Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia
Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.
Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.
Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.
Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli miten lopetus onnistui?
Kommentit (2184)
Mulla on tavoitepaino saavutettu n. kuukausi sitten. Painoa pudotin 82 kg -> 62 kg ja aloitin lokakuussa. Koko ajan oli 2,5 mg annos ja se riitti hyvin.
Olin pari viikkoa sitten isohkossa leikkauksessa ja nyt on kaikki raskaampi liikunta kielletty koko kesän, joten paino on vielä vähän laskenut varmaan kun lihakset hupenee ja toki en vielä ole pienentänyt annosta. Kesän lopuksi tarkoitus laskea annos tuosta vielä puolikkaaksi ja talvella katsotaan lääkärin kanssa, että miten menee.
Kolesteroli, verenpaine ja maksa-arvot on nyt normaalit, joten ne asiat mitä tavoittelin on saavutettu. Peilissä en oikein muutosta näe, mutta valokuvissa sen huomaan.
Vaatteita ei ole tarvinnut ostaa kun olin ennen tätä kokoa ja olin säästänyt kaikki lempparit varastoon.
JJ
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli taas juttua laihdutuslääkkeistä: https://yle.fi/a/74-20227155 Onkohan tuo oikeasti noin Suomessa, vai yleistetäänkö taas USA:ta tänne. Ärsyttää myös tuo loppuelämän ja hinnan jauhaminen. Jos professori Pietiläinen voisi edes sano, että samoin kuin lihominen, myös sekä laihtuminen että painossa pysyminen on yksilöllistä. Olisi kiva jos joskus olisi vähän uusiakin kulmia.
mm
Taivas varjele, kuinka tyhmiä kommentteja tuon artikkelin alla on. Kovin huonoissa kantimissa on suomalaisten ymmärrys ja kyky etsiä tietoa nykymaailman ilmiöistä. Ja tuollaisilla on vielä mitä todennäköisimmin vielä äänioikeus. Ei mikään ihme, että Suomi on suossa.
Vierailija kirjoitti:
Taas vähän kevennystä: Paino on pysynyt sitkeästi samassa (annos 2, 5 mg) , mutta ei ole mistä ottaa. Sixpäkki näkyy, käyn ahkerasti salilla, ja syön sitä proteiiniakin aika runsaasti.
Paikalliselta kuntosaliketjulta tuli tarjous ilmaisesta "kehonkartoituksesta", kuntotestistä ja -ohjelmasta. Ajattelin käyttää tarjouksen hyödyksi.
Tyty kyseli, ja laittoi minut vaa'an näköiselle laitteelle, jossa kahvat. Kahden sekunnin jälkeen vehje sylki paperin, jonka mukaan rasvaprosentti oli 20 %, ja ennen kaikkea viskeraalirasvan osuus korkea. Tyttö selitti ihan tosissaan, että minun tapauksessani rasva ei vain näy.
Olin käynyt edellisviikolla (ihan muista syistä) vatsaontelon ultrassa, jota tekevä lääkäri ihmetteli ääneen juuri tuon viskeraalirasvan vähäisyyttä.
Numeroiden (ja iän) perusteella tyttö sitten suositteli varovaista kunto-ohjelmaa, jossa heidän automaattilaitteistonsa seuraisi kunnon kehitystä. Hinta naurettavan edullinen 89 €/kk. Erikoistarjouksena ilman liittymismaksua.
Pisti vähän miettimään, mitä kaikkea meille myydään! Ilman sitä edellisviikon ultraa olisin ehkä uskonut puolet. Nyt jäi sopimus kyllä tekemättä.
a&a
Nuo mittaukset ovat todellista tikanheittoa sidotuin silmin. Samat analyysit saa ihan Tokmannilta ostetulla kehonkoostumusvaa’alla ja jopa paremminkin kun se vaaka pysyy samana ja saman lattian päällä joka mittauskerralla kotona. Todellisen tarkan tuloksen saa lääketieteen apuvälinein ultrassa ja magneettikuvassa. Jos ei halua sijoittaa rahaansa kehonkoostumusvaakaan, on mittanauha vieläkin pätevä väline. Kun vyötärönympärys on puolet tai alle puolet pituudesta, ei tarvi murehtia viskeraalirasvasta.
Tänään oli taas juttua laihdutuslääkkeistä: https://yle.fi/a/74-20227155 Onkohan tuo oikeasti noin Suomessa, vai yleistetäänkö taas USA:ta tänne. Ärsyttää myös tuo loppuelämän ja hinnan jauhaminen. Jos professori Pietiläinen voisi edes sano, että samoin kuin lihominen, myös sekä laihtuminen että painossa pysyminen on yksilöllistä. Olisi kiva jos joskus olisi vähän uusiakin kulmia.
mm