Taitelilijamies hot or not?
Mulle se on not.
Olen itse taiteilija, yksi perheessä riittää. Useimmat taiteilijamiehet ovat hieman naismaisia omaan makuuni, tarkoitan siis henkisesti. Monimutkaisia, ailahtelevia, monimutkaisia ja lisäksi poliittisesti useimmiten vasemmalla.
Taiteen tekemiseen tarvitaan herkkyyttä, monivivahteisuutta ja älyä, jotka sinänsä ovat miellyttäviä ominaisuuksia ihmisessä, mutta oma miesmakuni on äärimmäisen maskuliininen: suoraviivainen äly ja huumori, tasapainoisuus ja turvallisuus.
Mikään taitelijamiehessä ei vain ole vedonnut - ja olen tuntenut aika paljon näitä elämäni aikana, koska olen alalla.
Kommentit (165)
Not. Deittaan vain insinöörejä, koska kaksi taivaanrannanmaalaria parisuhteessa on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paljon miespuolisia taiteilija- ja designer- tuttuja ja kaikki on kyllä tosi ihania. Tosin jos epäsäännölliset tulot ja työajat haittaa niin sitten he eivät ole sinua varten.
Eivät tuolllaiset asiat häiritse vaan ne joista jo aloituksessa kerroin. Ja varattuna tätä pohdin eli en ole koskaan ollut taiteilijamiehistä kiinnostunut toisin kuin moni muu.
Käsittääkseni taitelijamiehet ovat suosittuja naisten keskuudessa. Ap
Not. Miesmakuni on hyvinkin stereotypinen ihan alkaen siitä miltä miehen pitää näyttää: pitkä, edes vähän lihaksikas, ryhdikäs, jäntevä (jos ei urheilullinen, mutta ainakin liikunnallinen), pukeutuminen myös miehen mukainen. En voisi olla miehen kanssa jolla kukkakuosinen paita, mintunvihreä huivi kaulassa ja punaiset housut jalassa. Noup.
Vierailija kirjoitti:
Not. Miesmakuni on hyvinkin stereotypinen ihan alkaen siitä miltä miehen pitää näyttää: pitkä, edes vähän lihaksikas, ryhdikäs, jäntevä (jos ei urheilullinen, mutta ainakin liikunnallinen), pukeutuminen myös miehen mukainen. En voisi olla miehen kanssa jolla kukkakuosinen paita, mintunvihreä huivi kaulassa ja punaiset housut jalassa. Noup.
Tuollaisia oli ehkä 70-80-luvulla, ei nykyään. Et taida juuri taiteilijoita tuntea :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen pitää olla upseeri, insinööri tai DI.
Taiteilijat on outoja ja loogisuusrationaalisuus puuttuu.
Olet todella ahdasmielinen joltain 40 luvulta
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa taiteilijoista urheilee. Melkein kaikki mieskirjailijat esim juoksevat pitkää matkaa, juoksivat jo ysärillä.
Urheilullisuus pitää muuten paikkansa. En välitä siitäkään, tykkään miehistä, jotka ovat pitkiä, harteikkaita ja raamikkaita ilman salilla käymistäkin. Aevostan halkojen tekemistä ja käytännön töitä, metsässä liikkumista ja vastaavaa kuntoilua. Erityinen inhokkini on pyöräily sali-makeilun lisäksi.
Hassua kun täällä miehet usein mainostavat urheilullisuuttaan. Aika harva nainen pitää sellaista erityisessä arvossa eli se ei sovi mainoslauseeksi. "Käyn salilla", maailman tylsin lause. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikken välttämättä kiinnostuisi taiteilijasta, nuo luettelemasi inssi, dippainssi ja upseeri on pahimmat henkisesti ja tunne-elämältään kuolleet ratkaisukeskeiset suorittajat, negatiivinen viba tulee pelkästä ajatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikken välttämättä kiinnostuisi taiteilijasta, nuo luettelemasi inssi, dippainssi ja upseeri on pahimmat henkisesti ja tunne-elämältään kuolleet ratkaisukeskeiset suorittajat, negatiivinen viba tulee pelkästä ajatuksesta.
Tunnetko paljonkin upseereja ja insinöörejä? Mä en, taiteilijoita tunnen paljon, siksi mulla on heistä tämä tietty käsitys. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko paljonkin upseereja ja insinöörejä? Mä en, taiteilijoita tunnen paljon, siksi mulla on heistä tämä tietty käsitys. Ap
Tunnen. Turhan monta.
Btw stereotypia on muodostunut stereotypiaksi ihan syystä. Pari poikkeusta sääntöön ei muuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. Turhan monta.
Btw stereotypia on muodostunut stereotypiaksi ihan syystä. Pari poikkeusta sääntöön ei muuta mitään.
Ok, ymmärrän. Eivät stereotypiatkaan tyhjästä synny. Millaisista miehistä sä sitten tykkäät? Mulla on vain yksi kaveri, jolle melkein kuka tahansa käy, kaikilla muilla on oma, suht tarkka makunsa. Ap
Jos täällä olisi taiteilijamiehiä, olisi keskustelun taso korkeampi.
Mikä ihme tämän keskustelun pointti on? Edelleenkään suurin osa ihmisistä ei valitse kumppania ammatin perusteella. Aloittaja kuulostaa jälkeenjääneeltä asenteidensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tämän keskustelun pointti on? Edelleenkään suurin osa ihmisistä ei valitse kumppania ammatin perusteella. Aloittaja kuulostaa jälkeenjääneeltä asenteidensa kanssa.
Millä tavoin jälkeenjääneeltä? Tietääkseni ammatti kyllä vaikuttaa parinvalintaan eikä se ole ihmekään. Vietämme suurimman osan aikuiselämästämme töissä. Ja ammatteihin liittyy myös paljon stereotypioita kuten tämäkin keskustelu osoittaa. Stereotypiat eivät aina pidä paikkansa, mutta osalle on vastetta irl. Ja toisen hot on toisen not - tai toisen roska on toisen aarre, jos pysytään Suomen kielessä.
Mitenhän muuten olisi naistwn kohdalla, onko taiteilijanainen hot vai not? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin jälkeenjääneeltä? Tietääkseni ammatti kyllä vaikuttaa parinvalintaan eikä se ole ihmekään. Vietämme suurimman osan aikuiselämästämme töissä. Ja ammatteihin liittyy myös paljon stereotypioita kuten tämäkin keskustelu osoittaa. Stereotypiat eivät aina pidä paikkansa, mutta osalle on vastetta irl. Ja toisen hot on toisen not - tai toisen roska on toisen aarre, jos pysytään Suomen kielessä.
Menetkö puolison mukaan sinne töihin?
Toki kumppanin voi valita ammatin perusteella, mutta silloin harvoin puhutaan rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetkö puolison mukaan sinne töihin?
Toki kumppanin voi valita ammatin perusteella, mu
Mä itse asiassa välillä menen.
Mutta tuo on heikko perustelu asialle josta oli puhe. Työ vaikuttaa elämään paljon ja muokkaa myös maailmankatsomusta (riippuen vähän työstä). Lisäksi vaikutuksia on perhe-elämään ja tulotasoon. Ja onhan työtehtävien ja lupnteenpiirteiden välillä yhteyksiä. Siksi on olemassa ammatinvalintatestejä ja stereotypioita. Ap
Ei taitelijoille, ei hörhöjä, kiitos.
Mulla on paljon miespuolisia taiteilija- ja designer- tuttuja ja kaikki on kyllä tosi ihania. Tosin jos epäsäännölliset tulot ja työajat haittaa niin sitten he eivät ole sinua varten.