Miehen kanssa reissussa, muilla samaa?
Onko muilla pariskunnilla tätä samaa, itselleni ainakin miltei hermoromahduksen tuottavaa ilmiötä, että lomamatkoilla mies vain *tulee perässä*, nauttii järjestetystä ohjelmasta ja oleskelustaan. Ei mahdollisesti vilkaisekaan karttaa, että missä olisi mielenkiintoisia kohteita, missä voitaisiin syödä jne.
Kun kysyt: mitäs tekisi mieli ruokailla tänään, niin vastaus on: ihan sama, mulle käy kaikki.
Minä höpötän ja ehdottelen hotellilla seuraavan päivän mahdollisia kohteita ja miten niihin kuljetaan jne. Tilaan taksit, varaan hotellit ja lennot, katson aamiaispaikat, varaan nähtävyydet ym ym.
Yhtenä päivänä en enää jaksanut toimia matkanohjaajana, joten odotin miehen havahtumista, ja lojuttiin sitten hotellihuoneessa klo 20:een. Siinä kohtaa hän kysyy, että eikö me mennäkään tänään mihinkään.
Muuten kyllä, ihan hyvä mies, kantaa kapsäkit ja osallistuu, mutta onko tämä siis jotenkin miehille tyypillistä lomapassiivisuutta - nainen hoitaa kyllä.
Kommentit (252)
Itsessä ei ole koskaan vikaa, se on aina siinä toisessa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitää lomalla suorittaa. Miksei vain tehdä sen mukaan mikä tuntuu hyvältä. Ei tuossa ole mitään järkeä.
Tätä minäkin ihmettelen. Miksei vaan voi olla ja mennä mihin nenä näyttää, " kato tuolla on kivan näköinen, mennäänkö katsomaan, tuossa on mukavan oloinen ravintola, mennäänkö sinne ", eikä mitään "nyt varataan retki huomiseksi, pitää herätä jo heti kuuden jälkeen et ehditään aamiaiselle ja bussiin".
Minulle kelpaisi se hotellilla oleskelukin. Suututtaa kun toinen yrittää vetää kaiken maailman tapahtumiin mukaan kun olen työstä väsynyt ja kaipaan lomaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehiä ei kiinnosta paskan vertaa ulkomailla matkailu tai nähtävyyksien katselu. Tulevat mukaan vain miellyttääkseen naistaan.
Matkanjohtajana toimiminen on sen hinta.
Väärin. Aika monia miehiä kiinnostaa matkustaminen. Jotkut miehet jopa matkustaa ihan yksin.
Mutta monet miehet on kyllä passiivisia etsimään tietoa ruokapaikoita, nähtävyyksistä ym.
Ennen navikaattoreita reissattiin vaunulla ympäri Suomea ja mies oli hyvinkin innokas karavaanari, mutta ei suostunut vilkaisemaankaan karttaan päin, että olisi edes suunnilleen hahmottanut minne päin ollaan menossa. Ei koskaan halunnut suunnitella reittiä(eikä johtunut siitä, että hänen mielipidettään ei olisi hyväksytty, päinvastoin olisin ollut iki onnellinen, jos joku toinen olisi matkat joskus suunnitellut)
Eikä koskaan huolehtinut vaunun pakkaamisesta tai ede
Nimenomaan yksin. Kun toinen on mukana, varsinkin nainen, niin homma menee moninkerroin vaikeammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. Miehet eivät ymmärrä mitä se metatyö on, olettavat vain että kun nainen aina kaiken sen tekee, niin varmaan nauttii siitä, kuten siivoamisestakin. Miksi mies vaivautuisi kun naisen mielestä kuitenkin tekee kaiken väärin, joten ei tee mitään, olettaa että nainenkin on siihen tyytyväinen kun saa rauhassa tehdä ja päättää kaikesta.
Ja naiset nyt keksii metatöiksi ihan kaikki perusasiat.
Mutta samat naiset ottavat tuollaisia velttoperseitä miehikseen ja sitten vinkuvat kun ei ole kivaa.
Hienoa jos nuo metatyöt ovat niin helppoja. Sinä varmaan hoidat teidän perheessä ne kaikki? Mitä, etkö? No mutta mikä yllätys!
Miehet eivät tajua mikä on metatyö. Työ on työtä ja se siitä. Ei sitä tarvitse analysoida liiaksi. Jos tehdään jotain niin tehdään eikä istuta vauvapalstalla sössöttämässä abstrakteista käsitteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mies omasta tahdostaan ole naisen kanssa lomamatkalla. Ikuista säätämistä ja jatkuvaa patsaiden tai museoiden tuijottamista. Anna kerrankin miehen mennä omalle lomalle tai omien kavereiden kanssa, sillä lomalla voi olla todella virkistävä vaikutus.
Minun mieheni ainakin hyvin mielellään lähtee kahdenkeskiselle reissuille, sillä silloin on tiedossa tavallistakin viittä kertaa viikossa runsaammin kiihkeää seksiä, rentoa yhdessäoloa ja kivaa tekemistä. Juuri tulimme ihanalta neljän päivän reissulta takaisin lapsiperhearkeen. Reissussa päätimme yhdessä, mihin menemme syömään tai kahville, milloin mennään iltapäiväseksille hotelliin ja milloin minigolfiin tai kauppoihin. Museoissa emme kahdestaan juuri kiertele, sillä miestäni ei se niin kiinnosta, mutta yhdessä perheellä reissatessa hän taipuu enemmistön tahtoon eli tuntikausien museokierroksiin. Kaikkea ei voi ain
Onko oikeasti noin vai kuvitteletko sinä vain? Päätämme yhdessä. Sinä "ehdotat" ja mies tietää oman hyvinvointinsa vuoksi sanoa hyvä idea. Me teemme yhdessä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein ei jaksa edes yrittää sumplia asioita, kun naisille ei kelpaa mikään ja motkotetaan, kun on väärät aterimet pöydässä tms. älytöntä.
Jännästi miesten reissuissa kaikki sujuu mukavasti.
No mitä oon sivusta katsonut miesten reissujen järjestelyä niin ei se kattellaan-asenne ihan ongelmatonta ole sekään. Edellisten miesten polttareiden jo alettua minä ystävällisesti vähän autoin heitä hakemalla rekvisiittaa kaupasta ja viemällä heille kuppilaan, kukaan heistä kun ei ollut mitenkään vaivautunut miettimään etukäteen että miten ne kaikki hassunhauskat suunnitelmat toteutetaan ja sitten iski se hätä että pitäähän sitä nyt jotain muutakin polttareissa tehdä kuin juoda kaljaa.
Miksi menit päsmäämään? Olisit vaan antanut miesten oppia kantapään kautta. Seuraavat pol
Luulen, että miehet eivät olisi välittäneeet vaikkei kaikki olisi onnistunutkaan. Heille se olisi ollut hieno polttari joka meni kuten pitikin. Eli oli hauskaa. Muusta viis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitää lomalla suorittaa. Miksei vain tehdä sen mukaan mikä tuntuu hyvältä. Ei tuossa ole mitään järkeä.
Tätä minäkin ihmettelen. Miksei vaan voi olla ja mennä mihin nenä näyttää, " kato tuolla on kivan näköinen, mennäänkö katsomaan, tuossa on mukavan oloinen ravintola, mennäänkö sinne ", eikä mitään "nyt varataan retki huomiseksi, pitää herätä jo heti kuuden jälkeen et ehditään aamiaiselle ja bussiin".
Aloituksessa ei ainakaan ollut tästä kyse. Ei vaikuta suoranaisesti suorittamiselta, jos yrittää kysyä puolisolta, mitä ravintolaa hän tälle illalle ehdottaisi. Jos et ole koskaan tavannut näitä ihan sama -tyyppejä, niin onnittelut. Voin kertoa kokemuksesta, että vaikka heille näennäisesti sopiikin kaikki, niin he eivät koskaan aktiivisesti itse ohjaa niihin spontaaneihin kohteisiin. Se valinta jää aina sille toiselle.
Ei ole. Meillä minä suunnittelen ison osan reissusta, hankin lentoliput, hotellit, vuokra-autot jne. Toki vaimo jaksaa enemmän katsella mitä kaikkia nähtävyyksiä löytyy ja sitten valitaan mihin niistä mennään.
Vierailija kirjoitti:
No eihän ne tajua eikä osaa mitään. Ikinä lähtisi kenenkään äijän kanssa reissuun.
Onneksi tällä palstalla ei ole miesvihaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein ei jaksa edes yrittää sumplia asioita, kun naisille ei kelpaa mikään ja motkotetaan, kun on väärät aterimet pöydässä tms. älytöntä.
Jännästi miesten reissuissa kaikki sujuu mukavasti.
No mitä oon sivusta katsonut miesten reissujen järjestelyä niin ei se kattellaan-asenne ihan ongelmatonta ole sekään. Edellisten miesten polttareiden jo alettua minä ystävällisesti vähän autoin heitä hakemalla rekvisiittaa kaupasta ja viemällä heille kuppilaan, kukaan heistä kun ei ollut mitenkään vaivautunut miettimään etukäteen että miten ne kaikki hassunhauskat suunnitelmat toteutetaan ja sitten iski se hätä että pitäähän sitä nyt jotain muutakin polttareissa tehdä kuin juoda kaljaa.
Tämä on ihan totta. Viimeksi työporukan reissu oli miesten järjestämä ja olihan se melkoista sekoilua. Aikataulut ei olleet kellään selvillä ja esim. Ruokailuja ei oltu mietitty ollenkaan, kun herrat keskittyi lähinnä ryyppäämiseen. Syötiin tyyliin aamupala ja seuraavan kerran kahdeksan aikaan illalla, kun vihdoin oli selvitty ravintolaan. Me naiset ei puututtu asiaan ja annettiin miesten säätää ihan keskenään. Osalla heistäkin meni hermot sekoiluun.
Osalla meni hermot mutta suurinosa oli tyytyväisiä. Naiset eivät ymmärrä sitä, että miehille aikataulut ja suunnitelmat eivät ole niin tärkeitä. Varsinkaan jos ne eivät toteudu niin kuin suunniteltiin. Naiset stressaavat taas minuuttiaikatauluista ja jos joku asia ei mene juuri kuten on suunniteltu, niin koko ilta on pilalla.
Olisi erittäin raskasta olla AP:n kaltaisen ihmisen kanssa reissussa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on just kuten ap;n aloituksessa. Joudun tekemään 100-prosenttisesti kaiken. Mies ei myöskään osaa lukea karttaa, eikä arvioida välimatkoihin kuluvaa aikaa. Laahustaa varjona perässä, eikä sano mitään. Suuttuu, kun tulee nälkäkiukku, enkä minä ole vienyt häntä syömään.
On ollut todella mukavaa, kun olen mennyt lasten kanssa lomille ilman kivirekeä.
Joudut tekemään = et anna miehen tehdä mitään. Nalkutat ja kiukkuat jos hän uskaltaa ehdottaa jotain tai kyseenalaistaa suunnitelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unelmaloma. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. Miehet eivät ymmärrä mitä se metatyö on, olettavat vain että kun nainen aina kaiken sen tekee, niin varmaan nauttii siitä, kuten siivoamisestakin. Miksi mies vaivautuisi kun naisen mielestä kuitenkin tekee kaiken väärin, joten ei tee mitään, olettaa että nainenkin on siihen tyytyväinen kun saa rauhassa tehdä ja päättää kaikesta.
Ja naiset nyt keksii metatöiksi ihan kaikki perusasiat.
Mutta samat naiset ottavat tuollaisia velttoperseitä miehikseen ja sitten vinkuvat kun ei ole kivaa.
Hienoa jos nuo metatyöt ovat niin helppoja. Sinä varmaan hoidat teidän perheessä ne kaikki? Mitä, etkö? No mutta mikä yllätys!
Ison osan hoidin. Lasten synttäripaikat, kouluasiat, neuvolat, hammaslääkärit jne. Lisäksi hoidin taloon liittyvät asiat. Mutta kun naiset listaavat nyt vaikka nuohouksen järkkäämisen metatöiksi, niin ei voi kuin nauraa.
Työelämässä joutuu huolehtimaan paljon useammasta asiasta, joten kyllä. Perheen pyörittäminen on helppoa siihen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu juttu. Meidän äijä odottaa ihan rennosti, että mitähän kivaa menemistä emäntä taas keksii ja kokkailee. Niin helvetin kauheat riidat on aiheen ympärillä käyty. Ei ole juurikaan väärin sanottu, että SUOMIMIES ON VÄTYS PAHIMMASTA PÄÄSTÄ.
Mutta suomimamma onkin niin fiksu, että katselee tuollaista miestä vuosikausia. Ei ole paremmasta väliä.
Ihan samaa on. Ja ärsyttää myös, kun mun mies ihan fyysisesti kulkee myös mua aina pari metriä perässä, niin että jos haluan jutella sille, täytyy kääntyä ja huudella sinne.
Ehkä se ei ärsyttäisi, jos se ei olisi ikään kuin vertauskuva siitä, että minä myös hoidan tässä taloudessa niin paljon enemmän kuin hän, ja juurikin kaikki tuollainen ns. metatyö on yksin minun. Minä valitsen lomakohteet, varaan matkat, pakkaan matkalaukut, suunnittelen retket, valitsen missä syödään, viihdytän lapsia etteivät pitkästy. Mies kulkee perässä kuin joku palvelija, ihan nöyrästi ja hiljaa, ottamatta mihinkään kantaa. Ja kun tuntuu, että hän vaikuttaa kovin innottomalta, ja kyselee, mitä hän haluaisi tehdä, niin "ihan sama" tosiaan. On kuulemma tyytyväinen.
Mökki vasta painajainen onkin, koska siellä mies heittäytyy täysin passattavaksi. Ennen se sentään grillasi itsenäisesti, mutta nyt siihenkin täytyy patistaa. Suunnilleen lykätä makkarat tai marinoidut lihat lautasella eteen ja sanoa, että grillaat nuo nyt, minä laitan perunat kiehumaan ja teen lisukkeet. Ei ole tänä vuonna kuin pari kertaa grillannutkaan. Ja minä leikin lasten kanssa, laitan ruoat, siivoan, ulkoilutan koirat kolmesti päivässä, suunnittelen kauppaostokset ja ateriat. Mies ehkä istuu tuoppi kädessä lukemassa jotain työhönsä liittyvää kirjaa tai selaamassa somea.
Aina tämä saakelin sama valitusvirsi. Jos ne mies on noin rasittava, niin miksi ihmeessä te väkisin lähdette sellaisen kanssa lomalle?
Tämä on varmaan vähän vastaava asia, kun vaimo suunnitteli innoissaan pitkää autolla tehtävää lomaa Suomessa. Sanoin, että sopii oikein hyvin jos hän ajaa. No eipä kiinnostanut enää.
No eihän ne tajua eikä osaa mitään. Ikinä lähtisi kenenkään äijän kanssa reissuun.