Naisen rinnat ovat intiimialue!
Naisen rinnat määritellään yleensä intiimialueeksi. Suomessa rikoslaki ja monien organisaatioiden säännöt, kuten koulujen tai työpaikkojen käyttäytymissäännöt, luokittelevat naisen rinnat intiimialueeksi. Tähän liittyy myös yksityisyyden ja kunnioituksen periaatteet, mikä tarkoittaa, että niiden koskettaminen tai näyttäminen julkisesti ilman asianmukaista suostumusta on yleensä epäsoveliasta tai laitonta!
Kommentit (1016)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkuuko tästä tissiasiasta nyt yksinomaan naiset, vai onko tässä taas taustalla jotkut räsäsläiset kiihkohihhulit?!
No itse asiassa kyllä tässä pitää ottaa huomioon myös se, että uimassa käy myös uskovaisia eri uskonnoista. Pitää ottaa muut huomioon, eikä vaan minäminäminä ja minun oikeudet.
Niinpä. Ja lapsia. Ja eri kulttuureista tulleita.
Tietenkään ei tarvi mennä täysin heidän ehdoillaan, kuten on vääristelty. Siksi uimapuku on hyvä kompromissi.
"Naapurin Tiina ei siis saa lähettää mulle tissikuvaa, mutta saa tunkea rannalla tissinsä mun nenän eteen vaikken halua? AHaa. Miksei tämä päde esim peniksiin?"
Rannalla peniksen tunkeminen naaman eteen on seksuaalista ahdistelua, mutta naisten pukkarissa, vessassa ja pesutiloissa se on ok. Jostain syystä sellainen laki haluttiin, vaikka sen hyötyä naisille ja tytöille on vaikea nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni uimarannoilla ja .halleissa saa yhä edelleen naiset pitää halutessaan tissinsä peitossa ihailevilta katseilta?
Eikö seksuaalisesten kehonosien esittelyyn pitäisi olla kaikkien osapuolten suostumus?
Tissikuvaakaan ei saa lähettää toiselle ilman suostumusta. Miksi sitten tissit saa näyttää ilman lupaa livenä?
Peniskuvaakaan ei saa lähettää, mutta saman peniksen voi viedä laillisesti naisten ja tyttöjen pukkareihin, vessoihin ja pukutiloihin. Luulisi, että livepenis naisten tiloissa on paljon ahdistavampi kuin kuvaruudulla. #vihervassulogiikka
Kuvaruudulla se on karmiva. Ei kukaan halua s
Mutta pukkarissa penis on tervetullut tuttavuus. Ainakin sellainen laki on haluttu.
Kuka on halunnut? Multa ei kysytty sen lain yhteydessä mielipidettä lainkaan. Ei kysytty mielipidettä myöskään tässä tissiennäkymisasiassa. Eiköhän ne päättäjät ole ihan jossain muualla kuin vauvapalstalla.
On ne naiset sängyssä tykänneet kun on tissejä leivottu ja jopa pyytäneet sitä. En minä tunne ainakaan mitään vaikka miesrintaani hierotaan, joten jotain ylimääräisiä erogeenisiä juttuja naisilla täytyy niissä ryntäissä olla.
Vierailija kirjoitti:
"Naapurin Tiina ei siis saa lähettää mulle tissikuvaa, mutta saa tunkea rannalla tissinsä mun nenän eteen vaikken halua? AHaa. Miksei tämä päde esim peniksiin?"
Rannalla peniksen tunkeminen naaman eteen on seksuaalista ahdistelua, mutta naisten pukkarissa, vessassa ja pesutiloissa se on ok. Jostain syystä sellainen laki haluttiin, vaikka sen hyötyä naisille ja tytöille on vaikea nähdä.
Ei sitä saa missään tunkea naaman eteen.
Vierailija kirjoitti:
On ne naiset sängyssä tykänneet kun on tissejä leivottu ja jopa pyytäneet sitä. En minä tunne ainakaan mitään vaikka miesrintaani hierotaan, joten jotain ylimääräisiä erogeenisiä juttuja naisilla täytyy niissä ryntäissä olla.
Kiva kuulla. En tiedä miten se liittyy asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko vielä sen pykälän, joka laissa määrittelee naisen rinnat intiimialueeksi. Samalla voisit kertoa missä ja miten koulujen tai organisaatioiden säännöissä mainitaan naisen rinnat.
Laki seksuaalisesta ahdistelusta määrittelee rinnat seksuaalisesti merkittäväksi kehonosaksi, jonka luvaton koskeminen on rangaistavaa seksuaalista ahdistelua. Jos rinnat eivät ole seksuaaliset ja niitä voi vapaasti esitellä, niin silloin niiden luvaton koskeminen ei ole seksuaalista ahdistelua. Eikö vain?
Haluaisin olla samaa mieltä kanssasi, mutta siinä laissa määritellään myös mm pakarat ja reidet seksuaalisiksi, ja niitä on saanut esitellä jo ties kuinka kauan eikä niitäkään saa käydä koskettelemassa.
Voisko nyt joku ystävällises
Et kai sä oikeasti kuvittele, että kyynärpään koskemisesta saa tuomion, kuten rinnan tai pakaran koskemisesta? Ethän, muru, ethän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä saa missään tunkea naaman eteen.
Kun vain semanttinen saivartelu on jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua nähdä toisten naisten rintoja esim. tamperelaisessa uimahallissa. Mielestäni se on loukkaavaa käytöstä. Naisen rinnat ovat erogeeninen alue ja jos joku vasemmistolainen tissiaktiivi ei koskaan olekaan kokenut seksuaalista mielihyvää rinnoistaan, me muut olemme siihen täysin syyttömiä.
Sama! Ottaa päähän tämän pienen äänekkään vähemmistön käytös. Uskon että suurin osa naisista ei halua esitellä rintojaan, niin kuin äänekäs vähemmistö väittää.
T. N44 ja kolmen tytön äiti.
Ei se vähemmistö väitä, että suurin osa naisista haluaa esitellä rintojaan. Se vain haluaa, että naisten rinnat saisivat olla paljaat uimarannalla, jos niiden kantaja niin tahtoo.
Ei. Vähemmistö haluaa esitellä, suurin osa ei halua esitellä.
Silti, olennaisempaa kuin se esittelyhalukkuus on se, kuinka suurta osaa ei haittaa se rintojen näkeminen ja esittely. Jos enemmistöä se haittaa, esittelyn ei pitäisi olla sallittua yleisillä paikoilla. Vähemmistölle voisi tällöin osoittaa omat rantansa. Toivottavasti tässä ei käy niin, että enemmistö hylkää rannat ja pieni vähemmistö valtaa ne itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua nähdä toisten naisten rintoja esim. tamperelaisessa uimahallissa. Mielestäni se on loukkaavaa käytöstä. Naisen rinnat ovat erogeeninen alue ja jos joku vasemmistolainen tissiaktiivi ei koskaan olekaan kokenut seksuaalista mielihyvää rinnoistaan, me muut olemme siihen täysin syyttömiä.
Sama! Ottaa päähän tämän pienen äänekkään vähemmistön käytös. Uskon että suurin osa naisista ei halua esitellä rintojaan, niin kuin äänekäs vähemmistö väittää.
Länsimaalaiset arvot ollaan heittämässä romukoppaan... ja minkä takia? Naiset varsinkin (nuoret tytöt), tänä päivänä voivat todella huonosti suomessa. Tässä tilastot! Nuorten naisten mt-ongelmat ovat jatkuvasti kasvussa. Olisiko vastaus siinä, että tytöistä ei enää osata kasvattaa naisia?
https://tietotarjotin.fi/uutinen/746898/nuorten-naisten-uupumus-ja-miel…
Kiitos tästä kuuluu kaiken maailman wokelle, sukupuolineutraaleille jne. aktivisteille, jotka sitten aivopesevät tyttöjen päät täysin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä siten että ne on aika seksuaaliset lollottimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on, joillekin ei. Kuten miesten rintakehä ja nännit. Mun mies hullaantuu kun nuolen sen nännejä ja hyväilen rintakehää. Silti miehet saa mun puolesta olla rantsussa ilman biksujen yläosaa.
Minusta olisi kaikkein selkeintä ja ratkaisisi koko asian, kun kaikilta, siis miehiltä, naisilta ja kaikilta sukupuolilta siltä väliltä, kiellettäisiin esiintyminen julkisilla paikoilla rinnat paljaana tai vastaavasti se sallittaisiin kaikille, riippumatta sukupuolesta tai rintojen ulkomuodosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitää ottaa vastuu seksuaalisesta ahdistelusta. Yläosattomissa hilluminen on seksuaalista häirintää ja laitonta. M25
Se on minustakin häirintää vaikka olen nainen enkä edes bi-seksuaali.
Ei mua haittaa, jos joku ottaa jossain aurinkoa ilman yläosaa, mutta jos aletaan kulkea ympäriinsä rinnat alasti enkä voi välttää näkemästä niitä rintoja, niin se on kyllä häirintää.
Kerrankki akka, joka puolustaa miehiä. Kiitos. M25
Vastasit minulle, mutta en minä tuossa mitenkään erityisesti puolustanut miehiä. Kerroin vain miten koen asian itse. Ymmärrän kyllä, että miehiä ja poikia tuo uudistus saattaa häiritä vielä enemmän kuin minua, ja myös ihan eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vähemmistö väitä, että suurin osa naisista haluaa esitellä rintojaan. Se vain haluaa, että naisten rinnat saisivat olla paljaat uimarannalla, jos niiden kantaja niin tahtoo.
Harmillisesti siellä rannalla ja uimahallissa on muitakin ihmisiä. Tyhjällä rannalla tai puskarunkkareiden keskellä nudistirannalla ei ole yhtä mukavaa esitellä rintoja.
Vierailija kirjoitti:
Pukkarissa se penis harvemmin nenän eteen tulee. Rannalla taas voi tulla hyvinkin, jos on makuulla ja vieressä kulkee peniksellisiä.
Miksi rannalla se penis naaman edessä on ahdistelua, mutta rinnat naaman edessä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on, joillekin ei. Kuten miesten rintakehä ja nännit. Mun mies hullaantuu kun nuolen sen nännejä ja hyväilen rintakehää. Silti miehet saa mun puolesta olla rantsussa ilman biksujen yläosaa.
Onko naisilla ja homoilla läheskään yhtä paljon miesten rintakehään keskittyviä eroottisia julkaisuja kuin rintojen palvojille? Eiköhän rinnat nähdä länsimaissa aika lailla seksuaalisempana kuin miesten rintakehät.
Se on joko sallittava kaikille tai kiellettävä kaikilta. Niin se vain on. Ei voida enää tänä päivänä määritellä sukupuolta eikä siten oikeutta kulkea rinnat paljaana. Suosittelen asian kieltämistä kaikilta, sitten kukaan ei voi loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimaalaiset arvot ollaan heittämässä romukoppaan... ja minkä takia? Naiset varsinkin (nuoret tytöt), tänä päivänä voivat todella huonosti suomessa. Tässä tilastot! Nuorten naisten mt-ongelmat ovat jatkuvasti kasvussa. Olisiko vastaus siinä, että tytöistä ei enää osata kasvattaa n
Samaa mieltä kanssasi. N59