Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut pystyvät olemaan vuosia yksin eron jälkeen?

Vierailija
03.08.2024 |

Asumuserossa keskellä avioeroprosessia ja mietin, että miten jotkut pystyvät ja jopa haluavat  olla eron jälkeen vuosia sinkkuina. Ensimmäinen kesäloma yksin 30 vuoteen ja kyllä on moneen otteeseen tuntunut pitkältä ja tylsältä. Oikein odotan jo paluuta töihin.

Pitkässä suhteessa opin omat vahvuuteni ja heikkouteni. Jo ennen eroprosessia ja sen aikana olen analysoinut puolisoani ja tiedän nyt, minkälaisia ominaisuuksia ja luonteenpiirteitä toivoisin tulevalta kumppanilta ja minkälaisia en ainakaan. Vaikka päätös erosta oli helpotus ja omaa aikaa on kerrankin ollut tarpeeksi, niin aika äkkiä huomaan, että kumppani vierellä on kuitenkin se "mun juttuni".

Kommentit (204)

Vierailija
161/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. 20 vuotta naimisissa ja nyt kolmatta vuotta yksin. Oma tupa ja oma lupa.

Nytkin löhöän sohvalla ja katson Bondia. Nukun aamulla niin pitkään kuin huvittaa. Ei tarvitse ottaa ketään huomioon, ei tule kiistoja, ei pidä selvittää asioita. Tulen ja menen kuin lystää, syön just sitä mitä huvittaa. Ei ikinä enää kompromisseja mihinkään.

Tää on itse asiassa niin ihanaa ja rauhallista, että jatkan näin :D

Tämä on minusta aina yhtä mystistä, että ihmiset kokevat etteivät voi tehdä näin parisuhteessa. Meillä ei ole ikinä kumpikaan kritisoinut toista sohvalla makaamisesta, nukkumisesta, omista menoista saati sitten ruoasta mitä haluaa suuhunsa laittaa. Ainoa mitä itse tekisin toisin jos en olisi rakkaan mieheni kanssa suhteessa, on se että antaisin karvojen rehottaa :D

Pistänpä paremmaksi: 30 vuotta parisuhteessa, karvat saa rehottaa villinä ja öisin katson nyyhky- tai murhaleffoja. Scifistä ja lohikäärmeistä en pidä :D

Vierailija
162/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei kelpaa enää kenellekään? Ei ole aina oma valinta, uusi suhde. Olen keski-ikäinen ja tavallinen. Kukaan mies ei lähesty minua missään. Kai se on, että rumia ei huolita. En silti kadu eroa, olen sitten yksin loppuelämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei kelpaa enää kenellekään? Ei ole aina oma valinta, uusi suhde. Olen keski-ikäinen ja tavallinen. Kukaan mies ei lähesty minua missään. Kai se on, että rumia ei huolita. En silti kadu eroa, olen sitten yksin loppuelämän.

Niinpä. Ei ole muuta mahdollisuutta kuin pystyä.

Vierailija
164/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä totesi, että tulen jäämään yksin. Mitä hän tarkoitti?

Vierailija
165/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Jos ikinä tulee mieleen että voisihan se olla kivaa jonkun kanssa, aivot sanovat stop. En ala enää kenenkään henkilökunnaksi.

Vierailija
166/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille löydy vain helposti ketään hyvää.  Itse ajattelen näin jälkiviisaasti, että olisi ollut parempi olla vielä useampi vuosi sinkkuna ja skipata muutama kumppani, odottaa suosiolla hyvää ja sietää yksinoloon kyllästymistä.

Vierailija
167/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi enää parisuhteeseen. Kompromisseja ja tylsää, ummehtunutta elämää. Se kumppani aina jotenkin rajoittaa omaa olemista, sanotaan mitä sanotaan. 15 vuotta mennyt sinkkuna. t. Nainen 49v

Vierailija
168/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut  yksin jo hyvin kauan, ja totta on että kun ne ensimmäiset kolmisen vuotta on menneet niin huomaa miten se muuri uuteen parisuhteeseen kasvaa hurjaa vauhtia. Karisee taatusti kaikki vaalenpunaiset piliunelmat jos niitä on ollutkaan ja todellisuus astuu esiin.

Huomaa miten oma vapaus ja itsenäisyys nousee arvoista korkeimmalle. Niistä ei enää luopuisi ei millään.  Näin kävi minulle ja näin tuntuu käyneen niin monelle kun asiasta juttelee.  Kysymys kääntyykin sitten niin päin että miten joku jaksaa noissa parisuhteissa joissa tuntuu koko ajan olevan vääntöä ja säätöä ja valittamista.

Itse pääsee niin helpolla kun on vain oma itsensä huomioon otettavana. 

Kun on koekillut molempia, vaaka kallistuu rankasti tälle puolelle missä nyt elän.

Vierailija
169/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nätti? Ei "markkina-arvoa?"

Vierailija
170/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen näköisen eronneen on turha prinssejä odotella. Se on fakta.

Vierailija
171/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sinä sitä jos sulla ei muuta pohdiskeltavaa ole. Säälin sinua miten voi olla yksinkertainen ihminen.

Vierailija
172/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pystyy. Toki välillä on tylsää, mutta muuten olen toistaiseksi nauttinut omasta rauhasta. 

Vierailija
173/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Heikolla hetkellä muistelen ex-puolisoni hapanta naamaa ja yksinolo tuntuu taas luksukselta.

Tämä

T. 7 vuotta sinkkuna 

Samoin. Myös vilkuilen pankkitiliäni ja nautin: tämä raha on pelkästään minun. Ei tartte maksella äijän sähkölaskuja ym. 

Vierailija
174/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy häneltä. Todennäköisesti hän kadehtii sinun vapauttasi.

Vierailija
175/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikille löydy vain helposti ketään hyvää.  Itse ajattelen näin jälkiviisaasti, että olisi ollut parempi olla vielä useampi vuosi sinkkuna ja skipata muutama kumppani, odottaa suosiolla hyvää ja sietää yksinoloon kyllästymistä.

Kumppanin hyvyys ei ole ajasta kiinni. Äijät on enimmäkseen laiskoja paskoja.

Vierailija
176/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisen näköisen eronneen on turha prinssejä odotella. Se on fakta.

Eikä kenenkään tartte tyytyä naisia vihaavaan virattomaan inceliinkään. Fakta.

Vierailija
177/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut  yksin jo hyvin kauan, ja totta on että kun ne ensimmäiset kolmisen vuotta on menneet niin huomaa miten se muuri uuteen parisuhteeseen kasvaa hurjaa vauhtia. Karisee taatusti kaikki vaalenpunaiset piliunelmat jos niitä on ollutkaan ja todellisuus astuu esiin.

Huomaa miten oma vapaus ja itsenäisyys nousee arvoista korkeimmalle. Niistä ei enää luopuisi ei millään.  Näin kävi minulle ja näin tuntuu käyneen niin monelle kun asiasta juttelee.  Kysymys kääntyykin sitten niin päin että miten joku jaksaa noissa parisuhteissa joissa tuntuu koko ajan olevan vääntöä ja säätöä ja valittamista.

Itse pääsee niin helpolla kun on vain oma itsensä huomioon otettavana. 

Kun on koekillut molempia, vaaka kallistuu rankasti tälle puolelle missä nyt elän.

Pari vuotta nyt sinkkuna 20 vuoden avoliiton jälkeen ja täytyy sanoa samaa.

Aluksi oli tietynlainen paine löytää äkkiä uusi parisuhde kun exäkin alkoi heti treffailemaan. Sitten aloin miettiä että miksi ihmeessä?

Onneksi minulla on ollut korkea kynnys liittyä mihinkään treffisovelluksiin joten olen onnellisesti välttynyt niiden tuomalta innostus/ahdistus/pettymys ketjulta.

Jos tapaan jonkun parisuhteen arvoisen niin sitten tapaan, mutta sitä ennen viihdyn aivan loistavasti yksin.

Vierailija
178/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sinkku yli 5 vuotta. Nautin vapaudestani ja harmoniasta kotona (ei riitoja, sotkua, kuorsausta). Joskus mietin, että olisikohan jossain mukava mies, mutta sitten av:llä lukee näitä "puoliso ei tee kotitöitä", "puoliso haukkuu ja nolaa" tai "puoliso vaatii että käytän pitsialusvaatteita joista tulee kivuliaita hiertymiä" jne niin totean, että ah kun on ihanaa olla sinkku! 

Miehet haluavat seksiä ja kodinhoitoa (+sairaanhoito kipeänä), that's it. Rakkaudella ei ole siinä mitään tekemistä eikä henkilölläkään, kunhan on sopiva ja tarpeeksi ok ulkonäkö että seisoo. Ei kiitos, kieltäydyn ko. roolista. 

Vierailija
179/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähän leskit myös yksin. Elleivät vaikka kolarissa kuole.                                                                                                   l

Vierailija
180/204 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäseudut ovat vanhapoikia nurkat väärällään. Etenevä sukupuuttomme edistää tilannetta. Suomimies katoaa, vain

liituraitasakki säilyy, pahin saaste.                                                                                                                                   HH