Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi thaimaalaiset ovat valmiita tulemaan 10 000 kilometrin päästä mustikkametsään, mutta suomalaiset työttömät eivät edes 1 km:n päästä?

Vierailija
07.08.2024 |

Mistähän johtuu moinen ero työmotivaatiossa?

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun siellä ei ole KELAA,tampiot luuleletteko tosiaan että kela tulee lopun elämään maksaa teidän elämän..sanon nyt:olette tyhmyyden huipentuma

Vierailija
82/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt työttömät puolukoita poimimaan! Sangosta maksetaan 20-40€ ja sangollisen poimii puolessa tunnissa 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska thaimaalaiselle suomalaisittain paska ansio on huipputulo. Kyllä minäkin thaimaaseen lähtisin viikunoita poimimaan, jos siitä maksettaisi vaikka tonnin kilo.

Vierailija
84/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai noille marjayhtiöille kannata poimia, kun eivät palkkaakaan suostu maksamaan vaan riistävät ihmisiä. Korkeintaan kannattaa myydä itse poimimansa marjat.

Vierailija
85/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kerkee nyt tulee salkkarit ja sipsipussi

Vierailija
86/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa maksetaan makaamisesta niin hyvin, ettei mukavuudenhaluisen yksinkertaisesti tarvitse kykkiä metsässä elääkseen kun monille jää rahaa jopa päihteisiinkin. Jos tuet puolitetaan, niin halukkuus nousee takuulla merkittävästi. Jos ne otetaan kokonaan pois, halukkuus marjojen poimintaan nousee aivan takuulla edelleen huimasti.

Vierailija
87/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on päässä vikaa. NÄIDEN LENNOT JA MAJOITUS MAKSETAAN. KYLLÄ KUULKAA MEKIN MENNÄÄN KOOKOKSIA POIMIMAAN THAIMAAHAN JOS LENNOT MAKSETAAN TAATUSTI JOS VIELÄ MAJOITUS. JA ILMAISTA RUOKAA EI SAA MISSÄÄN ITSE ON PITÄNYT MAKSAA NÄILLE ANNETAAN RUOKAKIN JUMAL AUTA MITEN TYHMIÄ TE OIKEIN OLETTE TÄÄLLÄ. KÄÄNNÄ EURO THAIKSI NE OSTAA OSAKKEITA NÄILLÄ RAHOILLA SIELTÄ. TE ETTE ÄLYÄ EDES VALUUTTA ARVOJA JA HINTATASOA VERTAA HINNAT THAIMAASSA JA SUOMESSA.  TÄTÄ TE TYHMÄT SAATTE. NÄYTÄ KUULE TYHMYYTES. Sen päälle nämä siirtää rahat thai pankkiin ja myy sivusta niitä myös. Nämä saa oikein sängyt ja työvaatteet mutta tyhmä suomalainen maksaa nekin itse. 

Vierailija
88/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset rikastuu taas siirtää rahat Thaimaan pankkiin ette älyä mitään. 

Vierailija
89/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt kakara caps lock ensiksi etsiä töitä ok?

Vierailija
90/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä ole. Nuo thaikut jotka marjoja poimii, asuu jo Suomessa.

Thaimaassa saavat maailmanvanhimmalla ammatilla samat rahat.

Suomessa asuvat thaikut ei poimi marjoja.

Vierailija
91/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille maksetaan lennot majoitus laske ne palkan päälle lisäksi. 

Vierailija
92/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Suomesta uudesta kerrostalosta yksiöitä kaksioita 20 000€ ?No Thaimaasta saat. Ei mitään Virossa tupakka aski 6€ suomessa 10€. Thaimaassa.....

Vierailija
93/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni työtön poimii mustikoita ja myy niitä itse. Näin saa kymmenkertaisen hinnan verrattuna marjayhtiöiden maksamaan

Juuri niin. Mutta tämä sama jankkaaja tekee tämän saman aloituksen uudelleen ja uudelleen.  Aloittaja on ilmeisesti vanhempi henkilö, joka varttui -70 luvun ilmapiirissä. Silloin ainut oikea tapa elättää itsensä ja perheensä, oli työskentely kekkosen perustamassa valtion suuressa tehtaassa, jonka tuotteet vietiin neuvostoliittoon. Ap on juuttunut tuohon asetelmaan, ja hänelle pienimuotoinen markkinatalous on paitsi käsittämätöntä, niin myös rikollinen tapa hankkia elanto.

Vierailija
94/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

thaikut maksavat itse lentonsa ja majoituksensa.yleensä joutuvat lainaamaan koronkiskurilta rahat.

Vierailija
95/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juttelet. Menisitkö itse tekemään töitä 3€tunti jos saat samasta hommasta 30€tunti? Noin tyhmä Persu on varmasti työnantajan unelma. Lasket palkkaasikin varmasti jos pomo tarvitsee enemmän?

Vierailija
96/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaiset vielä marjoja keräävät. He vain myyvät ne suoraan muille, ilman välikäsiä.

Vierailija
97/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön, joka pystyy keräämään marjoja ja sieniä, voi myydä ne itse verottomasti. Miksi ihmeessä hän menisi marjayrittäjälle töihin tekemään samaa hommaa murto-osalla siitä korvauksesta, jonka saa itse myymällä?

Ei tarvitse edes mennä töihin marjayrittäjälle. Riittää että vie kerätyt marjat marjayrittäjän ostopisteeseen.

Vierailija
98/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun suomalaiset ei suostu orjiksi. Pitäisi muuttaa jonnekin surkeaa ryhmämajoitukseen, tehdä raskasta työtä surkealla palkalla. Ja vielä se tärkein juttu, suomalaisia ei edes haluta palkata.

Ei suomalaiset vaan Suomessa asuvat ei mene marjanpoimijoiksi koska tuet niin suuret.

Vierailija
99/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainenkin matkustaisi mihin vaan jos palkka olisi 100 kertainen kotimaahan nähden.

Vierailija
100/154 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni työtön poimii mustikoita ja myy niitä itse. Näin saa kymmenkertaisen hinnan verrattuna marjayhtiöiden maksamaan

Näin juuri. Ap, Mikset itse lähde marjayhtiölle poimimaan marjoja?