Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi thaimaalaiset ovat valmiita tulemaan 10 000 kilometrin päästä mustikkametsään, mutta suomalaiset työttömät eivät edes 1 km:n päästä?

Vierailija
07.08.2024 |

Mistähän johtuu moinen ero työmotivaatiossa?

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin lähtisin ulkomaille töihin, jos siellä houkutellaan x6 suuremmalla palkalla, kuin mitä suomessa saan.

Haluaisin oikeasti tietää kuka kieltäytyisi esim 12000e kuukausipalkasta. 

Vierailija
142/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois villi veikkaus, että thaikkujen on annettu ymmärtää, että ansiomahdollisuudet ovat mitä mainioimmat.

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANTAAKOS Thaimaassa joku sulle ilmaista ruokaa tai thaimaalainen täällä. Kuule ottaa maksun oli se sitten ruoka tai seksi tai työ. 

Vierailija
144/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa joutua itse toisessa maassa riistetyksi, teette 200-300 tuntia töitä kun joku sika makaa sohvallaan ja saa rahat. 

Maksoitko itse lentolippusi myös ja ruokasi sekä välineet ? Kuljetukset. Astiat. 

Tuskin olen ollut edes maailman ainoa suomalainen jota on jossain muussa maassa hieman riistetty, eiköhän noita ole muitakin muttei kehtaa avata suutaan.

Vierailija
145/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään näistä marjanpoimijoita palkkaavista firmoista ei palkkaa suomalaisia. Korona aikaan yksi kaveri laittoi hakemuksen eikä saanut edes vastausta. He haluavat palkata näitä kehitysmaan ihmisiä joita voivat hyväksikäyttää mm maksamalla huonoa palkkaa. Taikut ovat myös nopeita.

miksi edes menisimme toiselle töihin kun voisimme itse poimia ja myydä ja saada paremmin tuloja kuin poimia toiselle.

Vierailija
146/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoiko thaimaalainen sun ruokasi vai ottiko maksun? Maksoiko lentolippusi ? 

Vierailija
147/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuvat ihmiset saavat niin paljon kaikenmaailman tukia että he ovat kannustinloukussa.

Höhöpöö. Jos suonalaiset saisi 1kk marjanpoiminnasta 6kk palkkaa vastaavan tulon,niin aika moni menisi. 

Vierailija
148/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thai ja kiina myy sulle vaikka avustusruuat ja riisistä sä maksat 10€ annos. Tyhmä. 

Vierailija
149/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile nyt ihmeessä keittää edes se kalanpää ihan itse teet hyvää kalasoppaa siihen tulee myös kalaa sen jälkeen kun sen pään mehut on ensin keitetty siitä. Se pää poistetaan. 

Vierailija
150/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työttömille tulisi RAIVOTA.

Vierailija
151/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin pakastemustikoita Prismasta 6,5€ kilo. Itse poimien ja perkaamiseen menisi minulta vähintään 2 tuntia. Ei kannata.

Vierailija
152/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten suuryritysten perustajat olleet ruotsista, venäjältä, saksasta, skotlannista ym. Nykyisten yritysten johtohenkilöiden nimet usein vierasperäisiä tai suomennettuja. Kantasuomalaisille usein riittänyt, että hengissä pysyy. Kunnianhimoiset tavoitteet vaatineet liikaa energiaa. Vierastyövoimaa tarvitaan, maksamaan veroja heidän tukia varten.

Vierailija
153/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimijoilta menee jo yksi kuukausi siihen, että saa kulut maksettua. Täytyy maksaa lennot, majoitus, ruoka, auton vuokra ja polttoaineet. Lentolippuihin pitää lainata rahaa kovalla korolla.

Tästä syystä osa poimijoista jää tappiolle Suomen reissustaan.

Vierailija
154/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuvat ihmiset saavat niin paljon kaikenmaailman tukia että he ovat kannustinloukussa.

Höhöpöö. Jos suonalaiset saisi 1kk marjanpoiminnasta 6kk palkkaa vastaavan tulon,niin aika moni menisi. 

No esimerkiksi mansikkapellolla kerääjä saa palkkaa euron per kerätty mansikkakilo. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että jos viitsii tehdä töitä niin 20 € tunti on ihan hyvin mahdollista. Eihän se nyt kuusinkertaista ole suomalaisen peruspalkkaan nähden mutta on se kuitenkin enemmän kuin hyvin monissa töissä.