Kuinka moni on tilannut omakannan lokitiedot ja paljastuiko ylläreitä?
Minä tilasin tänään. Kohta paljastuu, että onko urkittu..
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
kaikki käynnit tallentuu olen ollut itse terveyskeskuksess töissä ja ainakin kun käsittelit potilastietoja esim tulostit lbratulokset, niin piti kirjautua tunnuksilla sisään. ilman henkilökohtaisia tunnuksia et saa potilastietoja auki ja köynnit tallentuu automaattisesti.
Ymmärrätkö sinä,että kun urkintaa ja luvatonta tietojen luovutusta epäilevä ihminen tilaa esim lokitietonsa, on lokeista voitu poistaa valtava määrä esim. päivämääriä,nimiä,käsiteltyjä tietoja,tiedot,missä yksikössä ketoja on käsitelty jne? Etpä tosiaan näytä tajuavan,miten tuo lokijärjestelmä on muokattavissa ja manipuloitavissaja ketkä sitä tekevät. Kaikki käsittely ja katselutiedot on täysin mahdollista poistaa järjestelmävastaavan niin halutessa. Itselläni on sellainen määrä viranomaisten itsensä luovuttamia lokeja/dokumentteja tästä asiasta,että älä tule levittämään väärää tietoa teidän laittomia toimintatapojanne ymmärtämättömille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
En ole tilannut eikä kiinnosta idioottien pesanttien urkinnat. Näkeehän sen jo naamasta että aivojen tilalla on pullamössöä, joten mitään järkevää tai kunniallista toimintaa ei ole tällaisilta henkilöiltä odotettavissa
Siinä vaiheessa alkaa kiinnostamaan,kun saat väärää hoitoa,joka voi aiheuttaa esim pysyvän vamman tai hengenvaaran tai vaikkapa vuosikausia kestäviä, valheellisiin/virheellisiin kirjauksiin nojaavia , lastensuojelutoimenpiteitä/viranomaiskiusantekoa/huonoa kohtelua terveydenhuollossa tai perättömiä huoli-ilmoituksia mistä milloinkin. Ei niitä tietoja tarvitse lukea jos ei vielä tunne tarvetta,mutta kun aikaa kuluu,tietoja ei ole enää mahdollista saada,jos jotain vakavaa tapahtuukin ja haluat selvittää totuuden virkavastuulla toimineiden henkilöiden sikailuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tilannut eikä kiinnosta idioottien pesanttien urkinnat. Näkeehän sen jo naamasta että aivojen tilalla on pullamössöä, joten mitään järkevää tai kunniallista toimintaa ei ole tällaisilta henkilöiltä odotettavissa
Siinä vaiheessa alkaa kiinnostamaan,kun saat väärää hoitoa,joka voi aiheuttaa esim pysyvän vamman tai hengenvaaran tai vaikkapa vuosikausia kestäviä, valheellisiin/virheellisiin kirjauksiin nojaavia , lastensuojelutoimenpiteitä/viranomaiskiusantekoa/huonoa kohtelua terveydenhuollossa tai perättömiä huoli-ilmoituksia mistä milloinkin. Ei niitä tietoja tarvitse lukea jos ei vielä tunne tarvetta,mutta kun aikaa kuluu,tietoja ei ole enää mahdollista saada,jos jotain vakavaa tapahtuukin ja haluat selvittää totuuden virkavastuulla toimineiden henkilöiden sikailuista.
Millaisia vammoja?
Mun tiedoissa ei lue muuta kuin, että ei euostunut yhteistyöhön🤗
Minä tilasin. Työskentelin terveydenhuollon yksikössä ja ihmettelin kun pomo alkoi kettuilla minulle. Tilasin lokitiedot ja kas, useamman työtoverin näpinjäljet näkyivät tiedoissani. Olivat kyllä olleet silloin vuorossa kun kävin vastaanotolla, mutta ihmettelin miksi niin moni oli tiedoissani käynyt. Syyllinen tietovuotoon löytyi ja hän joutui tekemään selkoa miksi oli tiedoissani käynyt, hänen ei olisi tarvinnut. Hän oli tyypillinen esinaisen pers*ennuolija.
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotusta antamassa oli entinen luokkakaverini yläasteelta ja lokitiedot pyydettäessä selvisi, että hän oli klikannut auki kaikki mahdolliset käyntimerkintäni vuosienkin takaa. Onneksi siellä ei kuitenkaan mitään kovin erikoista ollut.
Tein selvityspyynnön SoTe:lle mutta selitys oli että rokotuksen takia oli oikeus katsoa.
Jännä vain, että kahdella edellisellä koronarokotuskerralla ei katsottu lokitietojen mukaan juuri mitään tietoja.
Ei tietenkään ole ollut oikeutta katsoa. Jos rekisterinpitäjä ei puutu asiaan, voi asiasta tehdä rikosilmoituksen. Tietoturvaloukkaus on rikos, josta saa tuomion ja itse voi vaatia vahingonkorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lukee keskenmenon kaavinnan yhteydessä: potilas ei suostu riisumaan housujaan.
Joku kun lukee, pitää mua hulluna.
Oikeasti en suostunut riisumaan sukkiani, kun paleltaa helposti.
Kirjauksen teki ulkomaalainen lääkäri, jolla huono suomenkieli.
Teet kirjauksesta korjauspyynnön eli vaadit korjaamaan virhekirjauksen.
Minä olen ollut semmoisessa työssä, että olen päässyt ihmisten terveystietoihin. Minulla on myös ollut työpaikalla avainlätkä, jolla ovat kaikki ovet auenneet. Tiedän ihmisistä paljon asioita mutta pidämpä ne omana tietonani.
Ei vain Kanta, vaan myös Kela!
Kelassakin on ollut urkintatapauksia. Varmaan vaan pieni osa niistäkin on paljastunut.
Itse kyllä suosittelen jokaista vähänkään järkevää kansalaista olemaan kiinnostunut omien tietojensa käytöstä ja tilaamaan ne lokitiedot kulloiseltakin rekisterinpitäjältä eli esim. nykyään omalta hyvinvointialueeltaan. Ohjeet lokitietojen pyytämiseen löytyvät hyvinvointialueen verkkosivuilta. Käytännöt vaihtelevat alueittain.
Samoin kannattaa toimia yksityisten palveluntuottajien kanssa eli jos käy Mehiläisessä, Terveystalossa tmv. on niistäkin mahdollista pyytää omat lokitiedot tarkastettavaksi kahdelta edeltävältä vuodelta.
Vain saamalla kiinni urkkijat ja tekemällä heistä rikosilmoituksen, saadaan alalta kitkettyä tätä laitointa uteliaisuutta toisten salassa pidettäviä tietoja kohtaan.
Mihin ja miten se korjauspyyntö tehdään?
Tämän takia tarvitaan virkamiehiä paljon soteen kun pitää etsiä ja lähetellä lokitietoja epäileville random av-mammoille.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ja miten se korjauspyyntö tehdään?
Kirjallinen kuka virheen tehnyt, hän saa se oikasta. ( lääkäri)
Niin paljon on löytynyt että keski-suomen hva ei suostu enää tietoja luovuttamaan. Erään pienen paikkakunnan fysioterapeutti on selaillut tietojani 2 tuntia ja kun pyysin selvitystä mitä hän on katsonut niin sain vain selityksen että luultavasti tiedot ovat vahingossa jääneet auki.
Lain mukaan potilaalle pitää esittää todisteet. Kaikestahan jää jälki, jokaisesta avatusta sivusta, päivämäärä, kellon aika, kuka on katsonut, kauanko tietoa on katseltu. Onko selattu diagnooseja tai reseptitietoja.
Ja tämä siis vain ihan viimeisin tapaus.
Kukaan ei ole kuitenkaan koskaan mitään rangaistusta saanut. Osa ei edes tiedä jääneensä kiinni, osan kanssa esimies on "keskustellut".
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin. Työskentelin terveydenhuollon yksikössä ja ihmettelin kun pomo alkoi kettuilla minulle. Tilasin lokitiedot ja kas, useamman työtoverin näpinjäljet näkyivät tiedoissani. Olivat kyllä olleet silloin vuorossa kun kävin vastaanotolla, mutta ihmettelin miksi niin moni oli tiedoissani käynyt. Syyllinen tietovuotoon löytyi ja hän joutui tekemään selkoa miksi oli tiedoissani käynyt, hänen ei olisi tarvinnut. Hän oli tyypillinen esinaisen pers*ennuolija.
Miten kävi? Veitkö sen eteenpäin? Saiko uteliaat pitää työnsä? Ei oo uteliaiden duunia, noloa katsoa toisen elämää. Hävettävää olla kyylä.
Tuskinpa meidän tavisten tietoja kukaan haluaa selailla.Eiköhän tieojen selailua ole tehneet osatosihteerit, lääkärit ja hoitajat hoitotiimistä ennen hoitojaksoasi ja hoidon aikana, tietojen katsominen liittyy hoidon totetukseen. Hoitajana voin sanoa, että potilaita ja asiakkaita on niin paljon, että yksittäiset potilaat eivät kiinnosta muuten kuin sairauden hoidon suhteen. Muista se, että sairaaloissa ja muissa hoitolaitoksissa on hoitajia,fysioterapeutteja, lääkäreitä ym. hoitoosi osallistuvia eri vuoroissa ja kirjaavat tietoja sinunkin hoitokertomukseen omilla tunnuksillaan, jotka jäävät lokitietoihin. Hyvin harvoin on kyse mistään urkinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi? Veitkö sen eteenpäin? Saiko uteliaat pitää työnsä? Ei oo uteliaiden duunia, noloa katsoa toisen elämää. Hävettävää olla kyylä.
En ilmoittanut poliisille. Olin silloin sen verran ahdistunut etten jaksanut alkaa prosessiin. Työnsä sai pitää tämä juoruileva kyyläriämmä, mutta hänen määräaikaista soppariaan ei uusittu. Myöskään hänen pomonsa (ja minun myös silloin) ei ole enää pitkiin aikoihin ollut kyseisessä paikassa töissä, en tarkemmin tiedä miksi.
Veikkaan, että jotkut virkamiehet käsin näitä tietopyyntöjä selvittelevät. Tapa se on tämäkin tuhlata julkisia varoja.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että jotkut virkamiehet käsin näitä tietopyyntöjä selvittelevät. Tapa se on tämäkin tuhlata julkisia varoja.
Kirjaamoissa on näihin erikseen työntekijät ja heilläkin esimiehet. Puhutaan kuitenkin todella vakavista rikoksista
Mulla lukee keskenmenon kaavinnan yhteydessä: potilas ei suostu riisumaan housujaan.
Joku kun lukee, pitää mua hulluna.
Oikeasti en suostunut riisumaan sukkiani, kun paleltaa helposti.
Kirjauksen teki ulkomaalainen lääkäri, jolla huono suomenkieli.