Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun laihtuu normaali painoiseksi ja kunto nousee niin lisääntyykö energia oikeasti? Sinä joka olet laihtunut.

Vierailija
06.08.2024 |

Vihaan tätä väsymystä. Väsyttää aivan helkkaristi koko ajan. Minulla on huono kunto ja olen ällöttävä läski, ihan todella. 

Aion laihtua normaalipainoiseksi mutta lisääkö se aidosti energiatasoa? 

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä energia lisääntyy.

Mutta kovaa työtä laihduttaminen vaatii ja kaikki on helpompaa sitten, kun on normaalipainossa.

Yksi ansa liittyy tuohon syömiseen ja siihen liittyviin uskomuksiin. Säästäliekki purkautuu hiljalleen. Laihtuneena uusi energiankulutustasi on myös tietysti alkahaisempi.

Itse katsoin fitfarm instaa laihduttaessa. Siellä oli erinomainen video, joka havainnollisti kuinka yhdessä isossa keksissä on saman verran energiaa kuin kahdessa kunnon ateriassa, lounaassa ja päivällisessä. Jos oikeasti jatkaa terveellistä syömistä kuukausia, toimii se paremmin kuin pikakuurit. Mutta tuloksen näkyminen vie pidempään ja vaatii kärsivällisyyttä, ettei lopeta laihdutusta.

Kannattaa siis syödä kunnolla, mutta terveellisesti. Syömättä ei oikein laihdu pitkäaikaisesti.

No aika todella i

Keksit ja sokerivesi tulee halvemmaksi treenaajalle. Työpäivät on raskaita ja energiaa ei ole laihanakaan. Treeni vie mehut. Illalla jaksaa sokerivedellä 3h vetää rääkin joka päivä paitsi maanantaina. 

Vierailija
82/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ylistää tuota liikuntaa, mutta mulla on aina niin päin, että kun en liiku, energiaa riittää sitten kun pitää tehdä jotain, mutta liikunta imee mehut eikä jaksa mitään muuta.

Mulla liikunnan lisääminen on auttanut jaksamista muutenkin. Toki jos oikein rankkaa liikuntaa on, niin sinä päivänä kyllä jää muu tekemättä.

Samoin, itsellä liikunta vaan lisää energiaa ja treenin päälle jaksaa tehdä vaikka mitä vielä ns. samoilla tulilla. Jos taas en liiku, olen ihan hyytynyt ja pää pyörryksissä.

Aina ei näin ole ollut, aiemmin en saanut liikunnasta tällaista oloa ja esim. Satunnaisten salitreenin jälkeen olin ihan loppu. Nyt kun myös ruokavalio ja nukkuminen on saatu kuntoon, tulee liikunnasta oikeasti todella hyvä olo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 166 cm ja painoin vuonna 2010 114 kg. Olin sairaan läski ja päätin että laihdutan. Otin loparit töistä ja aloin kuntoilemaan. Joka päivä poljin kuntopyörää ja kävin salilla sitten ja paino putosi 34 kg 6 kk aikana. Minulla oli aika yksinkertainen ruokavalio. Söin paljon ananasta, kanaa ja riisiä söin myös lähes joka päivä. Nykyään painan 88 kg mutta energiaa riittää kyllä.