Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisessa suhteessa asetetaan toiselle KIELTOJA minne saa mennä ja ketä saa nähdä

Vierailija
06.08.2024 |

Kaverillani kuulemma tälläistä, en olis uskonut, vanha pari. Itse ajattelen, että saa mennä ja nähdä ketä tahtoo, oma valinta pysyykö sitten suhteessa vai ei. Ja juu, minua on petetty, mutta siinähän meni sitten, se suhde mennyttä. En silti aseta mitään kieltoja kellekään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuollaisessa ole yleensä takana sitä että niiden menojen on joskus koettu olevan sellaisia että ne eivät huomioi ollenkaan sitä toista ja yhteistä arkea. Siis tyyliin että on vain menty omiin menoihin vaikka toinen on ollut sitten kiinni kotitöissä ja lastenhoidossa ja menot ovat venyneet ja tapahtunut jotain ikävää.

Ei normaalisti toisen huomioivia menoja rajoiteta.

Meillä ainakin kumpikin saa mennä ja tulla ihan miten haluaa mutta ero on juuri siinä että me itse mietimme jo etukäteen että mitkä menot ovat kohtuullisia ja mihin hetkeen ne kannattaisi sijoittaa niin että ne eivät hankaloita toisen elämää.

Vierailija
2/13 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöinen kumppani asettaa tuollasia kieltoja. Hän haluaa kontrolloida kaikkia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOnservatiivisen miehen kanssa sulla ei voi olla mitään omia menoja.

Vierailija
4/13 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistussuhteessa

Vierailija
5/13 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotikurisuhteessa mies päättää kaikesta. Olen nainen ja tyytyväinen tähän.

Vierailija
6/13 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nainen suostuu tähän? Et saa mennä paikkaan x tai ainakaan juoda alkoholia, ettet vaan sitten petä tai jotain. Come on!

Vierailija
7/13 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on nöyryyttävää, ja alentavaa, mutta olen kuullut noita. Onhan tuokin tyyli olla jonkun kanssa "onnellisessa" suhteessa.

Vierailija
8/13 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kielsin, ettei exsät saa tulla minun kotiin!  Kielto koski  myös puolison lasten toista vanhempaa! Muuten puoliso sai tavata ketä halusi. Minä en halunnut tavata niitä ihmisiä, jotka kuuluivat puolison  elämään ennen minua! Onneksi hän on ainut lapsi ja vanhemmat ovat kuolleet! 

Terv. nimimerkki Kotini on linnani

Vierailija
9/13 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni on ihan kohtuullista keskustella rajoista. Huom, rajoitusten tehtävä on suojella suhdetta ja kunnioittaa kumppania. Ne pitää kuitenkin olla yhdessä sovittuja, ei niin että toinen yksipuolisesti sanelee.

Kyllähän samanlaisia sopimuksia tehdään muistakin asioista. Esim sovitaan, että sinä hoidat nämä siivousasiat ja minä muut. Sinä hoidat nuo maksut, minä nämä. Sinä hoidat perheen taloudellisen puolen sillä aikaa kun minä hoidan lasta kotona. Jne jne. 

En minä ainakaan suostu siihen, että mies tapaa kahden kesken entisiä sutinoitaan tai on säännöllisesti yhteydessä heihin. Jos miehelle ei tämmöiset rajoitukset sovi se on ihan ok, sitten seurustekoon toisenlaisen naisen kanssa. En koe huono omatuntoa siitä, että yhdessä välttelemme tilanteita joissa "vahinkojen" tapahtumisen riski on suurimmillaan. Molemmat saa kuitenkin pääosin liikkua ihan missä lystää.

Vierailija
10/13 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuollaisessa ole yleensä takana sitä että niiden menojen on joskus koettu olevan sellaisia että ne eivät huomioi ollenkaan sitä toista ja yhteistä arkea. Siis tyyliin että on vain menty omiin menoihin vaikka toinen on ollut sitten kiinni kotitöissä ja lastenhoidossa ja menot ovat venyneet ja tapahtunut jotain ikävää.

Ei normaalisti toisen huomioivia menoja rajoiteta.

Meillä ainakin kumpikin saa mennä ja tulla ihan miten haluaa mutta ero on juuri siinä että me itse mietimme jo etukäteen että mitkä menot ovat kohtuullisia ja mihin hetkeen ne kannattaisi sijoittaa niin että ne eivät hankaloita toisen elämää.

Tuo on yksi syy, että menijä laistaa muista velvollisuuksistaan.

Mut sit on myös niitä mustasukkaisia ja kontrolloivat tyyppejä,jotka ei sallisi toiselle mitään menoja.

Vierailija
11/13 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu suhteesta. Jotkin ihmiset tarvitsevat rajat pystyäkseen olemaan onnellisesti parisuhteessa. Mun vaimo on yksi tälläinen. Ilman rajoja erottaisiin. Koska meidän maalaisjärki on ihan eri tasolla.

Vierailija
12/13 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme edes keskustelleet mistään "rajoituksista", eipä kai tarvinnut, yhdessä on oltu 48 vuotta, eikä koskaan ollut ongelmia toisen menoista.

Vierailija
13/13 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkyllisessä, epäterveessä ja huonossa nyt ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi