Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normal myy palasaippuaa hintaan 0,20€/kpl ja EU:ssa valmistettu. Miten muka mahdollista?

Vierailija
28.07.2024 |

Tuntuu että koko ketjussa on jotain hämärää.

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta itse olen ostanut sieltä halpaa Rexona Roll On antiperspiranttia. Minusta se vaan ei ole yhtä hyvää, kuin muualta ostamani. Käytän samaa tuotetta jatkuvasti, ja huomaan selvän eron. Onko kukaan muu huomannut samaa?

Rexona valitettavasti "uudisti" eli huononsi dödönsä jokin aika sitten, huonommat tuoksut ja ei pidä hikeä enää niin hyvin. Sattumaa siis että ostit juuri tuolta Normalista huononnuksen jälkeen. 

Okei, tää selittää asian. Olin kuitenkin itse sen verran varma asiasta, että ihmettelin kysymykseeni tulleiden alapeukkujen määrää. 

Vierailija
62/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normal ostaa isoja ja ylijäämäeriä jota voi myydä halvalla. Eli ne isot volyymit pienillä hinnoilla. Myyntiä riittää käytännössä koko ajan kun kaikilla sisään tulevilla asiakkailla on varaa ostaa pikkurahalla edes jotain pientä ja tuotteiden hypistelijät ja varkaat jää pois. 

Minusta moni tuote on 4 euroa ja ylöspäin. Onko se halpa? Joukossa toki voi olla jokunen edullisempi. Pienistä puroista syntyy iso virta ja kohta lompsa on tyhjä, ellei tuote tule todella tarpeeseen? Tokmannilla pitää myös hieman miettiä mihin hyllylle hortoilee.

Prismassa tai oliko cittarissa se doven 450mil suihkusaiippua maksaa 4e. Normaalista taas saa sen 700mil purkin samaan hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalissa tuotteiden vaihtuvuus on nopeampaa kuin normaalikaupassa. Joten joitakin vanhoja tuotteita voi löytyä vielä cittarista, kun taas normaalista löytyy niiden uudistetut tuotteet. Mutta samat tulee lopulta myös sinne cittariin. 

Ei ne erikseen tee normaaliin ja cittariin eri tuotteita. Jos oikeasti joku kuvittelee normaalin omistavan huonompilaatuisia kuin cittarissa, niin sitten on jo päässä vikaa.

Mulla taas kävi mielessä, että olis jotain vanhaa tuotantoerää tai että olis useita tuotantolaitoksia eri maissa tms syistä olevaa laatuvaihtelua. Olen se Rexonasta kysyjä, ja sain siis vastauksen jo (ja se ei ollut, että on päässä vikaa 😀)

Vierailija
64/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama periaate kuin muillakin halpakauppaketjuilla, mutta koska on kansainvälinen niin voi hyödyntää halpakaupan logiikkaa tehokkaammin kuin esim. Tokmanni.

Vierailija
65/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta itse olen ostanut sieltä halpaa Rexona Roll On antiperspiranttia. Minusta se vaan ei ole yhtä hyvää, kuin muualta ostamani. Käytän samaa tuotetta jatkuvasti, ja huomaan selvän eron. Onko kukaan muu huomannut samaa?

Itse ostin Normalista Garnierin hoitoainetta joka haisi jotenkin oudolle verrattuna muualta ostamaani samaan tuotteeseen. Sellainen todella pistävä haju joka jäi hiuksiin ja lopulta päätä alkoi särkemään sen hajun takia.

Vanhentunutta tai joku sekundaerä. Hävikkituotteita, joita rynnätään ostamaan koska niin halpaa. Ei siis edullista, vaan suorastaan halpaa. Sanan kaikissa merkityksissään. 

On ihan tutkittu juttu, että jotkut ihmiset kuvittelevat tuotteen olevan huonoa, koska se on halvempaa. Va

Olisit tarttunut myös tuohon sekunda/vanhenevaan tuotteeseen. Sellaista on näet maailma väärällään. Tokihan 2.laatu/ päiväystuotteet on moraalisesti oikein myydä halvemmalla. On ihan ostajan asia, haluaako maksaa vähemmän, vaikka just vanhaksi menevästä tuotteesta, vai enemmän tuoreesta, ja siten ehkä pitkäikäisemmästä tuotteesta. Tietenkin on heitä, jotka tuijottavat vain halpaa hintaa, laadusta piittaamatta. En usko, että Normalin liikeideaa kuuluu myydä tappiolla. Kyllä siinä on voiton tekeminen taustalla. Keinovalikoimakin on suht vapaasti käytettävissä.

Vierailija
66/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon liian vanha normaliin tms. Kaikki pakkaukset näyttää samalta, en osaa ostaa sieltä mitään. Hirveesti nuorisoo siellä kyllä käy. Lähin on pasilan aseman normal, mutta nuoret kai muuallakin lähinnä käy. 

Täh? Kai sinä nyt lukea osaat.

Vierailija
67/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasaippuasta puheen ollen, se doven palasaippua on todella hyvää!! (Osti sen mistä kaupasta tahansa.)

Ahaa, olet siis maistanut sitä?

Vierailija
68/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit tarttunut myös tuohon sekunda/vanhenevaan tuotteeseen.

Normaali ei myy päiväysvanhoja tuotteita. Joissain normaalikaupoissa saattaa olla erillinen osio vanheneville tuotteille, joita myydään vielä halvemmalla, mutta jos päiväys on mennyt niin ei voi enää ostaa, mutta kaikissa tuotteissa on kyllä monen vuoden käyttöajat. 

Eikä siellä mitään sekundatavaraakaan ole. Tottakai viallisia tuotteita voi olla, ja jos ovat viallisia niin Normaalissa on se hienoa, että ne voi palauttaa ja saada rahat takaisin. Puhut kuitenkin kuin kaikki olisi tahallaan viallisia tuotteita.

Vierailija
69/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen, että voi ostaa shampoot, saippuat, siteet, kosmetiikkaa ja kahvia edullisemmin, kun tää uusi kauppa tuli meidänkin alueelle.

Vierailija
70/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kiva kauppa. Shampoota, saippuaa yms tulee ostettua. Samoja tuotteita kuin muissakin kaupassa, mutta edullisemmin.

N52

Vierailija
71/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että K- ja S ryhmä ottavat jokaisesta saippuanpalasta hyvät katteet. Yhden palan sisäänostohinta on 5 - 10 senttiä.

Yksi tehdas tuottaa satoja miljoonia saippuapaloja + pullitsaippuat, shamppoot hoitoaineen, voiteet ym. vuosittain. Hyvin kannattavaa liiketiimintaa. 

Vierailija
72/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ostanut siitä Normaalin alelaatikosta, jossa on yleisemmin kaikki alle 3e vaikka mitä ja suurimmassa osassa on vähintään se 4kk käyttöaikaa. Esim ostin sipsejä, kaakaojauhetta ja suklaata ja niissä oli 4kk käyttöaikaa paitsi kaakaossa oli vielä vuosi? Sipsit makso 50 senttiä (normaali 3,2e), suklaa oli 1e (normaali 4e) ja kaakao oli 1e (normaalisti kai 3e?). Osin kanssa yhden hiusshampoon jossa oli vielä 8kk käyttöaikaa -80% alennuksella. 

Koskaan ei ole vielä ainakaan tullut vastaan mitään tuotteita, jossa käyttöpäivä olisi mennyt. Sekottaakohan tuo yksi tyyppi Normaalin ja jonkun ruokarescue paikan?

Vierailija
73/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon liian vanha normaliin tms. Kaikki pakkaukset näyttää samalta, en osaa ostaa sieltä mitään. Hirveesti nuorisoo siellä kyllä käy. Lähin on pasilan aseman normal, mutta nuoret kai muuallakin lähinnä käy. 

Suurennuslasi mukaan! Osa tekstistä on tosi pientä.

Vierailija
74/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurennuslasi mukaan! Osa tekstistä on tosi pientä.

No ei ole sen pienempää kuin muuallakaan. Turha syyttää peiliä, jos naama on vino.

Vierailija
75/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin Normalista Garnierin hoitoainetta joka haisi jotenkin oudolle verrattuna muualta ostamaani samaan tuotteeseen. Sellainen todella pistävä haju joka jäi hiuksiin ja lopulta päätä alkoi särkemään sen hajun takia.

Eli epäilet että Normal myy jotain muuta tuotetta Garnierin purkissa? Ihan vain koska ostit tuotteen muualta kuin normaalisti?

Tai sitten voisko olla vanhentuneita?

-eri

Vierailija
76/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun ikävää eikö suomalainen kivijalka kaupustelija voikkaan vaihtaa mersuaan vuosittain. lähteekö vaimokin kun ei uutta porssea saa. temussa sama saippua maksaisi 5 centtiä. suomalaiset häikäilemättömät rosvo "yrittäjät"pitäkää tuotteenne. ÄLÄ VAAN ALA KOMMENTOIMAAN KANSAN TALOUTTA MINULLE ON OMA TALOUS TÄRKEÄMPI.

Vierailija
77/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli epäilet että Normal myy jotain muuta tuotetta Garnierin purkissa? Ihan vain koska ostit tuotteen muualta kuin normaalisti?

Tai sitten voisko olla vanhentuneita?

-eri

Älä jaksa.

Vierailija
78/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismassa kolmen Xtra-saippuan pakkaus 77c eli lähes samassa mennään.

Mutta onko niissä väittämä että tehdään EUssa jolloin työolot ainakin pitäisi olla kohdillaan?

Jossain Romaniassako??? Tuskin. 

Onhan ne suomen marjatiloillakin kunnossa.

Vierailija
79/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin paikallisissa S-ja K-ryhmän marketeissa on Normalin tulon jälkeen kosmetiikka, pesuaineet, shampoot, ym. jatkuvasti olleet jossain tarjouksissa ja valikoimat "uudistuu". Usein nämä uudistuvat aletuotteet on samoja joita Normal myy. 

Vierailija
80/133 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmät pakkauskoot, vaihtuvat pakkaukset, poistuvat tuotteet, päiväysvanhat tuotteet. Onhan noita syitä miksi myydään halvalla. Sinänsä hyvä juttu että päätyvät käyttöön eikä hävitettäväksi. Lisäksi joku valmistaja saattaa myydä jättikokoisia eriä halvalla (lavatolkulla) ja niitä pidetään sisäänvetotuotteina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä