"Elisalla on oikeus muuttaa sopimuksen maksuja..."
"kunhan sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu".
Mikähän mahtaa olla olennaista muutosta jos sitä ei ole joku pakotettu 2 euron lisämaksu turvahärdelleistä tai latausliittymän kestoajan lyhennys latausten välillä 24 kuukaudesta 12 kuukauteen. Tuntuu että ne voi vääntää vaikka pässistä sian ja läiskiä satojen prosenttien muutoksia sopimuksiin.
Kommentit (20)
Paska firma on. Boikotoinnin arvoinen
Elisaa vaivaa klassinen mammuttitauti!
Kuvitellaan olevan kaikki voipia ja tehdä niinkuin huvittaa. Liittymiä on nyt enemmän tarjolla aina Gigantin liittymiä myöten.
Jos mulla olisi Elisan osakkeita möisin ne pian. Elisa alkaa vaikuttaa Nokialta. Nousu, uho ja tuho
Vierailija kirjoitti:
Silloin pitää myös asiakkaalla olla oikeus irtisanoa määräaikainen liittymä ilman mitään sanktioita.
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko boikotoida kun käänsivät lähetintä paremmin maksavien suuntaan. Pitkään oli paras kuuluvuus ja netti. Asiakaspalvelukin myönsi tuon kun oli ensin katkaissut puhelun nauhoituksen.
Eilen vaihdoin pois Elisalta, olen päätökseeni tyytyväinen.
Jos lataa latausliittymän nyt, niin onko kuitenkin voimassa 2 vuotta vai lyhennetäänkö se yhtäkkiä vuoteen "täsmäyspäivänä"?
Muistaakseni otin tuollaisen turvajutun itse netissä pois, en tiedä, onko sama. Kannattaa kuitenkin tutustua siihen omaelisaan. Asiat eivät aina ole niin vaikeita, miltä vaikuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Jos lataa latausliittymän nyt, niin onko kuitenkin voimassa 2 vuotta vai lyhennetäänkö se yhtäkkiä vuoteen "täsmäyspäivänä"?
Niin ainakin ilmoituksesta käsitin että vasta helmikuussa muuttuu ja ennen sitä kun lataa niin saa vielä 2 vuotta. Mutta eipä tuota tunnu varmasti tietävän edes elisalaiset mitä palstalta katsoin kun samaa kyseltiin.
Ei olennaisesti muutu = eivät muuta puhelinliittymää esim. kaapelitv-liittymäksi? Kaikki muu on vapaata riistaa
Ja sulla on vapaus hyväksyä muutos tai ei, varsinkin jos siihen liittyy rahaa. Eli vaihda operaattoria jos ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdoin Elisaan. Vaikka onkin hintavampi kuin kilpailijansa, mutta ne muut eivät toimi luotettavasti pohjoisen Keski-Suomen salomailla. Elisassa ei ole ollut kuuluvuusongelmia. Olen päätökseeni tyytyväinen.
Olisin saattanut vaihtaa Teliaan, mutta sen "palkintona" on kuulokkeet, joita minulla on jo riittävästi.
Yhdet rinkirunkkarit matkapuhelinpalstoilla vaihtaa liittymiä koko ajan lahjakorttien perässä elisalle. Vaikka paska operaattorina.
Vierailija kirjoitti:
Elisa taannoin mainosti, ettei sillä ole määräaikaisia liittymiä. No, nyt sillä on. Otin määräaikaisen liittymän, jossa ei ole "liittymäturvaa", koska hinta oli käytännössä sama kuin kilpailevassa tarjouksessa, jossa sellaisen tapainen oli, mutta vältyin operaattorin vaihtoruljanssilta. Saapa nähdä, pakkoliittääkö Elisa sen turvan tuohon ja nostaa hintaa?
Tää uusi elisan toimitusjohtaja (vajaa 2 vuotta toimessaan) on ollut hyvin agressiivisesti erottelemassa ennen liittymiin kuuluvat asiat erikseen ja lisäämässä niiden hintaa. Ei se firma ennenkään ollut kaatumassa, mutta tää uusi tuntuu tekevän kaikkensa karkoittaakseen asiakkaat kilpailijoille jatkuvilla hinnannostoilla. Ilmeisesti omat bonusohjelmat pitää maksimoida ja sitten vaihtaa firmaa ennen kuin koko korttitalo romahtaa?
Vierailija kirjoitti:
Yhdet rinkirunkkarit matkapuhelinpalstoilla vaihtaa liittymiä koko ajan lahjakorttien perässä elisalle. Vaikka paska operaattorina.
Näiden runkkujen takiahan ne hinnat nouseekin osakkeenomistajien lisäksi. Ei kai niitä hinnakkaita lahjakortteja tyhjästä taiota vaan otetaan liittymien hinnoista. Tästä kun yhdessäkin keskustelussa huomautin niin menivät vähän hämilleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdoin Elisaan. Vaikka onkin hintavampi kuin kilpailijansa, mutta ne muut eivät toimi luotettavasti pohjoisen Keski-Suomen salomailla. Elisassa ei ole ollut kuuluvuusongelmia. Olen päätökseeni tyytyväinen.
Minä taas vaihdoin pois elisasta helsingissä kun nuo pakotti nettiliittymän pätkivään ja epäluotettavaan 5g:hen. Joten hienoa settiä tuokin vajaa 30 vuotta asiakkaana olleelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko boikotoida kun käänsivät lähetintä paremmin maksavien suuntaan. Pitkään oli paras kuuluvuus ja netti. Asiakaspalvelukin myönsi tuon kun oli ensin katkaissut puhelun nauhoituksen.
Sulle ihan oikein, köyhä.
Hinnan nostojen syyksi kertovat palveluiden kehittämisen ja yhtenäistämisen. Mitä helvettiä tuo edes tarkoittaa, mitä se kehittää kun nostetaan hintoja. Parempi kun suoraan sanoisivat että syynä on pomojen ja osakkeenomistajien ahneus joille pitää takoa bonuksia ja osinkoja, helposti ymmärrettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Elisaa vaivaa klassinen mammuttitauti!
Kuvitellaan olevan kaikki voipia ja tehdä niinkuin huvittaa. Liittymiä on nyt enemmän tarjolla aina Gigantin liittymiä myöten.
Jos mulla olisi Elisan osakkeita möisin ne pian. Elisa alkaa vaikuttaa Nokialta. Nousu, uho ja tuho
Harmi vain että hinnoissa ei ole kauheita eroja mitä olen vertaillut.
Elisa taannoin mainosti, ettei sillä ole määräaikaisia liittymiä. No, nyt sillä on. Otin määräaikaisen liittymän, jossa ei ole "liittymäturvaa", koska hinta oli käytännössä sama kuin kilpailevassa tarjouksessa, jossa sellaisen tapainen oli, mutta vältyin operaattorin vaihtoruljanssilta. Saapa nähdä, pakkoliittääkö Elisa sen turvan tuohon ja nostaa hintaa?