Mitä pahaa on kaveerata miehen kanssa?
Täällä pitkä ketju ettei nainen voi olla miehen kanssa kaveri. Miksei voi? Itsellä on paljon miespuolisia kavereita. En ymmärrä, miksi joillain on käsitys että jokaisen ihmisen kanssa pitää harrastaa seksiä.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monta tapausta, jossa kaikki näkevät miehen olevan ihastunut naiseen ja nainen itsekin tietää sisämmässään sen, mutta siitä huolimatta nainen uskottelee miehen haluvan olevan vain naisen kaveri. Mies ajattelee naisen lämpiävän ajan myötä suhteeseen miehen ystävällisellä ja kohteliaalla käytöksellä. Lopulta tällainen suhde aina päättyy ghoustaukseen tai miehen suuttumiseen naiselle.
Näitä on toki. Mutta ei jokainen mies (sinkku tai varattu) ole ihastunut jokaiseen naispuoliseen kaveriinsa ja toivo saavansa seksiä tai suhdetta, kuten ketjussa vihjaillaan.
Eihän mies edes huomaa sellaista naista, joka ei ole seksuaalisesti kiinnostava. Mies kiinnostuu ainoastaan seksuaalisesti puoleensavetävistä naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihastunut mieheen, joka on osoittanut kiinnostusta myös itseäni kohtaan. Samassa porukassa pyörii kuitenkin pariskunta, jonka nainen änkee aina juhlissa ihastukseni viereen (ja oma mies kyljessä). Ihastuksekseni tunteista naista kohtaan en tiedä, mutta en usko pelkkään kaveruuteen. Pitäisiköhän mun vaan juosta?
Jotkut varatut naiset pitävät "kavereita", joille ei oikein haluta antaa tilaa edistää omia suhteita pitämällä pientä flirtintyyppistä yllä. Huomio on kivaa.
Kannattaisiko mun sanoa, että mies hankkiutuu panemaan ensin tuota kaveria, ja katsotaan sitten vasta että voisiko meistä tulla jotain?
Etenkin miesten mielipiteitä tästä, kiitos!
Jos mies on vapaa, hänelle henkilökohtaisesti ei lie väliä vaikka var
Kiitos. Tää oli juuri sellainen rehellinen vastaus mitä toivoin. En usko, että ovat panneet, mutta hyvä olisi tosiaan, jos hoitaisivat sen ennen kuin sekaannun mihinkään enempää. On kyllä tosi friikki tuo kuvio, sillä nainen keskityy ko. mieheen usein tosi intensiivisesti, vaikka istuisi suunnilleen oman miehensä sylissä. En saa selvää.
Vähän rumasti ilmaistuna pantavat ihmiset ei maailmasta lopu, sellaiset joiden kanssa periaatteessa voisi harrastaa seksiä. Uskon sama olevan niin naisten kuin miesten kohdalla.
Kaukaa haettuja kuvioita voi olla myös joku sellainen, että ehkä naisen mies saakin kiksejä siitä, että nainen liehittelee toista miestä. Ns. aisankannattaja/cuckold.
Tai nainen haluaa saada miehensä reagoimaan.
Itselläni on muutamia samantyylisiä kokemuksia. Yksi pidemmän ajan tuttu alkoi tehdä tuttavuutta, kun kuulin minun olevan kaukosuhteessa. Oliko sattumaa, en ole varma.
Kaverin puoliso. Tultiin hyvin juttuun ja pidin häntä viehättävänä, mutta kaverin puolisona. Lopulta, vuosien saatossa, ilmeisesti kumpikin alkoi uskoa ettei enää ole kyse pelkästä kaverillisesta naljailusta ja hänen toimestaan alkoi jutut mennä vähän pidemmälle. Aikaa kului ja lopulta oltiin sängyssäkin. Nainen kyllä kiisti pitkän aikaa ettei mitään sellaista olisi hänellä mielessä.
Kaverin puoliso. Keskinäiset asiat helppoja, hyvä olla hänen seurassaan, asioita ei tarvitse vääntää kun ymmärretään puolikkaista lauseista. Kaverilliset heitot niin seurueessa kuin kahden kesken menneet aika pitkälle. On ehkä vähän ujo tai ei niin itsevarma selvin päin, mutta silmistä näkee miten rohkaistuu etenkin jos jutellaan kahden. Hakeutuu fyysiseen läheisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän rumasti ilmaistuna pantavat ihmiset ei maailmasta lopu, sellaiset joiden kanssa periaatteessa voisi harrastaa seksiä. Uskon sama olevan niin naisten kuin miesten kohdalla.
Kaukaa haettuja kuvioita voi olla myös joku sellainen, että ehkä naisen mies saakin kiksejä siitä, että nainen liehittelee toista miestä. Ns. aisankannattaja/cuckold.
Itselläni on muutamia samantyylisiä kokemuksia. Yksi pidemmän ajan tuttu alkoi tehdä tuttavuutta, kun kuulin minun olevan kaukosuhteessa. Oliko sattumaa, en ole varma.
Kaverin puoliso. Tultiin hyvin juttuun ja pidin häntä viehättävänä, mutta kaverin puolisona. Lopulta, vuosien saatossa, ilmeisesti kumpikin alkoi uskoa ettei enää ole kyse pelkästä kaverillisesta naljailusta ja hänen toimestaan alkoi jutut mennä vähän pidemmälle. Aikaa kului ja lopulta oltiin sängyssäkin. Nainen kyllä kiisti pitkän aikaa ettei mi
Lainaus jäi, tämä siis vastaus edelliselle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ehkä panisi niitä ystävämiehiä, mutta ne panisi sua. Tilaisuuden tullen. Siksi.
No se edelleen vaatisi mun suostumuksen ja sitä ei ole tarjolla. Joten en näe ongelmaa kaveruudessa.
Suurin osa palstan "naisista" yksinkertaisesti vihaa kaikkia miehiä. Syyllä ei niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverin puoliso. Tultiin hyvin juttuun ja pidin häntä viehättävänä, mutta kaverin puolisona. Lopulta, vuosien saatossa, ilmeisesti kumpikin alkoi uskoa ettei enää ole kyse pelkästä kaverillisesta naljailusta ja hänen toimestaan alkoi jutut mennä vähän pidemmälle. Aikaa kului ja lopulta oltiin sängy
Kiitos taas esimerkeistä. Miten tietoisia ajattelet näiden toisten osapuolien olleen motiiveistaan? Mietin itse välillä sitäkin, että kuvaamani varattu nainen ei ehkä edes kunnolla tiedosta käyvänsä kuumana kiinnostuksen kohteeseeni, tai ainakaan hän ei tajua miltä toimintansa näyttää ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut paljon miespuolisia ystäviä. Kukin sitten jäänyt matkanvarrelle, juurikin sen takia, että tietyissä tilanteissa alkoivat märisemään siitä, kun eivät kelpaa.
Mua hämmästytti noi tilanteet, kun usean kanssa ehdittiin olla kavereita muutaman vuoden. Eikä yksikään tehnyt aloitetta! Sitten vasta, kun kävit treffeillä tai olivat juoneet vähän liikaa. Mun pääsääntöisesti sitten haukuttiin ja nolattiin. Aivan äimänä, että mistä nyt tuulee.. Myös syyttivät, kun en mäkään tehnyt asian eteen mitään!
Mä en ollut missään tilanteessa heihin romanttisesti ihastunut tms. miksi ihmeessä mä olisinkaan tehnyt aloitteen tai alkanut keskustelemaan aiheesta yleensäkään yhtään mitään? Me oltiin kavereita.
Mies ei koskaan ajattele olevansa naisen kaveri vaan yrittää iskeä naisen pikkuhiljaa hivuttautumalla ja lämmittelemällä. Mies olettaa nai
Kuinkahan hitaasti miehet yleensä hivuttamisensa hoitavat? (: Monella omalla kaverillani on nyt sitten mennyt vuosikymmeniä eikä ole vieläkään mitään tapahtunut.
En ole onnistunut saamaan miehistä kaveria. Aina ensin yrittävät, ja kun ei onnistu, ei kaveeraaminenkaan onnistu. Tämmöstä kokemuksia mulla.
Olen miettinyt tuota samaa itsekseni ja pintapuolisesti sivunnut kahden esimerkkihenkilön kanssa. Olen aivan varma siitä, että varatut naiset ovat saaneet sellaista vastakaikua, joka on uupunut omasta suhteesta. Alkaa ehkä harmittomasti kun ollaan samaa kaveripiiriä, mutta onko siinä sitten kuitenkin yhtenä tekijänä taustalla, jotta kun huomataan tulevan juttuun tietyilä tasoilla ja jos vielä kokee toisen viehättävänä, tai tarjoavan ajatustasolla vaihtoehdon omalle arjelle, niin sitä sitten ruokitaan vähän huomaamattaan. Tai koetaan toinen(minut) kiinnostavana, eikä se kiinnostus menekään ohi vuosien saatossa, vaan säilyy. Ei haluta rikkoa omaa parisuhdetta tai lapsiarkea, mutta... Sellaistakin tapahtunut, että vuosikausia on kiistetty joku päivänselvätä tuntuva asia, kunnes vuosien päästä se myönnetäänkin :>
Aivan todella ihanan naisen käytös muuttui tietyissä tilanteissa, sellaisissa joissa tekijänä oli varmasti minun reagointi muiden tekemiseen, ja joka sitten heijastui muiden tekemiseen. Sekavaa, eikö ;) Tämä toistui ja koin, että nainen kohtelee minua kuin ilmaa ja koittaa etäännyttää itseään minusta. Sitten taas oli kuin ennenkin, lämmin itsensä. Taas etääntyi kunnes saattoi jopa saman illanvieton aikana istua niin vieressä kuin vain voi istua. Hänen puolisonsa oli samassa seurueessa. Koska välitin tästä naisesta ja nämä tapahtui vähän pidemmällä aikavälillä, kysyin asiasta kahden kesken. Ensin ei ollut mitään, mutta koska tilanteet toistui, kysyin pari kertaa uudestaan täsmentäen lopulta, että mistä moinen kun ollaan oltu niin hyvissä väleissä, flirtit menneet jo melkoisen pitkälle, fyysiseen kontaktiin hakeutuminen ei ole lainkaan harvinaista kun taas nyt menee säännöllisesti aika kylmäkiskoiseksi enkä haluaisi meidän välille sellaista. Tästä nainen ei tykännyt vaan sanoi, että hänellä ei ole mitään muuta kuin kaveruutta taustalla, kaverillisia kosketuksia joita hän tekee kaikkien kavereiden kanssa(en ole nähnyt muita itseni lisäksi) ja hän seurustelee.
Niin tai näin, omien kokemusteni nojalta sanoisin naisen olevan ehkä pettynyt miten tietyt asiat sujui, josta hän ei oikein tykännyt, ja koitti etäännyttää itseään.
Onko tuollainen kysymäsi käytös sitten miten tietoista? En oikeasti tiedä, mutta olisin yllättynyt jos nainen ei tiedostaisi tuollaista ja ajatuksiaan jotka siihen johtaa. Ollaan samalla tavalla seksuaalisia olentoja ja koetaan erilaisia ihmisiä viehättävinä, vaikkei siinä mitään muuta olisikaan. Tuohon sitten vuosikausiakin jatkunut parisuhde- tai lapsiperhearki, jossa ei enää olla Nainen ja Mies, vaan kaverit tai äiti ja isä, niin... Sisäinen moraali myös ohjailee toimintaa, selvin päin kontrolloidaan paremmin kun taas pienessä huppelissa estot karisee.
En muuten ole yksin näkemysteni kanssa, yhteisiä tuttuja ollut näkemässä joitakin samoja tilanteita ja olleet näkevinään saman ;)
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tuota samaa itsekseni ja pintapuolisesti sivunnut kahden esimerkkihenkilön kanssa. Olen aivan varma siitä, että varatut naiset ovat saaneet sellaista vastakaikua, joka on uupunut omasta suhteesta. Alkaa ehkä harmittomasti kun ollaan samaa kaveripiiriä, mutta onko siinä sitten kuitenkin yhtenä tekijänä taustalla, jotta kun huomataan tulevan juttuun tietyilä tasoilla ja jos vielä kokee toisen viehättävänä, tai tarjoavan ajatustasolla vaihtoehdon omalle arjelle, niin sitä sitten ruokitaan vähän huomaamattaan. Tai koetaan toinen(minut) kiinnostavana, eikä se kiinnostus menekään ohi vuosien saatossa, vaan säilyy. Ei haluta rikkoa omaa parisuhdetta tai lapsiarkea, mutta... Sellaistakin tapahtunut, että vuosikausia on kiistetty joku päivänselvätä tuntuva asia, kunnes vuosien päästä se myönnetäänkin :>
Aivan todella ihanan naisen käytös muuttui tietyissä tilanteissa, sellaisissa joissa tekijänä oli varmasti minun reagointi mu
Kiitos. Toivottavasti et ole mies josta kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Epävarmat palstamammat ei haluaisi, että miehellään on naispuolisia ystäviä.
Eiköhän ne säännöt ja rajat ole parisuhteessa ihan molemmille samat.
Eihän siinä olekaan mitään pahaa. Usein nainen-mies-ystävyyssuhteet kariutuvat siinä vaiheessa, kun jompikumpi aloittaa seurustelusuhteen.
Kaveruus on ollut ihan ok pariskunnittain ja sinkkuna harrastusporukassa. Siis on ok niin kauan kun ei ole mitään kahdenkeskistä ystävyyttä ja olemista jonkun miehen kanssa. Mikään sellainen ei ole onnistunut enkä edes halua sellaista, mutta jotkut miehet yrittävät esim. työpaikalla tutustua hyvin läheisesti ja kahden kesken silloin kun olen ollut vähän ulkopuolinen työyhteisöstä. Ne miesten tutustumisyritykset ovat muistuttaneet aina enemmän flirttailua, tapailua ja seurustelua kuin neutraalia kaveruutta. Ovat olleet viehättäviä tyyppejä, joihin olisi vaikea olla ihastumatta, jos lähtisin siihen juttuun mukaan. Nykyisessä työpaikassani kuulun aika tiiviiseen työporukkaan ja eipä ole kukaan mies yrittänyt ujuttautua kahden kesken lämpöiseksi ystäväkseni.
Aina siinä on se jännite, joka kasvaa kun ollaan kahden kesken. Jo lapsena varmaan kaikki kaveripojat esittelivät minulle jossakin vaiheessa vehkeitään ja olihan se jännää.
Ei ole koskaan onnistunut ja jossakin vaiheessa vaan hyväksyin asian ja luovutin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet ruma, sellaisen kanssa miehet kaveeraa
Ei näin, voi olla varsin kauniitakin. Mutta usein nämä kaverinaiset on tietyllä tapaa henkisesti vähän miesmäisiä. Esim. tykätä tietokonepeleistä, jossain urheilupubissa urheilun katselusta, kovan ryyppäämisen bileistä tms. Usein ovat myös miesvaltaisella alalla, ja eivät mitenkään tyylillään korosta naisellisuuttaan.
Mä olen töissä it-alan firmassa, ja meillä on täällä noin kolmekymppinen nainen joka on ihan tosi kaunis. Pitkähkö, hoikka, isot silmät, kauniit kasvonpiirteet. Mutta: lyhyt tukka, ei koskaan meikkiä tai koruja, normi koodarivaatteet eli farkut ja t-paita tai huppari. Ja tosiaan sellainen henkisesti aika miesmäisen oloinen, ei yhtään flirtti ja juttelee itse miehille kuin olisi yksi niistä. Jos olisi erityylinen, sekä käyttäytymiseltään että tyyliltään, voi olla ettei se platoninen kaveru
Eli jos on NAISELLINEN niin seksiobjekti? Mitä :D
Naiskaverit nostaa miehen itsetuntoa, vaikka mies olisi naimisissakin. Työpaikoillakin näihin usein pääsee tutustumaan, vaikkei niin haluaisi..
Jos on joskus pantu, niin sitten on mahdollista. Mikäli ei ole pantu, niin mies odottaa että joskus pannaan.
Ei kaveeraamisessa sinänsä mitään pahaa olekaan, mutta jos nyt puhutaan varatuista ihmisistä ja tätä "kaveria" tavataan kahden kesken, niin kyllä silloin puolisolta vaaditaan aikamoista luottamusta. En itse tykkäisi, jos oma mies viettäisi iltaa kahden kesken jonkun naispuolisen ystävän kanssa. Haukkukaa ihan vapaasti mustasukkaiseksi.
Ja tosiasiassa moni suhde on ystävyydestä alkanut, ensin viihdytään toisen kanssa ja sitten yksi asia johtaa toiseen..
En olisi hankalan ihmisen kanssa kaveri oli tämä nainen, mies, puudeli, ruma, kaunis, tyhmä tai älykäs. Jos jonkin ihmisen seura on negatiivista niin leikkaan hänet pois elämästäni.