuksia…

Me mennään -64 kanssa samassa tahdissa.

Minä aloitin noin viikon aiemmin.

Pistin ekat 4 vk 2,5 mg. Sen jälkeen 3 x 3.75 mg mutta palasin 2,5 mg:aan koska mulla alkoi kauhea närästys ja muutenkin on ollut huono olo.

Edelleen närästää mutta ei niin pahasti.

Paino on tippunut kilon viikossa.

Olen käyttänyt yhtä 15 mg:n kynää ja pian alkaa selvitä havaitsenko minäkin aineen laimenemista. 
Olen säilyttänyt kynää koko ajan jääkaapissa ohjeen vastaisesti. Kylmän aineen pistäminen ei tunnu minussa miltään. Olen vaihdellut pistokohtaa (maha, reisi, käsivarsi) mutta en ole huomannut siinä mitään eroa tehon kannalta.

Nyt olen saanut syötyä hiukan enemmän ja se helpottaa heti jaksamista huomattavasti.

Kävelen 15 000 - 20 000 askelta päivässä ja pitkästä aikaa kävelylenkit tuntuu kivalle.

-64, jostain luin, että se jos alkuun pieni annos antaa hyvin vastetta vaikuttaa siihen, että MJ tulee antamaan pidempään hyvää vastetta koska varaa nostaa on vielä vaikka kuinka. Tosin samassa tekstissä oli, että annos kannattaa nostaa jos paino on junnannut neljä viikkoa paikallaan. Kuka tässä alkutaipaleella jaksaa 4 vk odottaa :-).

Nyt on vielä mistä lähteä. 
Tietenkin tahti hiipuu kun ylimääräistä alkaa olla vähemmän mutta siihen on vielä itsellä piiiiiiitkä matka. Toivottavasti paino jatkaa vielä putoamista pienillä annoksilla. Ja tällä kynällä. 
Tai noh, paino tippuu aivan varmasti tällä syömisellä mutta toivon, että pienet pistosannokset riittäisi vielä pitkään pitämään kylläisyyden tunteen ja napostelun tarpeen pois.

Ei auta kuin toivoa :-) Aika näyttää miten homma etenee.

Hienoista onnistumisista täällä on saanut lukea.

Kevät27

Vierailija
2251/2461 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin paljon tuota annoskokoa ja elämää tavoitteen saavuttamisen jälkeen siinä vaiheessa, kun olin päässyt MJ matkalla alkuun.  2,5 mg:n  vaste oli erittäin hyvä, mutta koska jotenkin kuuliaisesti seurasin ohjeita, siirryin 5 mg annokseen ensimmäisen 4 viikon  jälkeen. Silloin pidin sitä pienimpänä mahdollisena annoksena pudotusprojektissa  (kun kerran ohjeissa niin sanottiin). No, silloin ei ollut vertaiskokemuksia, jotka olisivat ehdottomasti avartaneet näkemyksiäni. Lääke oli myös uusi Suomessa, joten lääkärilläkään ei ollut kokemusta juuri tästä lääkkeestä, joka oli tullut Suomeen hänen kesälomansa aikana. 

Joka tapauksessa 2,5 mg olisi varmasti toiminut minulla pitkään, jos olisin oivaltanut, että ei ole pakko nostaa annoskokoa. Tosin hosulina olisin ehkä silti nostanut, jotta varmasti paino putoaa:) 5mg:n kohdalla tiesin heti, että sen vaste on niin hyvä, että se riittää minulle. Samalla ajattelin myös tuota minkä - 64 nosti esiin, eli entä elämä sitten kun on tavoitteessa? Pohjautumatta mihinkään tutkimukseen, päättelin mutulla, että  irrottautuminen lääkkeestä on todennäköisimmin helpompaa, jos ei ole isolla hoitoannoksella.

Vaikka lääke auttoi tosi paljon, rajoitin silti kaloreita ja opin sietämään myös nälän tunnetta. Pienten annoskokojen myötä vatsalaukku/maha (tai mikä oikea nimike onkaan) jotenkin kutistui. Tavoitepainon saavuttamisen ja lääkkeen lopettamisen jälkeen on monenlaisia havaintoja, kuten:

1. Lääke on pitkävaikutteinen ja sen poistuminen kokonaisuudessaan tapahtuu kehosta viivästetysti 1-2 kk:n aikana annoskoosta riippuen.

2. Olen tottunut pieniin annoskokoihin ja (tavoitteessa pysymiseksi ruokaa) tarvitsee todella vähän ruokaa. Ihan uskomaton muutos. Eli tarkoittaa sitä, että myös tavoitteen saavuttamisen jälkeen ruokaa tarvitsee vain vähän.

3. Joskus on päiviä,kun tulee syötyä todella vähän ja jotenkin tyhjän vatsan tunne tuntuu mukavalta. Mutta haasteena on se, että sittemmin kun syö, vatsa voi kipristellä. Eli tulisi pitää huolta, että syö kuitenkin riittävästi joka päivä, vaikka ei olisi nälkä.

3. Jonkin spesiaalitapahtuman jälkeen  (viimeksi Juhannus) paino ei enää nouse normi vaihteluvälin yläpuolelle, mutta jälkikäteen keho voi kaivata vähän enemmän ja vähän eri rytmissä ateriointia kuin ennen spesiaalitapahtumaa. Silloin on oltava tarkkana ettei ala joustamaan  liikaa.

4. Itsekkäänä tulee tietyllä tasolla pysyä, eikä kannata syödä vain muiden mieliksi.

Tsemppiä meille kaikille,

AP

Vierailija
2252/2461 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mielenkiintoinen tilanne kun sairastuin myyräkuumeeseen eli kauniimmin sanottuna munuaisoireiseen verenvuotokuumeeseen. Nyt on yksi piikki jäänyt välistä ja uskon  että seuraavakin - onkohan kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta ja hyppäsittekö suoraan siihen vanhaan annokseen vai pitikö kikkailla? 

Kysyn tätä vielä toki lääkäriltäkin, mutta ainakin tämån pistosten väliin jättämisen osalta ei löytänyt vastausta miten sairastuessa toimitaan ja ainoa oli sitten päätelmä, että munuaisia kohti hyökkäävä sairaus -> kuivattava lääke -> ei saa pistää. 

Mietin myös, että riittääkö tuo kahden pistoksen väliin jättäminen jos ajattelee juurikin munuaisten terveyden kannalta... 

Positiivista se, että kilo on lähtenyt viikossa vaikka piikkiä ei ole otettu, toki varmasti vähän on vaikutusta sairaudellakin :D

Vierailija
2253/2461 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta myyräkuumeesta. Kuulostaa kuitenkin järkevältä tässä vaiheessa säästää sisäelimiä kaikelta muulta rasitukselta. Lääkärit tietysti  tietää parhaiten, mutta näin maalaisajatuksella painon hallinta on toissijaista akuutin terveydentilan rinnalla. Pistos on myös aina pitkävaikutteinen lääke, joten sen vaikutus ei katoa  2-3  viikon aikana.

Pikaista paranemista,

AP

Vierailija
2254/2461 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 2 kk käytössä olleesta MJ-Kwikpenistä vielä: 

Minulla on aivan sama kokemus. Käytössä on huhtikuun lopusta ollut 15 mg kynä, ja muutama päivä sitten kun kaivoin siitä ekan 6 mg Golden Dose -annoksen, sanoisin, että pienoinen ruokahäly, joka oli alkanut ennen pistosta, ei hävinnyt minnekään :-( Ensi viikolla avaan uuden Kwikpenin, josko häly taas lähtisi ja painon pudotus jatkuisi paremmin. 

Muutenkin kesäkuu matkoineen ja juhannuksineen on ollut haastava. Pudotusta on kaiken kaikkiaan kesäkuussa ollut vaivaiset n. 1 kg, kun muina kuukausina on mennyt 3-4 kg. 

Yhden Kwikpenin käyttöaika taitaa sittenkin olla vain n. 2 kk, vaikka sitä säilyttää jääkaapissa ja ottaa esiin vain 5-10 minuutiksi pistoja varten.

Siitä huolimatta: Hyvää kesän jatkoa kaikille ketjulaisille!

T. Fifty-Sixty

Vierailija
2255/2461 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on ainakin minulle kaikkein haastavin ajankohta, koska on paljon kaikenlaista ystävien ja asiakkaiden kanssa ilakointia. Juhannus, kaverikekkerit, lomareissut, asiakastapaamiset, mökkivieraat, mahdolliset festarit/kesätapahtumat  jne. Ja monesti niihin liittyy grillausta, monenlaista tarjottavaa/tarjoilua jne. Välillä ei vaan voi kuunnella/ tule kuunneltua objektiivisesti oman kehon viestejä vaan hetki vie mennessään.

Monesti korostetaan Joulun "kiloja", mutta sehän on korkeintaan muutaman päivän ajanjakso, kun taas kesä kaikkien menoineen kestää paljon pidempään. Silti - kesällä kannattaa olla itselleen myös armollinen. Vaikka painonputoaminen hidastuu tai tulee välillä hieman takapakkia, niin se tasoittuu kyllä, kun ei anna tilanteen repsahtaa kokonaan tai  turhaudu ja antaudu ajatukselle  etten onnistu tässä kuitenkaan. 

Joten nou hätä Fifty- Sixty. uusi kynä todennäköisesti terästää hieman vaikutusta ja muutenkin lähestyt ajankohtaa, jolloin painon putoaminen sekä kokemusperäisesti että tutkimusten valossa voi hidastua alun viikoista. Oli muuten kiva lukea kuulumisiasi:)

Tsemppiä kaikille ja mukavia kesäpäiviä,

AP

Vierailija
2256/2461 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on todellakin hankala. Pitkä kesäloma tekee sen, että tässä pyörii kotinurkissa päivät ja jotenkin mieskin intoutuu enemmän tekemään ruokaa, aletaan grillaamaan vielä klo 20 jne. Siinä on paljon kieltäytymistä päivässä. Arkena talvella se rytmi on niin selkeä ja töissä syön kyllä, mutta jotenkin ruokatalous ei ole niin herkuttelupitoinen. Lisäksi kesällä on kaikenlaisia kekkereitä ja reissuja. Pelkästään päiväreissu Helsinkiin tarkoittaa ravintolaruokaa, kahvilla käymistä matkalla jossain abc:lla jne. No, en valita. Onhan tämä kesäloma elämän parasta aikaa ja en harmittele sitä, että lomani on tavallista pidempi. 

Mielenkiintoisen havainnon tein tänään, kun käytiin lounasbuffetissa ja söin ihan reippaan annoksen. En ole sen jälkeen (noin klo 13) ollut nälkäinen. Otin pari minimehujäätä kuumuuteen ja vähän omenanpaloja, mutta mitään kunnon ruokaa en ole syönyt sen jälkeen. Olisiko tässä se keino minulle: tukeva lounas ja loppupäivä syömättä? Ylipäätään tämä voisi olla seuraava ruokakokeilu eli aamulla rahkaa/puuroa, sitten ihan kunnon annos ruokaa lounaaksi alkuiltapäivästä ja sitten ei mitään puolikasta omppua tai tomaattia kummoisempaa loppupäivänä. Hmm. Täytyy miettiä. Nyt vielä pitäisi saada itsensä liikkeelle iltaisin. Kävely on kyllä jäänyt pahasti ja en millään saa kävelyrytmiä takaisin. Se voisi olla yksi ratkaisu myös tähän painon jumittamiseen.  

Kymppikeiju

Vierailija
2257/2461 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi, tuo mitä kirjoitat " intoutuu enemmän tekemään ruokaa, aletaan grillaamaan vielä klo 20"  on juuri se kesän juttu ja pieni kompastuskivi. Talvella klo 20 on jo ilta ja klo 22 yö, kun taas kesän ihanassa lämmössä ja valossa ei tunnu yhtään samalta ja voi hyvinkin valvoa ihan virkeänä vaikka kuinka myöhään ilman että se aikanaan minulla vaikuttaisi aamuheräämiseen. Eli olen virkeä kun on valoa ja sitten se valveillaolo helposti hieman repsahtaa ja samalla joku myöhäinen grillaus tulee ohjelmaan vähän niin kuin luonnostaan, kun läsnä on  isompi porukka.  

Ajattelen, että on hyvå kun tunnistaa tämän. Tunnistaminen auttaa tilanteen riittävään hallintaan  henkilökohtaisella tasolla sekä siihen, että osaa olla myös armollinen sellaisissa hetkissä kun se tuntuu olevan tarpeen. Vaikka painonhallinta ja painonpudotus edellyttää tiettyjä asioita, niin  totaali ehdottomuudet eiväy ehkä johda pitkällä aikavälillä toivottuun lopputulokseen.

Tsemppiä kaikille,

AP

Vierailija
2258/2461 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jännä miten ihmiset on erilaisia. Minulta on aina - jo ennen Mounjaroa - juuri kesällä lähtenyt kiloja ja syksyllä sitten ruvennut tulemaan takaisin. Kesän assosioin kahteen asiaan: silloin puuhaillaan mökillä, ja mikä tärkeintä: stressi laskee nollille. Minulla lihominen on aina ollut yhteydessä nimenomaan stressiin. Ylipäätään on mielestäni tärkeää, että kukin identifioi sen itselleen pahimman vaaran ja yrittää poistaa sen. Muussahan tapauksessa sitten taas edestään löytää, kun alkaa ylläpito ja pitää joko yrittää selvitä ilman lääkettä tai pienemmällä annoksella.

Tänä kesänä on stressiä edessä, ei pääse mökille samalla tavalla ja pitää hoitaa muutama iso juttu. Niin minun pitää nyt olla tarkkana.

Tsemppiä kaikille!
mm

Vierailija
2259/2461 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm, näin me olemme yksilöitä todellakin. Hyvä ystävä aina lihoo talvisin muutaman kilon ja laihtuu sitten keväällä taas. Väittää, että pimeys ja sisällä kököttäminen lihottaa. No, niinhän se lihottaa. Minua todellakin lihottaa kotona oleilu eniten. Toisaalta olen toivoton kotihiiri. 

Vierailija
2260/2461 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa grillimarinadeissa on paljon suolaa ja suola sitoo nestettä tehokkaasti kehoon. Helle saa muutenkin nestettä kertymään kehoon. Siitä huolimatta ei missään nimessä kannata unohtaa elektrolyyttien saamista. Moni vanhus on tänäkin kesänä päivystyksessä kitattuaan hanavettä ja syötyään vähäsuolaista ruokaa. 

Paino voi vaihdella todella paljon nestetasapainon ja suolensisällön vaihteluiden vuoksi. Kannattaa pitää silmällä vaikka kahden viikon liukuvaa keskiarvoa. Toki kesällä on suurempi kiusaus syödä jäätelöä. Jos ei halua laittaa rahojaan Solero-puikkoihin kannattaa ostaa mehujäämuotit ja pakastaa niissä marja- ja hedelmärahkaa. Se rahkan kirpeys katoaa miltein kokonaan kun se on pakastetussa muodossa. Toinen vaihtoehto on tehdä kypsistä banaaneista mielen mukaan maustamalla nice creamia. Kolmas vaihtoehto on pakastaa viinirypäleitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän