HS: Elsa, 28, huomasi festareilla deittikulttuurin muutoksen - "Kaikki selasivat Tinderistä vaihtoehtoja"
"Kun Elsan, 28, parisuhde päättyi, hän huomasi olevansa uuden edessä.
Ei vain siksi, että kyseessä oli suuri elämänmuutos, vaan koska moni asia deittailumaailmassa oli mennyt kymmenen vuoden aikana täysin uusiksi.
"Ketään ei kiinnostanut tutustua muihin kylmiltään, vaan kaikki on hirveän ulkonäkökeskeistä, jos kuva ei miellytä niin ei mene jatkoon. Nostakaa päät pois ruudusta", Elsa pohtii."
"Digitaalisen kulttuurin tutkijan Anne Holapan mukaan deittimaailma on muuttunut kymmenessä vuodessa rajusti.
Suurin ero on Holapan mukaan se, että nettideittailusta on tullut huomattavasti visuaalisempaa. Komeakasvoisimmat pitkät miehet sekä kauniit naiset saavat valtavasti tykkäyksiä. Vastapainona on esimerkiksi valtava massa miehiä joka ei saa yhtään tykkäyksiä yhdeltäkään naiselta, vaikka käyttäisi eri applikaatioita vuosikausia."
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee lisää syrjäytyneitä, yksinäisiä ja mielenterveysongelmaisia! Vain komeimmat ja kauneimmat ansaitsevat elää.
Kaikki ansaitsevat elää, mutta olemme menossa kohti sellaista yhteiskuntaa, jossa vain komeimmat saavat harrastaa seksiä. Onko se hyvä vai huono asia, on sitten jokaisen itse päätettävissä, itse en ota kantaa.
Ei vaan ongelma on se, että rumemman näköiset eivät halua harrastaa seksiä keskenään ja sitten vetävät herneen nenään siitä, että paremman näköiset valitsevat kumppanikseen jonkun joka on paremman näköinen kuin he itse.
Ei ole hyvin minullakaan mennyt. Olin Tinderissä reilu 2v ja tässä mun treffisaldo:
Ensitreffejä 32
Annetut pakit 10
Saadut pakit 22 joista joku 8-9 kanssa tunne molemminpuolinen eli kumpikaan ei halunnut tavata uudelleen
Kolme tapailusuhdetta
Vierailija kirjoitti:
Siis ne muutamat kalsarimallit pyörittävät kaikkia naisia?
No näinhän palstalla on jo vuosia toitotettu, että 10 % miehistä hoitelee 80 % naisista.
Vierailija kirjoitti:
Tulee entistä selvemmäksi päivä päivältä, että naisille ei kunnolliset ja hyvät miehet kelpaa. Te naiset itse haluatte niitä jykeväleukaisia alfoja. Moni mies jää ikuiseen yksinäisyyteen ja tarpeettomuuteen siksi, ettei voittanut geenilotossa komean laatumiehen geenejä.
Ootko koskaan miettinyt, että vaikka sä itket tästä ihan samasta asiasta palstalla päivittäin, niin se itku ei vaikuta naisiin. Se jos mikä ei todella ole ainakaan miehistä. Jos koet että sun luonne ja ulkonäkö ei vastaa sitä mitä naiset yleisesti ottaen hakee, niin sun pitää koittaa tehdä asialle jotain. Naiset ei ala jotenkin maagisesti sua säälimään ja muuta omia preferenssejään toivomaasi suuntaan. Ei se toimi niin. Sun pitää itse koittaa muuttua sellaiseksi, millaisista miehistä luulet naisten tykkäävän.
En minä nähnyt festareilla ketään pläräämässä tinderiä
Vierailija kirjoitti:
Tulee entistä selvemmäksi päivä päivältä, että naisille ei kunnolliset ja hyvät miehet kelpaa. Te naiset itse haluatte niitä jykeväleukaisia alfoja. Moni mies jää ikuiseen yksinäisyyteen ja tarpeettomuuteen siksi, ettei voittanut geenilotossa komean laatumiehen geenejä.
No niinhän se on aina ollut. Luonnonvalintaa ja evoluutiobiologiaa. Näinhän se menee kun naiset voivat valita vapaasti. Eli se johtaa siihen samaan miten se luonnossa on kaikilla muillakin lajeilla: parhaat urokset vievät geeninsä eteenpäin.
En ymmärrä mikä tässä nyt on niin ihmeellistä. Tämä on luonnon oma keino säilyttää laji että mahdollisimman hyvät geenit menevät eteenpäin. Ja se toimii näin kaikilla nisäkkäillä. Osa uroksista ei koskaan saa. Ja se on koko homman idea.
Onhan se tietysti harmi kun jos saa semmoset geenit niin minkäs teet. Kannattaa keskittyä kalastamiseen ja autoihin. Nimittäin voin sanoa että naisten kanssa se on loputon suo. Ihan sama oletko top 1% mies vai mikä ikinä, niin naisten kanssa se on aina sitä mitä se on. Kyllä sinä pääset niin paljon vähemmällä kun unohdat naiset kokonaan elämästäsi.
Mieti sitä vapautta, saat mennä ja tulla kuinka haluat, ostaa mitä tykkäät, sulla voi olla oma asunto, sulla on täysi vapaus. Ja hinta siitä että et saa. Myönnän kyllä että saaminen on kivaa, ja jos on nainen joka katsoo sua silmiin ja sanoo että rakastaa, niin myönnän että se on jotain mitä parempaa ei ole olemassakaan edes. Mutta mutta...
Se ei oo ikuista, ja nainen on itse itseensä kietoutunut paradoksi. "Et voi voittaa". Naisen syvin olemus on aivan jotain muuta kuin kaunis ulkokuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Livenä se on niin helkkarin manuaalista. ... Siinä livenä pitää käyttää tyyliin yksi kokonainen päivä siihen jallittamiseen ja illalla ehkä parin viinilasin jälkeen...
Jos tietoinen "jallittaminen" ja päihdyttäminen ovat keskeinen osa strategiaa, saattaa olla syytä pohtia strategia uusiksi.
Amerikassa on vieläkin ongelmana päihteillä käyvät äidit. Miksi naisia koitetaan jatkuvalla syötöllä heittää bussin eteen? Valitettava fakta on ettei suurinosa miehistä onnistu kostuttamaan, ja varsinkin lapset vie loputkin mehut. Naiset voivat ihan tilastollisestikin parhaiten jäädessään lapsettomiksi sinkuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä haukutaan joka päivä suomalaisia naisia. Useimmilla heistä on ihan kanta-asukkivanhemmat. Se isä on kelvannut aikanaan äidille ja äiti puolestaan isälle. Nyt haukkujien kannattaisi miettiä sitä, että kyllä niitä isänsä näköisiä tyttäriäkin on olemassa. Syy tällä palstalla paljon haukuttuun suomalaisnaisten rumuuteen on sekä hänen isänsä ja äitinsä. Ei jokainen mies ole renttu eikä kaikkia puhuttele/kiinnosta samanlainen mies kuin kaveriaan tai työpaikan Mymmeliä.
'
In that day seven women will take hold of one man and say, We will eat our own food and provide our own clothes; only let us be called by your name. Take away our disgrace!"
'
Isaiah 4:1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko koskaan miettinyt, että vaikka sä itket tästä ihan samasta asiasta palstalla päivittäin, niin se itku ei vaikuta naisiin. Se jos mikä ei todella ole ainakaan miehistä. Jos koet että sun luonne ja ulkonäkö ei vastaa sitä mitä naiset yleisesti ottaen hakee, niin sun pitää koittaa tehdä asialle jotain. Naiset ei ala jotenkin maagisesti sua säälimään ja muuta omia preferenssejään toivomaasi suuntaan. Ei se toimi niin. Sun pitää itse koittaa muuttua sellaiseksi, millaisista miehistä luulet naisten tykkäävän.
Aina valitetaan, että naiset haluavat hyväkroppaisen miehen, jolla on kunnollinen ura. Miksi ette itse ryhdy tavoittelemaan näitä asioita jatkuvan valittamisen sijaan? Jos alkaisitte käymään salilla ja keskittymään uratavoitteisiin, elämäänne tulisi vähän muutakin sisältöä, ja itsetuntonne kasvaisi. Hyvä itsetunto taas on yksi tekijä, joka vetää naisia puoleensa. Seuraavan kerran, kun tekee mieli valittaa naisten nirsoudesta, kääntäkää se energia johonkin muuhun. Menkää vaikka lenkille tai hakekaa kirjastosta kirja, joka auttaa henkisessä kasvussa ja tavoitteiden asettamisessa. Mikään ei muutu, ellei itse ala muuttamaan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydän palstalla naisia edes harkitsemaan rumempaa lyhyempää miestä, mahdollisuuteni paranevat 0,0001%. Jos olen vaan hiljaa häpeämässä tekemättä mitään niin mahdollisuuteni pysyvät samana eli 0%.
Eli kun et aiheesta ymmärrä niin ole hiljaa.
Siis miten tämä Elsa tietää, mitä muut festarivieraat tekevät? Kurkkiiko hän jokaisen olan yli, mitä sieltä puhelimesta selataan?
Enkä kyllä hetkeäkään usko, että ihmiset festareilla olisivat keikkojen aikana nenä kiinni jossain hiton tinderissä.
Täyttä fiktiota koko tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Livenä se on niin helkkarin manuaalista. ... Siinä livenä pitää käyttää tyyliin yksi kokonainen päivä siihen jallittamiseen ja illalla ehkä parin viinilasin jälkeen...
Jos tietoinen "jallittaminen" ja päihdyttäminen ovat keskeinen osa strategiaa, saattaa olla syytä pohtia strategia uusiksi.
Amerikassa on vieläkin ongelmana päihteillä käyvät äidit. Miksi naisia koitetaan jatkuvalla syötöllä heittää bussin eteen? Valitettava fakta on ettei suurinosa miehistä onnistu kostuttamaan, ja varsinkin lapset vie loputkin mehut. Naiset voivat ihan tilastollisestikin parhaiten jäädessään lapsettomiksi sinkuiksi.
Miksi mm. tikotok on täynnä itkuntuhruisia sinkkunaisten vuodatuksia sinkkuudestaan ympäri maailman, jos ovat niin ilon ja onnen pauloissa. Where are alle the good man.. hehe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydän palstalla naisia edes harkitsemaan rumempaa lyhyempää miestä, mahdollisuuteni paranevat 0,0001%. Jos olen vaan hiljaa häpeämässä tekemättä mitään niin mahdollisuuteni pysyvät samana eli 0%.
Eli kun et aiheesta ymmärrä niin ole hiljaa.
Esimerkiksi, Bruno Mars on 165 cm pitkä, ja hänellä ei olisi varmasti minkäänlaisia vaikeuksia saada naisia, vaikka hän ei olisi edes kuuluisa. Naiset tykkäävät hänestä, koska hänestä hehkuu positiivinen energia ja hän on kiva tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
"Noin vuoden sinkkuna ollut Elsa kertoo, että kasvotusten häntä tullaan iskemään vain tilanteissa, joissa alkoholilla on osuutta. Tinder-profiilissaan hän kertoi etsivänsä pitkäaikaista parisuhdetta, mutta sai silti aika ajoin pelkkään seksiin liittyviä ehdotuksia.
Se saa kyllä miettimään, että mitä ihmettä."
Jutussa ei mainita sitä että iskeekö hän itse miehiä selvinpäin koskaan missään. Tavalliseen naisten tapaan ei tietystikään iske, mutta valittaa voi kyllä ihmisistä jotka käyttäytyvät aivan yhtä passiivisesti kuin hän itse. Pata kattilaa soimaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mm. tikotok on täynnä itkuntuhruisia sinkkunaisten vuodatuksia sinkkuudestaan ympäri maailman, jos ovat niin ilon ja on
Johtuisko sosiaalisesta paineesta ja ehdollistamisesta? Tosta pääsisi helposti terapian avulla irti, jos vaan haluaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhriutuminen ja muiden syyttäminen on vaan niin paljon helpompaa kuin vastuun ottaminen omasta elämästään.
Nykyisin on harvinaisempaa tutustua ihmisiin luonnollisissa elämän tilanteissa ja kohtaamisissa. Sen näkee deittailun lisäksi siinä, että monien on vaikeaa löytää myös ystäviä. Kyllä ne tuttavat pitäisi löytää esim. harrastuksista ennemmin kuin puhelimesta.
Deittisovellusten käyttö johtaa vääjäämättä ulkonäkökeskeisyyteen. Itse olen huomannut, että vaikka joku ei itseäni kuvista katsottuna silmää aluksi miellyttäisi, niin asia saattaa muuttua, kun olen tähän ihmiseen tutustunut. Ihminen, joka on mukava ja arvostettava ja jolla on hauskat jutut ja ilmeet, voi olla hyvinkin viehättävä, vaikkei olisikaan kasvoiltaan tai keholtaan kauneusihanteiden mukainen. Nyt se ulkonäkö on aina ensimmäinen arvostelukriteeri, jolloin suurin osa ei läpäise seulaa.
Oman soppansa tähän tuo vielä se, että arvollisesti ihmiset vetäytyvät toisistaan jatkuvasti eli viehättymistä ei tapahdu silloinkaan, kun ihmisiä kohtaa kasvotusten. Itse sijoitun todennäköisesti poliittisessa arvokartassa aikalailla keskelle ja on hyvin rasittavaa, että nykyisin melko suuri osa ihmisistä tuntuu olevan joko äärivasemmistolaisia tai ääripersuja. Ainakin ne äänekkäimmät. Siinä on kaksi ihmistyyppiä, jotka molemmat ovat mielestäni erittäin rasittavia.
Itselläni on hyvä kumppani, mutta jos meille tulisi ero, niin en missään tapauksessa liittyisi Tinderiin. Kyllä laajennetusta tuttavapiiristä tai uudesta harrastuksesta pitäisi se uusi kumppani löytyä tai sitten olisin vain ihan reilusti yksikseni.
Elsa 28 sinkku selasi tinderiä festareilla ja oletti muidenkin tekevän kuten hän. Elsa vaikuttaa estoiselta. Toimittaja taas tavan valtameediolta. Ja tutkiskelija a-studion vakioasiantuntijalta.
Onko joku muuttunut kun siirryttiin Tinderiin LOL
Nimim. Menestynyt mies