Taitelilijamies hot or not?
Mulle se on not.
Olen itse taiteilija, yksi perheessä riittää. Useimmat taiteilijamiehet ovat hieman naismaisia omaan makuuni, tarkoitan siis henkisesti. Monimutkaisia, ailahtelevia, monimutkaisia ja lisäksi poliittisesti useimmiten vasemmalla.
Taiteen tekemiseen tarvitaan herkkyyttä, monivivahteisuutta ja älyä, jotka sinänsä ovat miellyttäviä ominaisuuksia ihmisessä, mutta oma miesmakuni on äärimmäisen maskuliininen: suoraviivainen äly ja huumori, tasapainoisuus ja turvallisuus.
Mikään taitelijamiehessä ei vain ole vedonnut - ja olen tuntenut aika paljon näitä elämäni aikana, koska olen alalla.
Kommentit (165)
Aika paljon on taiteilijoita ja taiteellisia ihmisiä, jotka eivät elantonsa ansaitakseen taidetta tee. Ehkä ap:n tulisi laajentaa käsitystään ammattisidonnaisuudesta identiteettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taitelijoille, ei hörhöjä, kiitos.
Hörhö tarkoitti ennen henkilöä, joka hengaili julkkisten liepeillä. Ap
Siis miespuolinen groupie. Pk-seudulla ysärillä ja kasarilla sanan hörhö merkitys oli tuo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Not. Miesmakuni on hyvinkin stereotypinen ihan alkaen siitä miltä miehen pitää näyttää: pitkä, edes vähän lihaksikas, ryhdikäs, jäntevä (jos ei urheilullinen, mutta ainakin liikunnallinen), pukeutuminen myös miehen mukainen. En voisi olla miehen kanssa jolla kukkakuosinen paita, mintunvihreä huivi kaulassa ja punaiset housut jalassa. Noup.
Afromiehet ovat usein pukeutumisessaan hyvinkin luovia, eikä lihaksista ole useinkaan puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon on taiteilijoita ja taiteellisia ihmisiä, jotka eivät elantonsa ansaitakseen taidetta tee. Ehkä ap:n tulisi laajentaa käsitystään ammattisidonnaisuudesta identiteettiin.
Nyt en oikein hiffannut mitä tarkoitat? Miksi pitäisi laajentaa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen pitää olla upseeri, insinööri tai DI.
Taiteilijat on outoja ja loogisuusrationaalisuus puuttuu.
Vaikken välttämättä kiinnostuisi taiteilijasta, nuo luettelemasi inssi, dippainssi ja upseeri on pahimmat henkisesti ja tunne-elämältään kuolleet ratkaisukeskeiset suorittajat, negatiivinen viba tulee pelkästä ajatuksesta.
Tunnetko paljonkin upseereja ja insinöörejä? Mä en, taiteilijoita tunnen paljon, siksi mulla on heistä tämä tietty käsitys. Ap
Tunnen. Turhan monta.
Btw stereotypia on muodostunut stereotypiaksi ihan syystä. Pari poikkeusta sääntöön ei muuta mitään.
Ok, ymmärrän. Eiv
Pidän miehistä jotka omaavat normaalin tunne-elämän. Ovat empaattisia ja filosofisia. Miehistä, jotka ymmärtävät elämää ja tuntevat itsensä.
"Pidän miehistä jotka omaavat normaalin tunne-elämän. Ovat empaattisia ja filosofisia. Miehistä, jotka ymmärtävät elämää ja tuntevat itsensä"
Hieno. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taitelijoiksi lasken myös esimerkiksi arkkitehdit, kaikki luovat ammatit. Ap
Mä olen siivooja ja teen päivittäin luovaa työtä. Olenko minä taiteilija?
Mä olen toinen siivooja, joka saa vastapainoa työlle luovista harrastuksista. En ole taiteilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ottaisin mielelläni taiteilijamiehen, kun itsekin olen taideammatissa (ei kuvataide). Eli hot. En itse allekirjoita sitä, että taiteilijamiehet olisivat jotenkin vaikeita, ja itse haluaisinkin miehen, joka on vasemmalle kallellaan. Oikeistolaisten kanssa en ikinä lähtisi suhteeseen.
Luulen, että taiteilijamiehet ovat aika haluttuja eli olen itse poikkeus. Heillä on paljon avuja, he ymmärtävät yleensä hyvin naisten ajattelua jne. Ap
Mitä on "naisen ajattelu"? Luulisi jokaisen naisen olevan yksilö omine ajatteluineen, eikä mikään kollektiivinen parviäly, jota taiteilijamies ymmärtää
Naisten ajattelu on tunnekeskeisempää kuin miehen johtuen jo hormoneista. Transnaiset ovat puhuneet tästä eli aloittaessaan hormonit, heidän t
Kukaan nainen ei ajattele noin, mies sinä olet. Mahtaa olla tylsä elämä jos käyttää aikansa esittämällä naista vauvapalstalla...
"Kukaan nainen ei ajattele noin, mies sinä olet. Mahtaa olla tylsä elämä jos käyttää aikansa esittämällä naista vauvapalstalla..."
Kyllä mä nainen olen. Ja kaikki tuntemani naiset ajattelevat kuten minä. Olet melkoinen essentialisti jos ajattelet kaikkien naisten olevan samanlaisia ja ajattelevan samalla tavalla. Itse en tunne naisia, jotka kiistävät biologiset faktat, vaikka varianssiakin on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Juhani Palmu oli ainakin usein ihan super hot 🔥🔥🔥
Mitä tuolla tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
"Kukaan nainen ei ajattele noin, mies sinä olet. Mahtaa olla tylsä elämä jos käyttää aikansa esittämällä naista vauvapalstalla..."
Kyllä mä nainen olen. Ja kaikki tuntemani naiset ajattelevat kuten minä. Olet melkoinen essentialisti jos ajattelet kaikkien naisten olevan samanlaisia ja ajattelevan samalla tavalla. Itse en tunne naisia, jotka kiistävät biologiset faktat, vaikka varianssiakin on. Ap
Vastaavanlainen ketju taiteilijamiehistä on poistettu, mikähän järki siinäkin taas oli? Mitä triggeröivää siinä muka oli? En tajua.
Mutta hormoneista vielä. Minusta on paitsi faktojen kieltämistä myös vähättelyä väittää ettei hormoneilla ole merkitystä, kun niin monet naiset kärsivät hormoneistaan. Itselläni ei ole ollut kuin hormoniperäinen migreeni, mutta monilla naisilla on kuukautisiin liittyvää mielialaheittelyä ym. Ja osa miehistä pitää niitäkin oireita ja vaivoja teeskentelynä. Miksi nainen haluaa kieltää hormonien vaikutuksen elämäänsä. En oikein ymmärrä syytä.
Vastaavasti osa miesten käyttäytymisestä ja ajattelusta pohjautuu hormoneihin. Kiistätkö senkin? En ole ennen tuollaiseen törmännyt naisen kohdalla, vain miesten. Ja silti epäilet minua mieheksi.
Ei sillä että haittaisi että minua pidetään miehenä, siskona tai vaikka isabellana täällä palstalla, sellaistahan täällä on. Ap
Itse elättänyt taiteella itseni jo muutaman vuoden. En koe olevani kovin stereotyyppinen. Kalju motoristi joka maalaa taivaanrantaa. Muutama tuttu motoristi myös taiteilijoita, tosin tatuoijina.
Vierailija kirjoitti:
Itse elättänyt taiteella itseni jo muutaman vuoden. En koe olevani kovin stereotyyppinen. Kalju motoristi joka maalaa taivaanrantaa. Muutama tuttu motoristi myös taiteilijoita, tosin tatuoijina.
👍
Ap
"Vastaavanlainen ketju taiteilijamiehistä on poistettu, mikähän järki siinäkin taas oli"
*taiteilijanaisista
Taiteilijamiehet eivät ehkä ärsytä palstalaisia yhtä paljon kuin taiteilijanaiset, joten tämä ketju sai jäädä? Ap
Not. Mulle sopii paremmin semmoinen mesenaatti, vanhempi yritysjohtajamies, sivistynyt luonnonystävä ja perhosharrastaja. Taidetta voi kyllä harrastaa käymällä museoissa ja gallerioissa.
Kelpaisi. Voisi olla hauskaa pitää jotain keskinäisiä kilpailuja ja tehdä yhdessä maalausreissuja luontoon.
Mielikuvitus korreloi älykkyyteen
Jos tekee cgi tai VFX taidetta ja paksu lompakko niin ilman muuta
Hörhö tarkoitti ennen henkilöä, joka hengaili julkkisten liepeillä. Ap