Normal myy palasaippuaa hintaan 0,20€/kpl ja EU:ssa valmistettu. Miten muka mahdollista?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Pienemmät pakkauskoot, vaihtuvat pakkaukset, poistuvat tuotteet, päiväysvanhat tuotteet. Onhan noita syitä miksi myydään halvalla. Sinänsä hyvä juttu että päätyvät käyttöön eikä hävitettäväksi. Lisäksi joku valmistaja saattaa myydä jättikokoisia eriä halvalla (lavatolkulla) ja niitä pidetään sisäänvetotuotteina.
Siellä taitaa k-kauppias ihan paniikissa yrittää levittää väärää tietoa Normaalista, kun yhä suurempi osa ihmisistä tajuaa että Normaalin isompia kokoja myydään samaan hintaan kuin k-kaupan pienemmät koot :)
Vierailija kirjoitti:
voi kun ikävää eikö suomalainen kivijalka kaupustelija voikkaan vaihtaa mersuaan vuosittain. lähteekö vaimokin kun ei uutta porssea saa. temussa sama saippua maksaisi 5 centtiä. suomalaiset häikäilemättömät rosvo "yrittäjät"pitäkää tuotteenne. ÄLÄ VAAN ALA KOMMENTOIMAAN KANSAN TALOUTTA MINULLE ON OMA TALOUS TÄRKEÄMPI.
No niin on sille yrittäjällekin oma talous tärkeämpi. Ei se voi myydä 0,20€:lla ulos jos on sillä hinnalla itse ostanut. Pitää tulla verollinen hinta tuplasti että pystyy elämään ja yrityksen kulut maksamaan. Perusmatematiikkaa. Sitä paitsi hän harvoin itse suoraan tilaa Kiinasta vaan välissä on maahantuoja jolla myös paljon kuluja.
En tiedä onko tämä mainittu jo, mutta sivusta huomautan, että ei kaikki ylijäämätuotteet ole suinkaan vanhentunutta tai sekundaa. Pelkästään jos jonkin kauppaketjun valikoimista poistuu jokin tuote, sinne tarkoitettu tuote-erä jää turhaksi kulueräksi varastoon. Tilauksia peruuntuu, kauppoja menee konkurssiin, jne.
Kyllähän Normalilla jokin tuollainen logiikka täytyy olla liiketoiminnassa, ei ne sitä hyväntekeväisyydestä tee (ja maksa valtavia vuokria kaupunkien keskustoissa vain saadakseen pienen pientä pikkuruista katetta ja näyttääkseen pitkää nenää Prismalle).
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä mainittu jo, mutta sivusta huomautan, että ei kaikki ylijäämätuotteet ole suinkaan vanhentunutta tai sekundaa. Pelkästään jos jonkin kauppaketjun valikoimista poistuu jokin tuote, sinne tarkoitettu tuote-erä jää turhaksi kulueräksi varastoon. Tilauksia peruuntuu, kauppoja menee konkurssiin, jne.
Kyllähän Normalilla jokin tuollainen logiikka täytyy olla liiketoiminnassa, ei ne sitä hyväntekeväisyydestä tee (ja maksa valtavia vuokria kaupunkien keskustoissa vain saadakseen pienen pientä pikkuruista katetta ja näyttääkseen pitkää nenää Prismalle).
Idea on siinä, että Prismassa on järkyttävät katteet kun taas Normaalissa ei niinkään. Ei siellä mitään sekundatavaraa ole tai vanhentuneita tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienemmät pakkauskoot, vaihtuvat pakkaukset, poistuvat tuotteet, päiväysvanhat tuotteet. Onhan noita syitä miksi myydään halvalla. Sinänsä hyvä juttu että päätyvät käyttöön eikä hävitettäväksi. Lisäksi joku valmistaja saattaa myydä jättikokoisia eriä halvalla (lavatolkulla) ja niitä pidetään sisäänvetotuotteina.
Siellä taitaa k-kauppias ihan paniikissa yrittää levittää väärää tietoa Normaalista, kun yhä suurempi osa ihmisistä tajuaa että Normaalin isompia kokoja myydään samaan hintaan kuin k-kaupan pienemmät koot :)
No ihan kuluttaja olen enkä koskaan Normalissa käynyt vaan ihan yleisellä tasolla kommentoin syitä miksi tavaraa voidaan myydä halvemmalla. K kaupassa kyllä asioin aina, ruoat ostan ja puutarhamultaa. Paniikissa en ole koskaan ollut, mistään asiasta. Ikävä tuottaa sulle pettymys virhearvioinnistasi.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Kyllä maailmalla riittää tavaraa myyntiin konttikaupalla. Hyvinkin halvalla. Moni myy tappiolla.
Vierailija kirjoitti:
Oon ostanut siitä Normaalin alelaatikosta, jossa on yleisemmin kaikki alle 3e vaikka mitä ja suurimmassa osassa on vähintään se 4kk käyttöaikaa. Esim ostin sipsejä, kaakaojauhetta ja suklaata ja niissä oli 4kk käyttöaikaa paitsi kaakaossa oli vielä vuosi? Sipsit makso 50 senttiä (normaali 3,2e), suklaa oli 1e (normaali 4e) ja kaakao oli 1e (normaalisti kai 3e?). Osin kanssa yhden hiusshampoon jossa oli vielä 8kk käyttöaikaa -80% alennuksella.
Koskaan ei ole vielä ainakaan tullut vastaan mitään tuotteita, jossa käyttöpäivä olisi mennyt. Sekottaakohan tuo yksi tyyppi Normaalin ja jonkun ruokarescue paikan?
Tuo onkin hyvä, että ajoissa laitetaan alennuskoriin, niin silloin tuotteen ehtii vielä käyttää.
Onko saippua Saksassa 40-luvulla valmistettua? Jos on, niin saatan arvata selityksen.
Hyvä kauppa. Mene sinä kalliimpaan ostoksille ja anna meidän köyhienkin peseytyä, vesikin on aivan sairaan kallista eikä tarvitse sitten kiukutella siitä hien ja paskan hajusta. Ota sillä tavalla hyvänä asiana.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt myös, miten voivat myydä niin paljon edullisemmin niitä ihan marketista löytyviä tuotteita? Esim Garnier, Gliss, Elvital jne.
Et selkeästi ymmärrä liiketoiminnasta tuon taivaallista. Normal ei ole kauppa, josta mennään pääsääntöisesti ostamaan yksi tai ihan maksimissaan kaksi tuotetta. Siellä jokainen mahdollinen tila pursuaa toinen toistaan mielenkiintoisempaa tavaraa ja se on mainio paikka heräteostoksille. Esim. Cittari on paikka, jonne useimmiten mennään ostoslistan kanssa ja pysytellään siinä. Minullekin Normalissa pyöriminen on yksi tapa viettää aikaa silloin kun on rahaa. Ilman rahaa sinne ei jaksa vaivautuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt myös, miten voivat myydä niin paljon edullisemmin niitä ihan marketista löytyviä tuotteita? Esim Garnier, Gliss, Elvital jne.
Et selkeästi ymmärrä liiketoiminnasta tuon taivaallista. Normal ei ole kauppa, josta mennään pääsääntöisesti ostamaan yksi tai ihan maksimissaan kaksi tuotetta. Siellä jokainen mahdollinen tila pursuaa toinen toistaan mielenkiintoisempaa tavaraa ja se on mainio paikka heräteostoksille. Esim. Cittari on paikka, jonne useimmiten mennään ostoslistan kanssa ja pysytellään siinä. Minullekin Normalissa pyöriminen on yksi tapa viettää aikaa silloin kun on rahaa. Ilman rahaa sinne ei jaksa vaivautuakaan.
Ja jatkan omaa viestiäni: sillä ei ole peen väliä jos jokin tuote Normalissa on puoli-ilmainen, kun ei kukaan osta vain niitä saippuoita päivästä toiseen. Lisäksi muiden kauppojen katteissa on aivan vtusti ilmaa. Normalin katteissa on vain ilmaa, muttei aivan vtusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä materiaalista valmistettu? Tuskin on oliivisaippuaa?
Kissan rasvasta. Seassa syksyistä hyvässä rasvassa olevaa supikoiraa. Tienvarsilta keräiltyjä.
😂
Vierailija kirjoitti:
Mä oon liian vanha normaliin tms. Kaikki pakkaukset näyttää samalta, en osaa ostaa sieltä mitään. Hirveesti nuorisoo siellä kyllä käy. Lähin on pasilan aseman normal, mutta nuoret kai muuallakin lähinnä käy.
Höpsis. Ihan normaaleja pakkauksia siellä on. Olen 53-vuotias ja käyn Normalissa ihan normaalisti.
Ei ole oikein että yksi kauppa myy paljon halvemmalla .Yhtä kallista pitäisi olla joka kaupassa .
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein että yksi kauppa myy paljon halvemmalla .Yhtä kallista pitäisi olla joka kaupassa .
Miksi ei ole ?
Palasaippua ylipäätään on halpaa. Olen käyttänyt sitä koko aikuisikäni, niin tiedän. Suosin kosteuttavia palasaippuoita, joissa on öljyä, tai kosteusvoidetta mukana mm. manteliöljyä.
Saippuat, joita olen käyttänyt on yleensä ihan laadukasta bränditavaraa ja kestävät käytössä pitkään. Yksi pala on maksanut ennen inflaatiota alle euron ja nyt se maksaa about 2e, joskus vähemmän, joskus vähän enemmän. Jos on halvat raaka-aineet ja pelkkää saippuaa ilman mitään hoitavia ainesosia ja saippuat tehdään massana tehtaassa, niin voihan se maksaakin 20 senttiä.
Normal on alusta asti avannut toimintamallinsa: ostavat jäännöseriä ym. halvalla, myyvät ulos halvalla nopeissa sykleissä (ts. tavara vaihtuu jatkuvasti; sitä ei varastoida kuukausitolkulla jonnekin jättivarastoon, jonka ylläpito maksaa).
(Joskus on puolalainen versio jostain , joskus taas espanjalainen. Siksi koostumus, tuoksu ym. voi vaihdella erien välillä.)
Mikä ihme tässä on toimintamallina muka niin erikoista? Koko ajan media jahtaa ja kotimaiset kauppiaat räksyttävät, nettiketjuissa höpistään pimeitä ym. Menkää itse katsomaan paikanpäälle: tuote kuin tuote on vähintään kolmasosan halvempi kuin muualla.
Vierailija kirjoitti:
Se aine tulee Kiinasta ja se puristetaan saippuan muotoon Eu alueella. Silloin se on tehty Eu:ssa.
Se voi olla sitten myös vaikka suomalaista. Myydäänhän muualla halvanna tehtyjä tavaroitakin jollain mielikuvalla suomalaisina ja hinta on sen mukainen.
Et näköjään ymmärtänyt. Oliviiöljysaippuasta oli kyse, ja siitä, onko siinä oikeasti sitä oliiviöljyä vai jotain muuta tai ei ollenkaan luvattua asiaa. Silloin puhutaan väärentämisestä.
-eri