Naisen rinnat ovat intiimialue!
Naisen rinnat määritellään yleensä intiimialueeksi. Suomessa rikoslaki ja monien organisaatioiden säännöt, kuten koulujen tai työpaikkojen käyttäytymissäännöt, luokittelevat naisen rinnat intiimialueeksi. Tähän liittyy myös yksityisyyden ja kunnioituksen periaatteet, mikä tarkoittaa, että niiden koskettaminen tai näyttäminen julkisesti ilman asianmukaista suostumusta on yleensä epäsoveliasta tai laitonta!
Kommentit (1016)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat rintani ovat ainakin intiimialuetta. Ei kuulu muille miehille.
Onko sinusta miehen rintakehä intiimialuetta vai onko sen koskeminen sama asia kuin kättely? Ja jos se rintakehä on yimalassa paljaana niin kuuluuko se silloin ns. muille naisille?
Kyllä naisen rinnan koskeminen on paljon ahdistavampi ja kajoavampi tilanne kuin miehen rintakehän. Naisilla rinnat vertautuvat yksityisyysmielessä enempi genitaaleihin kuin rintakehä miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naapurin Tiina ei siis saa lähettää mulle tissikuvaa, mutta saa tunkea rannalla tissinsä mun nenän eteen vaikken halua? AHaa. Miksei tämä päde esim peniksiin?"
Rannalla peniksen tunkeminen naaman eteen on seksuaalista ahdistelua, mutta naisten pukkarissa, vessassa ja pesutiloissa se on ok. Jostain syystä sellainen laki haluttiin, vaikka sen hyötyä naisille ja tytöille on vaikea nähdä.
Pukkarissa se penis harvemmin nenän eteen tulee. Rannalla taas voi tulla hyvinkin, jos on makuulla ja vieressä kulkee peniksellisiä.
Miksi rannalla se penis naaman edessä on ahdistelua, mutta rinnat naaman edessä ei?
Eihän miehen manboobsitkaan naaman edessä ole ahdistelua. Pillu ja munat on.
Miksi vääristelette? Mite
Ei kukaan niitä sulle esittele rannalla, vaikka tämä tuntuu olevan miehillevaikea käsittää. Ne on osa naisia, ei mikään esiteltävä varuste. Ihan sama kuin miesten manboobsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua nähdä toisten naisten rintoja esim. tamperelaisessa uimahallissa. Mielestäni se on loukkaavaa käytöstä. Naisen rinnat ovat erogeeninen alue ja jos joku vasemmistolainen tissiaktiivi ei koskaan olekaan kokenut seksuaalista mielihyvää rinnoistaan, me muut olemme siihen täysin syyttömiä.
Sama! Ottaa päähän tämän pienen äänekkään vähemmistön käytös. Uskon että suurin osa naisista ei halua esitellä rintojaan, niin kuin äänekäs vähemmistö väittää.
T. N44 ja kolmen tytön äiti.
Tämän takia yritän suojella tyttäriäni!
En halua, että heidät aivopestään äänekkään vähemmistön toimesta, luulemaan tuon olevan normaalia tuon ikäisille tytölle.
T. N44 ja kolmen tytön äiti.
Nee ke rei tä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua nähdä toisten naisten rintoja esim. tamperelaisessa uimahallissa. Mielestäni se on loukkaavaa käytöstä. Naisen rinnat ovat erogeeninen alue ja jos joku vasemmistolainen tissiaktiivi ei koskaan olekaan kokenut seksuaalista mielihyvää rinnoistaan, me muut olemme siihen täysin syyttömiä.
Olen samaa mieltä. Mäkään en halua nähdä muiden tissejä.
Miksi et?
Paljaat rinnat eivät kuulu julkiseen elämään, vaan yksityisen puolelle. Oletko rajaton muissakin asioissa?
Vierailija kirjoitti:
"Viimeinen kommenttini tähän asiaan. Edelleenkin seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistöä on muutettu vuonna 2022... Sen jälkeen ei ole laissa määritelty mitään seksuaalisia kehonosia ja lakia tulkitaan nykyään myös siten, että koskettelu voi olla ahdistelua vaikka se kohdistuisi mihin tahansa kehon osaan jos se tehdään seksuaalisessa tarkoituksessa ja ilman uhrin suostumusta. Eli esimerkiksi jos menet imuttelemaan toisen henkilön varvasta rannalla. Lähteesi on kirjoitettu ennen lakimuutosta.
Suosittelen jatkossa ottamaan argumentoinnissa huomioon lainsäädännön muutokset."
Tähän sitten ne soveltuvat säännökset ja ennakkotapaukset, joiden pohjalta tapaukset ratkaistaan ja joissa rintoja ei ole määritelty seksuaalisesti merkittäväksi kehonosaksi.
Mä lisäisin tuolle lakisaivartelijalle, että uusi seksuaalirikoslainsäädäntö tuli voimaan 1.1.2023.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta miehen rintakehä intiimialuetta vai onko sen koskeminen sama asia kuin kättely? Ja jos se rintakehä on yimalassa paljaana niin kuuluuko se silloin ns. muille naisille?
Kyllä naisen rinnan koskeminen on paljon ahdistavampi ja kajoavampi tilanne kuin miehen rintakehän. Naisilla rinnat vertautuvat yksityisyysmielessä enempi genitaaleihin kuin rintakehä miehillä.
Kuka niin sanoo? Minä en pidä siitä jos joku nainen koskee rintakehääni. Tietenkään. Pitäkää kätenne itsellänne. M35
Kai naisella on oikeus esitellä rintojaan. Ongelma vain on siinä, että nainen ei ymmärrä omien tekojensa syy-yhteyksiä ja pahastuu, kun niitä väkisin naamalle tuotuja rintoja sitten joku katsoo. Onhan toisellakin sitten oikeus katsoa, jopa kiihottua.
"Ei kukaan niitä sulle esittele rannalla, vaikka tämä tuntuu olevan miehillevaikea käsittää. Ne on osa naisia, ei mikään esiteltävä varuste. Ihan sama kuin miesten manboobsit."
Taas tuo semanttinen saivartelu. Kokeile sellaista loogista päättelyketjua, jossa vaihdat peniksen rintojen tilalle esimerkissäsi? Miksi rintojen esittely on sen sopivampaa kuin peniksenkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naapurin Tiina ei siis saa lähettää mulle tissikuvaa, mutta saa tunkea rannalla tissinsä mun nenän eteen vaikken halua? AHaa. Miksei tämä päde esim peniksiin?"
Rannalla peniksen tunkeminen naaman eteen on seksuaalista ahdistelua, mutta naisten pukkarissa, vessassa ja pesutiloissa se on ok. Jostain syystä sellainen laki haluttiin, vaikka sen hyötyä naisille ja tytöille on vaikea nähdä.
Pukkarissa se penis harvemmin nenän eteen tulee. Rannalla taas voi tulla hyvinkin, jos on makuulla ja vieressä kulkee peniksellisiä.
Miksi rannalla se penis naaman edessä on ahdistelua, mutta rinnat naaman edessä ei?
Eihän miehen manboobsitkaan naaman edessä ole ahdistelua. Pillu ja munat on.
Miehet mieltävät naisten rinnat seksuaalisiksi, naiset miehen rintakehän eli manboobsit. Mitäs nyt tehdään? Biksut molemmille? Ei kummallekaan? On se nyt outoa, jos miehen seksualisoimat ruumiinosat on peitettävä mutta naisten ei
Miesten rintakehä ei ole sama kuin manboobsit. Manboobsit on ihan oikeat tissit, pelkkä rintakehä on litteä.
En usko että miehet ikinä kehtaa alkaa pitää mitään bikiniyläosia, vaikka niihin kuvioitaisiin autoja tai pleikkareita.
Mun mielipide on, että pelkkää rintakehää ei tarvi peittää, tissit kyllä.
Jos siis miehen tissit alkaa olla sitä kokoluokkaa, että tarttisi liivet tuekseen, niin sitten biksut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kokee kädet ja jalat intiimialueiksi, pitääkö vaatia peittämään ne? Entä jos huulet pullistuu jollakin? Lista on loputon.
Jos tarpeeksi moni ilmoittaa kokevansa kädet tai jalat intiimialueiksi, sitten lakia voidaan muuttaa.
Nyt kuitenkin laissa seksuaalisiksi alueiksi määritellään vain rinnat, reidet, peppu ja sukupuolielimet.
Niin ja reisiä ja pakaroitahan ei rannalla myöskään koskaan näy, niinhän se menikin:D Tässä elämäni kesien rantareissuilla olen nähnyt lapsesta asti varmaan miljoonat paljaat reidet ja pakarat enkä ole siitä traumatisoitunut tai häiriintynyt mitenkään. Reidet ja pakarat saa olla esillä, miksei siis rinnatkin?
Vierailija kirjoitti:
"Ei kukaan niitä sulle esittele rannalla, vaikka tämä tuntuu olevan miehillevaikea käsittää. Ne on osa naisia, ei mikään esiteltävä varuste. Ihan sama kuin miesten manboobsit."
Taas tuo semanttinen saivartelu. Kokeile sellaista loogista päättelyketjua, jossa vaihdat peniksen rintojen tilalle esimerkissäsi? Miksi rintojen esittely on sen sopivampaa kuin peniksenkään?
Penis on genitaali. Pillu on genitaali. Kummankaan sukupuolen rintakehä ei ole genitaali, on siinä minkä kokoiset lollot kiinni tahansa. Joko molemmat sukupuolet voi olla rintakehä paljaana tai ei kumpikaan. Faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän miehen manboobsitkaan naam
A-kupissa mennee raja sitten miehilläkin, jos kerran naisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän miehen manboobsitkaan naam
Mitäs kun mä seksualisoin litteää rintakehää enkä manboobseja? Litteä rintakehä peittoon myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Penis on genitaali. Pillu on genitaali. Kummankaan sukupuolen rintakehä ei ole genitaali, on siinä minkä kokoiset lollot kiinni tahansa. Joko molemmat sukupuolet voi olla rintakehä paljaana tai ei kumpikaan. Faktaa.
Niin. Rinnat ovat kuitenkin seksuaalisesti merkittävä ja seksuaalinen kehonosa, jonka esittely ei ole sen sopivampaa kuin genitaalienkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen oletus. Luuletko todella ettei naisten suorittama seksuaalinen rintakehän koskettelu ahdista miehiä?
"Miesten rintakehä ei ole sama kuin manboobsit. Manboobsit on ihan oikeat tissit, pelkkä rintakehä on litteä.
En usko että miehet ikinä kehtaa alkaa pitää mitään bikiniyläosia, vaikka niihin kuvioitaisiin autoja tai pleikkareita.
Mun mielipide on, että pelkkää rintakehää ei tarvi peittää, tissit kyllä.
Jos siis miehen tissit alkaa olla sitä kokoluokkaa, että tarttisi liivet tuekseen, niin sitten biksut päälle."
Missä ulottuvuudessa oikein elät :D Miehen rintakehässä ja naisen rinnoissa on pikkasen muutakin eroa kuin rasvakudoksen määrässä. Opit sen sitten isona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Rinnat ovat kuitenkin seksuaalisesti merkittävä ja seksuaalinen kehonosa, jonka esittely ei ole sen sopivampaa kuin genitaalienkaan.
Niin on miehen rintakehäkin. Se saa mut ihan sekaisin ja koko kehon hälytystilaan. Peittäkää se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne naiset sängyssä tykänneet kun on tissejä leivottu ja jopa pyytäneet sitä. En minä tunne ainakaan mitään vaikka miesrintaani hierotaan, joten jotain ylimääräisiä erogeenisiä juttuja naisilla täytyy niissä ryntäissä olla.
Kiva kuulla. En tiedä miten se liittyy asiaan.
Kirjoittaja varmaan pohtii, että joku ero näissä naisten ja miesten rinnoissa täytyy olla. Hänen oma kokemuksensa puoltaa sitä, että naiset kokevat eroottista mielihyvää rinnoistaan. Tämä on myös yleinen naisten kokemus. Siitä syystä naisten rintojen paljastelu arkisissa tiloissa, joissa on lapsia ja miehiä, tuntuu monista loukkaavalta. Ilmeisesti kuitenkin vasemmistolaisuudessa on jokin tekijä, joka estää seksuaalisen nautinnon (ja näköjään kaiken muunkin nautinnon elämässä) ja saa ihmisen kampanjoimaan taas yhden sellaisen asian puolesta, jonka hän tietää loukkaavan mahdollisimman monia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen oletus. Luuletko todella ettei naisten suorittama seksuaalinen rintakehän koskettelu ahdista miehiä?
Varmasti ahdistaa, mutta silti rintakehää ei mielletä samalla tavalla seksuaaliseksi ja yksityisemmäksi kehonosaksi kuin rinnat.
Entäs jos mun tekee mieli vähän matua 😚😋