Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko teidän n. 70-vuotiaat äidit tällaisia (naisvihaako?)

Vierailija
07.08.2024 |

Olen nelikymppinen, työssäkäyvä, naimisissa oleva ja vapaaehtoisesti lapseton nainen. 70-vuotias äitini tapasi jo vuosia sitten matkustaessamme kysyä, missä hotellissa yövymme. Luulin, että kysyi tätä "turvallisuussyistä" tai mistä lie, ja muutaman kerran kerroinkin. Selvisi, että hän oli kuitenkin googlannut hotellit (onko kallis jne.)

Viime aikoina on kysynyt, millä numerolla palkkani alkaa. Tähän vastasin, mutta kehotin menemään verotoimistoon, jos muittenkin palkat kiinnostavat. En siis usko, että ikinä kysyisi moista veljeltäni, joka tienaa lähes tuplasti sen mitä minä.

Kyselee myös vaatteitteni merkkejä, luultavasti, että voi taas selvittää, mitä ne maksavat. Ei mistään ökyvaatteista kyse, vaan esim. muutaman kympin paidoista, joita ostan jopa usein puoleen hintaan alesta.

Äitini arvostelee myös miniänsä vaateostoksia ym. naisten juttuja, mutta ei koskaan puhu esim. veljeni useiden tuhansien pyöräostoksista.

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Mun äidin mukaan mulle sopiva työ olisi joku pesulan apulainen ja hyvä asuinpaikka vaikka maakuoppa tai edes kunnan vuokra-asunto.

Nimenomaan. Mahdollisimman vaikea elämä pitäisi olla, niin olisi hyvä. Oma äitini ehdotti joskus yli kymmenen vuotta sitten, että voisin kulkea pyörällä toimistotöissäni 20 kilometrin matkan päässä. Työmatkapyöräily ei siis ollut silloin mikään juttu, ja oma pyöräni oli joku 10 vuotta vanha ja raskaasti poljettava.

10 vuoden takaista juttua jaksat mähkiä, 

Se on vielä pientä, paras pähkäilee 35 vuoden takaisia  juttuja kun limudiskossa käynnistä toruttiin.

Vierailija
42/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kysyy aina heti ensimmäisenä kun näkee minulla jotain uutta, että mitä maksoi? Oli se sitten ruokaa, vaatetta, auto, matka tai mitä tahansa. Niin ärsytävä piirre ihmisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se äitimamma kokee itse jääneensä jostain paitsi ja tuo rahajuttu on helppo tapa kiusata. Mun mummollani on myös tyytymättömyyttä omaa elämäänsä kohtaan ja purkaa sitä kiusaamalla minua ja naispuolisia serkkujani. (Itsellään on vain poikia, miniänsä on jostain syystä jättänyt rauhaan) Mulla on hieman ylipainoa ja sepäs onkin Mummille helppo kohde. Onneksi olin hoikka sen epävarmimman nuoruusajan, niin paino ei ole itselleni arka aihe. Lähinnä naurattaa, miten ilkeä voikaan vanha nainen olla.

Mummokin vielä kiusaa, ei vain äiti.  On herttaiset js hyväkäytöksiset alle 50 v pahassa pulassA.

Vierailija
44/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini on tuollainen. Kyselee aina kaiken hintoja ja sitten paheksuu. Itseensä saa tietenkin käyttää rahaa, kun on niin ahkera ja hyvä ihminen, mutta me muut emme rahojamme saisi käyttää.

Itse luulen, että tätini on vaan kateellinen, kun olen saanut luotua itselleni hyväpalkkaisen uran ja minulla on varaa käyttää rahaa itseeni ja lapseeni. Hän itse säästi hulluna koko työuransa, että voi nyt vähän käyttääkin rahaa. Tuossa ikäluokassa on aika paljonkin niitä naisia, jotka eivät itse koskaan saaneet uraa ja oikeasti taloudellista vapautta. Heissä on myös paljon niitä, jotka on kasvatettu ajatukseen, että kaikki kauneuteen ja ulkonäköön liittyvä on turhaa ja pinnallista. Ja siihen, että miehet ovat arvokkaampia. Lapsuudesta asti toitotettuja arvoja voi olla vaikea muuttaa. 

Vierailija
45/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap käynyt terapiassa?

Olen itse asiassa.

Ap

Olipa muuten outo kysymys. Ihan kuin terapiassa käymisessä olisi jotain noloa. Taidat olla 70-vuotias itse. Sen ikäisethän "eivät terapiaa tarvitse". 😅

Ap

Enemmistö 70 tarvitsisi sitä terapiaa enemmän.

Todellakin.

Ap

Ap.lle ei ole terapiasta ollut apua, tyhmiä jankkaa edelleen.

Vierailija
46/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whaaat.... avaas nyt vielä vähän sitä, että millä päädyit siihen, että äitisi puolelta käytöksen ajuri on naisviha?

Siitä, että veljeni törkeän kalliiden pyörien, autojen ym. hinnoista ei kysellä, ja niitä pidetään itsestäänselvinä, tarpeellisina hankintoina.

Ap

Naisia ehkä kiinnostaa naisten vaatetus ja muoti enemmän kuin autot tai pyörät.   Vaatteet semmonen naisten keskeinen puheenaihe.

Ei vaan kyse on aina vaan siitä hinnasta. Kun eihän sitä saa omia rahojaan laittaa mihinkään kalliiseen. Se on syntiä tai jotain. 

Vierailija
47/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, ketjuun ilmestyi horror-äiskä kirkumaan :D 

Suutuitko kun sinut, 70-luvun lapsi, tunnistettiin? 

Vierailija
48/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se äitimamma kokee itse jääneensä jostain paitsi ja tuo rahajuttu on helppo tapa kiusata. Mun mummollani on myös tyytymättömyyttä omaa elämäänsä kohtaan ja purkaa sitä kiusaamalla minua ja naispuolisia serkkujani. (Itsellään on vain poikia, miniänsä on jostain syystä jättänyt rauhaan) Mulla on hieman ylipainoa ja sepäs onkin Mummille helppo kohde. Onneksi olin hoikka sen epävarmimman nuoruusajan, niin paino ei ole itselleni arka aihe. Lähinnä naurattaa, miten ilkeä voikaan vanha nainen olla.

Mummokin vielä kiusaa, ei vain äiti.  On herttaiset js hyväkäytöksiset alle 50 v pahassa pulassA.

Kaikki kiusaa, mene k kauppaan.

Vierailija
49/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asiassa.

Ap

Olipa muuten outo kysymys. Ihan kuin terapiassa käymisessä olisi jotain noloa. Taidat olla 70-vuotias itse. Sen ikäisethän "eivät terapiaa tarvitse". 😅

Ap

Todellakin.

Ap

Sinun mielipiteelläsi ei ole mitään arvoa.

Ap

Vierailija
50/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätini on tuollainen. Kyselee aina kaiken hintoja ja sitten paheksuu. Itseensä saa tietenkin käyttää rahaa, kun on niin ahkera ja hyvä ihminen, mutta me muut emme rahojamme saisi käyttää.

Itse luulen, että tätini on vaan kateellinen, kun olen saanut luotua itselleni hyväpalkkaisen uran ja minulla on varaa käyttää rahaa itseeni ja lapseeni. Hän itse säästi hulluna koko työuransa, että voi nyt vähän käyttääkin rahaa. Tuossa ikäluokassa on aika paljonkin niitä naisia, jotka eivät itse koskaan saaneet uraa ja oikeasti taloudellista vapautta. Heissä on myös paljon niitä, jotka on kasvatettu ajatukseen, että kaikki kauneuteen ja ulkonäköön liittyvä on turhaa ja pinnallista. Ja siihen, että miehet ovat arvokkaampia. Lapsuudesta asti toitotettuja arvoja voi olla vaikea muuttaa. 

Ja tätikin kiusaa. Meillä ei ole suku noin sukukeskeistä, hajallaan eri puolilla Suomea.  Mutta kun samalla kirkolla asutaan se on tommosta sitten kai. 

Vierailija
51/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vanhempi on äitini, mutta samaa maata! Ensimmäinen kysymys, sama mitä perheeseeni on hankittu, että mitä maksoi? Kotini oli perusvarakas maalaistalo, josta äitini kävi vielä harvinaisesti palkkatöissä. Silti aina piti ostaa halvinta vaatetta, shampoota, kaikkea. Halvinta. Ruotsin laivalla syötiin eväät. Edelleenkään ei  halua ostaa itselleen mitään KALLISTA, vaan mieluiten kihnuttaa rumissa ja arvaa kuinka halvalla sain - paidoissa. Kauniit, laadukkaat, minun ja sisarusteni hankkimat joululahjapuserot jne makaavat käyttämättöminä ja jotenkin aina muka epäsopivina kaappien perukoilla. Pesuaineet halvalla superalemarketeista, väliäkö sillä että pyykki haisee pahemmalta kuin teinien dödöt ja värit haalistuvat ekoissa pesuissa. Rahaa olisi tileillä niin, että huoletta saisi pienhankinnat tehdä sen mukaan, mikä miellyttää. Ilmeisesti nuukuus ja halvimman kelpuuttaminen ovat ikäluokkakys

Sitten oletkin veloissasi loppuikäsi. Tai peräti ulosotossa.

Tavallisen pulliaisen tuloilla ei nykysuomen hinnoilla eletä leveästi, eikä luxususta ostele mammatkaan. Vaikka muuta väittävätkin.

Vierailija
52/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku täällä on horror, niin sinä Ap.

Ihminen joka länkyttää vuodesta toiseen samoja juttuja äidistään on kauhea.

Vierailija
53/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Äitini on aina ollut kiva. Isä sen sijaan on toista maata. Hänelle raha on tärkeää. 

Vierailija
54/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asiassa.

Ap

Ap

Todellakin.

Ap

Sinun mielipiteelläsi ei ole mitään arvoa.

Ap

Pata kattilaa soimaa.

Itsekäs, kaiken saanut sukupolvi.

Vierailija
55/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suutuitko kun sinut, 70-luvun lapsi, tunnistettiin? 

Oho, taidat olla oikeasti harhainen. En taida olla kukaan sun tuttusi, enkä ole syntynyt 70-luvulla.

Vierailija
56/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jo tällainen vanhojen äitien haukkumisketju, etsikää se ja nautiskelkaa. (Ainakin 100 sivuinen)

Vierailija
57/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on jo tällainen vanhojen äitien haukkumisketju, etsikää se ja nautiskelkaa. (Ainakin 100 sivuinen)

Onneksi meidän kaikkien äidit ei ole tuollaisia. 

Vierailija
58/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuossa mitään mysteeriä ole. Äitisi jostain syystä kadehtii sinun elintasoa tai elämäntyyliä. Veljeäsi ei kadehdi, jostain syystä. Päätä mitä aiot asialle tehdä. Kauanko meinaat kuunnella tuollaista. 

Vierailija
59/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asiassa.

Ap

Ap

Sanottiinko siinä, että on jotenkin noloa käydä terapiassa? Nyt kyllä keksit ihan omasta päästäsi tuon, kertoo omista alitajuisista ajatuksistasi.

Sehän oli ystävällinen kysymys, eli terapiassa käynti on oikein hyvä asia, olisi ihan jokaiselle meistä kannattava asia! En tiedä mitä edellinen tarkoitti kysymyksellään, mutta minä ajattelin, et oli vinkki, et terapiassakin näitä asioita voi käydä läpi, jos kovasti vaivaa. Toki saattoi olla pottuiluakin. Mutta minusta ei ainakaan sen merkki, et terapiassa olisi nolo käydä.

Terapiassa on hienoa käydä, jos vaan pääsee julkiselle/ on varaa maksaa pitkä penni.

Ja oma vastaus: oma äitini ei ole materialisti eli ei arvostele hintoja, vaikka puhutaan kyllä aika lailla kaikesta.

Vierailija
60/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jäi vaivaamaan mitä se pesuaine on mitä se  yhden äiti ei voi ostaa hinnan vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän