Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun laihtuu normaali painoiseksi ja kunto nousee niin lisääntyykö energia oikeasti? Sinä joka olet laihtunut.

Vierailija
06.08.2024 |

Vihaan tätä väsymystä. Väsyttää aivan helkkaristi koko ajan. Minulla on huono kunto ja olen ällöttävä läski, ihan todella. 

Aion laihtua normaalipainoiseksi mutta lisääkö se aidosti energiatasoa? 

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ihan tajuton määrä energiaa. Laihdutus toi lähes euforisen olon, mutta vasta, kun normaalipaino oli saavutettu. 

Vierailija
2/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Omalla kohdalla aineenvaihdunta on niin sekaisin, että peruskulutus on todella matala n. 1200kcal/vrk. Se tarkoittaa sitä, että pysyäkseni normaalipainossa joudun syömään edelleen ihan järjettömän vähän. Ei ole energiaa mihinkään.

Ehkä joku osaa sitten säädellä paremmin että liikkuu enemmän ja syö enemmän ja kulutus nousee normaalille tasolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksaa kaikkea tosi paljon paremmin. Mutta ei se muutos tullut yhdessä yössä tietyssä painossa vaan vähitellen. Ensin alkoi herätä virkeänä, ja jonkin ajan päästä huomasi, että työpäivän jälkeen jaksaa puuhailla vaikka mitä.

Vierailija
4/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon parantuminen lisää energiaa kyllä, mutta en ole laihtumisella itse huomannut olevan tuollaista vaikutusta. Tosin mä nyt laihduin lievästä ylipainosta normaalipainoon (noh, 13 kg kuitenkin), ja olin jo liikkunut ylipainoisenakin. En siis ole yhtään lisännyt liikuntamääriä, mutta jaksan liikkua kuitekin helpommin (esim. sama lenkki, mikä viime kesänä meni hölkkää ja kävelyä vuorotellen menee nykyään kokonaan hölkäten).

Vierailija
5/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Omalla kohdalla aineenvaihdunta on niin sekaisin, että peruskulutus on todella matala n. 1200kcal/vrk. Se tarkoittaa sitä, että pysyäkseni normaalipainossa joudun syömään edelleen ihan järjettömän vähän. Ei ole energiaa mihinkään.

Ehkä joku osaa sitten säädellä paremmin että liikkuu enemmän ja syö enemmän ja kulutus nousee normaalille tasolle.

Ikävä sanoa mut parantuaksesi tosta sun pitää syödä, syödä ja syödä. Mulla oli 12v kitudieetti painoluokka urheilun takia. Kesti 6kk ja useita kg rasvan kerääntymistä ennenkuin mun aineenvaihdunta korjaantu.

Vierailija
6/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itselleni oli tullut kaikenlaisia kipuja vuosien saatossa, nilkkaa pakotti kävellessä, sääriä särki illalla, polvea vihloi yms. Kaikki nämä vaivat hävisivät kun laihduin. Energiaa tuli ihan siitäkin kun arkipäiväinen liikkuminen ei enää aiheuta kipuja. 

Laihduttuani en enää häpeä itseäni ja itsetunto parempi ja tästä tulee energiaa. Masennus ja itseinho lannistaa todella paljon.

N37

Vierailija
7/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se lisää energiaa ihan huimasti.

Jokainen voi kokeilla heittää päiväksi 5 kg repun selkään ja katsoa kuinka paljon enemmän ihan arkisetkin askareet kuluttavat jo noin pienen lisäpainon kanssa.

Vierailija
8/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä väsymys johtuu? Mistä lihominen johtuu?

Vierailija
9/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei lisääntynyt energia sinänsä, mutta yleiskunnon kasvaessa myös sellanen yleinen jaksaminen päivän mittaan lisääntyi.

Vierailija
10/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 kg kevyempänä kuin joskus aikanaan en voi todistaa tämän puolesta. En huomaa, että olisin mitenkään erityisen paljon energisempi tai aikaansaavampi kuin isompana olin.

Vierailija
11/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon parantuminen ja säännöllinen liikkuminen jo itsessään lisäävät energiaa. Toki energiaa kuluu enemmän 100-kiloisen ihmisen hengissä pitämiseen kuin 60-kiloisen, mutta silti väittäisin säännöllisellä liikkumisella olevan suurin merkitys. Itse olen normaalipainoinen ja liikun kuormittavasti useamman kerran viikossa ja välipäivinäkin rauhallisempaa liikuntaa. Jos syystä tai toisesta olen liikkumatta parikin viikkoa, olo on ihan vetämätön.

Vierailija
12/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 kg kevyempänä kuin joskus aikanaan en voi todistaa tämän puolesta. En huomaa, että olisin mitenkään erityisen paljon energisempi tai aikaansaavampi kuin isompana olin.

Olisko aika kullannut muistot.  40kg on jo ihan älyttömän paljon. Sun unenlaatu on väkisin kärsinyt tuosta. Sun energiankulutus on ollut hirveän isoa vs nyt. 

Vierailija
13/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energia ei lisäänny, sen määrä maailmankaikkeudessa on vakio.

Vierailija
14/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan virtaa riitää, kun elimistön ei tarvitse vähän väliä prosessoida jotain höttöenergiaa.

"Nothing tastes as good as skinny feels"

Vierailija
15/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon. Nukun paremmin ja olen virkeämpi. Ylipainoisena olin sellaisessa puoliunessa kellon ympäri. 

Vierailija
16/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28kg tiputin kauan sitten. Kyllä toi vaikutti ihan kaikkeen. Nukkuminen, kivut, energia elämänlaatu ihan kaikki parani.

Vierailija
17/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160cm/50kg enkä kyllä ole energinen :D en usko että painolla on mitään tekemistä tän asian kanssa

Tunnen ylipainoisen naisen joka on täynnä energiaa ja mietin aina että jaksaispa iteki 

Vierailija
18/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä energia lisääntyy.

Mutta kovaa työtä laihduttaminen vaatii ja kaikki on helpompaa sitten, kun on normaalipainossa.

Yksi ansa liittyy tuohon syömiseen ja siihen liittyviin uskomuksiin. Säästäliekki purkautuu hiljalleen. Laihtuneena uusi energiankulutustasi on myös tietysti alkahaisempi.

Itse katsoin fitfarm instaa laihduttaessa. Siellä oli erinomainen video, joka havainnollisti kuinka yhdessä isossa keksissä on saman verran energiaa kuin kahdessa kunnon ateriassa, lounaassa ja päivällisessä. Jos oikeasti jatkaa terveellistä syömistä kuukausia, toimii se paremmin kuin pikakuurit. Mutta tuloksen näkyminen vie pidempään ja vaatii kärsivällisyyttä, ettei lopeta laihdutusta.

Kannattaa siis syödä kunnolla, mutta terveellisesti. Syömättä ei oikein laihdu pitkäaikaisesti.

Vierailija
19/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uupumus on kova, eikä laihduttamisesta tule mitään, voit harkita Mysimbaa. Se antaa sen laihtuneen energian jo ennen laihtumista ja keho lähtee poistamaan rasvavarastoja.

Vierailija
20/83 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 160cm/50kg enkä kyllä ole energinen :D en usko että painolla on mitään tekemistä tän asian kanssa

Tunnen ylipainoisen naisen joka on täynnä energiaa ja mietin aina että jaksaispa iteki 

Todennäköisesti syöt päin peetä. Mun vaimo oli samaa luokkaa. Aina väsynyt jne mut elämäntavat varsinkin ruokailu oli ihan käsittämätöntä p.......a