HS: Pyöräilijät tuhosivat arvokkaaksi kasvillisuusalueeksi luokitellun metsän - poliisille tutkintapyyntö
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörille pakollinen rekisteröinti ja osallistuminen kuluihin ajoneuvoveron merkeissä.
Minä olen täysin samaa mieltä. Polkupyöräajokortin pitäisi myös olla pakollinen kaikille pyöräilijöille ja sellaisille jotka liikkuvat polkupyöräksi verrattavilla laitteilla. Sen verran paljon toheloita polkupyöräilijöitä liikenteessä nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistäkin kommenteista näkee kuinka aliarvostettua pyöräily on urheilumuotona. Sillä kun pääsee aivan ylivertaiseen aerobiseen kuntoon. Pyöräilyä kun voi harrastaa hieman harjoitelleena jopa useita tunteja päivittäin. Kukaan ei pysty juoksemaan tai kävelemään yhtä paljon polvien yms mennessä paskaksi.
Ei siihen hyvään aerobiseen kuntoon tarvitse pyörällä syöksyä metsärinteitä tai polkuja muiden kulkijoiden vaarana. Voi ajella pyöräteitä tai jopa ajaa kuntopyörää kotona telkkarin edessä.
Kuntopyörä ei ole rasitukseltaan yhtään sama asia. Poluilla saa ajaa fillarilla, joten siitä on ihan turha itkeä. Sitten ei enää ajeta jos se kielletään. Sinäkin voit mennä vaikka jonnekin jalkakäytävälle kävelemään, jos haittaa.
Kunnon kuntopyörä kyllä hoitaa homman tehokkaasti, millä kuponkiuutisten rimpulalla olet polkenut :D
Muita luonnossa liikkuvia ei saa vaarantaa tai häiritä, vaikka pyöräily poluilla sallittua onkin, eikä olettaa, että kaikki muut väistäisivät pyöräilijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijät ovat yksinkertaista sakkia. Asuinalueella on rantareitillä pyöräily kielletty liikennemerkein ja puomein. Silti näitä sankareita näkyy siellä harva se päivä pyörimässä.
Vähemmän yllättäen ihmiset rikkovat liikennesääntöjä niin kävellessä, pyöräillessä, autolla tai millä tahansa muulla kulkuvälineellä liikkuessaan. Osa rikkoo sääntöjä tietämättään ja osa tarkoituksella, koska kiinnijäämisen riski on minimaalinen ja seuraukset olemattomat. Todenn'köisesti sinäkin rikot jotain liikennesääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörille pakollinen rekisteröinti ja osallistuminen kuluihin ajoneuvoveron merkeissä.
Minä olen täysin samaa mieltä. Polkupyöräajokortin pitäisi myös olla pakollinen kaikille pyöräilijöille ja sellaisille jotka liikkuvat polkupyöräksi verrattavilla laitteilla. Sen verran paljon toheloita polkupyöräilijöitä liikenteessä nykyään on.
Risteyskolareista 70% on autoilijan syytä ja tämän lisäksi autoilijat kolaroivat jatkuvasti myös keskenään ja rekat ajetaan ulos tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei riitä yhtään sympatiaa näille pyöräilijöille. Yksi sellainen ajoi viime kesänä päälleni. Syöksyi tuhatta ja sataa takaani enkä ehtinyt väistää.
Eli niputat kaikki suomalaiset pyöräilijät yhden ihmisen tekojen takia yhdeksi ryhmäksi? Joku muu jää vaikka auton alle, niin olet riemuitsemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei riitä yhtään sympatiaa näille pyöräilijöille. Yksi sellainen ajoi viime kesänä päälleni. Syöksyi tuhatta ja sataa takaani enkä ehtinyt väistää.
Takaa tulevan pitäisi väistää sinua. Muutenkin nämä maastopyöräilijät odottavat, että muut kulkijat pomppivat pois polulta heidän tieltään.
Ihan kohteliasta antaa tietä kun pyöräilijä tulee. Mikä ongelma? Minä annan ihan mielelläni tilaa noille urheilijoille.
Miksi, itse juoksen poluilla ja satavarmasti liikun tehokkaammin kuin nämä usein sähköavusteisesti poluilla polkevat. Väistämällä juuri pyöräilijöille annetaan väärä kuva, että heillä olisi metsässä etuajo-oikeus ja muiden pitää heidän puolestaan hoitaa kaikki varominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijät ovat yksinkertaista sakkia. Asuinalueella on rantareitillä pyöräily kielletty liikennemerkein ja puomein. Silti näitä sankareita näkyy siellä harva se päivä pyörimässä.
Vähemmän yllättäen ihmiset rikkovat liikennesääntöjä niin kävellessä, pyöräillessä, autolla tai millä tahansa muulla kulkuvälineellä liikkuessaan. Osa rikkoo sääntöjä tietämättään ja osa tarkoituksella, koska kiinnijäämisen riski on minimaalinen ja seuraukset olemattomat. Todenn'köisesti sinäkin rikot jotain liikennesääntöjä.
Jokainen autoilija vähintäänkin ajaa jatkuvasti ylinopeuttaa ja jättää suojatiesäännöt hengenvaarallisesti huomiotta. Autoilijat yrittävät vain aina syyttää kaikkia muita liikkujia kaikesta. Autoilijoissa ei koskaan ole mitään vikaa heidän omasta mielestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ekoihmiset" taas tuhoamassa luontoa.
Mistä keksit, että kyseessä olisi "eko" tai ekoihmiset? Tekoset ei vaikuta, että olisi mistään arjen liikkumisesta kyse vaan nuoret/nuoret aikuiset tehneet temppurataa.
Pyöräilyaktivistit on usein vihreitä. Siksipä annillakin on noita omassa sektorissaan miettimässä tällaisia tarpeellisia pyöräilysiltoja meren päälle tai pyörä/ratikka siltoja tai mitä ihmeellisempiin paikkoihin pyytämättä ja yllättäen putkahtavia pyöräkaistoja.
Mistä keksit, että kyseessä olisi jotkin pyöräilyaktivistit? Todennäköisesti kyseessä on lähistöllä asuvat teinit tai nuoret aikuiset. Meillä lähimetsän hiekkakuopalla käy lapset fillaroimassa. Ei siinä ole mitään aktivismia tai politiikkaa kyse
Persujen mielestä jokainen pyörällä ajava on sama ihminen.
Aika erikoisen fantasian taas kirjoitit kaikkien nähtäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistäkin kommenteista näkee kuinka aliarvostettua pyöräily on urheilumuotona. Sillä kun pääsee aivan ylivertaiseen aerobiseen kuntoon. Pyöräilyä kun voi harrastaa hieman harjoitelleena jopa useita tunteja päivittäin. Kukaan ei pysty juoksemaan tai kävelemään yhtä paljon polvien yms mennessä paskaksi.
Ei siihen hyvään aerobiseen kuntoon tarvitse pyörällä syöksyä metsärinteitä tai polkuja muiden kulkijoiden vaarana. Voi ajella pyöräteitä tai jopa ajaa kuntopyörää kotona telkkarin edessä.
Kuntopyörä ei ole rasitukseltaan yhtään sama asia. Poluilla saa ajaa fillarilla, joten siitä on ihan turha itkeä. Sitten ei enää ajeta jos se kielletään. Sinäkin voit mennä vaikka jonnekin jalkakäytävälle kävelemään, jos haittaa.<
Kuntopyörällä et saa mitenkään samanlaista rasitusta aikaan kuin parin tunnin lenkki ulkona ylämäkeen / vastatuuleen jne. Et sinä jaksa kuntopyörällä edes polkea useita tunteja. Kyllä minä urheilijana tiedän, älä viitsi jankata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takaa tulevan pitäisi väistää sinua. Muutenkin nämä maastopyöräilijät odottavat, että muut kulkijat pomppivat pois polulta heidän tieltään.
Ihan kohteliasta antaa tietä kun pyöräilijä tulee. Mikä ongelma? Minä annan ihan mielelläni tilaa noille urheilijoille.
Kaikki eivät ole kaltaisiasi nössöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen autoilija vähintäänkin ajaa jatkuvasti ylinopeuttaa ja jättää suojatiesäännöt hengenvaarallisesti huomiotta. Autoilijat yrittävät vain aina syyttää kaikkia muita liikkujia kaikesta. Autoilijoissa ei koskaan ole mitään vikaa heidän omasta mielestään.
Minusta on turha tehdä tästä mitään kisaa eri liikkumistapojen kesken. Sellaista liikkumistapaa ei olekaan, ettei joku rikkoisi liikennesääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi, itse juoksen poluilla ja satavarmasti liikun tehokkaammin kuin nämä usein sähköavusteisesti poluilla polkevat. Väistämällä juuri pyöräilijöille annetaan väärä kuva, että heillä olisi metsässä etuajo-oikeus ja muiden pitää heidän puolestaan hoitaa kaikki varominen.
Entäs jos ei ole sähköavusteinen? Ei juoksijakaan omista sitä polkua tai pyörätietä. Kyllä kaikessa muussakin liikenteessä annetaan tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Koiraa saa pitää metsässä vapaana AINOASTAAN MAANOMISTAJAN LUVALLA!
Ja silloin kun ei ole linnulla poikasia!
Järjestyslakikin rajoittaa koirien vapaana pitoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ajoneuvolla ajamisen toisen talousmetsässä kuuluisi olla jokaisenoikeus. Polkupyörä on tieliikenneläin mukaan ajoneuvo.
Tampereella esimerkiksi pyörällä ei saa ajaa muutakuin kaduilla ja niillä kevyen liikenteen väylillä jotka erityisesti merkitty pyöräteiksi. Kaaikkialla muualla pyöräily on kielletty.
Puiden juuret vaurioituvat ja niistä vaurioista pääsee puuhun tarttumaan juurikääpä joka alkaa lahottamaan puuta tyvestä ylospäin kiiveten rungon sisällä useamman metrin korkeuteen ja tuhoten puun arvoa esim sahatavaraksi kelpaamattomana.
Mitähän sinä oikein selität? Tampereella saa pyörällä ajaa myös metsässä.
En muuta tiedä mutta Konsta on tota mieltä
https://www.aamulehti.fi/moro/art-2000010596047.html
Jos ei ole merkitty niin ajaminen on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun takaa tulee nopeampi juoksija niin teet kaikkesi estääksesi ettei hän pääse ohitse? Kuulostaa tosi terveeltä asenteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja metsiin on mentävä ajelemaan syystä että..?
Ja metsiin on mentävä kävelemään tai paskattamaan koiraa syystä että..?
Enemmän se eläin sinne metsään kuuluu kuin pyörä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ajoneuvolla ajamisen toisen talousmetsässä kuuluisi olla jokaisenoikeus. Polkupyörä on tieliikenneläin mukaan ajoneuvo.
Tampereella esimerkiksi pyörällä ei saa ajaa muutakuin kaduilla ja niillä kevyen liikenteen väylillä jotka erityisesti merkitty pyöräteiksi. Kaaikkialla muualla pyöräily on kielletty.
Puiden juuret vaurioituvat ja niistä vaurioista pääsee puuhun tarttumaan juurikääpä joka alkaa lahottamaan puuta tyvestä ylospäin kiiveten rungon sisällä useamman metrin korkeuteen ja tuhoten puun arvoa esim sahatavaraksi kelpaamattomana.
Mitähän sinä oikein selität? Tampereella saa pyörällä ajaa myös metsässä.
En muuta tiedä mutta Konsta on tota mieltä
https://www.aamulehti.fi/moro/art-2000010596047.html
Jos ei ole merkitty niin ajaminen on kiellet
Ei tuossa puhuta metsistä mitään vaan ihan yleisesti tiedossa olevista liikennesäännöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja metsiin on mentävä ajelemaan syystä että..?
Ja metsiin on mentävä kävelemään tai paskattamaan koiraa syystä että..?
Enemmän se eläin sinne metsään kuuluu kuin pyörä.
Koirat eivät kuulu yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijät elättävät suurinta osaa suomen persuista jotka ajavat tonnin romuilla. Omakin fillari maksoi noin 7000 euroa ja vuosipalkka minulla on 100 000 euroa. Olen ohjelmistoalan DI. Muistakaa tämä!
Kokoomuspersujen (näitten kaikenmaailman romakkaniemiåäliöitten) toimintahan tämä, siellä persujen perceitä pakon edessä nuolevat kokoomuslaiset esittää urheilijaa. Toivottavasti kaatuvat ja napsahtaa henki irti. Nyt kilvan laittamaan esteitä ää liöitten pöyräpolulle.
Varmin tapa nähdä punavihreiden syyllisyys milloin mihinkin on katsoa miten nopeasti nuo rupeaa syyttämään siitä samasta asiasta kokoomusta tai persuja.