Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja naisen välinen ystävyys

Vierailija
29.07.2024 |

Jos nyt jätetään pois tämän hetkiset työkaverit/opiskelukaverit ja ystävien puolisot, niin onko sinulla ystävänä toista sukupuolta oleva henkilö, johon et ole koskaan tuntenut mitään seksuaalista vetoa (tai joka ei ole elätellyt toiveita sinun suuntaasi mikäli tiedät asiasta)?

Nyt aivan rehellisiä vastauksia toivon ja varsinkin miehiltä.

Tämä asia tuli vastaan toisesta ketjusta, jossa puhuttiin tutkimuksesta (https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-f…) jonka mukaan erityisesti miehet elättelevät toiveita kaverinaisten suhteen useammin kuin toisin päin. Samoin oli yleistä, että oma parisuhdestatus jätettiin kertomatta tai vähäteltiin suhteen laatua toista sukupuolta oleville ystäville.

Tutkimuksen mukaan myös vaikeudet omassa parisuhteessa lisäsivät seksuaalista kiinnostusta toista sukupuolta olevaa ystävää kohtaan.

Tämä jotenkin vahvistaa ns. haaremiteoriaa, jossa ihminen kerää (ehkä tiedostamattaan) parisuhteessa ollessaankin "kavereita" joista mahdollisen eron tullessa on helpompi hankkia uusi kumppani tai potentiaalista seksiseuraa.

Kommentit (438)

Vierailija
81/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi kaveeraat miesten kanssa? Oma kokemukseni on, että ihmiset, jotka eivät kykene olemaan vastakkaisen sukupuolen kanssa kavereita, ovat aika paskoja kavereita omallekin sukupuolelleen. Yleensä näitä, joilla on jonkunlainen hyötynäkökulma kaikkiin ihmisiin. Eivät kykene empatiaan, ystävyys on yksipuolista, soittelen kun tarvin sulta jotain tai on tylsää yksin-tyyppistä."

Ohoh nyt kun sanot niin tajuan että tuohan on aivan totta! Kun ajattelen niitä kavereita joilla on kavereina molempia sukupuolia ja näitä joilla ei ja oikein julistavat että eivät usko esim minun ystävyyteni joidenin miesten kanssa olevan aitoa vaan varmaan on jotain siellä takana, Niin noinhan se on.

Ovat itse kavereina ei lämpimiä ja auttavaisia vaan enemmän käsi ojossa. Voi käydä niin että alkaa nyt itse omaa kaveruuttakin näiden kanssa tältäkin kannalta katsoman hankausta on ollut muutenkin kyllä yksipuolisuuden vuoksi.

Vierailija
82/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty olemaan kaveri miehen kanssa. Ensinnäkin, olen ystävällinen vain hyvännäköisille miehille. Toisekseen, en ole koskaan ystävällinen heille ilman takaa-ajatuksia. Haluan heiltä seksiä.

Näin ollen en huoli miestä ystäväksi, sillä tahdon säilyttää avioliittoni.

Toisin sanoen olet yksi näitä naisia johon tuolla joku viittasikin, sulla ei ole miehille muuta kuin pilu annettavana. Tämmöiset yleensä kyllä valittavat eniten siitä, että miehet ei halua kuin sitä yhtä, joten propsit sulle siitä, että olet rehellinen ja toteat, että naisia on tätä lajia, vain yhdestä asiasta kiinnostuneita.

No tähän viittaajaan viittaan kintaalla. Olen ollut saman miehen kanssa 20 vuotta, joten kyllä minulla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty olemaan kaveri miehen kanssa. Ensinnäkin, olen ystävällinen vain hyvännäköisille miehille. Toisekseen, en ole koskaan ystävällinen heille ilman takaa-ajatuksia. Haluan heiltä seksiä.

Toisin sanoen olet yksi näitä naisia johon tuolla joku viittasikin, sulla ei ole miehille muuta kuin pilu annettavana. Tämmöiset yleensä kyllä valittavat eniten siitä, että miehet ei halua kuin sitä yhtä, joten propsit sulle siitä, että olet rehellinen ja toteat, että naisia on tätä lajia, vain yhdestä asiasta kiinnostuneita.

No tähän viittaajaan viittaan kintaalla. Olen ollut saman miehen kanssa 20 vuotta, joten kyllä minulla on.

Eihän tuo mitään todista. Jos oikeasti olet niin seksinnälkäinen, että et voi siitä huolimatta, että olet parisuhteessa olla haluamatta jos mies on hyvännäköinen, vaan joudut ihan heitä välttelmään jopa kaveriasteella niin kyllä takuulla teidän parisuhteessakin seksillä aika iso osuus on. Jos se loppuisi niin mahtaisiko mies jäädä kuuntelemaan sun viisaita ja henkeviä juttuja?

Vierailija
84/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se jotain todistaa. Minulla on tahdonlujuutta ja persoonani on vakaa. Harvinaista nykyään, kun ihmiset eroavat jatkuvasti ja jo 10 vuoden parisuhdetta pidetään pitkänä nykyisin.

Vierailija
85/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on ystävyyssuhteita vastakkaiseen sukupuoleen? Millä tavoin vietätte aikaa yhdessä? Itselläni ei ole koskaan ollut miestä ystävänä; toki mukavia työkavereita on useita, koska työskentelen miesvaltaisella alalla. Sitten on tietysti mukavat naapurit, sukulaiset ja sukulaisten puolisot. Mutta en oikein keksi, mitä tekisin miespuolisen ystävän kanssa. Syvällisestä ja intiimeistä asioista juttelen mielummin toisten naisten kanssa. 

Vierailija
86/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla on ystävyyssuhteita vastakkaiseen sukupuoleen? Millä tavoin vietätte aikaa yhdessä? Itselläni ei ole koskaan ollut miestä ystävänä; toki mukavia työkavereita on useita, koska työskentelen miesvaltaisella alalla. Sitten on tietysti mukavat naapurit, sukulaiset ja sukulaisten puolisot. Mutta en oikein keksi, mitä tekisin miespuolisen ystävän kanssa. Syvällisestä ja intiimeistä asioista juttelen mielummin toisten naisten kanssa. 

Ihan samalla tavalla vietän kuin naisystävienikin kanssa. Joskus käydään jossain, minne molemmilla on kiinnostusta mennä, vaikka joku näyttely tai museo tms. ja aika usein käydään syömässä yhdessä. Aikaa jomman kumman kotona voi viettää myös, mutta koronan jälkeen tuntuu, että ystävien tapaaminen on ihana tekosyy lähteä ulos ihmisten pariin.

Ystävän luonteesta, ei sukupuolesta, riippuu se, mitä tehdään. Introvertit tapaavat mielellään kotona, joten heidän kanssa ei niin käydä paikoissa. Sekin riippuu ystävän luonteesta, miten syvälle ja intiimiin juttuihin mennään. Kenenkään kanssa en puhu esim. seksielämästäni aviomieheni kanssa tms. asioista, jotka ovat vain meidän kahden välisiä. En myös puhu yhden ystävän asioista toisen kanssa, paitsi ihan yleisesti kuulumisia jos ystävät tuntevat toisensa = kamaa, jota julkaistaan esim. facessa tms.

Vietämme myös paljon aikaa isommalla kaveripiirillä, joka koostuu molemmista sukupuolista, tämä on varmaan vähän aikuisten juttu = aikaa ei ole nähdä montaa ystävää usein kahdestaan, joten on vähän kaikille helpompaa, että tavataan sitten kertarysäyksellä tyylisesti. Mökkiviikonloppuihin olisi kiva panostaa enemmän, jotta aikaa jutella kaikkien kanssa olisi runsaammin, mutta kyllähän se käytännön syistä usein illanviettoon supistuu.

Vierailija
87/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jotain todistaa. Minulla on tahdonlujuutta ja persoonani on vakaa. Harvinaista nykyään, kun ihmiset eroavat jatkuvasti ja jo 10 vuoden parisuhdetta pidetään pitkänä nykyisin.

Kyllä sinusta enemmän todistaa silti se, että et luota tahdonlujuuteesi kuitenkaan, koska et uskalla tutustua enemmän hyvännäköisiin miehiin, kun alkaa seksi haluttamaan.

Minulla on takana 30+ liitto, kavereina hyvännäköisiä miehiä, on tosin kyllä myös tavallisemman oloisikin,  ei ole tullut tarvetta pitää heitä etäällä siinä pelossa, että tahdonlujuus pettäisi ja alkaisin seksiä suunnitella.

Senkin toisaalta tiedän, että omalle miehelleni ei olisi näin pitkään suhteeseen riittänyt pelkkä vakaa luonne, joka kieltää itseltään varmuudeksi asioita. Kyllä hän kaipaa nimenomaan henkistä syvyyttä, empatiaa, joka ulottuu parisuhteen ulkopuolellekin, lämpöä ja uskallusta elää. 

Vierailija
88/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas ahdistavan pinnallinen elämä. Ja surullinen. Jäät kyllä paljosta paitsi elämässä, kun olet itsellesi tuollaisen vankilan rakentanut, jossa avioliittosikin pysyy pystyssä vain kaltereiden takana. Huh huh.

Vierailija
89/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vastaavasti naiset ihastu miehiin töissä ja harrastuksissa. Tästä ketjusta saa sen kuvan että miehet suunnilleen ovat saalistusmatkalla arjessa ja naiset elävät jossain kuplassa tästä tietämättöminä. 

Totta kai, mutta harvemmin esittävät olevansa näiden miesten ystävä samalla tavalla kuin miehet (myös parisuhteessa jo olevat) tekevät naisille.

Vierailija
90/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä jos eroaisin niin mulla on 4 naispuolista ystävää. Yrittäisin yhtä lukuunottamatta saada jonkun heistä suhteeseen. Kaikki nää 3 on alkaneet siitä et olen ihastunut ja koska olen parisuhteessa en voi viedä asiaa eteenpäin. Mutta pidän heitä reservissä.

Pahoittaisitko mielesi, jos nykyinen puolisosi ei haluaisi että tapaat näitä naisia kahden? Tulisiko siitä perinteinen väittely siitä että ihan ovat vaan kavereita?

Muutkin parisuhteessa olevat miehet saa toki vastata.

Vierailija
91/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä jos eroaisin niin mulla on 4 naispuolista ystävää. Yrittäisin yhtä lukuunottamatta saada jonkun heistä suhteeseen. Kaikki nää 3 on alkaneet siitä et olen ihastunut ja koska olen parisuhteessa en voi viedä asiaa eteenpäin. Mutta pidän heitä reservissä.

Minä hämmästyn joka kerta, miten kertakaikkisen harhaisia käsityksiä ihmisillä on. Ja vielä sitten perustavat elämäänsä näille käsityksille.

Sinä jos eroat ja menet yrittämään näitä naisia suhteeseen kanssa, varaudu siihen, että jokaisesta yrityksestä sinulla on yksi ystävä vähemmän. 

Todennäköisesti tulet siis olemaan eronnut mies, jolla on yksi naispuolinen ystävä. Eikä häntäkään, jos nämä naiset tuntevat toisensa edes pintapuolisesti.

Ja tämähän ei tietysti ole sukupuolikysymys, vaan sama juttu se on toisinkin päin. Miksi on niin vaikea ymmärtää sitä, että ihmiset eivät tykkää siitä, että lähipiirin ihmiset valehtevat ja salaavat motiivejaan? 

Jokainen ymmärtää, että ystävä lakkaa olemasta ystävä, jos paljastuu, että hän on ollut ystävä vain sen vuoksi, että toinen on rikas ja tarjoaa kivoja juttuja. Miksi sitten on yllätys, että sama reaktio tapahtuu, jos paljastuu, että toinen onkin ollut ystävä vain sen vuoksi, että haluaa suhteen ja/tai seksiä?

Vierailija
92/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittaisitko mielesi, jos nykyinen puolisosi ei haluaisi että tapaat näitä naisia kahden? Tulisiko siitä perinteinen väittely siitä että ihan ovat vaan kavereita?

Sori, vastaukseni on ohis ehkä, koska olen nainen, mutta eihän tuossa nyt millään tavalla ongelma ole nuo naiset. Hehän tuskin hinkuvat tämän miehen kanssa suhteeseen, eli ovat todellakin vaan kavereita. Omasta mielestään. Eli siinä mielessä ihan sama, miten heitä tapaillaan, kun reservikuvitelmahan on miehen päässä ja siellä varmaan elämäänsä jatkaa kuten haaveilla tapana on.

Vierailija
93/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan kaveeraisi naisten kanssa? Itse katkaisen välit samantien, jos alkaa jotain frienzone-höpötystä tulemaan, jostain syystä naiset loukkaantuvat tästä.

Miksi kaveeraat miesten kanssa? Oma kokemukseni on, että ihmiset, jotka eivät kykene olemaan vastakkaisen sukupuolen kanssa kavereita, ovat aika paskoja kavereita omallekin sukupuolelleen. Yleensä näitä, joilla on jonkunlainen hyötynäkökulma kaikkiin ihmisiin. Eivät kykene empatiaan, ystävyys on yksipuolista, soittelen kun tarvin sulta jotain tai on tylsää yksin-tyyppistä.

Miesten välinen ystävyys perustuu molemminpuoliseen hyötyyn. Esimerksi otetaan pohjia yhdessä ja lähdetään porukalla yökerhoon, jolloin kaikki kaverit hyötyvät siitä samalla tai harrastetaan jotain joukkueurheilulajia ja silloinkin kaikki hyötyvät siitä samalla.

Vierailija
94/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Olen ystävällinen vain kauniille naisille. Taka-ajatuksena on aina seksi tai suhde. Katoan samantien, jos kumpaakaan noista ei ole saatavilla.

Vierailija
95/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan kaveeraisi naisten kanssa? Itse katkaisen välit samantien, jos alkaa jotain frienzone-höpötystä tulemaan, jostain syystä naiset loukkaantuvat tästä.

Miksi kaveeraat miesten kanssa? Oma kokemukseni on, että ihmiset, jotka eivät kykene olemaan vastakkaisen sukupuolen kanssa kavereita, ovat aika paskoja kavereita omallekin sukupuolelleen. Yleensä näitä, joilla on jonkunlainen hyötynäkökulma kaikkiin ihmisiin. Eivät kykene empatiaan, ystävyys on yksipuolista, soittelen kun tarvin sulta jotain tai on tylsää yksin-tyyppistä.

Miesten välinen ystävyys perustuu molemminpuoliseen hyötyyn. Esimerksi otetaan pohjia yhdessä ja lähdetään porukalla yökerhoon, jolloin kaikki kaverit hyötyvät siitä samalla tai harrastetaan jotain joukkueurheilulajia ja silloinkin kaikki hyötyvät siitä samalla.

Kuten siis tuli todistettua. Sä et voi tietää, kun et ole kokenut, mutta muunkinlaista miesten välistä ystävyyttä on. Semmoista, missä jutellaan muuten vaan kuulumisia, avaudutaan huolista, tuetaan, välitetään ja halutaan vaan vilpittömästi tietää, mitä toiselle kuuluu. Soitellaan joskus ihan muuten vaan. Käydään kylässä. Joskus toinen on aktiivisempi soittelemaan ja sopimaan tapaamisia, jos tietää, että toisella on jotain raskasta, ettei jaksa itse olla aktiivinen.

Joillain miehillä on samalla lailla läheisiä ystäviä kuin naisillakin. Semmoisia, jotka oikeasti välittävät, eikä vaan pyri hyötymään. 

Vierailija
96/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. No mites kun mulla naisella on miesystäviä, joiden kanssa harrastetaan lajia ja otetaan pohjia yhdessä ja lähdetään porukalla yökerhoon? Menettääkö susta miehet tästä hyödyn jos mä olen mukana?

Vierailija
97/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, vastaukseni on ohis ehkä, koska olen nainen, mutta eihän tuossa nyt millään tavalla ongelma ole nuo naiset. Hehän tuskin hinkuvat tämän miehen kanssa suhteeseen, eli ovat todellakin vaan kavereita. Omasta mielestään. Eli siinä mielessä ihan sama, miten heitä tapaillaan, kun reservikuvitelmahan on miehen päässä

Mutta eikö se ole ristiriitaista, että miehet yleensä kiven kovaan väittävät että pelkkiä kavereita jne. vaikka omat motiivit on häilyvät? En tarkoita että mies parisuhteessaan koskaan pettäisi, mutta nainen vaistoaa helposti tällaiset kuviot että jokin ei täsmää.

En usko että nuo kaverinaisetkaan hyppivät riemusta jos selviäisi että loppupeleissä heidän kaveriarvonsa on se, että heistä voi saada lohduttajan ja potentiaalisen petikumppanin eron sattuessa.

Vierailija
98/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aina ajatellut, että joku tämmöinen hyi poikia yök tyttöjä ajattelu jää siihen tiettyyn ala-asteikään kun haetaan identiteettiä ja aletaan valmistua esiteini-ikään.

Sen jälkeen ajatus siitä, että ystävyys valikoituu voimakkaasti sukupuolen mukaan kuulostaa niin keskenkasvuiselta ja kehittymättömältä ajattelulta.

Vierailija
99/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai. No mites kun mulla naisella on miesystäviä, joiden kanssa harrastetaan lajia ja otetaan pohjia yhdessä ja lähdetään porukalla yökerhoon? Menettääkö susta miehet tästä hyödyn jos mä olen mukana?"

Se mies odottaa kärsivällisesti, että sinulta lohkeaa jossain vaiheessa tai alat suhteeseen hänen kanssaan.

Vierailija
100/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aina ajatellut, että joku tämmöinen hyi poikia yök tyttöjä ajattelu jää siihen tiettyyn ala-asteikään kun haetaan identiteettiä ja aletaan valmistua esiteini-ikään.

Sen jälkeen ajatus siitä, että ystävyys valikoituu voimakkaasti sukupuolen mukaan kuulostaa niin keskenkasvuiselta ja kehittymättömältä ajattelulta.

Et vaan ymmärrä miehen seksuaalisuutta koska olet nainen. Et tajua että normaali mies ajattelee seksiä jokaisen naisen kanssa ketä tapaa. Poislukien vanhukset ja lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi