Taitelilijamies hot or not?
Mulle se on not.
Olen itse taiteilija, yksi perheessä riittää. Useimmat taiteilijamiehet ovat hieman naismaisia omaan makuuni, tarkoitan siis henkisesti. Monimutkaisia, ailahtelevia, monimutkaisia ja lisäksi poliittisesti useimmiten vasemmalla.
Taiteen tekemiseen tarvitaan herkkyyttä, monivivahteisuutta ja älyä, jotka sinänsä ovat miellyttäviä ominaisuuksia ihmisessä, mutta oma miesmakuni on äärimmäisen maskuliininen: suoraviivainen äly ja huumori, tasapainoisuus ja turvallisuus.
Mikään taitelijamiehessä ei vain ole vedonnut - ja olen tuntenut aika paljon näitä elämäni aikana, koska olen alalla.
Kommentit (165)
Miksi taiteilijoista on edelleen stereotypia, että ovat jotenkin pää pilvissä? Monilla huippuluokan taiteilijoilla on säntillinen ja kurinalainen elämäntapa, jotta he saavat suuria taideteoksia aikaiseksi.
Hot ehdottomasti. Oma mies on taiteilija ja huolehtiva minua kohtaan.
"Tästä syystä naiset eivät sovellu johto- tai maanpuolustustehtäviin, taikka politiikkaan. Ei ministeri voi olla hormoniensa takia itkemässä, kun kaikki on niin vaikeaa."
Olisi tärkeää, että kaikilla työpaikoilla olisi sekä naisia että miehiä eri tehtävissä lahjakkuuksiensa mukaan. Tunteiden voimakas tunteminen ei tarkoita sitä, että niitä näytettäisiin työtehtävässä tai että ne ohjaisivat päätöksenteossa. Tosin monissa asioissa intuitio on tärkeää. Ihmiset, joilla ei ole hyvää yhteyttä omiin tunteisiinsa ovat itse asiassa herkkäuskoisempia ja helpommin ohjattavissa kuin ne ihmiset, jotka ovat hyvin perillä tunteistaan ja niiden vaikuttimista.
Tunteiden ilmaisu ja niiden voimakkuus ovat muutenkin kaksi eri asiaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi taiteilijoista on edelleen stereotypia, että ovat jotenkin pää pilvissä? Monilla huippuluokan taiteilijoilla on säntillinen ja kurinalainen elämäntapa, jotta he saavat suuria taideteoksia aikaiseksi.
Taiteilijoista on edelleen paljon stereotypioita, mutta taiteilijat ovat varmasti kaikki niihin myös tottuneet. Sen sijaan (ketjusta päätellen) arkkitehdit eivät halua, että heitä sekoitettaisiin noihin stereotypioihin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taitelijoiksi lasken myös esimerkiksi arkkitehdit, kaikki luovat ammatit. Ap
Eli et tiedä taiteilijoista mitään.
Arkkitehdit tekevät esim. kaavoitusta, piirtelevät liikenneympyröitä jne., suunnittelevat sairaaloita. On taiteellista.
No monet heistä on lahjakkaita taiteilijoita, jotka kouluttautuu arkkitehdiksi, jotta saa elätettyä itsensä. Kaikki taiteilijat ei ole taiteilijoita päätoimisesti työkseen. Joillekin se on vaan sivutyö tai ei tee rahasta. Jotkut pääsee esille vasta kuolemansa jälkeen kuten Kalervo Palsa. Kaikki koulutetut taiteilijat ei hekään työskentele taiteilijoina.
Kalervo Palsa, tuo nekrofilian normalisoija.
Eipä ihme, että HS on häntä hehkuttanut.
AP! HAluatko että sinusta puhutaan HOT OR NOT!
Melkein on jo päästy red flägeistä niin nää jo lanseeraa uutta anglismia!
No se vähän riippuu. Tai siis paljonkin eli ei todellakaan ole hot, jos mies on jokin maailmantuskaa poteva ja lähinnä narkomaania habitukseltaan muistuttava vänisijä. Sen sijaan jos mies on vaikkapa sellainen moottorisahalla taidetta tekevä tolkun ihminen jonka elämänasenne on positiivinen ja ulkomuotokin tervehenkinen niin todellakin on hot.
Vierailija kirjoitti:
AP! HAluatko että sinusta puhutaan HOT OR NOT!
Melkein on jo päästy red flägeistä niin nää jo lanseeraa uutta anglismia!
Kieltämättä helv.. typerä anglismi. Mutta tää on vain vauvapalsta. Ap
Kyllä ne taiteilijamiehet taitavat olla aika naisellisia, monet myös fyysisesti, ei pelkästään henkisellä puolella.
Vierailija kirjoitti:
Itse ottaisin mielelläni taiteilijamiehen, kun itsekin olen taideammatissa (ei kuvataide). Eli hot. En itse allekirjoita sitä, että taiteilijamiehet olisivat jotenkin vaikeita, ja itse haluaisinkin miehen, joka on vasemmalle kallellaan. Oikeistolaisten kanssa en ikinä lähtisi suhteeseen.
Mikset halua miestä, joka tekee töitä ja elättää perheensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ottaisin mielelläni taiteilijamiehen, kun itsekin olen taideammatissa (ei kuvataide). Eli hot. En itse allekirjoita sitä, että taiteilijamiehet olisivat jotenkin vaikeita, ja itse haluaisinkin miehen, joka on vasemmalle kallellaan. Oikeistolaisten kanssa en ikinä lähtisi suhteeseen.
Mikset halua miestä, joka tekee töitä ja elättää perheensä?
Taide on työtä ja taiteilija voi hyvinkin elättää perheensä, jos on menestyvä. Ammattitaiteilijat ovat useimmiten erittäin ahkeria ja ovathan klasarimuusikot esimerkiksi ihan kuukausipalkalla, samoin useimmat näyttelijät, ohjaajat jne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että taiteilijamiehet ovat aika haluttuja eli olen itse poikkeus. Heillä on paljon avuja, he ymmärtävät yleensä hyvin naisten ajattelua jne. Ap
Mitä on "naisen ajattelu"? Luulisi jokaisen naisen olevan yksilö omine ajatteluineen, eikä mikään kollektiivinen parviäly, jota taiteilijamies ymmärtää
Naisten ajattelu on tunnekeskeisempää kuin miehen johtuen jo hormoneista. Transnaiset ovat pu
Naisilla voi olla tuo heikko kohta joissakin tapauksissa ja sopivassa kohdin, mutta niin on miehilläkin heikkoutensa, tulee mieleen esim hunaja-ansat.
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan taiteilija hän on? Ap
No omaan makuun Mikael Persbrandt on ulkoisesti varsin hot ja tekee hienoja taideteoksia eikä ole pöllömpi näyttelijänäkään, mutta ei hänen(kään) persoonansa varsinaisesti houkuttele.
Ja ei, en edes kuvittele että minäkään hänen makuunsa olisin.
"Naisilla voi olla tuo heikko kohta joissakin tapauksissa ja sopivassa kohdin, mutta niin on miehilläkin heikkoutensa, tulee mieleen esim hunaja-ansat."
Hormonaalisesti heikko kohta lienee se, että nainen kiintyy ajan mittaan siihen, jonka kanssa harrastaa seksiä. Mutta mielestäni miehet rakastuvat herkemmin ihan ilman syytä.
Yksilötason juttuja kuitenkin enemmän nämä. Osalla järki lakkaa toimimasta täysin, kun he rakastuvat. Ap
Vierailija kirjoitti:
No omaan makuun Mikael Persbrandt on ulkoisesti varsin hot ja tekee hienoja taideteoksia eikä ole pöllömpi näyttelijänäkään, mutta ei hänen(kään) persoonansa varsinaisesti houkuttele.
Ja ei, en edes kuvittele että minäkään hänen makuunsa olisin.
Hyvä näyttelijä, mutta ei vetoa ulkoisesti minuun millään tavalla, vaikkei taiteilija olisikaan. Hyvännäköisiä näyttelijöitä on todella harvassa - voi melkein sanoa, ettei sellaisia ole. Taviksisssa on paljon komeampia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on monta titteliä mm. luova johtaja, näyttelijä, malli, vastaava tuottaja ja pian myös kirjailija. Piti kääntää kaikki tittelit, kun mies ei ole suomalainen eikä muutenkaan mikään viinaan menevä juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on monta titteliä mm. luova johtaja, näyttelijä, malli, vastaava tuottaja ja pian myös kirjailija. Piti kääntää kaikki tittelit, kun mies ei ole suomalainen eikä muutenkaan mikään viinaan menevä juoppo.
Aika tyypillinen taiteilija siis, monta toimenkuvaa, koska yhdellä ei tienaa riittävästi. Ap
Mitä se sulle kuuluu?