Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko teidän n. 70-vuotiaat äidit tällaisia (naisvihaako?)

Vierailija
07.08.2024 |

Olen nelikymppinen, työssäkäyvä, naimisissa oleva ja vapaaehtoisesti lapseton nainen. 70-vuotias äitini tapasi jo vuosia sitten matkustaessamme kysyä, missä hotellissa yövymme. Luulin, että kysyi tätä "turvallisuussyistä" tai mistä lie, ja muutaman kerran kerroinkin. Selvisi, että hän oli kuitenkin googlannut hotellit (onko kallis jne.)

Viime aikoina on kysynyt, millä numerolla palkkani alkaa. Tähän vastasin, mutta kehotin menemään verotoimistoon, jos muittenkin palkat kiinnostavat. En siis usko, että ikinä kysyisi moista veljeltäni, joka tienaa lähes tuplasti sen mitä minä.

Kyselee myös vaatteitteni merkkejä, luultavasti, että voi taas selvittää, mitä ne maksavat. Ei mistään ökyvaatteista kyse, vaan esim. muutaman kympin paidoista, joita ostan jopa usein puoleen hintaan alesta.

Äitini arvostelee myös miniänsä vaateostoksia ym. naisten juttuja, mutta ei koskaan puhu esim. veljeni useiden tuhansien pyöräostoksista.

Kommentit (147)

1/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meidän äiti tuollainen 

Vierailija
2/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei ole meidän äiti tuollainen 

Hienoa, että ei ole.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun äitille kerron!

Vierailija
4/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kertonut kysymättä äidilleni paljonko saan palkkaa, ihan vaan huvikseni. Myös puhumme vaatteista puolin ja toisin, paljonko on maksanut. Ei tietenkään tarvitsisi, mutta ollaan aika avoimia.

Vierailija
5/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap käynyt terapiassa?

Vierailija
6/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain tuo sukupolvi. Anoppi on tuollainen myös. Mitä lie ajattelee mielessään. Kyselee tuollaisia lapseltaan (nelikymppinen mies). 

Vierailija
7/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asiassa.

Ap

Vierailija
8/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on joku periytyvä piirre. Mulla on sisarukseni tällaisia äitini lisäksi. Mennyt hermot heidän kyttäämiseen aikoja sitten. 

Vierailija
9/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on 55

Vierailija
10/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuollaisen jälkeen terapiaa tarvitsee. Kokemusta on samanlaisesta äidistä. 

Vierailija
11/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on 55

Ok, hyvä tietää, mutta ei oikein liity keskustelun aiheeseen.

Ap

Vierailija
12/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs noita nyt tarvitsee kysellä. Eikö valveutunut ihminen yleensäkin tiedä ihan ammatin perusteella, että mikä on ansiotaso kussakin työssä. Eihän ne mitään valtiosalaisuuksia ole, samoin kuin tavaroiden hinnat. Se arvostelu on tietenkin asiatonta. Minun äitini ei arvostele rahankäyttöäni.

Vierailija
13/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asiassa.

Ap

Olipa muuten outo kysymys. Ihan kuin terapiassa käymisessä olisi jotain noloa. Taidat olla 70-vuotias itse. Sen ikäisethän "eivät terapiaa tarvitse". 😅

Ap

Enemmistö 70 tarvitsisi sitä terapiaa enemmän.

Todellakin.

Ap

Vierailija
14/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikki yli 7-kymppiset tuollaisia.

Vierailija
15/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt sanaakaan.

Vierailija
16/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs noita nyt tarvitsee kysellä. Eikö valveutunut ihminen yleensäkin tiedä ihan ammatin perusteella, että mikä on ansiotaso kussakin työssä. Eihän ne mitään valtiosalaisuuksia ole, samoin kuin tavaroiden hinnat. Se arvostelu on tietenkin asiatonta. Minun äitini ei arvostele rahankäyttöäni.

Ei ole salaisuuksia, ei. Verotiedot kysymällä saa ainakin osviittaa siitä, mitä joku tienaa, mutta sellaista äitini ei tekisi, koska vain huonot ja kateelliset ihmiset haluavat tietää, mitä joku tienaa. 😃 Joo, ymmärrän ristiriidan.

Ap

Vierailija
17/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asiassa.

Ap

Olipa muuten outo kysymys. Ihan kuin terapiassa käymisessä olisi jotain noloa. Taidat olla 70-vuotias itse. Sen ikäisethän "eivät terapiaa tarvitse". 😅

Ap

Ehkä kommentoija huomasi aloituksesta, että terapiaan on tarvetta. Eri

Vierailija
18/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt sanaakaan.

Osasit kuitenkin vastata suomeksi? Vai käytitkö Google kääntäjää?

Ap

Vierailija
19/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whaaat.... avaas nyt vielä vähän sitä, että millä päädyit siihen, että äitisi puolelta käytöksen ajuri on naisviha?

Vierailija
20/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt sanaakaan.

Minä en ymmärrä sitä, että miten hintojen kyseleminen olisi naisvihaa. Vihaako äiti tytärtään kyselemällä hintoja ostoksista, vai vihaako tytär äitiään, koska tämä kyselee? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä