Miehen ja naisen välinen ystävyys
Jos nyt jätetään pois tämän hetkiset työkaverit/opiskelukaverit ja ystävien puolisot, niin onko sinulla ystävänä toista sukupuolta oleva henkilö, johon et ole koskaan tuntenut mitään seksuaalista vetoa (tai joka ei ole elätellyt toiveita sinun suuntaasi mikäli tiedät asiasta)?
Nyt aivan rehellisiä vastauksia toivon ja varsinkin miehiltä.
Tämä asia tuli vastaan toisesta ketjusta, jossa puhuttiin tutkimuksesta (https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-f…) jonka mukaan erityisesti miehet elättelevät toiveita kaverinaisten suhteen useammin kuin toisin päin. Samoin oli yleistä, että oma parisuhdestatus jätettiin kertomatta tai vähäteltiin suhteen laatua toista sukupuolta oleville ystäville.
Tutkimuksen mukaan myös vaikeudet omassa parisuhteessa lisäsivät seksuaalista kiinnostusta toista sukupuolta olevaa ystävää kohtaan.
Tämä jotenkin vahvistaa ns. haaremiteoriaa, jossa ihminen kerää (ehkä tiedostamattaan) parisuhteessa ollessaankin "kavereita" joista mahdollisen eron tullessa on helpompi hankkia uusi kumppani tai potentiaalista seksiseuraa.
Kommentit (438)
Ei. Aina on ollut jotain jännitettä vaikkei mitään ole tapahtunut.Mutta se ei ole ystävyyttä estänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä ole kyse samasta ilmiöstä, kun rikkaiden ympärillä pyörii rahojen vuoksi hyötyjiä. Joidenkin naisten ympärillä pyörii myös kaveria esittäviä hyötyjiä. Tästä ei voida tehdä johtopäätöksiä että miehet ovat jalkovälien perässä juoksevia eläimiä ja samalla tavalla rikkaallakin voi olla hyviä ja kunnioittavia ystäviä.
Kauneimmat ja seksikkäimmät naiset vetävät ystäviä esittäviä miehiä puoleensa kuin tunkio kärpäsiä. Miesten taka-ajatuksena on tällöin aina yritys saada nainen ihastumaan itseensä.
Tämäkin on jännä juttu. Kovasti tuntuu noilla kauniilla ja hyväkroppaisilla naisilla olevan miespuolisia ystäviä. Rumat lihavat naiset eivät jostain syystä kerää samanlaista haaremia.
Olen nainen. Onhan noita moniakin ystävämiehiä jotka ei seksuaalisesti kiinnosta mitenkään. Toki olen naimisissa ja parisuhteessa on heistäkin moni, mutta eivät he kiinnostaisi sinkkunakaan. Enkä minä kiinnosta heitä.. naisena, jos näin voi sanoa, vaikka ihmisenä minusta pitävätkin.
Kuin tyhmänä sä mua pidät?
Meinaatko et menisin heti erottuani huutamaan näille kavereille. Et ainoa syy on se et ollaan kavereita on mahdollisuus seksiin sun kanssa.. Eiköhän noi etenisi niin että alkaisin viettää enemmän aikaa ja jossain välissä kertoisin että on tullut tunteita sua kohtaan.
Aika tyhmänä. Suurin osa naisista on sellaisia, että once in f-z, always in f-z. Eli vielä vaivaannuttavampaa on, jos olet sinkku ja nyt tässä kesken kaiken meidän ystävyyden oletkin kehitellyt jotain tunteita naista kohtaan.
Nainen näkee joko strategiasi läpi (ahaa, tätähän se saakelin niljaska onkin koko ajan kytännyt) tai ajattelee, että olet epätoivoinen sinkku, joka hakee ketä hyvänsä nyt kun suhdetta ei ole.
Niin tai näin päin, enemmän aikaa ei todellakaan vietellä, vaan nainen alkaa etäännyttämään sinua itsestään, koska joko a) vtuttaa että olet teeskennellyt ystävää, b) ei halua antaa sulle mitään käsityksiä mistään, koska hei, te olette ystäviä, eikä hän ole kiinnostunut susta sillää tavalla.
Uskokaa te miehet, että nainen on vain kaveri yhdestä ainoasta syystä: te ette kiinnosta sillä tavalla. Ette nyt, ettekä tulevaisuudessa. Jos jotain kipinää on ollakseen, se näkyy kyllä, eikä siinä sitten päädytä zonelle, vaan ainakin vahvan flirtin ja "leikkisien" heittojen muodossa sitä ilmennetään.
Ja jos noita elementtejä on, niin sitten ei olla vain kavereita ja nainen peittelee motiivejaan. En sano, voihan olla, että sä olet semmoinen ihanuus, että siellä nyt kolme naista oottaa sun vapautumista. Mutta sen sanon, että ei ne mitään sun kavereita sitten olekaan, vaan jotain ihan muuta.
Puolisollesi pska tikki ja sääliksi käy, jos näin on, sillä jotain on tapahtuva sit väistämättä, joskus.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko et menisin heti erottuani huutamaan näille kavereille. Et ainoa syy on se et ollaan kavereita on mahdollisuus seksiin sun kanssa.. Eiköhän noi etenisi niin että alkaisin viettää enemmän aikaa ja jossain välissä kertoisin että on tullut tunteita sua kohtaan.
Aika tyhmänä. Suurin osa naisista on sellaisia, että once in f-z, always in f-z. Eli vielä vaivaannuttavampaa on, jos olet sinkku ja nyt tässä kesken kaiken meidän ystävyyden oletkin kehitellyt jotain tunteita naista kohtaan.
Nainen näkee joko strategiasi läpi (ahaa, tätähän se saakelin niljaska onkin koko ajan kytännyt) tai ajattelee, että olet epätoivoinen sinkku, joka hakee ketä hyvänsä nyt kun suhdetta ei ole.
Niin tai näin päin, enemmän aikaa ei todellakaan vietellä, vaan nainen alkaa etäännyttämään sinua itsestään, koska joko a) vtuttaa että olet teeskennellyt ystävää, b) ei ha
Ei pidä paikkaansa.. itse ja useita ystäviä ollut friend zonelle ja siitä edennyt suhteeseen.
Historiasta sen verran että muhun on ihastuttu pari kertaa kaverin toimesta. Syynä on ollut se että mä olen kertonut naiselle millainen olen mun puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Niin tai näin päin, enemmän aikaa ei todellakaan vietellä, vaan nainen alkaa etäännyttämään sinua itsestään, koska joko a) vtuttaa että olet teeskennellyt ystävää, b) ei ha
Tää koko kirjoitus on niin puuta heinää ettei mitään rajaa. Kuinkahan monta suhdetta on syntynyt just tuolta kaveri osastolta. Kun esim parisuhteesta eronnut ihminen on alkanutkin nähdä kaverinsa uusin silmin... Sinkku silmillä..
Kuinka monta liittoa on päättynyt pettämiseen kaverin kanssa jne.
On vielä täysin mahdollista sekin että mies/ nainen voi olla kaverina vaikka 5v ja sitten vasta ihastuu. Kukaan nainen mieti siinä et no toi on ollu pelkästään mun kaveri tän takia et 5v päästä se tekee aloitteen. Vaikka olisikin.
Itse uskon siihen, että miehen ja naisen välinen kaveruus voi toimia jos:
1. Mies on homo. Edes bi-status ei välttämättä riitä.
2. Mies pitää naista ei-viehättävänä. Hän ei siis koe minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa häntä kohtaan. Tämäkään ei välttämättä riitä, jos ystävyydessä on mukanan päihteitä.
3. Mies on umpirakastunut johonkin toiseen tai hänellä on riittävän hyvä moraali ollakseen uskollinen. Tämäkin voi säröillä, jos mukana on päihteitä.
4. Kaverukset välttävät yhteistä päihteiden käyttöä. Tämä ei luonnollisesti haittaa, jos mies on homo.
Tästä pääsemme siihen, että ystävyyden rajat voivat pysyä vuosikausia selkeinä, mutta ilman ykköskohtaa on olemassa merkittävä riski sille, että jonain päivänä mies tekee aloitteen jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole 100% totta ainakaan omalta kohdalta. 1) Voin hyvin ollakin kipinää kaverin kanssa, mutta naimisissa olevana en petä miestäni. Tietenkään.
2) Minulla on kokemusta, miten kaveritasolta syntyykin ihastus, ihan yllättäen, keskellä kirkasta päivää. Enkä ole ainoa, tunnen muitakin.
Ei me kaikki olla samanlaisia, yleistykset on turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse aina ajatellut, että joku tämmöinen hyi poikia yök tyttöjä ajattelu jää siihen tiettyyn ala-asteikään kun haetaan identiteettiä ja aletaan valmistua esiteini-ikään.
Sen jälkeen ajatus siitä, että ystävyys valikoituu voimakkaasti sukupuolen mukaan kuulostaa niin keskenkasvuiselta ja kehittymättömältä ajattelulta.
Et vaan ymmärrä miehen seksuaalisuutta koska olet nainen. Et tajua että normaali mies ajattelee seksiä jokaisen naisen kanssa ketä tapaa. Poislukien vanhukset ja lapset.
Ei ajattele ja silloinkin kuin ajattelee, ei se edes yritykseksi välttämättä muutu. Uskokaa pois, suurin osa miehistä omaa itse hillintää.
Tästähän löytyy ihan tutkimuksia oliko 66x vrk kun normaali mies ajattelee seksiä. Ri
Mikähän tässä on miehen ikähaarukka? En usko, et enää 90-vuotiaana pappa jaksaa koko ajan ajatella seksiä.
Mikähän on naisen luku tutkimusten mukaan? Itsellä varmaan n.3-10 krt päivässä, olen keski-ikäinen naimisissa oleva nainen.
Vierailija kirjoitti:
2. Mies pitää naista ei-viehättävänä. Hän ei siis koe minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa häntä kohtaan. Tämäkään ei välttämättä riitä, jos ystävyydessä on mukanan päihteitä.
3. Mies on umpirakastunut johonkin toiseen tai hänellä on riittävän hyvä moraali ollakseen uskollinen. Tämäkin voi säröillä, jos mukana on päihteitä.
4. Kaverukset välttävät yhteistä päihteiden käyttöä. Tämä ei luonnollisesti haittaa, jos mies on homo.
Tästä pääsemme siihen, että ystävyyden rajat voivat pysyä vuosikausia selkeinä, mutta ilman ykköskohtaa on olemassa merkittävä riski sille, että jonain päivänä mies tekee aloitteen jostain muusta.
Tää oli hyvä kirjoitus. Päihteet on paha. Mulla on paras kaveri joka ei ole juonut Alkoholia 10v. Lopetti sen takia että selvänä oli täysin omistautunut ja todella rakastunut naiseensa. Tarpeeksi kovassa kännissä olis pannut vaikka hampaatonta mummoa ja tehnyt kaikkensa että saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse aina ajatellut, että joku tämmöinen hyi poikia yök tyttöjä ajattelu jää siihen tiettyyn ala-asteikään kun haetaan identiteettiä ja aletaan valmistua esiteini-ikään.
Sen jälkeen ajatus siitä, että ystävyys valikoituu voimakkaasti sukupuolen mukaan kuulostaa niin keskenkasvuiselta ja kehittymättömältä ajattelulta.
Et vaan ymmärrä miehen seksuaalisuutta koska olet nainen. Et tajua että normaali mies ajattelee seksiä jokaisen naisen kanssa ketä tapaa. Poislukien vanhukset ja lapset.
Ei ajattele ja silloinkin kuin ajattelee, ei se edes yritykseksi välttämättä muutu. Uskokaa pois, suurin osa miehistä omaa itse hillintää.
Tästähän löytyy ihan tutkimuksia o
En muista enää ikähaarukkaa mut oliko et tyyliin 60jälkeen leikkaantuu rajusti.
Naisella oli tosi harvoin.
Ihan tällänen kysymys naisille.. Kuin usein te tuijotatte random miehen jalkaväliä ja vähän kostutte? Ihan tuolla vaikka kaupassa käydessä.
Kuin usein te havahdutte siihen että tuijotatte vaikka sen lihavan kassa sedän rintakehää ja tunnette kastuvanne?
Kuin usein autolla ajaessa kostutte kun joku mies lenkkeilee tien reunassa..
Kuin usein kostutte vaikka äitinne seurassa kun näette jonkun visuaalisesti kiihottavan miehen?
Miehille noi semi erektiot, touhutippailut ym on jokapäiväistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai näin päin, enemmän aikaa ei todellakaan vietellä, vaan nainen alkaa etäännyttämään sinua itsestään, koska joko a) v
Pointtihan just on se, että jos jotain kipinää on, niin ei siinä olla friend zonella. Ystävien, kaverien ja kumppanien ja mahdollisten kumppanien ero on täsmälleen siinä, että ystäviä ja kavereita sä et vaan halua missään tilanteessa panna. Ne on yhtä seksittömiä kuin lähisukulaiset, heitä yksinkertaisesti ei osaa katsoa sillä silmällä.
Jos jokin muu on mahdollista, siis suhteen alkaa tai seksiä harrastaa, silloin ei ollla asteella vain kavereita. Silloin ollaan jotain muuta, mahdollisesti määrittelemäntöntä, eikä tietysti aina ole mikään tarve määritellään.
Mutta sellaisesta ihmisestä, jonka kanssa voisi sänkyynkin mennä on väärin sanoakaan puolisolle, että ollaan vain kavereita ja hokea tätä. Tai sitten ihan ihan pihalla omasta itsestään eikä omaa itsetuntemusta tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Toki pitää sitten muistaa vielä sekin, että tässä oli vain miehen puoli asiaa, myös nainen voi syystä tai toisesta haluta jossain vaiheessa muuttaa kaveruutta toiseen suuntaan, eli kaikki ei aina lähde liikkeelle miehestä.
Minua itseäni ei pieni seksuaalinen jännite haittaa ystävyyssuhteissa. Koen helposti sellaista seksuaalistavirittäytymistä ihan ventovieraitakin kohdatessani. Ja näin siis välillä ihan joskus naisiakin kohtaan, vaikka en koe itseäni bi-seksuaaliksi (ehkä sitten bi-curious). Ystävyyssuhteet ovat ystävyyssuhteita eivätkä seurustelusuhteita tai parisuhteita, odotukset ja dynamiikka ovat aivan eri, vaikka se seksuaalienergia sielä taustalla olisikin. Vain rakkauskumppanini päästän niin fyysisesti kuin henkisesti hyvin intiimille ja haavoittuvaiselle tasolle.
Minulla on pari läheistä miesystävää, jotka ovat jääneet lyhyen seurustelusuhteen jälkeen ystäviksi. Eli tuo seksiosio on ikäänkuin hoidettu jo alta pois :D. Toisesta voisin helpostikin kuvitella, että olisi heti valmis hyppäämään kanssani sänkyyn jos sitä ehdottaisin, mutta ei minulla ole siihen mitään oikeaa kiinnostusta. Meillä on hyviä, syvällisiä keskusteluja ja lisäksi tykätään erikoisolueista ja meillä on melko samanlainen maku, käydäänkin pari kertaa vuodessa jossain kulttuuritapahtumassa yhdessä.
Lisäksi minulla on jonkin verran sellaisia pinnallisempia miespuolisia ystäviä. Tiedän olevani ihan kivan näköinen, positiivinen nainen, että eiköhän jollain joskus herää myös jotain seksuaalisia ajatuksia, mutta kuten jo sanoin, niin ei se minua haittaa. Myös sellainen avoin kepeä flirttailu on minusta vain kivaa ja virkistävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä ole kyse samasta ilmiöstä, kun rikkaiden ympärillä pyörii rahojen vuoksi hyötyjiä. Joidenkin naisten ympärillä pyörii myös kaveria esittäviä hyötyjiä. Tästä ei voida tehdä johtopäätöksiä että miehet ovat jalkovälien perässä juoksevia eläimiä ja samalla tavalla rikkaallakin voi olla hyviä ja kunnioittavia ystäviä.
Kauneimmat ja seksikkäimmät naiset vetävät ystäviä esittäviä miehiä puoleensa kuin tunkio kärpäsiä. Miesten taka-ajatuksena on tällöin aina yritys saada nainen ihastumaan itseensä.
Tämäkin on jännä juttu. Kovasti tuntuu noilla kauniilla ja hyväkroppaisilla naisilla olevan miespuolisia ystäviä. Rumat lihavat naiset eivät jostain syystä kerää samanlaista haaremia.
Yksi syy on se, että kauniit ja hyväkroppaiset naiset tulevat paremmin juttuun miesten kuin naisten kanssa. Naiset kun usein kadehtivat kauniita ja miehiä puoleensa vetäviä naisia. Ei kaikki mutta tarpeeksi moni. Selkäänpuukotuksia ja selän takana juoruilua. Tämä mielipide sivusta seuranneena miehenä.
" Reppanamiehillä näin. Ei ole varaa minkäänlaisiin töyssyihin elon tiellä, kun ei polla kestä ja vähintään alkoholisoidutaan. Modernit miehet sen sijaan ymmärtävät, että tunneäly on voimakas resurssi, jota kannattaa paitsi käyttää myös ylläpitää. Sen vuoksi he eivät mene vanhaan ansaan, jossa miehen pitäisi hävetä sitä, että on normaaleja ongelmia, joita on kaikilla. Sen vuoksi älykkäät ja menestyvät miehet ymmärtävät, että verkostuminen on juuri sitä, että saa vahvan ystäväverkon, ei pelkkää pskaporukkaa, joka haluaa hyötyä miehen menestyksestä, ympärilleen.
Mies voi siellä varaston nurkassa hävetä itseään ja ongelmiaan ja vältellä uhomalla viimeiseen asti niiden käsittelyä ja olla ilman apua. Johtajaportaassa sitten avaudutaan nykyään näistäkin omassa verkostossa eikä kavahdeta personal trainereita tunnepuolellakaan."
Ystäviä ei saa kuormittaa omilla henkilökohtaisilla murheilla. Jos ei itse pysty ratkaisemaan ongelmia, niin silloin pitää kallonkutistajan pakeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tällainen mies voi kadota naisen elämästä milloin vain. Viimeistään silloin kun mies tajuaa, ettei mitään mahdollisuuksia saada pimppaa.
Minä olen ihastunut kaikkiin miespuolisiin ystäviin jollain tasolla. Siis esim työkavereihin tms. En tietysti pariskuntaystävien puolisoihin, ne on eri asia.
Miehelläni oli työkaveri ystävänä, josta valehteli Mulle kaiken eikä uskaltanut puhua totta mistään. Sen jälkeen oli vaikea uskoa, että mitään heillä ei ollut, vaikka mieheni niin väitti.
Eli vastaan että meidän kohdalla vastaus on ei.