Taitelilijamies hot or not?
Mulle se on not.
Olen itse taiteilija, yksi perheessä riittää. Useimmat taiteilijamiehet ovat hieman naismaisia omaan makuuni, tarkoitan siis henkisesti. Monimutkaisia, ailahtelevia, monimutkaisia ja lisäksi poliittisesti useimmiten vasemmalla.
Taiteen tekemiseen tarvitaan herkkyyttä, monivivahteisuutta ja älyä, jotka sinänsä ovat miellyttäviä ominaisuuksia ihmisessä, mutta oma miesmakuni on äärimmäisen maskuliininen: suoraviivainen äly ja huumori, tasapainoisuus ja turvallisuus.
Mikään taitelijamiehessä ei vain ole vedonnut - ja olen tuntenut aika paljon näitä elämäni aikana, koska olen alalla.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Taitelilija?
Joo, lyöntivirhe. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hot ehdottomasti. Oma mies on taiteilija ja huolehtiva minua kohtaan.
Minkä alan taiteilija hän on? Ap
Miehelläni on monta titteliä mm. luova johtaja, näyttelijä, malli, vastaava tuottaja ja pian myös kirjailija. Piti kääntää kaikki tittelit, kun mies ei ole suomalainen eikä muutenkaan mikään viinaan menevä juoppo.
Aika tyypillinen taiteilija siis, monta toimenkuvaa, koska yhdellä ei tienaa riittävästi. Ap
Miehellä on huipputulot, mutta on halunnut laajentaa uraansa vähitellen projekti kerrallaan ja miehellä on käynyt erinomainen tuuri, kun on niin suosittu ja aina halutaan mukaan uusiin yhteistöihin. Joutuu myös kieltäytymään jos projekti ei ole kiinnostava tai ei ole aikaa. Minulla on omat juttuni, mutta ei ole koskaan eletty kädestä suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Hankalia persoonia ja elämänrytmi on niillä ihan sekaisin, rahankäyttöä ei hallita ja usein päihteitä kuluuu. En mä jaksaisi katsella miestä joka nukkuu puoleen päivään, sitten haahuilee jossain ateljeessaan yömyöhään pössyissä. Puhuu outoja, mistä kukaan ei ymmärrä mitään ja saisi hirveän myötähäpeän. Pukeutuisi kuin renttu ja jättäisi partansa ajamatta. Ei vaan pysty. Ei pysty kykenemään moiseen.
Suunnilleen tuollainen oli insinööri, johon tutustuin. Ilman taiteellisuutta ja em. taiteilijamiesten hyviä puolia. Herkkä omille jutuilleen, ei näkemään muita, eli sotkun keskellä, hukkasi päivät kalhatölkkien kanssa etätöissä, jotka oli pelkkää bullshitbingojargonia ja taukoja. Ei enää ei pysty!
Olen kuullut, että insinööri on ihminen joka tietää kaiken mutta ei ymmärrä mitään. Eipä tuo monista asioista tiennyt mitään, vaikka jotain tiesikin. Luonneviat, pohjaton itsekkyys ja huonot elämäntavat tökki liikaa, ei siinä väliä ammatilla.
Mieluummin jaksaisin oikeasti herkkää ihmistä, jolla on taiteilijan näkemystä kuin pienisieluista toimistosetää.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuvataitelija, ja ollut pitkässä suhteessa parin taiteilijamiehen kanssa (toinen kaupallisesti menestynyt työnarkomaani, toinen rahaton juoppo hurmuri). Molempien kanssa ongelmia tuotti kahden taiteilijan välinen kilpailu, tuli palautetta että ovat kateellisia jostain taidostani, tai etten olisi ansainnut saamaani apurahaa, koska olen liian laiska (toisin kuin he) tms.
Nykyinen kumppani on töissä it-alalla, mutta on myös lahjakas muusikko ja muutenkin sopivan monimutkainen ja herkkä. Eikä provoisoidu menestyksestäni tai sen puutteesta.
Kateuskin vielä! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankalia persoonia ja elämänrytmi on niillä ihan sekaisin, rahankäyttöä ei hallita ja usein päihteitä kuluuu. En mä jaksaisi katsella miestä joka nukkuu puoleen päivään, sitten haahuilee jossain ateljeessaan yömyöhään pössyissä. Puhuu outoja, mistä kukaan ei ymmärrä mitään ja saisi hirveän myötähäpeän. Pukeutuisi kuin renttu ja jättäisi partansa ajamatta. Ei vaan pysty. Ei pysty kykenemään moiseen.
Suunnilleen tuollainen oli insinööri, johon tutustuin. Ilman taiteellisuutta ja em. taiteilijamiesten hyviä puolia. Herkkä omille jutuilleen, ei näkemään muita, eli sotkun keskellä, hukkasi päivät kalhatölkkien kanssa etätöissä, jotka oli pelkkää bullshitbingojargonia ja taukoja. Ei enää ei pysty!
Olen kuullut, että insinööri on ihminen joka tietää kaiken mutta ei ymmärrä mitään. Eipä tuo monista asioista tiennyt mitään, vaikka j
Insinööri on niin tavanomainen ammatti ja yleinen, että siihen mahtuu kaikenlaisia luonteita. Ammatti ei myöskään edellytä tietynlaista luonnetta tai ominaisuuksia. Keskiverto matemaattinen lahjakkuus löytyy valtaosalta ihmisiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taitelijoiksi lasken myös esimerkiksi arkkitehdit, kaikki luovat ammatit. Ap
Anteeksi nyt vain mutta arkkitehti ei ole taiteilija eikä varsinaisesti edes luova ammatti. Ymmärryksesi on puutteellista.
Jep, hyvin harva arkkitehti saa olla luova. Hänellä on tontti, hänellä on asemakaava ja hänellä on pykälät. Niiden mukaan pitää saada talo aikaan. Ehkä, jos kaava sallii, saa valita parvekkeen kaiteen värin (kunhan se on vihreä).
Se on jo luova suoritus, jos saa tiukkojen rajojen puitteissa jotain luovaa edes vähän läpi. Olen ollut suunnittelija ja tiedän, ettei luovuus ole aina villinä rehveltämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu täysin miehestä. Mies on hot kun se on, oli sitten taiteilija tai ei. Kaikki miehet kun eivät vain ole samanlaisia muutenkaan.
Totta, aina mahtuu poikkeuksia joukkoon. Ihan eka poikaystäväni teininä oli rock-tähti eikä hän ollut lainkaan naismainen. Mutta hänellä olikin rehti duunariammatti ja lopetti rokkijutut omasta tahdostaan (tai en tiedä palasiko joskus niihin, kun ulkomaille muutti jo nuorena). Ap
Rocktähti ei ole taiteilija,soittaa rockorkesterissa
Ennemin joku yksilöistrumentin soittaja, esim. viulisti, solisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että insinööri on ihminen joka tietää kaiken mutta ei ymmärrä mitään. Eipä tuo monista asioista tiennyt mitään, vaikka j
Näitä juoppoutuneita toimistosetiä on nykyään kyllä paljon. Hik, vaan ikuiselle etätyölle.
Taitelija ei taas saa mitään ilmaiseksi. Pakko saada jotain aikaankin, jos meinaa elää. Myytti kännitaiteilijoista on tosiaan yleensä pelkkä myytti.
"Rocktähti ei ole taiteilija,soittaa rockorkesterissa"
Kyllä mä pidän rock-muusikkojakin taiteilijoina. Ei se noin vain suju säveltää hieno rock-biisi tai soittaa se. Ap
"Näitä juoppoutuneita toimistosetiä on nykyään kyllä paljon. Hik, vaan ikuiselle etätyölle.
Taitelija ei taas saa mitään ilmaiseksi. Pakko saada jotain aikaankin, jos meinaa elää. Myytti kännitaiteilijoista on tosiaan yleensä pelkkä myytti. "
Ei ole mitään kokemusta toimistosedistä, mutta alkoholismi ja taiteilijan ammatti tosiaan on aikansaelänyt myytti. Ap
Riippuu taiteilijamiehestä. Monilla tuntuu olevan valtava ego ja jotain suuruuskuvitelmia, mitä en jaksaisi yhtään katsoa. Samoin yllättävän moni on kaiken kuorrutuksen alla pohjimmiltaan sovinisti. Osa on mukavia, realistisia ja tunneälykkäitä, ja sellaisesta voisin hyvin kiinnostuakin.
Jonkun on tienattava, kaks taiteilijaa on mahdoton yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun on tienattava, kaks taiteilijaa on mahdoton yhtälö.
Kyllä taiteilijalla voi olla isotkin tulot, useimmiten tietysti ei ole. Riippuu vähän alastakin. Se että taiteilijat ovat yhdessä on hyvin yleistä, tässäkin ketjussa on sellaisia pareja ja itsekin tunnen kymmeniä. Laulajia, kirjailijoita, kuvittajia, muusikkoja. Varsinkin klasaripuolella enemmän sääntö kuin poikkeus. Ap
Hot. Oma mieheni on luovalla alalla.
Voiko olla että Ap ei tunne teknisesti osaavia miehiä? Siksi etsii maskuliinisiä miehiä muualta.
Humanisteille ym. taiteilijamies voisi olla unelma. Molemmat voivat saada jotain toisiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu taiteilijamiehestä. Monilla tuntuu olevan valtava ego ja jotain suuruuskuvitelmia, mitä en jaksaisi yhtään katsoa. Samoin yllättävän moni on kaiken kuorrutuksen alla pohjimmiltaan sovinisti. Osa on mukavia, realistisia ja tunneälykkäitä, ja sellaisesta voisin hyvin kiinnostuakin.
Pienimuotoista suuruudenhulluutta kyllä tarvitaan, että haluaa tehdä taidetta työkseen. "Olen paras" -tyyppinen suurustus ja sovinismi taas ovat vain tyhmyyttä. Tyhmä ei kelpaa edes ystäväksi, jos se noin raskasta lajia on. Sehän ei ole mikään tae älynlahjoista, että on taiteilija. Taiteilija voi olla tyhmä, hyväkin taiteilija. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hot. Oma mieheni on luovalla alalla.
Voiko olla että Ap ei tunne teknisesti osaavia miehiä? Siksi etsii maskuliinisiä miehiä muualta.
Humanisteille ym. taiteilijamies voisi olla unelma. Molemmat voivat saada jotain toisiltaan.
Mun miesmaku on juuri tuollainen teknisesti, matemaattisesti ja käytännönläheisesti lahjakas, älykäs ja sivistynyt, lukenut mies. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kirjailijat hot, muut not.
Miksi kirjailijat ovat hot? Ei ikinä kirjailijaa ainakaan😆 Ap
Vierailija kirjoitti:
Kirjailijat hot, muut not.
Olen kuvataitelija, ja ollut pitkässä suhteessa parin taiteilijamiehen kanssa (toinen kaupallisesti menestynyt työnarkomaani, toinen rahaton juoppo hurmuri). Molempien kanssa ongelmia tuotti kahden taiteilijan välinen kilpailu, tuli palautetta että ovat kateellisia jostain taidostani, tai etten olisi ansainnut saamaani apurahaa, koska olen liian laiska (toisin kuin he) tms.
Nykyinen kumppani on töissä it-alalla, mutta on myös lahjakas muusikko ja muutenkin sopivan monimutkainen ja herkkä. Eikä provoisoidu menestyksestäni tai sen puutteesta.