Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen rinnat ovat intiimialue!

Vierailija
28.07.2024 |

Naisen rinnat määritellään yleensä intiimialueeksi. Suomessa rikoslaki ja monien organisaatioiden säännöt, kuten koulujen tai työpaikkojen käyttäytymissäännöt, luokittelevat naisen rinnat intiimialueeksi. Tähän liittyy myös yksityisyyden ja kunnioituksen periaatteet, mikä tarkoittaa, että niiden koskettaminen tai näyttäminen julkisesti ilman asianmukaista suostumusta on yleensä epäsoveliasta tai laitonta!

Kommentit (1016)

Vierailija
181/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vielä epäselvää:

6 (8.7.2022/723)

Seksuaalinen ahdistelu

Joka

1) koskettelemalla tai

2) kosketteluun voimakkuutensa tai toistuvuutensa vuoksi vakavuudeltaan rinnastettavalla tavalla sanallisesti, lähettämällä tai esittämällä viestin tai kuvan, ottamalla kuvan tai itseään paljastamalla, taikka muulla vastaavalla tavalla

tekee toiselle seksuaalisen teon, joka on omiaan loukkaamaan tämän seksuaalista itsemääräämisoikeutta, on tuomittava, jollei teosta muualla tässä luvussa säädetä rangaistusta, seksuaalisesta ahdistelusta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Ja lakimies kertoo sinulle, kuinka lakia sovelletaan, kulta.

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-seksuaalinen-ahdistelu

Viimeinen kommenttini tähän asiaan. Edelleenkin seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistöä on muutettu vuonna 2022... Sen jälkeen ei ole laissa määritelty mitään seksuaalisia kehonosia ja lakia tulkitaan nykyään myös siten, että koskettelu voi olla ahdistelua vaikka se kohdistuisi mihin tahansa kehon osaan  jos se tehdään seksuaalisessa tarkoituksessa ja ilman uhrin suostumusta. Eli esimerkiksi jos menet imuttelemaan toisen henkilön varvasta rannalla. Lähteesi on kirjoitettu ennen lakimuutosta. 

Suosittelen jatkossa ottamaan argumentoinnissa huomioon lainsäädännön muutokset. 

Vierailija
182/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naapurin Tiina ei siis saa lähettää mulle tissikuvaa, mutta saa tunkea rannalla tissinsä mun nenän eteen vaikken halua? AHaa. Miksei tämä päde esim peniksiin?"

Rannalla peniksen tunkeminen naaman eteen on seksuaalista ahdistelua, mutta naisten pukkarissa, vessassa ja pesutiloissa se on ok. Jostain syystä sellainen laki haluttiin, vaikka sen hyötyä naisille ja tytöille on vaikea nähdä.

Pukkarissa se penis harvemmin nenän eteen tulee. Rannalla taas voi tulla hyvinkin, jos on makuulla ja vieressä kulkee peniksellisiä.

Miksi rannalla se penis naaman edessä on ahdistelua, mutta rinnat naaman edessä ei?

Eihän miehen manboobsitkaan naaman edessä ole ahdistelua. Pillu ja munat on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua nähdä toisten naisten rintoja esim. tamperelaisessa uimahallissa. Mielestäni se on loukkaavaa käytöstä. Naisen rinnat ovat erogeeninen alue ja jos joku vasemmistolainen tissiaktiivi ei koskaan olekaan kokenut seksuaalista mielihyvää rinnoistaan, me muut olemme siihen täysin syyttömiä.

Olen samaa mieltä. Mäkään en halua nähdä muiden tissejä.

Miksi et? 

Vierailija
184/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipojilla alkaa jöpöttämään kun naiset tissit paljaana! 

Vierailija
185/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naapurin Tiina ei siis saa lähettää mulle tissikuvaa, mutta saa tunkea rannalla tissinsä mun nenän eteen vaikken halua? AHaa. Miksei tämä päde esim peniksiin?"

Rannalla peniksen tunkeminen naaman eteen on seksuaalista ahdistelua, mutta naisten pukkarissa, vessassa ja pesutiloissa se on ok. Jostain syystä sellainen laki haluttiin, vaikka sen hyötyä naisille ja tytöille on vaikea nähdä.

Pukkarissa se penis harvemmin nenän eteen tulee. Rannalla taas voi tulla hyvinkin, jos on makuulla ja vieressä kulkee peniksellisiä.

Miksi rannalla se penis naaman edessä on ahdistelua, mutta rinnat naaman edessä ei?

Jos lähdetään oikein kirjaimelliselle linjalle, niin naisten puolen saunassa penis ja pallit voivat hyvinkin heilahtaa suoraan naaman edessä. Ei se penis ole yhtään mieluisampi viereisessä suihkussakaan ja vaatteita vaihtamassa naapurikopilla.

Mutta tosiaan ristiriitaista, että rinnat menettävät seksuaalisen statuksensa rannalla ja uimahallin yhteistiloissa, mutta penis ei.

Vierailija
186/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolen vaihtaneita yksilöitä on nyt kuitenkin ihan marginaalinen määrä. Itse en ole sellasista ihmistä tavannut missään, vain somessa olen nähnyt kuvia. Jos biomies on käynyt läpi muutosprosessin naiseksi, on hän ihan tervetullut naisten puolelle.  Sama bionaiselle.

Sen sijaan nämä, jotka vaan päättävät ilmoittaa olevansa toista sukupuolta saisivat pysyä oikealla puolellaan. Tuollainen leikkisukupuolenvaihto on rienaavaakin niitä kohtaan, jotka oikeasti ovat vaihtaneet sukupuoltaan tai sitä vaihtamassa.

Vierailija
187/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rintani ovat ainakin intiimialuetta. Ei kuulu muille miehille. 

Vierailija
188/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viimeinen kommenttini tähän asiaan. Edelleenkin seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistöä on muutettu vuonna 2022... Sen jälkeen ei ole laissa määritelty mitään seksuaalisia kehonosia ja lakia tulkitaan nykyään myös siten, että koskettelu voi olla ahdistelua vaikka se kohdistuisi mihin tahansa kehon osaan  jos se tehdään seksuaalisessa tarkoituksessa ja ilman uhrin suostumusta. Eli esimerkiksi jos menet imuttelemaan toisen henkilön varvasta rannalla. Lähteesi on kirjoitettu ennen lakimuutosta. 

Suosittelen jatkossa ottamaan argumentoinnissa huomioon lainsäädännön muutokset."

Tähän sitten ne soveltuvat säännökset ja ennakkotapaukset, joiden pohjalta tapaukset ratkaistaan ja joissa rintoja ei ole määritelty seksuaalisesti merkittäväksi kehonosaksi.

Vierailija
189/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko vielä sen pykälän, joka laissa määrittelee naisen rinnat intiimialueeksi. Samalla voisit kertoa missä ja miten koulujen tai organisaatioiden säännöissä mainitaan naisen rinnat. 

Laki seksuaalisesta ahdistelusta määrittelee rinnat seksuaalisesti merkittäväksi kehonosaksi, jonka luvaton koskeminen on rangaistavaa seksuaalista ahdistelua. Jos rinnat eivät ole seksuaaliset ja niitä voi vapaasti esitellä, niin silloin niiden luvaton koskeminen ei ole seksuaalista ahdistelua. Eikö vain?

Hei palstajuristi. Ei ole olemassakaan mitään lakia seksuaalisesta ahdistelusta. Seksuaalisesta ahdistelusta säädetään RIKOSLAISSA. Rikoslain 20 luvun 6 pykälän mukaan: 

"Seksuaalinen ahdistelu

Joka

1) koskettelemalla tai

2) kosketteluun voimakkuutensa ta

"itseään paljastamalla tai muulla vastaavalla tavalla"

"..on tuomittava seksuaaliaesta ahdistelusta sakkoihin tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi"

Pitäisikö tämä muka tulkita niin, että paljastelukohta ja tuomio tarkoittaa vain miehiä, kun kehonosia ja seksuaalisia kehonosia ei ole määritelty? 

Suomessa on perinteisesti "uimapukualue", jota ei näytetä vieraille luvatta tai julkisesti ja johon ei kosketa luvatta, naisten "uimapukualue" on aina sisältänyt rinnat, takapuolen ja lisääntymiselimen. 

Minusta myös naiset tulisi tuomita itsensä paljastelemisesta, jos paljastelevat. Jos rinnat kuuluvat kehonosiin, joiden luvattomasta koskettelusta saa sakot tai vankeutta, ne ovat kehonosa, joka peitetään, samoin pakarat.

Jos nämä kehon osat ovat yhtä vähän seksuaalisia kuin käsi, käsivarsi tai pää, on outoa että koskemisesta tulisi sakkoja tai vankeutta. Jos koskettelu koetaan seksuaalisena tekona, vilauttelu on myös seksuaalinen teko tai siihen rinnastettava.

Vierailija
190/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se yläosattomissa olo mielletään esittelyksi? Jos haluaa ihan vaan uida mahdollisimman vähissä vaatteissa, joka siis tuntuu paljon miellyttävämmältä kuin uikkarit/yläosa päällä, niin siinä ei välttämättä ole kyse esittelystä vaikka niin olis helppo ajatella.

Vierailija
191/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta miehen rintakehä intiimialuetta vai onko sen koskeminen sama asia kuin kättely? Ja jos se rintakehä on yimalassa paljaana niin kuuluuko se silloin ns. muille naisille?

Vierailija
192/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne olisivatkaan, koska miehen rintakehä ei ole samalla tavalla seksuaaliseksi mielletty kehonosa kuin rinnat.

Vierailija
193/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten kuuluvat minulle ja vaan minulle!

T. YkäSonni 49

Vierailija
194/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne olisivatkaan, koska mieh

Miehet mieltävät naisten rinnat seksuaalisiksi, naiset miehen rintakehän eli manboobsit. Mitäs nyt tehdään? Biksut molemmille? Ei kummallekaan? On se nyt outoa, jos miehen seksualisoimat ruumiinosat on peitettävä mutta naisten ei

Vierailija
195/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Aivan. Minä pidän miesten rintakehää todella seksuaalisena ja kiihottavana. Vaadin viimein sen peittämistä.

Vierailija
196/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua nähdä toisten naisten rintoja esim. tamperelaisessa uimahallissa. Mielestäni se on loukkaavaa käytöstä. Naisen rinnat ovat erogeeninen alue ja jos joku vasemmistolainen tissiaktiivi ei koskaan olekaan kokenut seksuaalista mielihyvää rinnoistaan, me muut olemme siihen täysin syyttömiä.

Sama! Ottaa päähän tämän pienen äänekkään vähemmistön käytös. Uskon että suurin osa naisista ei halua esitellä rintojaan, niin kuin äänekäs vähemmistö väittää.

T. N44 ja kolmen tytön äiti.

Tämän takia yritän suojella tyttäriäni!

En halua, että heidät aivopestään äänekkään vähemmistön toimesta, luulemaan tuon olevan normaalia tuon ikäisille tytölle.

T. N44 ja kolmen tytön äiti.

Vierailija
197/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vääristelette? Miten on mahdollista, että tissikuvan lähettäminen on kiellettyä, mutta tissien esittely nenän edessä väkisin ei ole? Tuo jälkimmäinenhän on paljon pahempi asia!

Vierailija
198/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolen vaihtaneita yksilöitä on nyt kuitenkin ihan marginaalinen määrä. Itse en ole sellasista ihmistä tavannut missään, vain somessa olen nähnyt kuvia. Jos biomies on käynyt läpi muutosprosessin naiseksi, on hän ihan tervetullut naisten puolelle.  Sama bionaiselle.

Sen sijaan nämä, jotka vaan päättävät ilmoittaa olevansa toista sukupuolta saisivat pysyä oikealla puolellaan. Tuollainen leikkisukupuolenvaihto on rienaavaakin niitä kohtaan, jotka oikeasti o

Juuri näin. Ihmetyttää, että miksi haluttiin pervoilun ja opportunismin mahdollistava laki ei-transeille heteromiehille. Transeillahan oli jo vuosikymmenet oikeus hankkia naisen paperit ja käyttää sen mukaisia tiloja. Nyt sitten haluttiin sama kaikille ilman transdiagnoosia tai aiettakaan transhoitoihin.

Vierailija
199/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne olisivatkaan, koska mieh

Kenen mielestä? Varmaan homomiesten ja hetskunaisten mielestä on? Eikö meidän mielipiteellä ole merkitystä, vain heteromiesten seksualisoinneillako on? Ei toimi enää niin.

Vierailija
200/1016 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Mäkään en halua nähdä muiden tissejä.

Miksi et? 

Olen eri, mutta en mäkään halua. Miksi ihmeessä haluaisin? En halua nähdä myöskään randomeitten paljaita takamuksia tai etumuksia. Jos haluaisin, hakeutuisin paikkoihin missä niitä näkyy. Nyt en voi mennä enää lähirannalle, pitää mennä Espooseen asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi