Miksi thaimaalaiset ovat valmiita tulemaan 10 000 kilometrin päästä mustikkametsään, mutta suomalaiset työttömät eivät edes 1 km:n päästä?
Kommentit (154)
2 kk thaipoiminta vastaa Thaimaassa vuoden palkkaa siinä valuutassa. Päälle ilmaiset kuljetukset ruuat majoitus lennot.
Kylpylässä onkin nykyään kiinalaiset ja thai siivoomassa vessoja. Ne saa ostettu Thaimaasta asunto osakkeen vuoden palkalla ei turisti hinnoilla.
Indonesiasta voit ostaa talon 6 kk palkalla kuulkaa ei kannata katsella mitään hotellialueita turistien hintoja.
Niille luvataan kaikenlaista mutta jäteen jää vain luteet ja velka. Suomalainen porvari sen sijaan kaivelee muniaan sohvalla ja rikastuu. Niin se maailma toimii.
No ettehän te älyä muutenkaan mitään rahan arvon päälle. Luulette että ne myy sulle lohta torilla 6-12€ lautanen satoja viikossa kertaa hinta 12€ kertaa 100 on...mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun suomalaiset ei suostu orjiksi. Pitäisi muuttaa jonnekin surkeaa ryhmämajoitukseen, tehdä raskasta työtä surkealla palkalla. Ja vielä se tärkein juttu, suomalaisia ei edes haluta palkata.
Ei suomalaiset vaan Suomessa asuvat ei mene marjanpoimijoiksi koska tuet niin suuret.
Ei vaan koska voit poimia niintä marjoja ihan samalla jokaisen oikeudella ja saat kaikki rahat itselle. Eikai kukaan täysjärkine tee töitä 3€/h jos samasta hommasta saa 30/h? Tai ehkä perskokkateet tekee ihan vaan tukeakseen jokaisen oikeutta ja kehitysmaalaisia hyväksikäyttävää yrittäjää?
Osta nyt ihmeessä ulkomaalaisilta älä vaan suomalaisilta. Vid ihmeessä rahasi muihin maihin. Paskaako Suomesta.
Koulussa pitäisi olla mustikan poiminnan kurssi. Ei kiinnosta lähteä poimimaan, kun ei osaa poimia kuin litran tunnissa ja lehdistä saa lukea joidenkin poimivan kymmenen kertaa nopeammin.
SATOKAUSI 2 kuukautta voisitte palkata suomalaisia valkoisia poimimaan myrkyttömät marjat koneilla samoin ilmainen majoitus ja välineet kuljetus NIIN ETTEI 2 KK TYÖTTÖMYYS KORVAUSTA OTETA POIS vaan näin jää raha Suomeen.
Koska en halua tehdä töitä 2 eurolla tunti.
Jos kaikki käy hyvin, elävät niillä niillä saatavilla Thaimaassa vuoden, Suomessa noin viikon.
Thaimaalaisten minimipalkka on noin 300 euroa kuukaudessa. Kyllä varmasti se 1500e kuukausipalkka + kuljetukset, yöpymiset ja ruuat houkuttaa.
Venäläiset kuskaa huumeet Suomeen Thaimaasta ja hellarit Israelista. Arabit turkista Tunisiasta. Näkyy näitä lähiöissä.
Kokeilkaapa joutua itse toisessa maassa riistetyksi, teette 200-300 tuntia töitä kun joku sika makaa sohvallaan ja saa rahat.
Thaimaalaisille on luvattu hyvä palkka (ottaen huomioon mitä kotimaassaan saavat). Katsoppa sitten todellisuus kun tänne pääsevät. Ei makseta oikeaa määrää palkkaa, majoitus aivan törkyinen, ihmiskauppaa. Ei nuo firmat edes halua suomalaisia töihin, koska heitä ei voi kusettaa samanlailla. Thaimaalainen on täällä jumissa kunnes marjasato on kerätty ja saatu paluu lippu thaikkuihin. AP selvästi taas trolli.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaalaisten minimipalkka on noin 300 euroa kuukaudessa. Kyllä varmasti se 1500e kuukausipalkka + kuljetukset, yöpymiset ja ruuat houkuttaa.
Ne taitaa saadakin sen 300 euroa kuussa jos sitäkään. Omistajaporvari saa 3000 egeä kuussa eikä tarvitse tehdä mitään.
Ilmaiset lennot näytös kuinka thaikku maksaa sulle ilmaiset lennot.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa joutua itse toisessa maassa riistetyksi, teette 200-300 tuntia töitä kun joku sika makaa sohvallaan ja saa rahat.
Maksoitko itse lentolippusi myös ja ruokasi sekä välineet ? Kuljetukset. Astiat.
Tää pilkkaaminen nyt ei vaan korjaa minun polvivammaa, olen koodailija luonne muutenkin.
Sama syy kuin miksi ulkomailta tuotavasta henkilökunnasta merkittävin osa sijoittuu siivoojaksi tms.