Minkälaiset ihmiset vastaavat viesteihin: Ok.
Joku nilkki tätä analysoi lehdessä. Itse vastaan useimiten koska näppäinkapulalla on pirun hankala laatia mitään pidempää tekstiä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi laverrella pitempään, jos ok kuittaa kaiken?
Kyllä se kuittaa, mutta on se ikävää saada pelkkä ok jos on itse lähettänyt pitkän viestin. Tyyliin
Hei, muistin kun puhuit että olit etsinyt kransseja askarteluun, löysin sellaisia, joista näytit kuvaa, kaupasta x ja ajattelin että voisit olla kiinnostunut. Niitä oli hyllyssä useampia.
Ok.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
"Ok" on nopeampi kirjoittaa kuin esim "asia selvä" tai "selvä juttu" tai "sopii" jne.
Mihin käytät sen sekunnin tai kaksi,jonka säästät ajassa?
Jumalaton kiire sulla täytyy olla
Vierailija kirjoitti:
Tylsät ihmiset
Miten te lihavat ihmiset sitten vastaatte?
Tarkoittaa sitä, että eipä juuri kiinnosta keskustella sun kanssa.
Tai työ ym. Asioissa kuitataan.
Hiiohoi ja halojatapäivää! Lähettämäsi viesti pistin minut syvällisesti ajattelmaan ja tulin pitkän pähkäilyn jälkeen lopputulokseen että olen ymmärtänyt asian ja kaikki on kunnossa.
Ehkäpä se ok on kuites parempi.
Vierailija kirjoitti:
"Ok" on nopeampi kirjoittaa kuin esim "asia selvä" tai "selvä juttu" tai "sopii" jne.
Seuraavan viestin vastaamiseen vaikka. Tai jatkan ostosteni laittamista kaupan kassahihnalle. Tai jatkan vaikka työntekoa, jos viesti tulee kesken työpäivän. Tai johonkin muuhun. Mun mielestä toi ok viestiin tarkoittaa, että on lukenut viestin ja viestin sisältö ei edellytä sen enempää kommentoimista eikä siinä ole mitään kysymystä. Esimerkiksi näin:
"Moi, me tullaankin vasta huomenna" -> OK
"Moi, sopiiko, että me tullaankin vasta huomenna?" -> Sopii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsät ihmiset
Miten te lihavat ihmiset sitten vastaatte?
Mä olen vain vatsan kohdalta lihava. Vastaan ookoo, kaikki hyvin. Selvä juttu. Asia selvä ja tietenkin riippuen kysymyksestä tai asiasta myös pisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mun isä. Vastaus jokaiseen viestiin on "ok tv isi". :D
Aaw :')
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan viestin vastaamiseen vaikka. Tai jatkan ostosteni laittamista kaupan kassahihnalle. Tai jatkan vaikka työntekoa, jos viesti tulee kesken työpäivän. Tai johonkin muuhun. Mun mielestä toi ok viestiin tarkoittaa, että on lukenut viestin ja viestin sisältö ei edellytä sen enempää kommentoimista eikä siinä ole mitään kysymystä. Esimerkiksi näin:
"Moi, me tullaankin vasta huomenna" -> OK
"Moi, sopiiko, että me tullaankin vasta huomenna?" -> Sopii-Jos pitää vastata kieltävästi tai myöntävästi, vastaan ei tai juu.
t. näppäinkapula
Kertokaa yksikin syy miksi pitäisi käyttää tekstiviestissä ylimääräisiä sanoja jos ok riittää. Romaanin kirjoittaminen on eri asia.
Koen olevani liian vanha käyttämään emoijeita enkä tunne ketään muutakaan ikäistäni joka käyttäisi niitä. Aikuinen voi käyttää korkeintaan tällaisia :) protoemoijeita.
Kerran nuorena vastasin ok tytölle, kun olin pyytänyt häntä treffeille, ja hän vastasi ettei voi lähteä, kun hänellä on poikaystävä.
Yritin esittää, ettei asia paljon hetkauttanut. Oikeasti olin ihan murtunut ja tirautin itkun sängyssäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi laverrella pitempään, jos ok kuittaa kaiken?
Kyllä se kuittaa, mutta on se ikävää saada pelkkä ok jos on itse lähettänyt pitkän viestin. Tyyliin
Hei, muistin kun puhuit että olit etsinyt kransseja askarteluun, löysin sellaisia, joista näytit kuvaa, kaupasta x ja ajattelin että voisit olla kiinnostunut. Niitä oli hyllyssä useampia.
Ok.
No tuossa yhteydessä se onkin tyly.
ok, kiitos tiedosta olisi parempi vastaus
Ok. Asia huomattu / hyväksytty. Mitäpä enempää jaarittelemaan.
niin