Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko teidän n. 70-vuotiaat äidit tällaisia (naisvihaako?)

Vierailija
07.08.2024 |

Olen nelikymppinen, työssäkäyvä, naimisissa oleva ja vapaaehtoisesti lapseton nainen. 70-vuotias äitini tapasi jo vuosia sitten matkustaessamme kysyä, missä hotellissa yövymme. Luulin, että kysyi tätä "turvallisuussyistä" tai mistä lie, ja muutaman kerran kerroinkin. Selvisi, että hän oli kuitenkin googlannut hotellit (onko kallis jne.)

Viime aikoina on kysynyt, millä numerolla palkkani alkaa. Tähän vastasin, mutta kehotin menemään verotoimistoon, jos muittenkin palkat kiinnostavat. En siis usko, että ikinä kysyisi moista veljeltäni, joka tienaa lähes tuplasti sen mitä minä.

Kyselee myös vaatteitteni merkkejä, luultavasti, että voi taas selvittää, mitä ne maksavat. Ei mistään ökyvaatteista kyse, vaan esim. muutaman kympin paidoista, joita ostan jopa usein puoleen hintaan alesta.

Äitini arvostelee myös miniänsä vaateostoksia ym. naisten juttuja, mutta ei koskaan puhu esim. veljeni useiden tuhansien pyöräostoksista.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyykö äitisi suoraan, että oletteko naineet? Vai miten kysyy, olen utelias. Voithan heittää saman kysymyksen äidillesi.

En koskaan ole tuollaista hoksannut kysyä parisuhteessa olevilta tyttäriltäni :D

No hyi hitto. Ei tuollasta kysytä omalta lapselta. 

Eikö? Ihan totta :D:D!

Vierailija
142/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äitiä kiinnostaa olenko harrastanut seksiä mieheni kanssa. Kun olin niin pitkään "ikisinkku". Siis tuonne 29v saakka. En ole vielä antanut hänelle suoraa vastausta kun mielestäni tuo kysymys on niin hauska. Ollaan kuitenkin mieheni kanssa kihloissa. xD

Lisäksi olen töissä ja hän utelee vähän väliä, paljonko olen saanut säästöön. Noh, äidit on tuollaisia. 

Voisko ajatella, että odottelee lastenlapsia?

Se ei oikeuta uteluun.

Ei tietysti, mutta outojen kysymysten taustaa voi miettiä.

Taustalla on yleensä se klassinen rajattomuus, kun ei ymmärretä että aikuisella lapsella on oma yksityisyytensä, eikä hän ole äitinsä omaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oli hyvin kateellinen ja moitti kaiken, mitä tein. Sitten tein konkurssin ja hän häipyi kokonaan. Arvosteli toki kuinka olet voinut elää noin??.  Toivoin tukea ja että olisi kuunnellut minua. Ei kuunnellut. Rahaa en pyytänyt.,

Vierailija
144/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minulla oikeus yksityisyyteen ja missä raja? Äitini elättää minua ja 10 vuotiasta poikaani. Olen 35 v ja ei ole ammattia. Hän istuu meillä ja odottaa keskustelua, kun tuo ruokakassin tms.

Vierailija
145/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko minulla oikeus yksityisyyteen ja missä raja? Äitini elättää minua ja 10 vuotiasta poikaani. Olen 35 v ja ei ole ammattia. Hän istuu meillä ja odottaa keskustelua, kun tuo ruokakassin tms.

Onhan sinulla oikeus yksityisyyteen, aivan kuten muillakin ihmisillä.

Rajan tietysti laitat sinä itse. Toki se on vaikeampaa, kun olet noin pahasti riippuvainen käytännön asioissa äidistäsi.

Olisko ihan perhekeskustelun paikka?

Vierailija
146/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla ei ole ammattia? 

Vierailija
147/147 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sinulla oikeus yksityisyyteen, aivan kuten muillakin ihmisillä.

Rajan tietysti laitat sinä itse. Toki se on vaikeampaa, kun olet noin pahasti riippuvainen käytännön asioissa äidistäsi.

Olisko ihan perhekeskustelun paikka?

Täällä usein sanotaan että laita rajat, mutta jotkut äidit ei usko "rajoja". jaksa jankuttaa sitten. Esim kysyy typeriä kysymyksiä vaikka olen sanonut että lopeta. Muuten äiti on kyllä kiva tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi