Miehen ja naisen välinen ystävyys
Jos nyt jätetään pois tämän hetkiset työkaverit/opiskelukaverit ja ystävien puolisot, niin onko sinulla ystävänä toista sukupuolta oleva henkilö, johon et ole koskaan tuntenut mitään seksuaalista vetoa (tai joka ei ole elätellyt toiveita sinun suuntaasi mikäli tiedät asiasta)?
Nyt aivan rehellisiä vastauksia toivon ja varsinkin miehiltä.
Tämä asia tuli vastaan toisesta ketjusta, jossa puhuttiin tutkimuksesta (https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-f…) jonka mukaan erityisesti miehet elättelevät toiveita kaverinaisten suhteen useammin kuin toisin päin. Samoin oli yleistä, että oma parisuhdestatus jätettiin kertomatta tai vähäteltiin suhteen laatua toista sukupuolta oleville ystäville.
Tutkimuksen mukaan myös vaikeudet omassa parisuhteessa lisäsivät seksuaalista kiinnostusta toista sukupuolta olevaa ystävää kohtaan.
Tämä jotenkin vahvistaa ns. haaremiteoriaa, jossa ihminen kerää (ehkä tiedostamattaan) parisuhteessa ollessaankin "kavereita" joista mahdollisen eron tullessa on helpompi hankkia uusi kumppani tai potentiaalista seksiseuraa.
Kommentit (438)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen biseksuaali nainen. Kenen kanssa saisin olla ystävä/kaveri/tuttava, jos kumppanilla olisi jatkuva pelko, että lähden vieraan matkaan?
Minulla on sekä naisia että miehiä ystävinä. Osasta olen täysin varma, etten missään tapauksessa olisi missään olosuhteissa kiinnostunut (esim. tietenkin kaikista heteronaisista tai homomiehistä).
Osasta kavereistani en totuuden nimessä tiedä, mitä ajattelisin, jos en olisi parisuhteessa. Olen nimittäin itse täydellisen monogaaminen ja olemassa oleva (onnellinen) suhde tappaa kaikki kiinnostukset ja seksuaaliset ajatukset muita kohtaan.
En ole koskaan aloittanut kenenkään kanssa seurustelua tyhjästä esim. deittisovellusten kautta. Kyllä toimivaan suhteeseen on minulla useimmiten tarvittu se, että henkilö kuuluu jo jollakin tavalla laajennettuun tuttavapiiriini. On ihan hirmuisen kätevää, jos ei tutustumista tarvitse aloittaa täysin alu
Tämä. Olen ollut 3 naiseni mies kaverista mustasukkainen. Yksikään ei ole enää kaveri koska eivät saaneet p.....a
Miehenä mä näin jokaisessa todella nopeasti syyn kaveruuteen.
On useita mieskavereita ja kaikki heistä olisi jossain vaiheessa halunneet enemmän. Ovat kuitenkin tyytyneet ystävyyteen, koska minä en ollut heistä kiinnostunut romanttisesti.
N38
Aina se toisen sukupuolen "kaveri" jotain kutinaa aiheuttaa kerta jaksetaan "kaveerata". Ihan terveen ihmisen merkki.
Jos ei muuta niin siitä kaverista haetaan maustetta pariskunnan omaan seksiin kun voi jyystämisen aikana miettiä että olisipa asialla se kaveri.
Turha kainostella ja kierrellä mutta henkinen runkkumateriaali nyt vaan on juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tällänen kysymys naisille.. Kuin usein te tuijotatte random miehen jalkaväliä ja vähän kostutte? Ihan tuolla vaikka kaupassa käydessä.
Kuin usein te havahdutte siihen että tuijotatte vaikka sen lihavan kassa sedän rintakehää ja tunnette kastuvanne?
Kuin usein autolla ajaessa kostutte kun joku mies lenkkeilee tien reunassa..
Kuin usein kostutte vaikka äitinne seurassa kun näette jonkun visuaalisesti kiihottavan miehen?
Miehille noi semi erektiot, touhutippailut ym on jokapäiväistä.
Hitsaa nyt hyvä mies hanskaan ... tunnut olevan aika kovilla paineilla liikenteessä 0.o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tällänen kysymys naisille.. Kuin usein te tuijotatte random miehen jalkaväliä ja vähän kostutte? Ihan tuolla vaikka kaupassa käydessä.
Kuin usein te havahdutte siihen että tuijotatte vaikka sen lihavan kassa sedän rintakehää ja tunnette kastuvanne?
Kuin usein autolla ajaessa kostutte kun joku mies lenkkeilee tien reunassa..
Kuin usein kostutte vaikka äitinne seurassa kun näette jonkun visuaalisesti kiihottavan miehen?
Miehille noi semi erektiot, touhutippailut ym on jokapäiväistä.
Hitsaa nyt hyvä mies hanskaan ... tunnut olevan aika kovilla paineilla liikenteessä 0.o
Lähes päivittäin. Poislukien vkl jolloin harrastetaan vaimon kanssa seksiä useamman kerran.
Yksi lurkkaaja mies taas tässä. Itselläni on yksi vähän tällainen "yksi kundeista" tyyppinen naispuolinen ystävä jäänyt opiskeluajoista. Koskaan ainakaan minun osaltani ei ole kipinää ollut, kaunis nainen mutta tietyt asiat hänessä koen erotiikan kannalta niin suuriksi turn-offeiksi ettei edes flirttiä ole rehellisesti ikinä ollut.
Ollaan käyty kahdestaan jopa yksi huurteisempi ulkomaanreissu ilman mitään ongelmia. Yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja kokemuksia, sekä samaa kaveripiiriä muutenkin. Aina ollut mukavaa hänen seurassaan ja voitu jutella syvällisempiäkin. Tiedostan ettei onnistuisi kenen tahansa kanssa, mutta ihan tällainen yksi esimerkki nyt AP:lle tähän.
pari naispuoleista ystävää, ei ongelmia paitsi yhden jatkuva valittelu rahapulasta (en lainaa enää), seurusteleva mies 61 vee
"No siinähän se tuli jo, olet nainen. Miehet eivät pääsääntöisesti ajattele näin.
Sen takia moni parisuhteessa oleva kyseenalaistaa kumppanin toista sukupuolta olevat ystävät koska se nyt on vaan luonnollinen reaktio.
Miksi luulet että erityisesti miehet ovat mustasukkaisia naistensa mieskavereista? Koska heillä on parempi käsitys siitä mitkä motiivit miehellä sen ystävyyden takana on. Samoin naiselle ei riitä vakuuttelu siitä että oman miehen naiskaverit ovat oikeasti vain kavereita, koska joku pieni vaisto sanoo että asia ei ole näin yksinkertainen."
No, en tietenkään kiistä sitä, jos jollakin on sellainen kokemus miehistä, että aina ovat tarkkailemassa, että olisiko joku "parempi" tarjolla. Se voi ollakin niin, kun aika paljon on näitä naisten kertomuksia pettäjämiehistä jne. En minä voi niitä kiistää.
Mutta silti näkisin, että nämä ovat jossakin määrin persoonakysymyksiä kuitenkin, vaikka tietyt piirteet olisivatkin toisella sukupuolella yleisempiä kuin toisella (johtuuko se biologiasta tai kulttuurillisista asioista, niin sitä ei voi täysin tietää). Mutta uskon siihen, että jokainen voi valita, että minkälaisia persoonia elämäänsä ottaa. Jos tarvitsee olla varpaillaan oman kumppanin kanssa siihen pisteeseen, että täytyy käyttää hirveästi energiaa oman suhteen ulkopuolisiin henkilöihin, niin olisikohan se merkki, että kumppani ei ole sinulle se oikea? Uskon täysin, että on ns. hyviä miehiä ja naisia tässä maailmassa. Valitse elämääsi ne hyvät, eikä niitä huonosti käyttäytyviä.
I have many white ladyfriends with benefits. T N'Kimbo
Vierailija kirjoitti:
"Naiset voi useinkin olla, eräässä kyselyssäkin lähinnä miehet vastasivat että voisivat vaikka heti hypätä sänkyyn naispuolisen ystävän kanssa."
Mutta onko tuo silti välttämättä ystävyyttä kummempaa? Ainakin miehen on hyvin helppo ajatella, että kun ollaan kavereita, niin voidaan joskus pitää keskenään kivaa ilman, että on tuon romanttisempia ajatuksia takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naiset voi useinkin olla, eräässä kyselyssäkin lähinnä miehet vastasivat että voisivat vaikka heti hypätä sänkyyn naispuolisen ystävän kanssa."
Mutta onko tuo silti välttämättä ystävyyttä kummempaa? Ainakin miehen on hyvin helppo ajatella, että kun ollaan kavereita, niin voidaan joskus pitää keskenään kivaa ilman, että on tuon romanttisempia ajatuksia takana.
No voi se vähän kolahtaa toisinkin päin jos vaimollasi on kaverimies joka ajattelee juuri noin. Naisilla useimmiten on muitakin tunteita ennen sänkyyn hyppäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä ole kyse samasta ilmiöstä, kun rikkaiden ympärillä pyörii rahojen vuoksi hyötyjiä. Joidenkin naisten ympärillä pyörii myös kaveria esittäviä hyötyjiä. Tästä ei voida tehdä johtopäätöksiä että miehet ovat jalkovälien perässä juoksevia eläimiä ja samalla tavalla rikkaallakin voi olla hyviä ja kunnioittavia ystäviä.
Kauneimmat ja seksikkäimmät naiset vetävät ystäviä esittäviä miehiä puoleensa kuin tunkio kärpäsiä. Miesten taka-ajatuksena on tällöin aina yritys saada nainen ihastumaan itseensä.
On totta, vetää puoleensa. Mutta voin viehättäväksi luonnehdittuna naisena sanoa, että nämä erottuu myös joukosta heti. Ei mies pysty normaalisti kovin hyvin peittelemään ihastustaan, se näkyy eleissä ja ilmeissä, jos päänsä osaakin pitää kiinni.
Sen kallisarvoisempia ovatkin sitten ne ystävät, niin miehet kuin naiset, jotka ohittavat nämä ulkoiset seikat ja kohdella sua ilman kommervenkkejä kuten muitakin.
Minulla oli yksi naisystävä aikoja sitten. Olimme joskus seurusteltu, mutta se loppui. Vuosia sen jälkeen soitin hänelle ja hän pyysi että nähtäisiin. Nainen tuli minun mukaani ja jäi luokseni yöksi. Tästä joitakin aikoja myöhemmin tapasimme jälleen naisen luona ja hän pyysi jäämään yöksi. Jäin yöksi ja rakasteltiin koko yö ja monesti sen jälkeen vielä. Koin tämän suhteen kuitenkin väärin ja halusin lopettaa suhteen. Nyt olemme molemmat tahoillamme naimisissa ja tämä on muistoni. Ei se pelkkänä ystävyytenä pysy.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli yksi naisystävä aikoja sitten. Olimme joskus seurusteltu, mutta se loppui. Vuosia sen jälkeen soitin hänelle ja hän pyysi että nähtäisiin. Nainen tuli minun mukaani ja jäi luokseni yöksi. Tästä joitakin aikoja myöhemmin tapasimme jälleen naisen luona ja hän pyysi jäämään yöksi. Jäin yöksi ja rakasteltiin koko yö ja monesti sen jälkeen vielä. Koin tämän suhteen kuitenkin väärin ja halusin lopettaa suhteen. Nyt olemme molemmat tahoillamme naimisissa ja tämä on muistoni. Ei se pelkkänä ystävyytenä pysy.
Kyllä seksiäkin kai voi harrastaa ihan kaveripohjalta, mutta itse en siihen pysty. Jotenkin itsellä erottuu niin ihmiset, kenestä pitää ystävänä ja kenestä sitten "sillä tavalla". Hyvin tuolla joku kuvaili että ystävät on kuin lähisukulaisia. Kaikki suhteessa perustuu ihan eri dynamiikalle kuin parisuhteilu.
Vetovoimaa ja suurtakin voi tuntea, vaikka ei miehestä edes erityisesti ihmisenä pitäisi, on vaan se seksuaalinen veto. Sellaisten tyyppien kanssa voi olla ihan ok yhden yön /silloin tällöin juttu, jos molemmat on sinkkuja, mutta ei siitä muuta kannata ajatellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse aina ajatellut, että joku tämmöinen hyi poikia yök tyttöjä ajattelu jää siihen tiettyyn ala-asteikään kun haetaan identiteettiä ja aletaan valmistua esiteini-ikään.
Sen jälkeen ajatus siitä, että ystävyys valikoituu voimakkaasti sukupuolen mukaan kuulostaa niin keskenkasvuiselta ja kehittymättömältä ajattelulta.
Et vaan ymmärrä miehen seksuaalisuutta koska olet nainen. Et tajua että normaali mies ajattelee seksiä jokaisen naisen kanssa ketä tapaa. Poislukien vanhukset ja lapset.
Ei ajattele ja silloinkin kuin ajattelee, ei se edes yritykseksi välttämättä muutu. Uskokaa pois, suurin osa miehistä omaa itse hillintää.
Tästähän löytyy ihan tutkimuksia o
Et siis käy töissä - vai miten muuten on aikaa paneskella jopa 10 kertaa päivässä? Sairaseläkkeellä?
rakas ystäväni, ehkä parhain ystäväni on mies. ollut jo kymmeniä vuosia. arvostan häntä todella paljon. hän on vienyt minut läpi niin monesta vastoinkäymisestä. ei mitään suhteeseen viittaavia tunteita.
Ei ole. Kaikkia kaverinaisia olen halunnut panna. Kun he ovat sitten menneet naimisiin, olen antanut "kaveruuden" kuolla hissukseen omia aikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl se vaan niin on että harvassa on pyyteetön ystävyys mies nainen setissä...
Monesti sanotaan just ettei se ystävyys katso kenen kanssa. Mut miten se sit kuitenkin katsoo?
Harva kaunis nainen on ystävä 50v harvahampaisen Pentin kanssa. Tai 20v Lauri 50v Sirpan kanssa.
Harva kaunis nainen kaveeraa lihavan beta miehen kanssa joka ei ole naista saanut ikinä.
No mä olen kaveerannut vanhempien mahakkaiden miesten kanssa. Virhe! Ne vasta odottavatkin saavansa seksiä jossain vaiheessa. Kannattaa siis kaveerata vain miesten kanssa, joista eka ajatus on "panisin".
Tämä on muuten totta! :D
Ei nyt tarvi tuolla lailla ajatella, itse en mieti tuollaisia kenenkään kohdalla ainakaan heti alkuun ja tosi harvan kohdalla muutenkaan. Mutta periaatteena ihan oikea. Vanhat limaiset, pahimmillaan oman isän ikäiset ukot kyllä keksivät lähennellä. Kun taas nuoremmat älyävät yleensä käyttäytyä. Ehkä se on sukupolvikysymys vielä enemmän kuin ikäerokysymys? Ja ne joilla riittää tarjontaa, niin niiden ei tarvi käyttäytyä typerästi ja yrittää kaikkia, jotka vähän hymyilevät.
Mulla on kavereissa kaiken ikäisiä ja monenlaisia miehiä ja naisia. Jotenkin nuoremmat miehet on keskimäärin paljon luontevampia kavereita. Oman ikäiset jotenkin pidättelee ja ehkä sitä tekee itsekin, ettei tulisi väärinkäsityksiä. Vanhemmat miehet puolestaan ei juuri kainostele, ja se on todella ärsyttävää.
No siinähän se tuli jo, olet nainen. Miehet eivät pääsääntöisesti ajattele näin.
Sen takia moni parisuhteessa oleva kyseenalaistaa kumppanin toista sukupuolta olevat ystävät koska se nyt on vaan luonnollinen reaktio.
Miksi luulet että erityisesti miehet ovat mustasukkaisia naistensa mieskavereista? Koska heillä on parempi käsitys siitä mitkä motiivit miehellä sen ystävyyden takana on. Samoin naiselle ei riitä vakuuttelu siitä että oman miehen naiskaverit ovat oikeasti vain kavereita, koska joku pieni vaisto sanoo että asia ei ole näin yksinkertainen.