Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisen rinnat ovat intiimialue!

Vierailija
28.07.2024 |

Naisen rinnat määritellään yleensä intiimialueeksi. Suomessa rikoslaki ja monien organisaatioiden säännöt, kuten koulujen tai työpaikkojen käyttäytymissäännöt, luokittelevat naisen rinnat intiimialueeksi. Tähän liittyy myös yksityisyyden ja kunnioituksen periaatteet, mikä tarkoittaa, että niiden koskettaminen tai näyttäminen julkisesti ilman asianmukaista suostumusta on yleensä epäsoveliasta tai laitonta!

Kommentit (1016)

Vierailija
761/1016 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää Mittleriä:

Tämän kyselyn tulos on, että miehet reagoivat naisten rintoihin erittäin voimakkaan eroottisesti. Vähintään toiseksi eroottisimpana ruumiinosana, jalkovälistä löytyvän sukukalleuden jälkeen. Eikä tämäkään ole varmaa, että rinnat jäävät edes toiseksi siinä vertailussa. Feministien (ja YLE uutisten) papukaijan tavoin toistama mantra, että naisen rinnoissa ei ole mitään seksuaalista tai eroottista, ei ole totta. Se siitä, tällainen kysely voidaan toistaa niin monta kertaa kuin halutaan, eikä tulos tule muuttumaan tästä kovin paljon. Ei varsinkaan feministien kuvaileman näköiseksi.

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ionmittler/tutkimuksia-suomalaisten-as…

Okei, eli jos miehet kokee rinnat seksuaalisina, niin naisten täytyisi ne siveyden nimissä peittää. Kai tästä jotain feminististä argumentaatiota voisi keksiä.

Vierailija
762/1016 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en menetä tässä mitään, kun muutenkaan käy rannalla. Paska nakki toki niille, jotka siellä tykkää käydä, eikä paljaita rintoja halua ympärilleen.

Mutta onko seuraavaksi sitten kusivehkeet liian tunkkaiset, että tarvis vähän saada tuulettaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1016 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en menetä tässä mitään, kun muutenkaan käy rannalla. Paska nakki toki niille, jotka siellä tykkää käydä, eikä paljaita rintoja halua ympärilleen.

Mutta onko seuraavaksi sitten kusivehkeet liian tunkkaiset, että tarvis vähän saada tuulettaa? 

Mulla kiinnostaisi miten/miksi jotku kokee ettei paljaat rinnat ole tervetulleita ympärille.

Vierailija
764/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kiinnostaisi miten/miksi jotku kokee ettei paljaat rinnat ole tervetulleita ympärille.

Miksi joku haluaisi olla vieraiden ihmisten seksuaalisten kehonosien ympäröimänä tai esitellä omia paikkojaan vieraille ihmisille, jotka eivät halua nähdä niitä.

Vierailija
765/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toiseen ihmiseen koskeminen ilman suostumusta on ahdistelua riippumatta siitä, onko iho paljas vai peitetty."

Ihanko totta, Einstein? Silti tiettyihin kehonosiin kajoaminen on pahempi juttu kuin toisiin. Millä tavoin lapsia turvaa normien murskaaminen ja rajojen häivyttäminen vähättelemällä rintojen seksuaalista merkitystä? Miksi haluat normalisoida seksuaalisten kehonosien julkista esittelyä lapsille ja lasten läsnäollessa?

Rakennat olkiukkoja. 

Lapselle pitää opettaa, että kehenkään ei kosketa ilman suostumusta, oli tällä vaatteita päällä tai ei. 

Kysymyksissäsi on lähtöoletuksia, joita en allekirjoita. 

Minä voisin yhtä hyvin kysyä, miksi sinä opetat lapsia häpeämään itseään vaatimalla lapsia ja lasten seurassa olevia peittämään rintansa?

Kaiken ytimessä on kehollinen itsemääräämsoikeus,

Minä voisin yhtä hyvin kysyä, miksi sinä opetat lapsia häpeämään itseään vaatimalla lapsia ja lasten seurassa olevia peittämään genitaalinsa?

Kaiken ytimessä on kehollinen itsemääräämsoikeus, johon kuuluu myös pukeutumisesta päättäminen. Tämän itsemääräämisoikeuden tärkeys on syytä opettaa lapsille.

Vierailija
766/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaisi olla vieraiden ihmisten seksuaalisten kehonosien ympäröimänä tai esitellä omia paikkojaan vieraille ihmisille, jotka eivät halua nähdä niitä.

Miksi seksualisoit vieraiden ihmisten kehonosia? Kyllähän me suomalaiset saunotaankin alasti ja täysin alaston keho on siinä tilanteessa neutraali. Älä mene saunaan tai rannalle, jos muiden ihmisten kehot ahdistaa.

Vierailija
767/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat vertautuvat pulloon. Juoma-astioita. Saa pitää näkösällä julkisesti. Jossain takapajuloissa verhotaan pullot paperipussiin.

Vierailija
768/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua nähdä toisten naisten rintoja esim. tamperelaisessa uimahallissa. Mielestäni se on loukkaavaa käytöstä. Naisen rinnat ovat erogeeninen alue ja jos joku vasemmistolainen tissiaktiivi ei koskaan olekaan kokenut seksuaalista mielihyvää rinnoistaan, me muut olemme siihen täysin syyttömiä.

Minkä tahansa alueen voi kokea erogeenisena. Nilkatkin.

Vierailija
769/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ole imetetty tarpeeksi lapsena?

Vierailija
770/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua nähdä toisten naisten rintoja esim. tamperelaisessa uimahallissa. Mielestäni se on loukkaavaa käytöstä. Naisen rinnat ovat erogeeninen alue ja jos joku vasemmistolainen tissiaktiivi ei koskaan olekaan kokenut seksuaalista mielihyvää rinnoistaan, me muut olemme siihen täysin syyttömiä.

Olen samaa mieltä. Mäkään en halua nähdä muiden tissejä.

Miten vältytte toisten tissien näkemiseltä esim. uimahallin pesutiloissa, saunassa?

Vierailija
771/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tarvi erityisemmin haluta, se että sietää/hyväksyy on ihan tarpeeksi. Onko oikeasti näin, että moni näkee rinnat niin seksuaalisina, että niiden paljastaminen koetaan sen vuoksi vastenmielisenä?

Vierailija
772/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä voisin yhtä hyvin kysyä, miksi sinä opetat lapsia häpeämään itseään vaatimalla lapsia ja lasten seurassa olevia peittämään genitaalinsa?"

Genitaalit ja rinnat on todella eri asiat lasten seurassa. Aikuisen genitaaleille lapsilla ei ole mitään asiaa, mutta rinnat on yleensä ollut lasten elämässä normaali asia, vaikka lapsi olisikin siitä vaiheesta jo kasvanut ohi. 

Vierailija
773/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten mielestä heidän pitää saada olla pillu ja tissit paljaana julkisilla paikoilla, mutta miehet eivät saa katsoa niitä, koska se on ahdistelua.

Vierailija
774/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä tahansa alueen voi kokea erogeenisena. Nilkatkin.

Huono läppä. Ei jatkoon.

Vierailija
775/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä voisin yhtä hyvin kysyä, miksi sinä opetat lapsia häpeämään itseään vaatimalla lapsia ja lasten seurassa olevia peittämään genitaalinsa?"

Genitaalit ja rinnat on todella eri asiat lasten seurassa. Aikuisen genitaaleille lapsilla ei ole mitään asiaa, mutta rinnat on yleensä ollut lasten elämässä normaali asia, vaikka lapsi olisikin siitä vaiheesta jo kasvanut ohi. 

Miksi demonisoit pissan ja ulosteen poistamisvälineet? Onko sulle jäänyt joku pottatrauma lapsuudesta?

Vierailija
776/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi seksualisoit vieraiden ihmisten kehonosia? Kyllähän me suomalaiset saunotaankin alasti ja täysin alaston keho on siinä tilanteessa neutraali. Älä mene saunaan tai rannalle, jos muiden ihmisten kehot ahdistaa.

Vierailija
777/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten mielestä heidän pitää saada olla pillu ja tissit paljaana julkisilla paikoilla, mutta miehet eivät saa katsoa niitä, koska se on ahdistelua.

Normaali ihminen pystyy olemaan katsomatta ja ahdistelematta vaikka toinen olisi alasti. 

Vierailija
778/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään hyväksyttävää ja tervettä perustetta paljastella seksuaalisia kehonosia lasten edessä julkisessa tilassa, etenkään täysin vieraiden ihmisten. Lapsi ei pysty antamaan suostumusta aikuisten ekshibitionisten tarpeiden kohteena olemiselle.

Vierailija
779/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rinnat vertautuvat pulloon. Juoma-astioita. Saa pitää näkösällä julkisesti. Jossain takapajuloissa verhotaan pullot paperipussiin.

Peräaukko vertautuu leivinuunin tuhkaluukkuun ja penis poistoletkuun. Saa pitää näkösällä julkisesti. Jossain takapajuloissa verhotaan pullot paperipussiin.

Vierailija
780/1016 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään hyväksyttävää ja tervettä perustetta paljastella seksuaalisia kehonosia lasten edessä julkisessa tilassa, etenkään täysin vieraiden ihmisten. Lapsi ei pysty antamaan suostumusta aikuisten ekshibitionisten tarpeiden kohteena olemiselle.

Minä olen lapsena nähnyt satoja naisten rintoja. Ei ahdistanut. Oli itseasiassa positiivista sillä median antaman kuvan normirinnoista on aika sairas.

Lähentelevät ukot sen sijaan ahdisti.

Eri