Rakastaako Jumala siis niinku ihan kaikkia?
Kommentit (921)
Ei Jumala ikuisesti anna anteeksi. Kullakin ihmisellä on etsikkoaikansa, pari-kolme etsikkoaikaa elämänsä aikana, jolloin Jumala kutsuu ihmistä luoksensa. Jos silloin ei synnistä tee parannusta, voi olla ettei synnintuntoa enää tulekaan.
484. Kivikovat tieteelliset todisteet väitteellesi, kiitos! PS. Teologia on huuhaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhä henki toimii kauttamme mutta me emme itse ole pyhiä henkiä oikeasti. Voisi kuitenkin sanoa olevansa kuin pyhä henki jos asia on näin. Puhumme asioista monellakin tavalla ja vaatii itsevarmuutta kuvastaa pyhää henkeä. Pyhä henki on rakkaus ja silloin tulee ymmärtää mikä kaikki on rakkautta.
Olet aika lähellä Pyhän Hengen pilkkaa. Ei ihminen voi sanoa olevansa kuin Pyhä Henki, joka annetaan ylhäältä uudesti syntyneille kristityille. Kukaan, jolla on Pyhä Henki ei puhu Hänestä pilkkaavasti. Pyhän Hengen pilkka on ainoa synti, jota ei saa anteeksi. Varmuuden vuoksi vielä, että tämä tieto on Raamatusta eli Jumalan ilmoituksesta ihmisille.
Minä olen syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan, joten onko niin, että millään synneilläni ei ole mitään väliä, kun armoa ei ole sielulleni luvassa? Eri
Jos olet huolestunut siitä, oletko syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan, et todennäköisesti ole ko. syntiin syyllistynyt. Ne, jotka ovat syyllistyneet Pyhän Hengen pilkkaan, eivät tunne katumusta, vaan ovat iäksi kadotetut. Jos tunnet katumusta, se on siis hyvä ja olet edelleen uskovainen:)
Vierailija kirjoitti:
"Niin, Raamatussa on uskonnollisen tekstin lisäksi myös historiaa. Historian oikeellisuus, niiltä osin kuin sitä on ei kerro mitään uskonnollisen tekstin todenperäisyydestä - historiaa löytyy ainakin Koraanista, luultavasti monesta muustakin pyhästä kirjoituksesta. Raamatun kohdalla asiaa ei auta se, että se sisältää myös valehistoriaa, esim. Egyptin orjuus ja Nooan tulva."
Koraani ei ole mitenkään sidottu historiaan.
Nooan aikaan kaikki maa oli yksi manner.Raamattu ilmoittaa että Pelegin aikaan maa alkoi jakautua.
Ainakaan pikaisen kaivelun perusteella en tosiaan löytänyt mitään kunnollista selvitystä Koraanin sisältämästä historiasta, joten myönnän olleeni väärässä tältä osin. Ehkä olen sekoittanut asioita kuunnellessani paasausta Koraanin sisältämistä "tieteellisistä tosiasioista". Sinänsä ei muuta pääasiallista pointtia - pelkästään Raamatun sisältämän historian oikeellisuus (siltä osin kuin se oikeellista on, kaikilta osin ei tosiaan ole) ei implikoi sen uskonnollisten väitteiden oikeellisuutta. Ja sen sisältämän historian oikeellisuus ei nojaa siihen, että Raamattu sanoo niin vaan siihen, että osa asioista on kyetty vahvistamaan Raamatun ulkopuolisista lähteistä. Tämä vahvistus puuttuu uskonnollisilta väitteiltä täysin.
Tapahtuiko Nooan tulva tuhansia vuosia sitten? Jos tapahtui, kuvio on täysin mahdoton. Mannerten liikkuessa vapautuu valtava määrä energiaa, ja pangaian hajoaminen nykyisiksi mantereiksi tuhansien vuosien aikana vapauttaisi niin paljon lämpöenergiaa, että koko maapallo sulaisi laavaksi, ytimestä pintaan.
Vierailija kirjoitti:
"Lisäksi ennustusten kohdalla kannattaa ottaa huomioon sekin, että kaikki ennustuksilta näyttävät eivät sitä välttämättä ole. Esim. Danielin kirja esittää olevansa 6. vuosisadalla eaa. kirjoitettu ennustuskirja, mutta tutkijakonsensuksen mukaan todistusaineisto osoittaa sen olevan kirjoitettu 2. vuosisadalla eaa., eli sen ennustukset eivät ole ennustuksia lainkaan, vaan kuvauksia jo tapahtuneista asioista."
Kannattaa ottaa informaatiota raamatullisesta teologiasta eikä ateistien tietotoimistolta.
Tai sitten kannattaa ottaa informaatiota asiantuntijakonsensukselta varhaisempaan ajoitukseen uskonnollisesti sitoutuneiden fringe-näkemyksen kannattajien sijaan.
Joo, niinhän ne sanoo. Onneksi hei sä synnyit oikeaan paikkaan ja uskontoon. Muualla asuvat uskoo ihan täysin vääriin juttuihin jotka on ihan selvästi huuhaata. Kävipä sulla tuuri. /sarkasmi
Raamatun jumala ei ainakaan rakasta kaikki. Kertomuksen mukaan hukutti vedenpaisumuksella lähes koko ihmiskunnan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Massamurha se on eikä mitään rakkautta.
En ole varma ymmärtääkö Jumala mitä toisen rakastaminen tarkoittaa.
Jumala rakastaa meitä, mutta kurituksen hankimme itse. Ihmisen oma käytös vie ihmistä toisinaan harhaan, kun ei ihminen ymmärrä, että jotkut toiminnat eivät ole oikein. Ei Jumala meitä ohjaa pahuuteen, ihminen itse.
Uusi Testamentti Jeesuksesta Kristuksesta on hyvyyden osa.
"Jos olet huolestunut siitä, oletko syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan, et todennäköisesti ole ko. syntiin syyllistynyt. Ne, jotka ovat syyllistyneet Pyhän Hengen pilkkaan, eivät tunne katumusta, vaan ovat iäksi kadotetut. Jos tunnet katumusta, se on siis hyvä ja olet edelleen uskovainen:) "
Kyllä olen, todistajien läsnäollessa julkisella paikalla olen pilkannut Pyhää Henkeä. Mitä väliä siis katumisella, Raamattu sanoo, että sitä syntiä ei saa anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun jumala ei ainakaan rakasta kaikki. Kertomuksen mukaan hukutti vedenpaisumuksella lähes koko ihmiskunnan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Massamurha se on eikä mitään rakkautta.
Ja käski suorittaa kansanmurhia, tuhosi pari suurkaupunkia, kidutti Jobia ja tappoi tämän perheen ja mestautti oman poikansa makaaberissa verishowssa.
Vierailija kirjoitti:
Jumala rakastaa meitä, mutta kurituksen hankimme itse. Ihmisen oma käytös vie ihmistä toisinaan harhaan, kun ei ihminen ymmärrä, että jotkut toiminnat eivät ole oikein. Ei Jumala meitä ohjaa pahuuteen, ihminen itse.
Jumala on tarkoituksella luonut meistä jokaisen sellaiseksi kuin olemme, synnynnäisine taipumuksinemme.
Jos emme ymmärrä jotain, Jumala on tahallaan meistä ymmärtämättömiä luonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on tarkoituksella luonut meistä jokaisen sellaiseksi kuin olemme, synnynnäisine taipumuksinemme.
Juuri näin. Silti ymmärtämättömyydestä rankaistaan ankarasti! Muistakaa, että Aatamilla ja Eevalla ei ollut kykyä erottaa hyvää pahasta, oikeaa väärästä, kun Herra kielsi heitä syömästä tiedon hedelmää. Miten siis olisivat voineet ymmärtää, että kieltoa pitää noudattaa? Silti he, ja koko ihmiskunta, siitä saa kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala ikuisesti anna anteeksi. Kullakin ihmisellä on etsikkoaikansa, pari-kolme etsikkoaikaa elämänsä aikana, jolloin Jumala kutsuu ihmistä luoksensa. Jos silloin ei synnistä tee parannusta, voi olla ettei synnintuntoa enää tulekaan.
Tämä siis tarkoittaa sitä että jos ihmisellä olisi sisäisiä haasteita tai ongelmia, niitä tulisi korjata ja tulisi tehdä niitä muutoksia. Lopulta sitä muokkautuu elämässä ihan väkisin ja on sitten mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mielestänne rakkautta ja mikä on todellinen elämän luonto? Olisiko rakkautta elää ikuisesti? Miksi ihmiset kuolevat ja miksi juuri sillä tavalla kuin kuolevat? Miksi kuolema esimerkiksi vedenpaisumuksessa olisi huonompi asia kuin kuolla esimerkiksi toisen ihmisen tappamana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja käski suorittaa kansanmurhia, tuhosi pari suurkaupunkia, kidutti Jobia ja tappoi tämän perheen ja mestautti oman poikansa makaaberissa verishowssa.
Käsketäänhän tässä yhteiskunnassa koko ajan ihmisiä pahoihin toimiin ja he valitsevat haluta tehdä niitä. Voiko tähän tulla muutosta koskaan vai olisiko asianlaita vain niin että lopultakin Jumala päättää mitä saa tapahtua jostakin syystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on se oma vastuu? Voisiko olla myös niin että jos ei koskaan halua ymmärtää asioita oikein niin sitten ei tarvitse ymmärtääkään? Mehän muokkaamme itse itseämme elämässä siihen suuntaan mihin itse haluamme.
George Harrison sanoi aikanaan, että hän ei tee mitään uskonnolla, jonka jumaluutta hän ei voi nähdä eikä kuulla. Hän siis koki Krishnan käyneen hänen huoneessaan meditaation aikana ja hän koki keskustelleensa tämän kanssa. Kristityn kokemus elävästä jumaluudesta ja hindun kokemus Krishnasta ovat nähdäkseni koko lailla samalla viivalla ilman kunnollista todistusaineistoa. Molemmat eivät voi olla oikeassa, mutta molemmat voivat olla väärässä. Kummallakaan ei ole tarjota todistusaineistoa jota voisin tutkia, joten ainoa vaihtoehtoni on siirtää molemmat hylättyjen perusteettomien oletusten läjään Andrew Wakefieldin höpinöiden viereen.
Toki jos pystyt tarjoamaan jotain näyttöä sen tueksi, että kristinuskon jumaluus on jollain todennettavalla tavalla erilainen niin tarkastellaan asiaa uudelleen.