Onko oikein hurmata joku varattu, saada hänet ihastumaan ja sitten hylätä?
Joku voisi kysyä, että onko tämä edes mahdollista, mutta kuvitellaan että pelien pelaaja osaa tunnistaa oikean kohteen itselleen ja osaa vedellä oikeista naruista.
Varattu ihastuu, rakastuu ja alkaa harkita esim. eroa.
Tässä kohtaa hurmuri pelästyy ja lähtee pois. Haluaa kuitenkin ihailua edelleen silloin tällöin.
Kommentit (110)
Tietenkin on oikein ihastua ja rakastua, koskee kumpaakin. Jos ihminen on heikko, niin kannattaa väistää tilanteet jossa heikkoutensa saa vallan.
Ei ole ainakaan jos varattu ei ole jossain avoimessa virityksessä.
No kyllä tuo voisi olla ihan luettavan arvoinen tähän aiheeseen liittyen! :'D
Eikö täällä saa keskustella aiheesta kuin aiheesta? Eihän tuo ole yhtään sama tilanne, tuolla aloittajahan on ollut jotain ihan meneillään toisen miehen kanssa. Ap
Minusta olennaista olisi, että joku kertoo varatun kumppanille tilanteen. Jos joku on noin altis hurmaantumaan yhdestä, hän hurmaantuu ennemmin tai myöhemmin vielä jostain toisestakin, ja kumppanilla on oikeus tietää että toinen on hänen kanssaan vain kunnes tulee joku hurmaavampi eteen.
Itse teosta sitä mieltä, että on väärin, mutta kolikolla voi olla monta puolta. Mitä tarkoittaa, että saa melkein eroamaan? Eli varattu ei kuitenkaan eronnut? Joskus tilanne voi näyttää sen ihastuneen varatun silmissä tältä, kun todellisuudessa se ulkopuolinen on ollut vähintään yhtä rakastunut mutta kyllästynyt odottamaan. Pettynyt tyhjiin erolupauksiin ja luovuttaa.
Itse olin aivan helvetin umpirakastunut varattuun. Arpoi ikuisuuden ees taas, lähteäkö vai jäädä. Minä tunsin itseni leluksi joka kaivetaan tylsällä hetkellä esiin ja paiskataan takaisin laatikkoon odottamaan seuraavaa käyttöä. Vähitellen arvostus ja luottamus sitä ihmistä kohtaan rapistui. Ymmärrän, että joskus sitä parisuhteessakin voi tavata ihmisen, johon rakastuu ja jonka kanssa haluaa olla mieluummin. Mutta en ymmärrä, että sitä toista lähdetään testailemaan ja arpomaan oman kumppanin selän takana ja kotona leikitään niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. En minä halua ihmistä, joka toimii niin.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa varatulla olla huono suhde. Ei noin muuten käy.
Mä olen toi kuka kaato varattuja haasteen takia. Olen vähän eri mieltä. Parisuhteessa jopa hyvässä tulee huonoja aikoja ja jos sillon on päästetty käärme luikertelee paratiisiin. Riski pettämiseen on iso.
Olen nainen ja itselleni on tehty noin. En kuitenkaan eronnut, vaan avioliittoni jatkuu parempana kuin ennen tuota sivupolkua.
Tiedän saman miehen tehneen noin ennenkin ja onnistuneen: edellinen mies ulos ja hän tilalle kalliiseen omistusasuntoon hyvällä alueella. Osti siitä jonkin pienen prosenttiosuuden itselleen. Sitä kautta kyseisen rivitaloyhtiön hallituksen puheenjohtajaksi ja salaoja- ym kalliit taloyhtiötemontit käyntiin.
No, mies oli silti Tinderissä. Lukuisat sivusuhteet tulivat lopulta ilmi. Nainen maksoi miehen ulos neljän vuoden riitaisan yhdessäolon jälkeen. Ja maksaa varmasti edelleen vastikkeessaan noista taloyhtiötemonteista koituneita kuluja.
Hurmuri teki todella väärin moraalisesti. Hän leikki sun tunteilla ilmeisesti, leperteli ja niin edelleen. Sä sinä naimisissa olevana naisena lankesit tuohon leikkiin mukaan peräti kahdeksi vuodeksi. Siinä on myös sun vastuu. Lepertelit hurmurille yhtä lailla takaisin kahden vuoden ajan salaa aviomiehesi selän takana.
Sun pitää nyt hyväksyä se, että jotkut ihmiset eivät ota vastuuta tekemisistään - kuten tämä hurmuri. Luulit, että saat hänen kanssaan ihanan tulevaisuuden ja näit jo silmissäsi, kuinka ratsastatte auringonlaskuun.
Ota tämä oppiläksynä. Sellaisena oppiläksynä, että myös sun pitää ottaa vastuu, että teit väärin aviomiestäsi kohtaan. Ja tavallaan tämä on nyt sun karmasi siitä teosta.
Hurmuri ei ota vastuuta ja voit itkeä sitä täällä vuodesta toiseen, mutta sun pitää päästä sen asian yläpuolelle. Että olipas kusipää mies, joka antoi ymmärtää yhteistä tulevaisuutta, mutta sitten lähtikin pakoon, että siinäpä mies joka ei ota sitä vastuuta, etkä sellaista miestä haluaiskaan.
Sun pitää ikäänku nyt maksaa se hinta sekä sun teoista, että sen miehen teoista siinä muodossa, että sun avioliitto on kriisissä nyt, kun menit ihastumaan hurmuriin. Sä oisit missä kohtaa vain voinut puhaltaa pelin poikki, mutta jatkoit sitä kaksi vuotta. Tässä on nyt se hinta siitä.
Plus sähän sanoit hurmurille, että et sä sun miestä aio jättää. Niin mitä hurmuri voi tehdä? Niin, ehkäpä senkin takia tämä hurmuri veti liinat kiinni ja sanoi, että kelpaat hänelle vain sänkyseuraksi, et muuhun. Yhtä lailla sä annoit ymmärtää kahden vuoden ajan, mutta sitten sanotkin, että ähäkutti, enpäs eroakaan miehestäni.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5668391/jos-aiheuttaisit-toisen-elamaan…
Tuossa tätä asiaa on jo jauhettu.
22.07.2024 | 13:49
Riippuu niin monesta asiasta, että kokisinko onko kriisi sen osapuolille ansaittu vai ei.
AIVAN NÄIN... Luultavasti taustalla on eräs todellinen tapaus eikä se ole näin yksinkertainen. En viitsi tuulettaa sitä koska annan Ap:n hoitaa 'omaa osuuttaan'. ÄRSYTTÄÄ KUN JOTKUT KETJUT NIIN PITKIÄ ETTÄ NIITÄ ON IHAN MAHDOTONTA KELATA. Voisko mode katkaista ketjut ja kirjoittaa esim OSA I, OSA II ja päivämäärä koska yhtenä päivänä voi hyviin ketjuihin tulla valtava määrä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa asiaa jauhettu
Onko sulla itselläsi jotain ongelmia kun kyttäät näitä aloituksia syyllistäen muita? Hanki elämä ja anna muiden keskustella!
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja itselleni on tehty noin. En kuitenkaan eronnut, vaan avioliittoni jatkuu parempana kuin ennen tuota sivupolkua.
Tiedän saman miehen tehneen noin ennenkin ja onnistuneen: edellinen mies ulos ja hän tilalle kalliiseen omistusasuntoon hyvällä alueella. Osti siitä jonkin pienen prosenttiosuuden itselleen. Sitä kautta kyseisen rivitaloyhtiön hallituksen puheenjohtajaksi ja salaoja- ym kalliit taloyhtiötemontit käyntiin.
No, mies oli silti Tinderissä. Lukuisat sivusuhteet tulivat lopulta ilmi. Nainen maksoi miehen ulos neljän vuoden riitaisan yhdessäolon jälkeen. Ja maksaa varmasti edelleen vastikkeessaan noista taloyhtiötemonteista koituneita kuluja.
:D Ei jumakauta. Joskus todellisuus on tarua ihmeellisempää.
Kysypä asiaa hiljaa mielessäsi itseltäsi ja sen jälkeen vastaa siihen itse rehellisesti jos kykenet. Kokisitko sen oikeana itseäsi kohtaan jos sinut hurmattaisiin (varattu tai ei) ja sitten kun olet korviasi myöten ihastunut niin sinut tuosta noin vain hylättäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla itselläsi jotain ongelmia kun kyttäät näitä aloituksia syyllistäen muita? Hanki elämä ja anna muiden keskustella!
Ja mitähän syyllistämistä on siinä, että tuon lukijoille tiedoksi 12-sivuisen ketjun, josta voi käydä lukaisemassa, mitä kaikkea ap on asiasta jo kertonut ja millaisia vastauksia hän on saanut? Häh? Mitä syyllistämistä tuossa on? En mä mitään kyttää muita? Satuin vain olemaan tuossa toisessa ketjussa aktiivisena. Mulla on elämä, annan muiden keskustella ja mäkin keskustelen.
Tästä ketjusta tuli jollain tavalla pelottava hyökkäys! Alussa oli mielenkiintoisia ajatuksia pelurilta, mutta joku ketjuhullu tuli riehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän syyllistämistä on siinä, että tuon lukijoille tiedoksi 12-sivuisen ketjun, josta voi käydä lukaisemassa, mitä kaikkea ap on asiasta jo kertonut ja millaisia vastauksia hän on saanut? Häh? Mitä syyllistämistä tuossa on? En mä mitään kyttää muita? Satuin vain olemaan tuossa toisessa ketjussa aktiivisena. Mulla on elämä, annan muiden keskustella ja mäkin keskustelen.
En ole lukenut toista ketjua, mutta mitä merkitystä näillä ketjuilla ja asioilla sinulle on?Täällä on monta aloitusta Tinderistä ja miehistä ym. Mene niihin raivoamaan!
On. Jos varattu on niin löyhäperäinen että lähtee kenen tahansa lirkuttelijan matkaan niin on ansainnut saman murheen kuin mitä on toiminnallaan omalle puolisolleen aiheuttanut
Vierailija kirjoitti:
Kysypä asiaa hiljaa mielessäsi itseltäsi ja sen jälkeen vastaa siihen itse rehellisesti jos kykenet. Kokisitko sen oikeana itseäsi kohtaan jos sinut hurmattaisiin (varattu tai ei) ja sitten kun olet korviasi myöten ihastunut niin sinut tuosta noin vain hylättäisi?
No onko varmasti hurmattu tietäen alunperinkin, ettei tosissaan kiinnosta? Tutustuminen on sitä, että joskus tunteet kehittyy ihastumisesta rakastumiseksi ja joskus ei. Sekin pitää hyväksyä. Mikään suhde, varsinkaan vasta orastava sellainen, ei ole vankila. Aina on mahdollisuus muuttaa mieltä. Ja yksi mahdollinen syy sille mielen muuttumiselle on juuri se varatun oma toiminta. Haluaisitko itse olla se, jonka kumppani lähtee selän takana virittelemään muita kuvioita tekemättä kuitenkaan eropäätöstä?
Tätä tapahtuu salasuhdekuvioissa molempiin suuntiin. Joskus se kakkonen ei haluakaan pettäjää ja joskus pettäjä ei haluakaan varattuun sekaantuvaa. Molemmissa tapauksissa on herätty miettimään, mitä kyseinen toiminta kertoo ihmisestä ja millaisen tyypin kanssa sitä haluaa olla.
Jos haluaa tulla otetuksi tosissaan kumppaniehdokkaana, niin hoidetaan vanha suhde ensin loppuun ja aletaan vasta sitten katsella muita. Ja edellytetään tätä myös toiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut toista ketjua, mutta mitä merkitystä näillä ketjuilla ja asioilla sinulle on?Täällä on monta aloitusta Tinderistä ja miehistä ym. Mene niihin raivoamaan!
:D
Mä avaan tota " onnellisessa, suhteessa ei voi tapahtua..
Mua on jäänyt eniten vaivaamaan yks daami. Olivat olleet parisuhteessa vuosia miehensä kanssa. Me ystävystyttiin somessa, mun tarkoitus oli vaan saada seksiä.. Nainen oli todella jyrkkä pettämiseseen. Kirjoitti mm että hän ei ymmärrä miksi ei vaan eroa jos tuntee halua toiseen.. 1.5v kirjoitettiin ja heidän suhteensa vaikutti tosi hyvältä. Kunnes.
Mies joutui työnsä takia työskentelemään toisessa maassa useamman kk, vkl kävi kotona. Tämä herätti naisessa mustasukkaisuutta, miehessä turhautumista koska nainen epäili.. Mun rooli oli olla naisen tukena ja vahvistaa hänen ajatuksia, eli kompata kaikki mitä nainen sanoo..
No luonnollisesti nainen oli myös yksinäinen ja mä sitten olin siinä tukena paljon viesteillä. Vahingossa sitten satuttiin törmäämään yöelämässä "200" km päässä mun kotoa. Ja tottakai kaverina sain mennä naisen luo yöksi.
Tässä vaiheessa mies/ daami eivät olleet nähneet kk. Joten ekaksi halailtiin ja neito kysyi voinko tulla viereen nukkumaan, hirveä läheisyyden kaipuu. Erektiohan siinä lusikassa iski ja homma vietiin loppuun.
Se katumus mikä naisella oli rikko myös mun sydämen ja mun hölmöily loppu tohon
Ei. Eikä ole sillä varatulla oikeutta koskea muihin kuin omaansa.
Haloo nyt, missä moraali!