Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En laihdu, kun en kestä nälkää...

Vierailija
04.08.2024 |

...Vinkkejä? BMI 27 jo. Olen koittanut vaihtaa vähäkalorisiin välipaloihin. Jättää ruokakermat ja muut pois. Leivitä syön vain ruisleipää. En vain kestä tätä nälkää. Karkitkin lopetin. 

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tutkittu onko sulla joku terveysongelma tms? Ei ole normaalia jos sulla on ravitsemusterapeutin ohjeet ja silti jatkuva nälkä. 

Sillä voi olla lapamato.

Vierailija
62/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen hitaampaa laihduttamista. Laihduttaminen on liian nopeaa, kun 1) on koko ajan nälkä 2) ajattelee koko ajan ruokaa, on paljon erilaisia mielitekoja, joita haaveilee toteuttavansa, kun dieetti loppuu tms. 

Tämä ihan omasta kokemuksestani. 

Totta, minusta vain tuntuu, että nälkä ilman hiilihydraatteja koko ajan. Jotenkin tuota mahalaukkua pitäisi saada kutistettua ja nälän tunne helpottaisi. Ilmeisesti aika nopeaa pienenisi, kun kestäisi tätä nälkää. 

Googlaa bariatric pouch reset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen hitaampaa laihduttamista. Laihduttaminen on liian nopeaa, kun 1) on koko ajan nälkä 2) ajattelee koko ajan ruokaa, on paljon erilaisia mielitekoja, joita haaveilee toteuttavansa, kun dieetti loppuu tms. 

Totta, minusta vain tuntuu, että nälkä ilman hiilihydraatteja koko ajan. Jotenkin tuota mahalaukkua pitäisi saada kutistettua ja nälän tunne helpottaisi. Ilmeisesti aika nopeaa pienenisi, kun kestäisi tätä nälkää. 

No, muut täällä haukkuu, mutta minä olen kyllä laihduttanut syömällä hiilareita sopivassa suhteessa joka aterialla ja näkemättä nälkää. Toki tämä on vaan oma kokemukseni, olemme erilaisia. 

Vierailija
64/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, muut täällä haukkuu, mutta minä olen kyllä laihduttanut syömällä hiilareita sopivassa suhteessa joka aterialla ja näkemättä nälkää. Toki tämä on vaan oma kokemukseni, olemme erilaisia. 

Se onkin ratkaisevaa, että millaista hiilihydraattia, miten paljon ja minkä kanssa. 

Vierailija
65/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ei ole vaikea juttu. Sokeririippuvuus puolestaan on.

Sokeria on kaikki leipä ja murot ja muu prosessoitu teollisuusjäte.

Aamupalaksi voita, kananmunia ja pekonia. Lounaaksi naudanlihaa ja kananmunia. Päivälliseksi lisää lihaa. 

Jos makeanhimo iskee, niin vatsa täyteen hedelmiä ja marjoja. Ei tee enää mieli mitään. 

Hitaasti vähennät sokerin määrää siitä sitten.

Jokainen vähäkalorinen tuote on huijausta. Kovaa rasvaa ja proteiinia ja urheilet paljon. 

Höpö höpö. Ei ole ollenkaan terveellinen tuollainen dieetti. Liika liha ja pekoni pois. 

Vierailija
66/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin ratkaisevaa, että millaista hiilihydraa

Tietenkin täysjyvää proteiinilisän kanssa. Itse olen myös vähentänyt rasvan määrää, tosin ei liikaa. Sitäkin välttämättä tarvitsee. 

Vierailija
67/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Rytmitä ateriat sellaisiin hetkiin päivässä, kun nälkää on vaikein kestää. Esim. päivällä on yleensä muutakin tekemistä, niin nälkä saattaa mennä ohi kun ei vain syö. Iltaisin sen sijaan on vaikeampaa kestää nälkää tai siirtää huomio pois siitä. Jos näin on, niin kannattaa jättää iltaan ateria, jossa on hiilareita, rasvaa ja proteiinia.

Näin siis ihan maalaisjärjellä päättelisin. Kannattaa kysyä neuvoa ravitsemusammattilaiselta jos mahdollista.

Itse asiassa näin olen tehnyt. Tätä ei vaan ammattilaiset suosittele, nälkä on iltaisin moninkertainen silloin. Koetan syödä tasaisesti, mutta syön liian tiheään. 

Aikaisemmin jäi myös pois, että pasta on pahe myös. 

Mä luulen, että ihmiset on aika yksilöllisiä tässä. Itse on kronotyypiltäni iltavirkku ja mulle sopii iltapainotteinen syöminen. Aina kun olen yrittänyt siirtää syömisen painopistettä aamuun, olen alkanut lihomaan.

Vierailija
68/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni yksi "kuuri" auttoi tuohon ap:n ongelmaan. Se nimittäin, että nukkui 9 h vuorokaudessa ja että söi pätkäpaaston tyyppisesti, kaikki ateriat 8 h aikaikkunan sisään. Ei tullut edes nälkä kertaakaan. Luulen että runsas nukkuminen oli se päätekijä siinä ja pätkäpaastoruokailu vain viimeiseli sen. Jos en saa tarpeeksi unta, on ihan hirveä herkkunälkä koko ajan.

Vierailija
69/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähän ja useasti. Lisää kasviksia. Sokerit ja nopeat hiilarit pois. Terveisin 20 kiloa laihduttanut. 

Vierailija
70/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin täysjyvää proteiinilisän kanssa. Itse olen myös vähentänyt rasvan määrää, tosin ei liikaa. Sitäkin välttämättä tarvitsee. 

On silti eri asia syödä esim. vehnätäysjyvää kuin ohratäysjyvää. Hiilihydraattien imeytymisessä on isoja eroja. Glykeeminen indeksi auttaa eteenpäin. Tämän varmasti tiesitkin, mutta sellaisille vinkiksi, jotka eivät ole perehtyneet asiaan. 

Vierailija
71/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pienempiä monipuolisia aterioita kerralla, mutta useammin. Yhdellä syömiskerralla syödyt kalorit joko laihduttavat tai lihottavat. Jos saa kaloreita runsaasti kerralla, ne pitäisi sitten jotenkin erikseen kuluttaakin. Kun syö vähemmän kerralla, ei jää sellasita määrää kulutettavaksi, joka ei kuluisi jopa ilman liikuntasuorituksia.

Vierailija
72/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ei ole vaikea juttu. Sokeririippuvuus puolestaan on.

Sokeria on kaikki leipä ja murot ja muu prosessoitu teollisuusjäte.

Aamupalaksi voita, kananmunia ja pekonia. Lounaaksi naudanlihaa ja kananmunia. Päivälliseksi lisää lihaa. 

Jos makeanhimo iskee, niin vatsa täyteen hedelmiä ja marjoja. Ei tee enää mieli mitään. 

Hitaasti vähennät sokerin määrää siitä sitten.

Jokainen vähäkalorinen tuote on huijausta. Kovaa rasvaa ja proteiinia ja urheilet paljon. 

Höpö höpö. Ei ole ollenkaan terveellinen tuollainen dieetti. Liika liha ja pekoni pois. 

Syö sinä sokerimurojasi. Minä syön lihaa.

Vierailija
73/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö pienempiä monipuolisia aterioita kerralla, mutta useammin. Yhdellä syömiskerralla syödyt kalorit joko laihduttavat tai lihottavat. Jos saa kaloreita runsaasti kerralla, ne pitäisi sitten jotenkin erikseen kuluttaakin. Kun syö vähemmän kerralla, ei jää sellasita määrää kulutettavaksi, joka ei kuluisi jopa ilman liikuntasuorituksia.

Kokonaisenergiamäärä ratkaise, ei yksittäiset syömiskerrat.

Vierailija
74/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaessa on liian kova nälkä vasta silloin jos se vie yöunet. Silloinkin joku keitetty kananmuna yleensä riittää, ellei vedä jotain täysin sairasta ja typerää 500kcal päivässä-tyyppistä dieettiä. Ja heivaa ne viljat kokonaan. Tilalle kasviksia, juureksia, marjoja, satunnaisia hedelmiä. Laadukasta proteiinia ja tarpeeksi rasvaa.

Vierailija
75/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joka aterialla jokaisesta ruokaympyrän sektorista jotain rukoka-aineita, mutta pidä annoksen koko pienenä. Näin saat monipuolisen aterian koostettua, jossa mistään ei tule puutetta niin, että elimistö vaatisi jotain. Ja syö tällaisia pikkuaterioita pitkin päivää useammin.

Vierailija
76/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaa se leipä kokonaan ja syö kunnon ateriat mitkä sisältää tarpeeksi proteiinia ja rasvaa. Pihviä, kalaa, kanaa, reippaasti kasviksia ja salaattia 2-3x päivässä. 

Vierailija
77/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaessa on liian kova nälkä vasta silloin jos se vie yöunet. Silloinkin joku keitetty kananmuna yleensä riittää, ellei vedä jotain täysin sairasta ja typerää 500kcal päivässä-tyyppistä dieettiä. Ja heivaa ne viljat kokonaan. Tilalle kasviksia, juureksia, marjoja, satunnaisia hedelmiä. Laadukasta proteiinia ja tarpeeksi rasvaa.

Juuri näin. Väki kuvittelee että on jokin määrä turvottavia viljoja joita voi syödä että nälkä lähtee.

Ei ole. Viljat ovat pahinta.

Vierailija
78/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurisyy aloittajan ainaiseen nälän tunteeseen on  margariinin ja muiden pehmeiden rasvojen käyttö. Käytä siis voita ja vain kovia rasvoja niin saavutat kylläisyyden tunteen eikä aina ole nälkä.

Alapeukuttajat oletteko kokeilleet yllä olevaa dieettiä, ette ole, se toimii.

Vierailija
79/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin normaalipainon sisällä ihan huomaamattani 5 kg lopettamalla valmisruokien syömisen, wolttaamisen ja lisäämällä arkiliikuntaa (työmatkat piteni ja kuljen ne kävellen). Ei nälkää ja ateriarytmi on säännöllinen (3-ateriaa/päivä). Herkkujakin pystyn syömään. Tarkoituksenani oli pitää paino vakaana, laihtuminen oli yllätys. 

Vierailija
80/107 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaisenergiamäärä ratkaise, ei yksittäiset syömiskerrat.

Nimenomaan kerta-annoksen kalorimäärä vaikuttaa ratkaisevasti painoon. Keventäjät: Yleisin syy suureen energiamäärään on usein turhan kookkaissa annoksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi