Spr etsii kipeästi uusia verenluovuttajia
Liian harva suomalainen luovuttaa verta. Mistä johtuu? MITÄPÄ JOS MAKSAISITTE SIITÄ JOTAIN. Eikä mitään lakiselityksiä, ne ovat muutettavissa.
Kommentit (212)
Voin rokottamattomana myydä puhdasta luomuvertani tonnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan toisin päin. Ne jotka ovat käyneet (lapset pois lukien) luovuttamassa verta, ovat oikeutettuja verensiirtoihin ja veripalasmaan tarvittaessa, esim. leikkauksessa. Ne jotka eivät ole luovuttaneet eivät ole. Tai sitten joutuvat maksamaan siitä etukäteen. Silloin olis reilua ja tasapuolista.
Luovutin verta ensimmäistä kertaa 24 vuotiaana, kun halusin tietää veriryhmäni. Sain tuloksen A-
Itse olen O- ja siksi olen luovuttanut noin 100 kertaa. Totta kai haluaisin, että se menisi ensisijaisesti vain niille muille jotka ovat kanssa luovuttaneet. Ihme vihervassarit eivät kuitenkaan itse luovuta, mutta silti vaativat että se kuuluisi muka kaikille tarvitsijoille. Ihme piiperrystä.
Sinun haluillasi ei ole p*skankaan merkitystä eikä liioin tyhjänpäiväisillä piipityksilläsi. Se veri menee kaikille tarvitsijoille. Myös niille jotka eivät syystä tai toisesta voi itse toimia verenluovuttajana ja hyvä niin.
Haluaisin todellakin luovuttaa verta ja vereni on vieläpä O- eli sitä kaikkein tärkeintä, mutta en saa luovuttaa, sillä syön lääkettä nimeltä Oxiklorin. Välillä mietityttää, että onko ko lääke todellakin oikeasti niin vaarallinen, kun sitä annetaan kaikille reumapotilaille ja sitä syödään vuosikymmeniä ja niiden vuosikymmenten päästä voi tulla jotain silmäongelmia, mutta tosiaan siis vuosikausia pitää syödä. No, kai nuo on sitten mietitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verenluovutus perustuu hyväntekeväisyyteen. Jos se olisi maksullista, on riskinä, että aletaan tehdä ihmiskauppaa joissa on 8 eri hintaa eri veriryhmille jolloin ihmiskaupan lisäksi syyllistytään myös syrjinnälle
T:A-
Miksi SPR sitten tekee tiliä sillä?
Ei kai mikään järjestö tai yritys voi toimia tappiolla pitemmän päälle. SPR ei taida vastaa enää verenjalostuksesta vaan se on nykyään Veripalvelun toimintaa. Verestä on seulottava virukset yms. jotta varmistetaan että taudit eivät leviä veren välityksellä.
Oli miten oli niin veripussi maksaa 100 euroa, jääplasma 150 euroa ja verihiutaleet 200 euroa. Sitten ovat vielä erikoistuotteet kuten HLA tyypitetyt verihiutaleet 1000 euroa per pussi. Verituotteita annetaan leikkauksen yhteydessä ja toisaalta monet veritaudit vaat
Hommaa voi pyörittää myös voittoa tavoittelematta. Eli siis tasan siihen hintaan mitä se veren luovutus vaatii.
Olen luovuttanut verta, ja toivoisin, että luovuttamaani verta annettaisiin ensisijaisesti ihmisille, jotka ovat itse tehneet muille saman palveluksen. Ja esimerkiksi narkkarit ja rattijuopot voisi jättää ilman lisäverta, koska ovat niin haitallisia tälle yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verenluovutus perustuu hyväntekeväisyyteen. Jos se olisi maksullista, on riskinä, että aletaan tehdä ihmiskauppaa joissa on 8 eri hintaa eri veriryhmille jolloin ihmiskaupan lisäksi syyllistytään myös syrjinnälle
T:A-
Miksi SPR sitten tekee tiliä sillä?
Miten tekee tiliä? Myy verta sairaaloille? Mitenköhän homma toimisi jos veri luovutettaisiin eteenpäin ilmaiseksi?
No miksei luovuttaja saisi tienata, miksi vain SPR?
SPR työllistää melkein 500 henkilöä. Täytyyhän niille palkat maksaa. Luovutuksesta ei makseta kaikkien yhteisen edun vuoksi, koska silloin sairaat ihmiset tulevat luovuttamaan tautista vertaan pikkurahan perässä. Esim. Jenkeissä on saatu hiv-tartuntoja verensiirtojen kautta, Suomessa ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raajat auki -firmalle mitään vertakaan luovuteta...meni maku tuosta puljusta v 2015
Juuri näin. Pitäisi tehdä joku rekisteri, missä rekisteröidään ihmiset jotka eivät luovuta verta. Silloin näille ihmisille ei myöskään luovuteta mitään.
Se olisi tasapuolista kaikille. Verta riittäisi luovuttajille ja ne jotka haluaa kuolla hätätilanteissa, kuolisi. Win win.
Se lakkaa olemasta tasapuolista ja reilua tasan siinä vaiheessa kun joku joka ei voi verta luovuttaa omien sairauksiensa tai muuten täyttymättömien vaatimusten vuoksi ja siitä hyvästä päätyy sinun "tappolistallesi"
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan toisin päin. Ne jotka ovat käyneet (lapset pois lukien) luovuttamassa verta, ovat oikeutettuja verensiirtoihin ja veripalasmaan tarvittaessa, esim. leikkauksessa. Ne jotka eivät ole luovuttaneet eivät ole. Tai sitten joutuvat maksamaan siitä etukäteen. Silloin olis reilua ja tasapuolista.
Entä jos koskaan elämässään ei ole ollut verenluovutuskelpoinen?
En ole koskaan luovuttanut verta. Olen painanut alle 50 kg, ja nyt minulla on leukemia. Tuskin kukaan minun saastunutta vertani haluaa.
Spr:n vastaanottokeskus perseilyn jälkeen en ole luovuttanut tippaakaan enkä luovuta. Ottakoot jamaleista ja ugalabugaleista veret
Minäkin olen O- ja luovutin verta nuorempana useasti. Luovutusinto loppui siihen kun viimeksi pyörryin luovutuksen jälkeen siinä vaiheessa kun olin jo juomassa mehua ja syömässä leipää. Siitä herättyäni kysyin hoitajilta että miksiköhän ihmeessä pyörryin kun en ole koskaan aiemmin pyörtynyt ja että onkohan elimistössäni tapahtunut joku muutos etten enää kestä verenluovutusta. Hoitajat vaan naureskeli että on ihan tavallista pyörtyä silloin kun pelottaa. Ei minua pelottanut yhtään koska verenluovutus oli minulle rutiinia.
Tämän jälkeen alkoi kuitenkin pelottamaan että mitä jos olisin pyörtynyt vasta jälkeenpäin kadulle tai auton rattiin. Niinpä en enää käy luovuttamassa.
Kai tiesitte, että SPR ja sen veripalvelu on yksi Pietarin trollitehtaan vakiokohteista.
En anna ilmaiseksi mitään mistä SPR tekee voittoa. Minun vertani johtoportaan porsasteluun? Ei kiitos!
Luovutin ennen verta säännöllisesti, en enää. En halua että vertani annettaisiin rais.kaaville ja mur.haaville valepa- kolaisille.
Mikäli saisin takuun että vain valkoisille voidaan antaa vertani tai aasialaisille niin heti luovuttaisiin verta mutta tippaakaan en halua antaa vilpillä ja valheella tänne tulleille rikollisille ja riistäjille.
En uskalla, enkä halua luovuttaa. Pelkään mm. neuloja, enkä pysty käymään edes verikokeissa. En ole itsekään saanut tarvitsemaani apua ja olen jäänyt täysin oman onneni nojaan. Luottamukseni yhtään mihinkään on aika olematon. Olen lisäksi jo käytännössä pakotettu orjatöihin ja auttamaan muita vastoin tahtoani, joten tämä pakkoauttaminen saa riittää siihen, mitä muita autan. En siis itse saa apua yhtään mistään yhtään mihinkään ja todella olen avun tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kai pulaa oli afrikkalaisesta verestä. Miksi kukaan ei selitä minulle, että miksi afrikkalaisen veri ja ihmisen veri eivät kelpaa ristiin?
Kukaan ei myöskään olet tainnut selittää sinulle, että afrikkalaisen veri on myös ihmisen verta.
Mitä? Selitä sinä sitten tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos koskaan elämässään ei ole ollut verenluovutuskelpoinen?
Se on asia jota tuo s**tanan pälli ylemmyydentunnossaan ei kykene millään käsittämään. Todennäköisesti hekin ansaitsevat silmissään kuolla pois vaikka minkäänlaista ihmisarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen luovuttanut verta, ja toivoisin, että luovuttamaani verta annettaisiin ensisijaisesti ihmisille, jotka ovat itse tehneet muille saman palveluksen. Ja esimerkiksi narkkarit ja rattijuopot voisi jättää ilman lisäverta, koska ovat niin haitallisia tälle yhteiskunnalle.
Myös afrikkalaiset, arabit ja muut loiset samaan roskaan narkkien yms. kanssa.
Olen käynyt ennen luovuttamassa ja minulla on sitä hätäverta. Nyt kuitenkin päätin, että en tee enää mitään hyväntekeväisyyttä tässä maassa.
En mene ennenkuin spr lakkaa tekemästä verellä voittoja. Heti kun se saadaan sairaaloihin ilmaiseksi tai halvalla, voin mennä.