Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kanssa reissussa, muilla samaa?

Vierailija
05.08.2024 |

Onko muilla pariskunnilla tätä samaa, itselleni ainakin miltei hermoromahduksen tuottavaa ilmiötä, että lomamatkoilla mies vain *tulee perässä*, nauttii järjestetystä ohjelmasta ja oleskelustaan. Ei mahdollisesti vilkaisekaan karttaa, että missä olisi mielenkiintoisia kohteita, missä voitaisiin syödä jne.

Kun kysyt: mitäs tekisi mieli ruokailla tänään, niin vastaus on: ihan sama, mulle käy kaikki. 

Minä höpötän ja ehdottelen hotellilla seuraavan päivän mahdollisia kohteita ja miten niihin kuljetaan jne. Tilaan taksit, varaan hotellit ja lennot, katson aamiaispaikat, varaan nähtävyydet ym ym.

Yhtenä päivänä en enää jaksanut toimia matkanohjaajana, joten odotin miehen havahtumista, ja lojuttiin sitten hotellihuoneessa klo 20:een. Siinä kohtaa hän kysyy, että eikö me mennäkään tänään mihinkään.

Muuten kyllä, ihan hyvä mies, kantaa kapsäkit ja osallistuu, mutta onko tämä siis jotenkin miehille tyypillistä lomapassiivisuutta - nainen hoitaa kyllä.

Kommentit (252)

Vierailija
201/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kelpaisi se hotellilla oleskelukin. Suututtaa kun toinen yrittää vetää kaiken maailman tapahtumiin mukaan kun olen työstä väsynyt ja kaipaan lomaa

Juuri näin naisten kanssa matkassa on juuri se vika että kaikki ihan kaikki pitää suunitella ja aikataulutaa mitään extempore ei voi edes harkita koska seuravaksi on sitä ja tätä.

Mies on monesti töistä niin kuitti että moinen suoritaminen ei todella kiinosta lomalla.

Vierailija
202/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, koska menin naimisiin omatoimisen miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena ymmärrän kyllä aika lailla miestäsi.   Tottakai lomalla on kiva myös jotain nähtävyyttä käydä katsomassa, mutta ainakin itselleni loma ei ole lomaa, jos pitää joka päivä mennä katsomaan nähtävyyksiä tms lähes väkipakolla.  Ainoa milloin menen fleda putkella, on jos kyseessä on joku esim. mm-kisamatka tai vastaava, mihin on jo hyvissäajoin hankkinut liput tietyille päiville, tai sitten joku kiinnostava turistikohde on ollut haaveissa jo matkaa suunnitellessa mutta silloin on ollut jo alunperinkin tiedossa matkan laatu.    Joskus toki spontaanit " hei , en tiennytkään että täällä olis tommonenkin" on paikallaan.

Kompromissina voitte tehdä seuraavaa : kysy mieheltäsi, kiinnostaako häntä joku nähtävyys.    Jos ei, niin voithan mennä itseksesi tutustumaan kohteeseen, miehesi tekee sitten sen ajan mitä itse tykkää.    Ja jos miehelle on ihan sama, mitä ja missä syötte, niin sitten valitset sen ravintolan ja mies tyytyköön siihen. 

Vierailija
204/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samaa. Mies oikuttelee kun ei päiväohjelma miellytä, eikä suostu käyttämään hänelle hankittuja loma-asusteita, jotka näyttäisivät kivalta somessa. Haluaa kulkea vaan nuhjuisena ja hikisenä.

Vierailija
205/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin! Onneksi voin näyttää kuka määrää kun päästään päiväretkellä hotellihuoneeseen.

Vierailija
206/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tämä saakelin sama valitusvirsi. Jos ne mies on noin rasittava, niin miksi ihmeessä te väkisin lähdette sellaisen kanssa lomalle? 

Lasten takia. Haluan että lapset saa kokea maailmaa, ja sitä mökkeilyäkin, perheenä. Heistä olisi varmasti aika outoa, jos isi ei tulisi mukaan ollenkaan. Kun ei hän kuitenkaan ole mikään paha mies ollenkaan, rakastaa lapsiaan, ei ryyppää liikaa tai muutenkaan sietämätön. Vähän vaan käytännön asioissa usein saamaton. 

Tai ehkä tämä on sellainen temperamenttiero. Mies on aika introvertti ja rauhallinen. Hän varmaan tosiaan olisi tyytyväinen koko loman mökillä tekemättä mitään erityistä. Minä taas pitkästyisin ja ahdistuisin sellaisesta. Haluan nähdä maailmaa, mennä ja tehdä. Varsinkin kun ei mieskään sitä vastusta mitenkään, se on aina se "ihan sama".

- 198

Vierailija
207/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse naisena ymmärrän kyllä aika lailla miestäsi.   Tottakai lomalla on kiva myös jotain nähtävyyttä käydä katsomassa, mutta ainakin itselleni loma ei ole lomaa, jos pitää joka päivä mennä katsomaan nähtävyyksiä tms lähes väkipakolla.  Ainoa milloin menen fleda putkella, on jos kyseessä on joku esim. mm-kisamatka tai vastaava, mihin on jo hyvissäajoin hankkinut liput tietyille päiville, tai sitten joku kiinnostava turistikohde on ollut haaveissa jo matkaa suunnitellessa mutta silloin on ollut jo alunperinkin tiedossa matkan laatu.    Joskus toki spontaanit " hei , en tiennytkään että täällä olis tommonenkin" on paikallaan.

Kompromissina voitte tehdä seuraavaa : kysy mieheltäsi, kiinnostaako häntä joku nähtävyys.    Jos ei, niin voithan mennä itseksesi tutustumaan kohteeseen, miehesi tekee sitten sen ajan mitä itse tykkää.    Ja jos miehelle on ihan sama, mitä ja missä syötte, n

Ex-vaimo alkoi mököttämään kun tehtiin noin kotimaanreissulla. Ex-vaimo lähti etsimään ravintelia kun minä tilasin pizzan hotellille

Vierailija
208/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on samaa. Mies oikuttelee kun ei päiväohjelma miellytä, eikä suostu käyttämään hänelle hankittuja loma-asusteita, jotka näyttäisivät kivalta somessa. Haluaa kulkea vaan nuhjuisena ja hikisenä.

Et ole vielä kouluttanut miestäsi kunnolla. Ehkä olette vielä nuoripari, mutta kovalla kurilla ja voimalla saatte ihanan parisuhteen jossa mies tietää paikkansa.

Vierailija
209/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mies omasta tahdostaan ole naisen kanssa lomamatkalla. Ikuista säätämistä ja jatkuvaa patsaiden tai museoiden tuijottamista. Anna kerrankin miehen mennä omalle lomalle tai omien kavereiden kanssa, sillä lomalla voi olla todella virkistävä vaikutus.

Aijaaa no voisi senkin sitten sanoa ääneen, ettei halua mukaan! Ihan turha maksaa satoja euroja matkasta, jos sinne ei edes halua. Ensi kerralla varaankin sitten loman vain itselleni tai kavereilleni... (en ole ap)

Vierailija
210/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mies omasta tahdostaan ole naisen kanssa lomamatkalla. Ikuista säätämistä ja jatkuvaa patsaiden tai museoiden tuijottamista. Anna kerrankin miehen mennä omalle lomalle tai omien kavereiden kanssa, sillä lomalla voi olla todella virkistävä vaikutus.

Aijaaa no voisi senkin sitten sanoa ääneen, ettei halua mukaan! Ihan turha maksaa satoja euroja matkasta, jos sinne ei edes halua. Ensi kerralla varaankin sitten loman vain itselleni tai kavereilleni... (en ole ap)

Edit. Itseasiassa erittäin hyvä niin, sitten ei tarvitse järjestellä loman ajaksi lapsenvahtiakaan, jos mies jää vapaaehtoisesti kotiin!

Vierailija
211/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kellään ylispontaania miestä jonka mielestä matka menee pilalle jos sitä suunnittelee (vähänkään)? Silti tämän kanssa on tullut matkustettua, vaikka ahdistaa ajatuskin siitä, että ollaan vaikka kuukausi jossain, ohjelma tyyliin "kyllä sen sitten näkee". Minulla matka alkaa olla mukava kun on tiedossa jotain mitä odottaa, mutta eihän tuossa ole järkeä kun ei tiedä mitä odottaa. Nuorempana itse matkustettiin interraililla tyttöseurassa, eikä oltu huolissaan mistään vaikkei ollut yöpaikkaa tiedossa. Mutta tämän miehen kanssa on tullut vähän liikaa spontaanisuutta, ei tahdo mistään tulla mitään, kun ei ole etukäteen mitään otettu selvää. Onko minussa vika, kun en halua hänen kanssaan matkustaa? Turha varmaan mainitakaan, että riidellään isoista ja pienistä asioista sitten paikan päällä, missä syödään, missä majoitutaan, mihin mennään. Vastaus mieheltä on aina: "Emmätiedä"

Vierailija
212/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan miehesi on masentunut, jos kaikki oma-aloitteisuus puuttuu. Saattaa tarvita lääkityksen?

Vierailija
213/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mikä itku ja raivoaminen siitä alkaa? Parempi kävellä apaattisenä perässä ja olla vain. Ihan sama.

Vierailija
214/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista, ei ollekaan, onneksi.

Vierailija
215/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on vielä ärsyttävämpi tapa. Hän lähtee piipahtamaan jossain. Minä odotan, ja odotan, ja odotan. Paitsi että nykyään en enää odota. Tai pitäisikö sanoa odottaisi. En nimittäin nykyään jaksa alkaa enää edes suunnittelemaan mitään reissuja hänen kanssaan. Reissaan mielummin kaverien kanssa.

Vierailija
216/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on just kuten ap;n aloituksessa. Joudun tekemään 100-prosenttisesti kaiken. Mies ei myöskään osaa lukea karttaa, eikä arvioida välimatkoihin kuluvaa aikaa. Laahustaa varjona perässä, eikä sano mitään. Suuttuu, kun tulee nälkäkiukku, enkä minä ole vienyt häntä syömään.

On ollut todella mukavaa, kun olen mennyt lasten kanssa lomille ilman kivirekeä. 

Joudut tekemään = et anna miehen tehdä mitään. Nalkutat ja kiukkuat jos hän uskaltaa ehdottaa jotain tai kyseenalaistaa suunnitelmasi.

Johan täällä on moneen otteeseen sanottu, että mitään ei tapahdu, jos jättää tekemisen vastuun miehelle. Ei yhtään hevonketun mitään. Nälän kurniessa aletaan ihmettelemään, että kuinka se vaimo ei nyt viekään mihinkään syömään.

Turha tehdä naisista jotain pirttihirmuja, kun se on nähty niin tuhanteen kertaan, että osa miehistä tykkää siitä, että joku suunnittelee heidän puolestaan. Meilläkin mies kysyy joka-vatun-kerta, ihan vaikka työmatkalle lähtiessään, että mitä vaatteita hänen tulisi pakata. Tykkään toki auttaa, mutta joskus väsyneenä sanon, että valitse itse; minä en sinun työmatkasi iltaohjelmasta ja niiden pukukoodeista tiedä.

Sitten seuraavaksi tulee jonkun kauluspaidan kanssa kysymään, että: mitenkähän tämä pitäisi pestä.. 😒

Vierailija
217/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kompromissina voitte tehdä seuraavaa : kysy mieheltäsi, kiinnostaako häntä joku nähtävyys.    Jos ei, niin voithan mennä itseksesi tutustumaan kohteeseen, miehesi tekee sitten sen ajan mitä itse tykkää.    Ja jos miehelle on ihan sama, mitä ja missä syötte, n

Miksi ihmeessä sinäkin oletat, että AP ei kysyisi mieheltään, mitä hän haluaisi tehdä?

Ei kai sinne yhteiselle reissulle ole tarkoitus tulla hajaantumaan.

Vierailija
218/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on reipas ja seikkailuhenkinen mies, joka myös hoitaa matkajärjestelyt 5-henkiselle perheelle. Tietysti itse olen siinä mukana myös, mutta hän tykkää järjestää ja etsiä tietoa, minullehan se sopii kyllä.

Vierailija
219/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kelpaisi se hotellilla oleskelukin. Suututtaa kun toinen yrittää vetää kaiken maailman tapahtumiin mukaan kun olen työstä väsynyt ja kaipaan lomaa

Juuri näin naisten kanssa matkassa on juuri se vika että kaikki ihan kaikki pitää suunitella ja aikataulutaa mitään extempore ei voi edes harkita koska seuravaksi on sitä ja tätä.

Mies on monesti töistä niin kuitti että moinen suoritaminen ei todella kiinosta lomalla.

Mutta eihän missään hotellihuoneessa voi lojua. Jää  kotiin jos et viitsi lomalla liikahtaakaan. Tai mene johonkin pakettiomalle jossa maataan uima-altaalla. Järjestä itse, anna vaimon mennä sitten omalle lomalleen.

Vierailija
220/252 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on just kuten ap;n aloituksessa. Joudun tekemään 100-prosenttisesti kaiken. Mies ei myöskään osaa lukea karttaa, eikä arvioida välimatkoihin kuluvaa aikaa. Laahustaa varjona perässä, eikä sano mitään. Suuttuu, kun tulee nälkäkiukku, enkä minä ole vienyt häntä syömään.

On ollut todella mukavaa, kun olen mennyt lasten kanssa lomille ilman kivirekeä. 

Joudut tekemään = et anna miehen tehdä mitään. Nalkutat ja kiukkuat jos hän uskaltaa ehdottaa jotain tai kyseenalaistaa suunnitelmasi.

Johan täällä on moneen otteeseen sanottu, että mitään ei tapahdu, jos jättää tekemisen vastuun miehelle. Ei yhtään hevonketun mitään. Nälän kurniessa aletaan ihmettelemään, että kuinka se vaimo ei nyt viekään mihinkään syömään.

Turha tehdä naisista jota

Ja on sanottu moneen kertaan, etteivät miehet ole yhtä kontrollifriikkejä kuin naiset. He syövät silloin kun tulee nälkä siinä paikassa mikä sattuu olemaan kohdalla. Heitä ei kiinnosta aikatauluttaa lomaa vaan tehdä sitä mikä sillä hetkellä tuntuu hyvältä.  Miehesi kiukuttelee nälästä koska sinulle ei kelpaa yksikään niistä kymmenestä ravintolasta minkä ohi mentiin. Kun toi ei oo sitä mitä mä haluun. Mitä sinä haluat? Mies haluaa ruokaa ja sitä noissa jokaisessa on tarjolla.