Miehen ja naisen välinen ystävyys
Jos nyt jätetään pois tämän hetkiset työkaverit/opiskelukaverit ja ystävien puolisot, niin onko sinulla ystävänä toista sukupuolta oleva henkilö, johon et ole koskaan tuntenut mitään seksuaalista vetoa (tai joka ei ole elätellyt toiveita sinun suuntaasi mikäli tiedät asiasta)?
Nyt aivan rehellisiä vastauksia toivon ja varsinkin miehiltä.
Tämä asia tuli vastaan toisesta ketjusta, jossa puhuttiin tutkimuksesta (https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-f…) jonka mukaan erityisesti miehet elättelevät toiveita kaverinaisten suhteen useammin kuin toisin päin. Samoin oli yleistä, että oma parisuhdestatus jätettiin kertomatta tai vähäteltiin suhteen laatua toista sukupuolta oleville ystäville.
Tutkimuksen mukaan myös vaikeudet omassa parisuhteessa lisäsivät seksuaalista kiinnostusta toista sukupuolta olevaa ystävää kohtaan.
Tämä jotenkin vahvistaa ns. haaremiteoriaa, jossa ihminen kerää (ehkä tiedostamattaan) parisuhteessa ollessaankin "kavereita" joista mahdollisen eron tullessa on helpompi hankkia uusi kumppani tai potentiaalista seksiseuraa.
Kommentit (438)
Totta kai tunnen miehenä seksuaalista mielenkiintoa ympärillä olevia naisia kohtaan, tämähän on itsestäänselvyys. On vain kolme poikkeusta, jolloin näin ei ole tapahtunut:
a) Kun olin naimisissa, niin yleisestikin sitä arvosti kauneutta mutta ei enää himoinnut kaikkea.
b) Nainen on liian nuori (alle 20v) tai liian vanha (yli 50v).
c) Nainen ei viehätä ulkoisesti.
En nyt ihan ymmärrä, mikä tässä on uutinen? Jos naiset itse eivät ole seksistä yhtä kiinnostuneita kuin miehet, niin ei tämäkään ole uutinen?
Vierailija kirjoitti:
Miehen ja naisen väkinen ystävyys toimii niin että nainen vaatii mieheltä käytännössä poikaystävän roolia ja palvelua ilman että naisen tarvii itse ottaa tyttöystävän roolia. Eli siis käytännössä se ystävyys ei ole mitään muuta kuin miehen hyväksikäyttöä mutta ei se mitään ystävyyttä edes ole naisten osalta.
Hyvinpä otettu suurennuslasin alle miten toimii suhteet. Oli varmaan ihan omakohtaista kokemuspohjaa.
Potut pottuina, eli jos molemmat osapuolet tyytyvät osaansa, niin mitäs ulkona kuplan arvostelevista.
Kellä onni on vaikka vähän osattomassakin yhdistelmässä, kombinaatiossa, olkoon iloinen.
Yritän olla hiukan yltiöpositiivinen - käsissäni on kymmenen sormea
ja kaikkia tarvitaan kymmensormijärjestelmässä.
Ei itseään kannata jakaa monelle,
ei kestä pää eikä häntä.
Himot on hiirelläkin.
Suhteessa kuin suhteessa tulee nälkä ja syödä pitää. Hiirenloukkuun, kultaiseen häkkiin kukaan ei kai tieten ja tahtoen halua elämäänsä.
On sanottu, että kärpänen pyörii kynttilän ympärillä
kunnes polttaa siipensä eli kyvyn lentää.
Tarvitsen tasapuolisen suhteen puolisoni kanssa.
En kisaa puolisoni kanssa peukuttajista hänellle,
niitä sattuu riittämään, on hän sen verran fiksu.
Tutustuessani maailmaani mahtui vain tämä
tyyppi ja toivon, että jatkossakin
kotonamme minua odottaa edelleen se paras tyyppi,
jonka kanssa ylä- ja alamäet kuljetaan.
Kaverit on kavereita, jotka minua tarvitsevat, siis platonisia,
minä maksan omat kuluni.
En odota kaveripohjalta rahaa, palveluita, ulkomaanmatkoja, salaisia
lahjoja, kahdenvälisiä salaisia yhteyksiä, salaisia nautintoja.
Kahden kauppa on kolmannen korvapuusti.
Naisella pitäisi olla edes sen verran ymmärrystä, ettei tarjoaisi ystävyyttä miehelle, jonka on torjunut.
Vierailija kirjoitti:
Naisella pitäisi olla edes sen verran ymmärrystä, ettei tarjoaisi ystävyyttä miehelle, jonka on torjunut.
Tämä isosti. Tässä tapauksessa syy ystävyyden haluun on ainostaan mahdollisuus rakkaudesta. Moni mies on pilannut elämänsä odottaen rakkauden voittavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä jos eroaisin niin mulla on 4 naispuolista ystävää. Yrittäisin yhtä lukuunottamatta saada jonkun heistä suhteeseen. Kaikki nää 3 on alkaneet siitä et olen ihastunut ja koska olen parisuhteessa en voi viedä asiaa eteenpäin. Mutta pidän heitä reservissä.
Nuo naiset eivät taida tietää suunnitelmastasi. Kiva niille naisille. Epäileeköhän kukaan, että sulla taitaa olla tuollaisia suunnitelmia?
Ei varmaankaan tajua. Mitään romanttista ei ole tapahtunut. Tiedostan kyllä manipuloivani heitä jo valmiiksi. Esimerkiksi kerron kaikki kivat asiat mitä teen vaimolle, vaimon puolesta.. Olenkin kuullut usein heiltä että vaimosi on kyllä onnellinen kun saanut sinut ym.
Kyllä miehillä on pokkaa, otsaa kehua omaansa vieraille. Ettei vain olisi ylipuhetta, vähän villoja. Lykkyä pyttyyn, kun on sulat välit nyksän kanssa, mitä kesäpörriäisistä ilmassa.
Tietääkseni minulla on yksi sellainen miespuolinen ystävä. Seurusteli silloin kun tutustuimme, oli välillä monta vuotta sinkku ja sitten lopulta alkoi taas seurustella. Meillä ei ole ollut mitään vipinää keskenämme. Olemme molemmat aika kranttuja, hän ei ole minun tyyppiäni enkä minäkään ilmeisesti hänen.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on rakastunut mieheen, niin hän on onnellinen jo siitä että saa olla rakastamansa miehen ystävä. Mieluiten tietysti haluaisi vastarakkautta, mutta jos sitä ei ole, niin ystävyyskin riittää. Ovatko miehet niin kovin erilaisia?
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo mainitsemasi rajaukset tehdään, niin ei minulla ole koskaan ollut naispuolisia kavereita.
Toisaalta missä minä olisin heihin tutustunutkaan? No ehkä harrastuksissa, jos minulla olisi sosiaalisia harrastuksia.
Kyllä se minun kokemukseni mukaan aika harvinaista on, että mies ja nainen ovat ystäviä, eikä kumpikaan ole yhtään kiinnostunut toisesta seksuaalisesti. Siinä herää vähän kysymys, että miksi sitten tykkäävät toisistaan edes ystävinä (pitävät toisiaan hyvinä tyyppeinä?), mutta kuitenkin sen verran luontaantyöntävinä, ettei seksi tulisi mieleenkään.
Olisi kyllä ihan mielenkiintoinen kokemus omalta kannaltanikin tuollainen täysin platoninen suhde toiseen sukupuoleen.
No voihan joku olla ihan hyvä tyyppi, vaikka ei olisi sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on rakastunut mieheen, niin hän on onnellinen jo siitä että saa olla rakastamansa miehen ystävä. Mieluiten tietysti haluaisi vastarakkautta, mutta jos sitä ei ole, niin ystävyyskin riittää. Ovatko miehet niin kovin erilaisia?
Hyvin harva mies torjuu häneen rakastuneen naisen - ainakin, jos on vapaa mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roikuin löysässä hirressä useita vuosia, kunnes tuli tilanne, jossa ei ollut muuta mahdollisuutta kuin katkaista "ystävyys" (en kokenut edes sitä vastavuoroiseksi).
Vierailija kirjoitti:
Tästähän on tämä klassikko video.
Totuus on se, että heterot miehet ja naiset eivät voi koskaan olla täysin pelkkiä ystäviä keskenään. Aina tulee tunteet väliin ja kun toisella on romanttisia tunteita, ei se ole enää pelkkää ystävyyttä.
Siihen, että suhde on enemmän kuin ystävyyttä, tarvitaan kaksi. Ei riitä että vain toinen tuntee jotain enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan vapaa(kaan) mies halua riippakivekseen jotain yksipuolisesti rakastunutta naista. Kyllä ne torjutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos miestä ei kiinnosta?
Mitenkäs miehen syvä ystävyys vanhan ex:n kanssa, jonka kanssa oltu naimisissaitselle tulee mieleen janottaako vanha suola sittenkin.
Vanha suola janottaa, haluaa tsekata, päivittää joskus
uudelleen, jos olisi tuuria kulkea käsikkäin.
Monella periaate, ettei ikipäivänä mitään
yhteyksiä, kun mennyt on mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nainen voi testata sitä miespuolisen"ystävän" ystänyyttä sillä että ehdottaa hänelle seksin harrastamista. Sieltä ne miehen todelliset tarkoitusperät tulee nopeasti esiin.
Entäs jos mies suuttuu ehdotuksesta ja lopettaa koko ystävyyden siihen?
Mies antaa rukkaset, jos haluaa ja kai nainenkin
voi hyvitellä ihastunutta miestä kohteliaasti
etääntymään taka-alalle, jollei kemiat kohtaa.
Tämä erkaantuminen kyllä vaikeaa, jos
on molemmat samassa liemessä,
tilanne on houkutteleva, kun on kuin
takataskussa joku, muttei uskalla laittaa
hynttyitä yhteen.
Tilanne syö naista ja miestä.
Ei ole reilua, jos oltava mies-/naisjoku
ja toinen varaa jo
tulevaisuutta yhteisiin päiviin,
toinen saattaa vaan pelata peliä.