Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia
Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.
Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.
Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.
Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli miten lopetus onnistui?
Kommentit (2234)
Sivuhuomio: Kyllä minulle näköjään vielä (itselleni) oma annos 2.5 mg toimii. Pistin toissa viikolla vähän vahingossa 2.5 mg. Sitten juhannusaattoa edeltävänä pistopäivänä ajattelin, että varmuuden vuoksi pistän koko annoksen 2.5 mg. Seuraus: en ole pystynyt syömään melkein mitään. Ei sivuoireita, mutta nälkä meni. On tämä uskomaton lääke, edelleen.
mm
Vierailija kirjoitti:
Sivuhuomio: Kyllä minulle näköjään vielä (itselleni) oma annos 2.5 mg toimii. Pistin toissa viikolla vähän vahingossa 2.5 mg. Sitten juhannusaattoa edeltävänä pistopäivänä ajattelin, että varmuuden vuoksi pistän koko annoksen 2.5 mg. Seuraus: en ole pystynyt syömään melkein mitään. Ei sivuoireita, mutta nälkä meni. On tämä uskomaton lääke, edelleen.
mm
Olen vasta aloittanut jkokeilun a pitää suunnitella syömiset ettei jää syömättä koko päivänä. Pieniä annoksia yritän syöfä kolme kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut millään tavalla kiinnostunut kehon rasvaprosentista, mutta nyt kun asiasta on kirjoiteltu ja linkkin laskuriin vinkattiin- pakkohan se oli kokeille.
Nuorena urheilijana aikoinaan rasvaprosentin mittaaminen oli kamalaa. Harmi kun en muista, mikähän prosentti silloin oli.
Nyt tulos ilman mittanauhaa oli vajaa 25 prosenttia ja mittanauhan ja painon yhdistelmälaskurilla alle 14 prosenttia. En tiedä kumpihan on luotettavampi ja alkoi toden totta kiinnostelemaan- paljonkohan se jollain luotettavammalla menetelmällä mitattuna voisi olla.
Laihdutuksen myötä olen mielestäni menettänyt molempia- läskiä ja lihasta. Painoa lähtenyt hurjasti.
En usko hetkeksikaan että sun rasvaprosentti naisena on 14%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut millään tavalla kiinnostunut kehon rasvaprosentista, mutta nyt kun asiasta on kirjoiteltu ja linkkin laskuriin vinkattiin- pakkohan se oli kokeille.
Nuorena urheilijana aikoinaan rasvaprosentin mittaaminen oli kamalaa. Harmi kun en muista, mikähän prosentti silloin oli.
Nyt tulos ilman mittanauhaa oli vajaa 25 prosenttia ja mittanauhan ja painon yhdistelmälaskurilla alle 14 prosenttia. En tiedä kumpihan on luotettavampi ja alkoi toden totta kiinnostelemaan- paljonkohan se jollain luotettavammalla menetelmällä mitattuna voisi olla.
Laihdutuksen myötä olen mielestäni menettänyt molempia- läskiä ja lihasta. Painoa lähtenyt hurjasti.En usko hetkeksikaan että sun rasvaprosentti naisena on 14%
Voihan se olla, mutta eikös noilla fitness-naisilla kilpakunnossa ole sitä luokkaa.. Eli käytännössä jokainen lihas näkyy ja olet todella kuiva. Muistaakseni kilpakunnossa se rasvaprosentti on about 15 plus-miinus. Miehillä toki on tuolla suhteellisen helpostikin, jos on aktiivinen liikkuja ja hoikassa kunnossa.
Juhannus meni ja join hiukan liikaa. En kylläkään mielestäni ollut edes kovin humalassa, mutta lääkkeen antabus-vaikutus iski sitten kunnolla ja kaikki tuli ylös niin yöllä kuin aamulla. Englannissahan on tehty tutkimus, että lääke vähentää alkoholinkäyttöä. Muistan ihan alkuajalta, kun join pari saunaolutta ja sen jälkeen sänkyyn mennessä kiersi mahassa koko ajan ja mietin jo, että pitääkö työntää sormet kurkkuun. Tässä välissä ei tätä ole ollut, mutta toisaalta enpä ole kovin paljoa juonutkaan. Nyt meni lähes koko viinipullo ja se sitten laittoi oksentamaan urakalla. Enkä juonut tyhjään mahaan vaan tuli ihan syötyä jopa grillimakkarakin... Taidanpa jättää jatkossa kokonaan väliin, koska en pidä mausta, en halua olla humalassa ja inhoan ajatusta, että aamulla hiukankin puolivillainen olo. Jotenkin vaan on sosiaalinen paine, kun muille se tuntuu olevan niin hauskaa ja en halua olla se nörtti, joka istuu nenä nirpulla limulasin kanssa. On tämä kanssa, kun vielä lähes 50v. pitää miellyttää ympäristöä ja pyrkiä oman hyvinvoinnin kustannuksella luomaa toisille rentoa ja mukavaa ilmapiiriä.
Kymppikeiju
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut niin hurmioissani lääkkeen vaikutuksesta että myös haittavaikutukset on ollut mielestäni ok.
Mutta muisti on alkanut vaivaamaan tosi pahasti.
Nyt on juhannuslohipakkaus hukassa, en tiedä jäikö kauppaan, autoon vai olenko piilottanut jonnekkin täällä kotona. Etsitty kissojen ja koirien kanssa.
Muita muistinsa menettäneitä.
Saatko tarpeeksi koliinia ja hyviä rasvahappoja ravinnostasi?
Kalasta voin kertoa sellaisen tarinan, että minulta on pöllitty kahdesti savulohi kaupan kassan pakkauspäässä. Viime viikolla ilmeisesti vieressäni omia tavaroitaan pakannut laittoi sen omaan kassiinsa sillä välin kun minä asettelin pesuainepulloja ja purkkeja paremmin omaan kassiini. Voi olla, että kaikkien kansalaisten taloustilanne ei ole niin hyvä että voisi ostaa sitä savustettua lohta ja sitten nappaavat paketin tilaisuuden tullen kun kiltin näköinen ihminen keskittyy pakkaamaan omia ostoksiaan?
En nostanut asiasta kaupassa haloota enkä alkanut vaatia valvontakameran nauhoja nähtäväksi, koska ajattelin että tarpeeseensa kai ihminen tuoretuotteen nappaa. Minulla on siis tapana pakata etenkin kalat kylmälaukkuun, jonka pohjalla on pakastimessa pidetty kylmäkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut millään tavalla kiinnostunut kehon rasvaprosentista, mutta nyt kun asiasta on kirjoiteltu ja linkkin laskuriin vinkattiin- pakkohan se oli kokeille.
Nuorena urheilijana aikoinaan rasvaprosentin mittaaminen oli kamalaa. Harmi kun en muista, mikähän prosentti silloin oli.
Nyt tulos ilman mittanauhaa oli vajaa 25 prosenttia ja mittanauhan ja painon yhdistelmälaskurilla alle 14 prosenttia. En tiedä kumpihan on luotettavampi ja alkoi toden totta kiinnostelemaan- paljonkohan se jollain luotettavammalla menetelmällä mitattuna voisi olla.
Laihdutuksen myötä olen mielestäni menettänyt molempia- läskiä ja lihasta. Painoa lähtenyt hurjasti.En usko hetkeksikaan että sun rasvaprosentti naisena on 14%
Voihan se olla, mutta eikös noilla fitness-naisilla kilpakunnossa ole sitä luokkaa.. Eli käytännössä jokainen lihas näkyy ja olet todella kuiva. Muistaakseni kilpakunnossa se rasvaprosentti on about 15 plus-miinus. Miehillä toki on tuolla suhteellisen helpostikin, jos on aktiivinen liikkuja ja hoikassa kunnossa.
Juhannus meni ja join hiukan liikaa. En kylläkään mielestäni ollut edes kovin humalassa, mutta lääkkeen antabus-vaikutus iski sitten kunnolla ja kaikki tuli ylös niin yöllä kuin aamulla. Englannissahan on tehty tutkimus, että lääke vähentää alkoholinkäyttöä. Muistan ihan alkuajalta, kun join pari saunaolutta ja sen jälkeen sänkyyn mennessä kiersi mahassa koko ajan ja mietin jo, että pitääkö työntää sormet kurkkuun. Tässä välissä ei tätä ole ollut, mutta toisaalta enpä ole kovin paljoa juonutkaan. Nyt meni lähes koko viinipullo ja se sitten laittoi oksentamaan urakalla. Enkä juonut tyhjään mahaan vaan tuli ihan syötyä jopa grillimakkarakin... Taidanpa jättää jatkossa kokonaan väliin, koska en pidä mausta, en halua olla humalassa ja inhoan ajatusta, että aamulla hiukankin puolivillainen olo. Jotenkin vaan on sosiaalinen paine, kun muille se tuntuu olevan niin hauskaa ja en halua olla se nörtti, joka istuu nenä nirpulla limulasin kanssa. On tämä kanssa, kun vielä lähes 50v. pitää miellyttää ympäristöä ja pyrkiä oman hyvinvoinnin kustannuksella luomaa toisille rentoa ja mukavaa ilmapiiriä.
Kymppikeiju
Minä join koko juhannuksen aikana yhden lasillisen samppanjaa, ei vaan tehnyt mieli enempää. Ja liha etoo. Rasvaisia ruokia en uskalla syödä, koska se yleensä kostautuu parin päivän sisällä: alkaa rikinkatkuiset röyhtäykset ja lopulta kaikki tulee ylös.
Vierailija kirjoitti:
Muuten juhannuksen grilliruoista: En tiedä enää mitään parempaa kuin grillattu varhaiskaali. Kaali pihveiksi, loraus oliiviöljyä ja balsamicoa päälle ja grilliin. Voittaa ihan minkä tahansa grilliruoan 100-0.
Hauskaa juhannusta ja tsemppiä!
mm
Tuon kanssa vielä ruokalusikallisen fariinisokeria tai siirappia sekä suolaripauksen kanssa karamellisoitua porkkanaa. Kyllä on hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut millään tavalla kiinnostunut kehon rasvaprosentista, mutta nyt kun asiasta on kirjoiteltu ja linkkin laskuriin vinkattiin- pakkohan se oli kokeille.
Nuorena urheilijana aikoinaan rasvaprosentin mittaaminen oli kamalaa. Harmi kun en muista, mikähän prosentti silloin oli.
Nyt tulos ilman mittanauhaa oli vajaa 25 prosenttia ja mittanauhan ja painon yhdistelmälaskurilla alle 14 prosenttia. En tiedä kumpihan on luotettavampi ja alkoi toden totta kiinnostelemaan- paljonkohan se jollain luotettavammalla menetelmällä mitattuna voisi olla.
Laihdutuksen myötä olen mielestäni menettänyt molempia- läskiä ja lihasta. Painoa lähtenyt hurjasti.En usko hetkeksikaan että sun rasvaprosentti naisena on 14%
Voihan se olla, mutta eikös noilla fitness-naisilla kilpakunnossa ole sitä luokkaa.. Eli käytännössä jokainen lihas näkyy ja olet todella kuiva. Muistaakseni kilpakunnossa se rasvaprosentti on about 15 plus-miinus. Miehillä toki on tuolla suhteellisen helpostikin, jos on aktiivinen liikkuja ja hoikassa kunnossa.
Juhannus meni ja join hiukan liikaa. En kylläkään mielestäni ollut edes kovin humalassa, mutta lääkkeen antabus-vaikutus iski sitten kunnolla ja kaikki tuli ylös niin yöllä kuin aamulla. Englannissahan on tehty tutkimus, että lääke vähentää alkoholinkäyttöä. Muistan ihan alkuajalta, kun join pari saunaolutta ja sen jälkeen sänkyyn mennessä kiersi mahassa koko ajan ja mietin jo, että pitääkö työntää sormet kurkkuun. Tässä välissä ei tätä ole ollut, mutta toisaalta enpä ole kovin paljoa juonutkaan. Nyt meni lähes koko viinipullo ja se sitten laittoi oksentamaan urakalla. Enkä juonut tyhjään mahaan vaan tuli ihan syötyä jopa grillimakkarakin... Taidanpa jättää jatkossa kokonaan väliin, koska en pidä mausta, en halua olla humalassa ja inhoan ajatusta, että aamulla hiukankin puolivillainen olo. Jotenkin vaan on sosiaalinen paine, kun muille se tuntuu olevan niin hauskaa ja en halua olla se nörtti, joka istuu nenä nirpulla limulasin kanssa. On tämä kanssa, kun vielä lähes 50v. pitää miellyttää ympäristöä ja pyrkiä oman hyvinvoinnin kustannuksella luomaa toisille rentoa ja mukavaa ilmapiiriä.
Kymppikeiju
En kai koskaan väittänytkään, että että rasvaprosenttini olisi 14%. Kirjoittelin vain, paljonko se oli aiemmin keskusteluun linkatun laskurin perusteella, jonne syötin painon, pituuden, sukupuolen sekä kaulan ja vatsan ympäryksen. Ihmettelin tulosta itsekin.
Mutta asiahan ratkeaa sillä, että käyn mittauksessa kunhan mökkilomilta pääsen, Palaan asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut niin hurmioissani lääkkeen vaikutuksesta että myös haittavaikutukset on ollut mielestäni ok.
Mutta muisti on alkanut vaivaamaan tosi pahasti.
Nyt on juhannuslohipakkaus hukassa, en tiedä jäikö kauppaan, autoon vai olenko piilottanut jonnekkin täällä kotona. Etsitty kissojen ja koirien kanssa.
Muita muistinsa menettäneitä.
Saatko tarpeeksi koliinia ja hyviä rasvahappoja ravinnostasi?
Kalasta voin kertoa sellaisen tarinan, että minulta on pöllitty kahdesti savulohi kaupan kassan pakkauspäässä. Viime viikolla ilmeisesti vieressäni omia tavaroitaan pakannut laittoi sen omaan kassiinsa sillä välin kun minä asettelin pesuainepulloja ja purkkeja paremmin omaan kassiini. Voi olla, että kaikkien kansalaisten taloustilanne ei ole niin hyvä että voisi ostaa sitä savustettua lohta ja sitten nappaavat paketin tilaisuuden tullen kun kiltin näköinen ihminen keskittyy pakkaamaan omia ostoksiaan?
En nostanut asiasta kaupassa haloota enkä alkanut vaatia valvontakameran nauhoja nähtäväksi, koska ajattelin että tarpeeseensa kai ihminen tuoretuotteen nappaa. Minulla on siis tapana pakata etenkin kalat kylmälaukkuun, jonka pohjalla on pakastimessa pidetty kylmäkalle.
Kiitos vastauksesta.
Toivon että meni parempiin suihin. Ostin uutta.
Olen ollut huonolla syömisellä enimmäkseen kaiken aikaa. Pari kiloa maalipainoon.
Onneksi lomat alkamassa, ruumis ja pää kaipaa lepoa.
Noita rasvoja saan miettiä.
Minäkin laskin omaa rasvaa samoilla laskureilla. Pituus, paino ja ikä on linjassa inbody mittauksen kanssa 29,33-->23,6% (inbody) kun taas mittaamalla minulle tulee tulos 14,3 eli puuta heinää.
Rasvamassa on pienentynyt 7 vikon aikana 25,3-->18,6 kg Lihas 35,5-->33,7 kg paino 88,5-->78,9 kg
Juhannus on mennyt hyvin rauhallisesti, holit jäi kaikki juomatta eikä edes ole tehnyt niitä mieli (tai en ole uskaltanut kokeilla kuin pahan olon ne saa aikaan) Vielä on matkaa jäljellä omaan tavoitteesen, yritän ottaa tästä eteenpäin paljon rauhallisemmin pudotuksen kanssa ettei tule itku pitkästä ilosta. -64
Vierailija kirjoitti:
Minäkin laskin omaa rasvaa samoilla laskureilla. Pituus, paino ja ikä on linjassa inbody mittauksen kanssa 29,33-->23,6% (inbody) kun taas mittaamalla minulle tulee tulos 14,3 eli puuta heinää.
Rasvamassa on pienentynyt 7 vikon aikana 25,3-->18,6 kg Lihas 35,5-->33,7 kg paino 88,5-->78,9 kg
Juhannus on mennyt hyvin rauhallisesti, holit jäi kaikki juomatta eikä edes ole tehnyt niitä mieli (tai en ole uskaltanut kokeilla kuin pahan olon ne saa aikaan) Vielä on matkaa jäljellä omaan tavoitteesen, yritän ottaa tästä eteenpäin paljon rauhallisemmin pudotuksen kanssa ettei tule itku pitkästä ilosta. -64
Onpas hieno tulos!
Rasvaprosenttisi on jo nyt erittäin hyvä naiselle.
Minkä olet asettanut tavoitteeksi BMI:hin tai rasvaprosenttiin kun kirjoitit, että tavoitteeseen on vielä matkaa?
Itse tavoittelen rasvaprosenttia 22-25.
Sillä tulen olemaan BMI:n mukaan ylipainoinen mutta tiedän, etten tällä lihasmassalla pääse normipainoon ”terveellä” rasvaprosentilla.
Näköjään jäänyt mainitsematta että olen mieshenkilö joten siitä johtuu tuo rasva%. Inbody ehdottaa vielä noin 8 kilon painon pudotusta, indeksi olisi silloin 23.5
-64
Hieno pudotus on miehellekin!
Ei miehilläkään paino itsestään tipu eikä rasva pala.
Mutta juu rasvaprosentit meillä on erit :-)
Muuten juhannuksen grilliruoista: En tiedä enää mitään parempaa kuin grillattu varhaiskaali. Kaali pihveiksi, loraus oliiviöljyä ja balsamicoa päälle ja grilliin. Voittaa ihan minkä tahansa grilliruoan 100-0.
Hauskaa juhannusta ja tsemppiä!
mm