En laihdu, kun en kestä nälkää...
...Vinkkejä? BMI 27 jo. Olen koittanut vaihtaa vähäkalorisiin välipaloihin. Jättää ruokakermat ja muut pois. Leivitä syön vain ruisleipää. En vain kestä tätä nälkää. Karkitkin lopetin.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syö kunnollista, ravinteikasta ruokaa sopivin väliajoin ei tarvitse kestää nälkää. Menee aikaa ennen kuin vatsalaukku pienenee ja tottuu pienempiin annoksiin.
Olen aina syönyt laadukasta ruokaa, siitä en säästä. En tiedä onko tuo hiilihydraattien runsas saanti sitten ongelma. Tuntuu, että nälkä ei lähde, jos hiilihydraattia ei ole. On tämä kummallista. Järki sanoo, että kyllä syön vain liikaa, mutta en tiedä mitä h*lvettiä tälle nälän tunteelle tekisi. Enkä syö tunteisiin.
Kerro siitä laadukkaasta ruuasta. Hiilarit lisää nälkää, joten vähennä niitä.
Paljon kasviksia, paprika, tomaatti, kesäkurpitsa, sipuli ja munakoiso on suosikki. Paahdan ne uunissa. Wokkikasviksia syön myös paljon. Paheena on vaasan&vaasan ohut ruisherkku, levitteellä ja leikkeleellä tai juustolla. Kanaa syön varmaan eniten lihasta, jonkin verran kalaa ja nautaa. Possua koitan vältellä. Jogurtit olen vaihtanut sokerittomiin proteiini rahkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syö kunnollista, ravinteikasta ruokaa sopivin väliajoin ei tarvitse kestää nälkää. Menee aikaa ennen kuin vatsalaukku pienenee ja tottuu pienempiin annoksiin.
Olen aina syönyt laadukasta ruokaa, siitä en säästä. En tiedä onko tuo hiilihydraattien runsas saanti sitten ongelma. Tuntuu, että nälkä ei lähde, jos hiilihydraattia ei ole. On tämä kummallista. Järki sanoo, että kyllä syön vain liikaa, mutta en tiedä mitä h*lvettiä tälle nälän tunteelle tekisi. Enkä syö tunteisiin.
Jos syöt aterialla paljon/liikaa hiilihydraattia, niin verensokeri nousee nopeasti ja laskee nopeasti. Sitten on taas kova nälkä.
Näin ei käy, jos syö esim. täysjyväruisleipää. Toki proteiinia tarttee olla lisukkeena. Mulla ainakin
Ei täysjyväleipä ole kummoisempi kuin jyvätönkään. Eikä sulla se puuro nälkää pidä, vaan se muu sen ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syöt aterialla paljon/liikaa hiilihydraattia, niin verensokeri nousee nopeasti ja laskee nopeasti. Sitten on taas kova nälkä.
Näin ei käy, jos syö esim. täysjyväruisleipää. Toki proteiinia tarttee olla lisukkeena. Mulla ainakin
Niinpä, kun syöt kaurapuuron kanssa kananmunan ja kourallisen pähkinöitä, niin alkaa puurossakin olla järkeä. Hiilihydraattien kanssa siis aina jotain verensokerin nousua jarruttavaa: proteiinia, kuitua, rasvaa.
Faith kirjoitti:
Rytmitä ateriat sellaisiin hetkiin päivässä, kun nälkää on vaikein kestää. Esim. päivällä on yleensä muutakin tekemistä, niin nälkä saattaa mennä ohi kun ei vain syö. Iltaisin sen sijaan on vaikeampaa kestää nälkää tai siirtää huomio pois siitä. Jos näin on, niin kannattaa jättää iltaan ateria, jossa on hiilareita, rasvaa ja proteiinia.
Näin siis ihan maalaisjärjellä päättelisin. Kannattaa kysyä neuvoa ravitsemusammattilaiselta jos mahdollista.
Itse asiassa näin olen tehnyt. Tätä ei vaan ammattilaiset suosittele, nälkä on iltaisin moninkertainen silloin. Koetan syödä tasaisesti, mutta syön liian tiheään.
Aikaisemmin jäi myös pois, että pasta on pahe myös.
Lisää ap jokapäiväiseen ruokavalioosi parsa- tai kukkakaalia. Täysi olo pitkään ja, kun asut yksin, ilmavaivat eivät ole muille häiriöksi. Jos ei tehoa yksin, lisää annokseen myös palkokasveja tai tofua.
Vierailija kirjoitti:
Lisää ap jokapäiväiseen ruokavalioosi parsa- tai kukkakaalia. Täysi olo pitkään ja, kun asut yksin, ilmavaivat eivät ole muille häiriöksi. Jos ei tehoa yksin, lisää annokseen myös palkokasveja tai tofua.
Tofua en voi syödä. Ristikukkaisia kasviksia olen yrittänyt syödä, mutta täytyypä taas niitä lisätä.
Suosittelen hitaampaa laihduttamista. Laihduttaminen on liian nopeaa, kun 1) on koko ajan nälkä 2) ajattelee koko ajan ruokaa, on paljon erilaisia mielitekoja, joita haaveilee toteuttavansa, kun dieetti loppuu tms.
Tämä ihan omasta kokemuksestani.
Painonvartijoiden ohjeita noudattamalla ei koe nälkää.
Harmi, että sitä ei ole Suomessa.
Vihanneksia sai syödä miten paljon vaan.
Perunahan ei ole vihannes, mutta painonvartijoiden melko viime vaiheessa tulleissa ohjeissa perunaa sai syödä aterioilla miten paljon vain siten, että menetti koko perunasatsista vain pienen määrän pisteitä.
Aina sanotaan et ruisleipää kuuluu syödä. Mikä siinä joidenkin mielestä muka onkin nyt haitallista?
mieti vähemmän miksei onnistu ja enemmän miten onnistuis. kyll keinoja on syö vaikka perunoita, peruna dietti saa syödä niin paljo kun haluaa. jos kuulostaa kauheen epäterveelliseltä niin ei se ainakaan huonommaks mee.
Proteiini pitää nälkää parhaiten. Itse syön rahkaa 2 kertaa päivässä normiruuan lisäksi.
Jätä liha pois ruokavaliosta kokonaan.
En käsitä joidenkin aamupalaa, joka on vain smoothie.
Missä tee/kahvi? Hedelmä? Jugurtti? Leipä päällisineen?
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen hitaampaa laihduttamista. Laihduttaminen on liian nopeaa, kun 1) on koko ajan nälkä 2) ajattelee koko ajan ruokaa, on paljon erilaisia mielitekoja, joita haaveilee toteuttavansa, kun dieetti loppuu tms.
Tämä ihan omasta kokemuksestani.
Totta, minusta vain tuntuu, että nälkä ilman hiilihydraatteja koko ajan. Jotenkin tuota mahalaukkua pitäisi saada kutistettua ja nälän tunne helpottaisi. Ilmeisesti aika nopeaa pienenisi, kun kestäisi tätä nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Nälän tunteeseen vaikuttaa mulla ainakin hyvin vahvasti myös mitä on syönyt edellisenä päivänä ja mitä on syönyt viime aikoina. Keväällä laihduin liian nopeasti ja mulle tuli ns. nälkävelkaa. Se tarkoitti, että mulla oli koko ajan nälkä vaikka oisin syönyt mitä.
pystytkö toistamaan "nälkävelan" aina halutessasi. ei tosta lööperistä ole hyötyä kenellekkään.
ettei kai te laihtu kun listaatte mitä syötte ettekä mitä ette syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ei käy, jos syö esim. täysjyväruisleipää. To
"Ei täysjyväleipä ole kummoisempi kuin jyvätönkään. Eikä sulla se puuro nälkää pidä, vaan se muu sen ohessa."
Valkoisista jauhoista tehty leipä koostuu tyhjistä kaloreista. Mitään kuituja saati ravinteita siitä ei saa. Leivän tulisi olla leivottu täysjyväjauhoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälän tunteeseen vaikuttaa mulla ainakin hyvin vahvasti myös mitä on syönyt edellisenä päivänä ja mitä on syönyt viime aikoina. Keväällä laihduin liian nopeasti ja mulle tuli ns. nälkävelkaa. Se tarkoitti, että mulla oli koko ajan nälkä vaikka oisin syönyt mitä.
pystytkö toistamaan "nälkävelan" aina halutessasi. ei tosta lööperistä ole hyötyä kenellekkään.
Mitä höpötät?
Ruoka ei ole vaikea juttu. Sokeririippuvuus puolestaan on.
Sokeria on kaikki leipä ja murot ja muu prosessoitu teollisuusjäte.
Aamupalaksi voita, kananmunia ja pekonia. Lounaaksi naudanlihaa ja kananmunia. Päivälliseksi lisää lihaa.
Jos makeanhimo iskee, niin vatsa täyteen hedelmiä ja marjoja. Ei tee enää mieli mitään.
Hitaasti vähennät sokerin määrää siitä sitten.
Jokainen vähäkalorinen tuote on huijausta. Kovaa rasvaa ja proteiinia ja urheilet paljon.
Rytmitä ateriat sellaisiin hetkiin päivässä, kun nälkää on vaikein kestää. Esim. päivällä on yleensä muutakin tekemistä, niin nälkä saattaa mennä ohi kun ei vain syö. Iltaisin sen sijaan on vaikeampaa kestää nälkää tai siirtää huomio pois siitä. Jos näin on, niin kannattaa jättää iltaan ateria, jossa on hiilareita, rasvaa ja proteiinia.
Näin siis ihan maalaisjärjellä päättelisin. Kannattaa kysyä neuvoa ravitsemusammattilaiselta jos mahdollista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/